https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/za-drazsi-jizdne-lepsi-sluzby
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Společnost pro veřejnou dopravu: Za dražší jízdné lepší služby!

24. října 2003 | Společnost pro veřejnou dopravu, tel: 604 404 695
Otevřený dopis Společnosti pro veřejnou dopravu primátorovi a Radě města Plzně.

Od 1.1.2004 dojde v Plzni k výraznému zdražení jízdného, jak jednotlivého, tak i předplatného. Jedná se o zvýšení o cca 30 – 50% oproti cenám roku 2003. Občanské sdružení Společnost pro veřejnou dopravu s tímto radikálním krokem radnice nesouhlasí:

Zvýšení cen jízdného přichází ve chvíli, kdy jsou ulice Plzně přehlcené automobily, kdy auta parkují kromě legálních parkovišť i v místech, kde nemají co dělat – v křižovatkách, v zastávkových zálivech, na přechodech pro chodce. Vozidla veřejné dopravy stojí v dopravních zácpách. Skutečností z dob dávno minulých zůstává, že řada linek městské dopravy nezvládá nápor cestujících, a tak zcela běžně dochází k situacím, kdy se cestující nevejdou do přeplněných tramvajových souprav a vyčkávají i několik spojů za sebou, než mohou nastoupit a pokračovat ke svému cíli. Plánovaným zdražením se Plzeň řadí mezi města s nejdražší veřejnou dopravou, lze očekávat odliv cestujících a tedy i další zvýšení počtu aut v ulicích města. Město Plzeň sice může ušetřit na dotacích pro dopravní podnik několik desítek miliónů korun ročně, investice do nových komunikací pro auta, parkovišť a parkovacích domů se však pohybují v řádech stovek miliónů. TAK RAZANTNÍ ZDRAŽENÍ JÍZDNÉHO PROTO POVAŽUJEME ZA KRÁTKOZRAKÉ ŘEŠENÍ, NA KTERÉ PLZEŇ V BLÍZKÉ BUDOUCNOSTI PRODĚLÁ. Například úbytek jednoho sta lidí pravidelně dojíždějících tramvají do centra města je ve statistikách veřejné dopravy možná zanedbatelný, avšak dalších sto aut navíc parkujících v těsných ulicích centra může mít katastrofální dopravní důsledky.

PROTO POŽADUJEME:
1. Zvýšení kapacity spojů veřejné dopravy - Vedení města počítá s navýšením příjmu z jízdného o cca 50 miliónů korun. Požadujeme, aby tato částka byla použita ke zvýšení kapacity nejvíce přetížených linek, tj. zejména posílení intervalů na tramvajových linkách (zejména linka č.4), trolejbusové lince č. 16 a autobusových linkách na Borská pole. Zvýšení kapacity je nezbytné k udržení standardů služeb veřejné dopravy takových, aby byla konkurenceschopná individuální dopravě.
2. Celodenní jízdenka k dostání na všech místech - Zdražení jednotlivého jízdného o polovinu je únosné pouze za předpokladu, že se zlepší dostupnost celodenních jízdenek. V současné době lze zakoupit celodenní jízdenku pouze v kancelářích DP a v některých novinových stáncích. Požadujeme, aby bylo možné zakoupit jízdenky ve všech vozidlech veřejné dopravy u řidiče, dále, aby pro výdej celodenních jízdenek byly vybaveny i prodejní automaty jízdenek (v Plzni rozšířené automaty CALE tisk těchto jízdenek umožňují úpravou softwaru). Nákup jízdenek u řidiče je možný ve většině českých měst, včetně Prahy. Celodenní jízdenka by měla být i součástí parkovného, a tím motivovat k využívání veřejné dopravy.

PROTESTUJEME PROTI ZPŮSOBU, JAKÝM RADNÍ O ZDRAŽENÍ JÍZDNÉHO ROZHODLI. Toto zvýšení cen bylo pouze politickým rozhodnutím, nepodloženým odborným posudkem. Návrh tarifu nebyl projednán ani v Komisi pro dopravu a bezpečnost Rady města Plzně, přitom se jedná o opatření, které může výrazně zhoršit dopravní situaci ve městě.

Jiří Kohout, v Plzni 24. 10. 2003
+420 604 404 695
Společnost pro veřejnou dopravu
, tel: 604 404 695
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist