Tiskové zprávy
České dráhy: Železniční infrastruktura v České republice prochází modernizací: nově rekonstruované nádraží v Novém Boru; nová zastávka v Hostinném
11. srpna 2006 | České dráhy
Rekonstruují se další nádraží; do provozu jsou uváděny nové úseky železničních koridorů; probíhá a připravuje se elektrizace dalších tratí.
Rekonstruované nádraží v Novém Boru
V červenci 2006 byla slavnostně otevřena rekonstruovaná výpravní budova železniční stanice Nový Bor. Přípravu rekonstrukce budovy odstartoval zájem Městského úřadu Nový Bor o zlepšení prostředí vlastního objektu stanice. Město zajistilo úpravy ploch před nádražím a v roce 2004 přispělo nemalou částkou i na projektovou dokumentaci rekonstrukce výpravní budovy. Samotná rekonstrukce byla započata v červenci 2005 a ukončena v červnu 2006.
Největší pozornost při rekonstrukci byla věnována prostorám pro cestující. Zrušením málo využívané čekárny vznikla prostornější prosvětlená odbavovací hala s přístupem k pokladnám. Cestující dále jistě ocení nové moderní WC. Původní vstup byl nahrazen automatickými dveřmi s tepelnými clonami. Všechny prostory jsou bezbariérové a příjemnou teplotu bude zajišťovat plynové etážové topení. Rekonstrukčních prací se dočkaly i prostory sloužící zaměstnancům Českých drah, kteří se tak nyní mohou těšit z nové šatny, denní místnosti s kuchyňkou a sociálního zařízení včetně sprchy. Rekonstruován byl rovněž také krytý peron se zachováním původních sloupů, všechny okna byla vyměněna za plastová a výpravní budova dostala novou fasádu.
Nová zastávka v Hostinném
Vzhledem k netradičně podlouhlému tvaru katastru pětitisícového Hostinného vyžadovala dříve cesta z centra na nádraží i více než dvacet minut. S touto situací se zástupci města snažili vypořádat několik roků. Řešením se nakonec stala nová železniční zastávka Českých drah ležící na břehu Labe pouhých 300 metrů od centrálního náměstí. Zastávka na trati číslo 040 má jedno nástupiště a prosklenou budovu. Stavební práce započaly v březnu 2006 a zkušební provoz byl stanoven na období letošního léta.
Náklady na vybudování zastávky se vyšplhaly na 6,5 milionů korun. 5 milionů z celkových nákladů přiteklo z fondu Evropská unie Interreg, zbývající milion a půl uhradila pokladna města Hostinné. V minulých dnech byly současně ukončeny stavební práce na železničním mostě přes řeku Labe což přineslo zrychlení vlaků na dané trati.
Během deseti let budou ve většině měst České republiky nad 20 tisíc obyvatel modernizovaná nádraží
České dráhy v rámci strategie ŽIVÁ NÁDRAŽÍ již několik let masivně modernizují staniční infrastrukturu a do desíti let by tak v naprosté většině měst nad 20 tisíc obyvatel měla veřejnosti sloužit moderní nádraží, která budou splňovat veškeré požadavky na moderní a pohodlné cestování.
České dráhy připravily projekt Živá nádraží jako komplexní strategii přeměny, jejímž cílem je prostředí stanic celkově oživit, nabídnout lepší služby cestujícím a především učinit z nádraží živoucí bod v centru města, kde občané nejen cestují, ale například také nakupují a tráví volný čas. Revitalizace se proto netýká pouze samotných budov a jejich interiérů; urbanistické řešení v mnoha lokalitách by mělo zahrnout také přednádraží a další přilehlá území. Postupně by mělo přestat platit zavedené klišé, že nádraží do center měst nepatří, a že železnice městská centra rozděluje.
Současně má mít strategie Živá nádraží jednoznačný dopad na posilování dobrého jména akciové společnosti České dráhy – coby předního evropského železničního dopravce – který prochází dynamickým procesem změn silně orientovaných na kontinuální rozvoj služeb pro zákazníky.
Rekonstruované nádraží v Novém Boru
V červenci 2006 byla slavnostně otevřena rekonstruovaná výpravní budova železniční stanice Nový Bor. Přípravu rekonstrukce budovy odstartoval zájem Městského úřadu Nový Bor o zlepšení prostředí vlastního objektu stanice. Město zajistilo úpravy ploch před nádražím a v roce 2004 přispělo nemalou částkou i na projektovou dokumentaci rekonstrukce výpravní budovy. Samotná rekonstrukce byla započata v červenci 2005 a ukončena v červnu 2006.
Největší pozornost při rekonstrukci byla věnována prostorám pro cestující. Zrušením málo využívané čekárny vznikla prostornější prosvětlená odbavovací hala s přístupem k pokladnám. Cestující dále jistě ocení nové moderní WC. Původní vstup byl nahrazen automatickými dveřmi s tepelnými clonami. Všechny prostory jsou bezbariérové a příjemnou teplotu bude zajišťovat plynové etážové topení. Rekonstrukčních prací se dočkaly i prostory sloužící zaměstnancům Českých drah, kteří se tak nyní mohou těšit z nové šatny, denní místnosti s kuchyňkou a sociálního zařízení včetně sprchy. Rekonstruován byl rovněž také krytý peron se zachováním původních sloupů, všechny okna byla vyměněna za plastová a výpravní budova dostala novou fasádu.
Nová zastávka v Hostinném
Vzhledem k netradičně podlouhlému tvaru katastru pětitisícového Hostinného vyžadovala dříve cesta z centra na nádraží i více než dvacet minut. S touto situací se zástupci města snažili vypořádat několik roků. Řešením se nakonec stala nová železniční zastávka Českých drah ležící na břehu Labe pouhých 300 metrů od centrálního náměstí. Zastávka na trati číslo 040 má jedno nástupiště a prosklenou budovu. Stavební práce započaly v březnu 2006 a zkušební provoz byl stanoven na období letošního léta.
Náklady na vybudování zastávky se vyšplhaly na 6,5 milionů korun. 5 milionů z celkových nákladů přiteklo z fondu Evropská unie Interreg, zbývající milion a půl uhradila pokladna města Hostinné. V minulých dnech byly současně ukončeny stavební práce na železničním mostě přes řeku Labe což přineslo zrychlení vlaků na dané trati.
Během deseti let budou ve většině měst České republiky nad 20 tisíc obyvatel modernizovaná nádraží
České dráhy v rámci strategie ŽIVÁ NÁDRAŽÍ již několik let masivně modernizují staniční infrastrukturu a do desíti let by tak v naprosté většině měst nad 20 tisíc obyvatel měla veřejnosti sloužit moderní nádraží, která budou splňovat veškeré požadavky na moderní a pohodlné cestování.
České dráhy připravily projekt Živá nádraží jako komplexní strategii přeměny, jejímž cílem je prostředí stanic celkově oživit, nabídnout lepší služby cestujícím a především učinit z nádraží živoucí bod v centru města, kde občané nejen cestují, ale například také nakupují a tráví volný čas. Revitalizace se proto netýká pouze samotných budov a jejich interiérů; urbanistické řešení v mnoha lokalitách by mělo zahrnout také přednádraží a další přilehlá území. Postupně by mělo přestat platit zavedené klišé, že nádraží do center měst nepatří, a že železnice městská centra rozděluje.
Současně má mít strategie Živá nádraží jednoznačný dopad na posilování dobrého jména akciové společnosti České dráhy – coby předního evropského železničního dopravce – který prochází dynamickým procesem změn silně orientovaných na kontinuální rozvoj služeb pro zákazníky.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk