Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Výhodně vlakem z Tanvaldu nebo Liberce
Liberecký kraj již několik let úzce spolupracuje s německým dopravním svazem ZVON. Z této spolupráce vyplývá řada výhod pro cestující, kteří využívají mezinárodních vlakových spojů. S příznivým ohlasem se setkala například mezinárodní jízdenka LIBNET+, která platí nejen v Českém Republice, ale též při cestování po okresech Zittau, Bautzen a Löbau. Kromě jízdenky LIBNET+ mohou cestující při svých víkendových cestách do Německa využít síťovou jízdenku SONE+. „Na jízdenku SONE+, za kterou zaplatíte pouze 160 Kč můžete cestovat do Drážďan a zpět Vy i celá Vaše rodina. Jízdenka platí celý den v sobotu nebo neděli a lze ji využít pro společnou cestu až pěti cestujících, z nichž mohou být nejvýše dva starší 15 let,“ shrnul výhody jízdenky radní Libereckého kraje Mgr. Vladimír Richter.
Tato nabídka je ideální pro víkendový rodinný výlet, za nákupy či poznáním do saských Drážďan. „Z Tanvaldu i Liberce jsou na tuto trasu nasazeny moderní vlakové soupravy německých drah a snadno si zapamatujete i dobu odjezdů“ uvedl ing. Petr Prokeš, ředitel koordinátora dopravy Libereckého kraje. Z tanvaldského nádraží odjíždí přímý vlak v 11:06 hod. Pokud ale chcete být v Německu již v časných ranních hodinách, můžete využít spoje, který z Tanvaldu vyjíždí v 6:30, za hodinu je v Liberci. Odkud přesně v 8 hodin vyjíždí přímý vlak do Drážďan. Na nádraží Dresden-Neustadt dorazíte v 10 hodin a 10 minut. Další vlaky z Liberce vyjíždí vždy po 4 hodinách – tedy ve 12:00, 16:00 a ve 20:00 hod.
V Drážďanech čeká na cestující mnoho nevšedních zážitků především v centru města. To bylo založeno roku 1206 na řece Labi, poté se stalo sídlem saského kurfiřta a po celá staletí se rozvíjelo jak oblasti průmyslu, tak také kulturně. Rozvoj města byl přerušen za druhé světové války, kdy se 13. a 14. únor 1945 zapsaly černým písmem do jeho dějin. Na město byl v těchto dnech podniknut kobercový nálet britských a amerických bombardérů a prakticky celé město se proměnilo v ruiny. Při těchto náletech zde zahynulo 35 000 lidí. Město bylo osvobozeno Sovětskými vojsky 7. - 8. května 1945. Po válce bylo vlastně celé znovu postaveno, ale některé památky se opravují doposud. Největší pozornost upoutá nově opravený kostel Frauenkirche, z něhož po náletech zůstala jen nepatrná část jednoho křídla. Velmi zajímavá je také prohlídka obrazárny Zwinger nebo zámek Moritzburg, kde se natáčela pohádka Tři oříšky pro Popelku. Zámek uprostřed rybníků a zahrad patří mezi klenoty saské barokní architektury a s nadsázkou se dá říci, že leží přímo před branami Drážďan.
Těm, kteří chtějí pokračovat v duchu poznávání, nabízejí Drážďany návštěvu Muzea dopravy, ve kterém lze najít pět typů dopravy pod jednou střechou. Muzeum sídlí na Augustusstraße 1. a zdejší sbírky zabírající 5000 m2 představují historii vývoje dopravy. Kromě ukázky prvních automobilů je zde k vidění i sbírka kol nebo nákladní auto se vzduchem chlazeným motorem, modely lodí i letadel. V železničním oddíle se mohou všichni nadšenci pokochat zajímavými modely lokomotiv a vagonu, ale zejména originály vlaků. Další výjimečnou součástí Drážďanského Dopravního muzea je model železnice, který měří 325 m2 a je v provozu několikrát do roka. Prohlídku je ale nutné rozvrhnout tak, aby zájemcům neujel vlak zpět do Liberce. Vlaky zpět do Liberce a Tanvaldu odjíždí z drážďanského nádraží v 11:45, další pak 15:45 a poslední v 19:45.
Tato nabídka je ideální pro víkendový rodinný výlet, za nákupy či poznáním do saských Drážďan. „Z Tanvaldu i Liberce jsou na tuto trasu nasazeny moderní vlakové soupravy německých drah a snadno si zapamatujete i dobu odjezdů“ uvedl ing. Petr Prokeš, ředitel koordinátora dopravy Libereckého kraje. Z tanvaldského nádraží odjíždí přímý vlak v 11:06 hod. Pokud ale chcete být v Německu již v časných ranních hodinách, můžete využít spoje, který z Tanvaldu vyjíždí v 6:30, za hodinu je v Liberci. Odkud přesně v 8 hodin vyjíždí přímý vlak do Drážďan. Na nádraží Dresden-Neustadt dorazíte v 10 hodin a 10 minut. Další vlaky z Liberce vyjíždí vždy po 4 hodinách – tedy ve 12:00, 16:00 a ve 20:00 hod.
V Drážďanech čeká na cestující mnoho nevšedních zážitků především v centru města. To bylo založeno roku 1206 na řece Labi, poté se stalo sídlem saského kurfiřta a po celá staletí se rozvíjelo jak oblasti průmyslu, tak také kulturně. Rozvoj města byl přerušen za druhé světové války, kdy se 13. a 14. únor 1945 zapsaly černým písmem do jeho dějin. Na město byl v těchto dnech podniknut kobercový nálet britských a amerických bombardérů a prakticky celé město se proměnilo v ruiny. Při těchto náletech zde zahynulo 35 000 lidí. Město bylo osvobozeno Sovětskými vojsky 7. - 8. května 1945. Po válce bylo vlastně celé znovu postaveno, ale některé památky se opravují doposud. Největší pozornost upoutá nově opravený kostel Frauenkirche, z něhož po náletech zůstala jen nepatrná část jednoho křídla. Velmi zajímavá je také prohlídka obrazárny Zwinger nebo zámek Moritzburg, kde se natáčela pohádka Tři oříšky pro Popelku. Zámek uprostřed rybníků a zahrad patří mezi klenoty saské barokní architektury a s nadsázkou se dá říci, že leží přímo před branami Drážďan.
Těm, kteří chtějí pokračovat v duchu poznávání, nabízejí Drážďany návštěvu Muzea dopravy, ve kterém lze najít pět typů dopravy pod jednou střechou. Muzeum sídlí na Augustusstraße 1. a zdejší sbírky zabírající 5000 m2 představují historii vývoje dopravy. Kromě ukázky prvních automobilů je zde k vidění i sbírka kol nebo nákladní auto se vzduchem chlazeným motorem, modely lodí i letadel. V železničním oddíle se mohou všichni nadšenci pokochat zajímavými modely lokomotiv a vagonu, ale zejména originály vlaků. Další výjimečnou součástí Drážďanského Dopravního muzea je model železnice, který měří 325 m2 a je v provozu několikrát do roka. Prohlídku je ale nutné rozvrhnout tak, aby zájemcům neujel vlak zpět do Liberce. Vlaky zpět do Liberce a Tanvaldu odjíždí z drážďanského nádraží v 11:45, další pak 15:45 a poslední v 19:45.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk