https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dopravu-na-vysocine-by-mohla-posilit-zeleznice
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dopravu na Vysočině by mohla posílit železnice

18.11.2001 11:24 | JIHLAVA (ČIA)
Základem moderního regionálního dopravního systému na Vysočině v oblasti mezi Jihlavou, Telčí, Dačicemi, Slavonicemi a přilehlou severní částí Rakouska by se mohla stát dosavadní železniční trať z Kostelce do Slavonic. Uvedl to předseda Sdružení obcí železnice Kostelec - Slavonice, starosta Telče a jihlavský senátor Václav Jehlička (ODA).
 

"Aktivní roli v jednáních hraje zájemce o provozování této dráhy, kterým je nadnárodní dopravní společnost Connex z Frankfurtu v SRN, zajišťující v řadě evropských zemí regionální a městskou dopravu, včetně například systémů metra," uvedl Jehlička. Společnost Connex podle něj již vypracovala podrobnou studii o budoucích jízdních intervalech spojů na trati Kostelec - Slavonice s tím, že jejím základem by mělo být přímé kolejové spojení mezi Jihlavou a Schwarzenau.

Podle senátora by spojení mělo být z velké části realizováno po stávající 53 kilometrů dlouhé železniční trati pravidelnými spoji, zajišťujícími částečně i městskou dopravu osob za předpokladu zvýšení počtu zastávek na území jednotlivých projížděných měst. "Systém by skutečně měl fungovat na principu tramvaje, tedy městské a příměstské kolejové dopravy mezi centry krajského města a měst a obcí na ose Kostelec, Třešť, Telč, Dačice a Slavonice," vysvětlil.

Pravidelné přímé dopravní propojení Jihlavy a Schwarzenau, tedy obnovení historického kolejového spojení mezi Českomoravskou transversální dráhou a Dráhou císaře Františka Josefa, má přinést výrazné zlepšení dopravních možností regionu i co se týče jeho napojení na dálkové železniční spoje. "Například z Telče či Dačic by bylo možné jet do Prahy a Vídně přes Schwarzenau rychleji a pouze s jedním přestupem," poukázal Jehlička s tím, že tento dopravní systém předpokládá brzký vstup Česka do Evropské unie a zrušení celní a pasové bariery mezi ČR a Rakouskem.

Jediný vážně míněný projekt kombinující vlastnosti městské a příměstské kolejové dopravu v republice vypracovává Liberecko pod názvem RegioTram Nisa. RegioTram by měl propojit tramvajové dráhy v Liberci a Jablonci s lokálními železničními tratěmi v regionu Libereckého kraje tak, aby bylo možno okolo roku 2007 přistoupit k zavedení přímých tramvajových spojů mezi centry měst a turisticky atraktivními oblastmi Krkonoš a Jizerských hor.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist