Richard Záruba "> Zemina ze stavby Nového spojení cestuje vlakem - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zemina-ze-stavby-noveho-spojeni-cestuje-vlakem
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Skanska: Zemina ze stavby Nového spojení cestuje vlakem

13. dubna 2005 | Skanska
Autor: Richard Záruba
Asi padesát tisíc nákladních automobilů plně naložených zeminou by muselo projet centrem Prahy nebýt neobvyklého způsobu odvozu vytěženého materiálu na stavbě Nového spojení - soustavy železničních tunelů a dalších objektů kolem vrchu Vítkov. Zemina je z prostoru staveniště odvážena pomocí nákladních vlaků přímo na skládky mimo hlavní město. Projekt Nové spojení propojí jednotlivé železniční tratě v Praze. V současné době je to největší liniová stavba realizovaná v hlavním městě.

"V průběhu stavby bude přemístěno zhruba 700 000 kubíků zeminy, která bude z větší části použita v rámci stavby. Přebytečná zemina v objemu zhruba 270 000 metrů krychlových musí být odvezena. Abychom nezpůsobili dopravní kolaps a snížili zátěž životního prostředí, odvážíme tuto zeminu po železnici. Plně naložené vlaky odjíždějí ze stavby každý den a v současnosti je odvezena více než třetina plánovaného objemu" říká Richard Záruba, mluvčí Skanska ŽS a.s., vedoucího člena konsorcia, které uskutečňuje tento projekt.

Vytěžená zemina je překládána na železniční vagony a posléze odvážena na skládky Jeneč
a Lužec. Dopravu na skládky zajišťují České dráhy. U výhybny Vítkov bylo zřízeno kolejiště, dále byla vybudována pracovní komunikace ve tvaru smyčky. Doprostřed je hromaděn vytěžený materiál, který je průběžně odvážen.

Současně s odvozem zeminy se připravuje stavební jáma pro ražbu tunelů pod Vítkovem a pokračuje stavba silniční estakády Krejcárek která umožní nové propojení komunikací Novovysočanská a Švábky. Pro řidiče je důležité, že dojde k odstranění úrovňového přejezdu přes Vítkovskou trať, kde dosud auta stála v kolonách u přejezdu. Oproti plánovanému harmonogramu bude estakáda zprovozněna o rok dříve, tedy v prosinci 2005.

V prostoru západního portálu tunelů Vítkov se pracuje na stavbě železničního přemostění Masarykova nádraží - čtyřkolejné estakády, která je svou konstrukcí světově ojedinělá. Pokračují práce na rozšíření Husitské ulice, která bude po dokončení v roce 2006 řešena jako čtyřproudová komunikace se středním dělícím pásem. Výrazně se tak zvýší bezpečnost a kapacita ulice a přilehlé křižovatky. Provoz na komunikacích bude zachován, práce si vyžádají jen částečné uzavírky na nezbytně nutnou dobu.

Projekt tunelů pod Vítkovem a jejich napojení na jednotlivé železniční koridory patří k nejnáročnějším dopravním stavbám, které kdy byly na území České republiky uskutečněny. Kromě dvou nových dvojkolejných tunelů, které tvoří jádro stavby, budou vybudovány čtyři železniční mosty, tunelový most o délce 130 metrů a 44 metrů dlouhý most Balabenka. Vznikne také 300 metrů dlouhá silniční estakáda spojující Krejcárek a Palmovku a mnoho dalších staveb.
Výstavba Nového spojení a modernizace přilehlých tratí umožní začlenit železniční dopravu do systému integrované hromadné dopravy hlavního města Prahy, zlepší se také kvalita spojení mezi Prahou a aglomeracemi Středočeského kraje.

Zhotovitelem stavby "Nové spojení Praha Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží - Libeň, Vysočany a Holešovice" je Sdružení Pražské spojení, jehož vedoucím členem je Skanska ŽS a dalšími členy jsou Stavby silnic a železnic (SSŽ), Metrostav a Subterra. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Finanční prostředky na projekt poskytuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist