Aktivisté pochodovali ve špičce po pražské magistrále, chtějí omezení rychlosti
V dnešním průvodu šlo 38 protestujících, uvedla v tiskové zprávě Veronika Holcnerová z pořádající organizace Poslední generace. Účastníci oblečení do reflexních vest nesli cedule s nápisy jako "30 km/h pro Prahu", "Magistrála pro chodce i cyklisty" nebo "Přidej se dříve, než bude pozdě." Pochod skončil zhruba v 08:50.
Aby auta mohla v ranní špičce po magistrále projet, svedla policie dopravu do jednoho pruhu. Dopravní situace se tak v ranní špičce komplikovala. Policisté nezaznamenali žádný incident, řekla ČTK mluvčí pražské policie Violeta Siřišťová.
Příznivci skupiny Poslední generace pochodovali po magistrále počtvrté během dvou týdnů. Skupina oznámila, že v protestech plánuje pokračovat, dokud nepřesvědčí pražskou radnici k zavedení plošného snížení nejvyšší povolené rychlosti.
"Třicítka pro Prahu je o tom omezit plošně rychlost v Praze na třicítku tak, jak to mají už jiná velkoměsta v Evropě," řekl Springorum. "Zavést třicítku je bezpečnější, snižuje to emise, je menší hluk. Ty výhody jsou obrovské," dodal. Zároveň je podle něj cílem, aby po pražské magistrále mohli jezdit cyklisté a byla přístupnější i chodcům.
"Když se podíváte do zahraničí, tak to dělá Paříž, Brusel, Amsterdam a funguje to," uvedl zastupitel Jan Slanina (Praha 4 Sobě), který je podporovatelem zavedení snížení rychlosti. "Ta třicítka není o tom, že chceme ublížit řidičům aut, je to také o tom, že chceme město udělat přístupnější lidem, co chodí pěšky nebo jezdí na kole," dodal.
Springorum je mimo jiné členem organizace Just Stop Oil (Zastavme ropu). Loni v prosinci dostal v Británii šestiměsíční trest odnětí svobody s odkladem na dva roky za to, že v listopadu spolu s dalšími zablokoval okružní dálnici okolo Londýna, která je jednou z nejfrekventovanějších v zemi. Požadoval zastavení nových projektů těžby ropy a plynu v Británii tím, že se spustil z konstrukce dálničního značení.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Richard Vacek
10.3.2023 13:44A s těmi emisemi při nízkých rychlostech to taky není žádná sláva. Ale pokud mají problém s nepřímou úměrou, tak tady se pro ně jedná o něco nepochopitelného.
Zbyněk Šeděnka
10.3.2023 14:41 Reaguje na Richard VacekJiří Kvítek
10.3.2023 20:32Kdyby se aktivisté při jízdě autem občas podívali na palubní počítač, který ukazuje mimo jiné i aktuální spotřebu, tak by mluvili jinak.
Asi příprava na elektrodebilitu, kde by vyšší rychlost znamená rovnici: elektroautem tam, MHD nebo vlakem zpátky