https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/aktiviste-pochodovali-ve-spicce-po-prazske-magistrale-chteji-omezeni-rychlosti
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Aktivisté pochodovali ve špičce po pražské magistrále, chtějí omezení rychlosti

10.3.2023 11:41 | PRAHA (ČTK)
Příznivci skupiny Poslední generace pochodovali po magistrále počtvrté během dvou týdnů. Skupina oznámila, že v protestech plánuje pokračovat, dokud nepřesvědčí pražskou radnici k zavedení plošného snížení nejvyšší povolené rychlosti.
Příznivci skupiny Poslední generace pochodovali po magistrále počtvrté během dvou týdnů. Skupina oznámila, že v protestech plánuje pokračovat, dokud nepřesvědčí pražskou radnici k zavedení plošného snížení nejvyšší povolené rychlosti.
Zdroj | posledni-generace.cz
Skupina desítek aktivistů z hnutí Poslední generace omezila dnes ráno zhruba na tři čtvrtě hodiny dopravu na magistrále v centru Prahy. Protestující žádali snížení maximální rychlosti v metropoli na 30 kilometrů v hodině. Po dobu pochodu od Nuselského mostu k Národnímu muzeu sváděli policisté dopravu do jednoho jízdního pruhu. Podle organizátora akce Arneho Springoruma se protesty budou opakovat i v dalších týdnech.
 

V dnešním průvodu šlo 38 protestujících, uvedla v tiskové zprávě Veronika Holcnerová z pořádající organizace Poslední generace. Účastníci oblečení do reflexních vest nesli cedule s nápisy jako "30 km/h pro Prahu", "Magistrála pro chodce i cyklisty" nebo "Přidej se dříve, než bude pozdě." Pochod skončil zhruba v 08:50.

Aby auta mohla v ranní špičce po magistrále projet, svedla policie dopravu do jednoho pruhu. Dopravní situace se tak v ranní špičce komplikovala. Policisté nezaznamenali žádný incident, řekla ČTK mluvčí pražské policie Violeta Siřišťová.

Příznivci skupiny Poslední generace pochodovali po magistrále počtvrté během dvou týdnů. Skupina oznámila, že v protestech plánuje pokračovat, dokud nepřesvědčí pražskou radnici k zavedení plošného snížení nejvyšší povolené rychlosti.

"Třicítka pro Prahu je o tom omezit plošně rychlost v Praze na třicítku tak, jak to mají už jiná velkoměsta v Evropě," řekl Springorum. "Zavést třicítku je bezpečnější, snižuje to emise, je menší hluk. Ty výhody jsou obrovské," dodal. Zároveň je podle něj cílem, aby po pražské magistrále mohli jezdit cyklisté a byla přístupnější i chodcům.

"Když se podíváte do zahraničí, tak to dělá Paříž, Brusel, Amsterdam a funguje to," uvedl zastupitel Jan Slanina (Praha 4 Sobě), který je podporovatelem zavedení snížení rychlosti. "Ta třicítka není o tom, že chceme ublížit řidičům aut, je to také o tom, že chceme město udělat přístupnější lidem, co chodí pěšky nebo jezdí na kole," dodal.

Springorum je mimo jiné členem organizace Just Stop Oil (Zastavme ropu). Loni v prosinci dostal v Británii šestiměsíční trest odnětí svobody s odkladem na dva roky za to, že v listopadu spolu s dalšími zablokoval okružní dálnici okolo Londýna, která je jednou z nejfrekventovanějších v zemi. Požadoval zastavení nových projektů těžby ropy a plynu v Británii tím, že se spustil z konstrukce dálničního značení.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

10.3.2023 13:44
Jsou aktivisté schopni pochopit, že čím nižší rychlost, tím déle bude vozidlo v pohybu aby ujelo danou dráhu? Říká se tomu nepřímá úměra, má se to učit na základní škole, ale nevím, jestli aktivisté nejsou vzděláváni alternativně.
A s těmi emisemi při nízkých rychlostech to taky není žádná sláva. Ale pokud mají problém s nepřímou úměrou, tak tady se pro ně jedná o něco nepochopitelného.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.3.2023 14:41 Reaguje na Richard Vacek
Nejsou. Už mě jinde jeden upozorňoval, že je motor zpřevodovaný a tak je to v pohodě.
Odpovědět
ig

11.3.2023 00:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Oni to chápou dobře. Tady přece nejde o žádné emise :-)
Odpovědět
JK

Jiří Kvítek

10.3.2023 20:32
30 kilometrů v hodině? A v Praze? :-)

Kdyby se aktivisté při jízdě autem občas podívali na palubní počítač, který ukazuje mimo jiné i aktuální spotřebu, tak by mluvili jinak.

Asi příprava na elektrodebilitu, kde by vyšší rychlost znamená rovnici: elektroautem tam, MHD nebo vlakem zpátky
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist