https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropska-komise-posuzuje-zvyseni-podilu-obnovitelne-energie-v-eu-na-45-procent
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise posuzuje zvýšení podílu obnovitelné energie v EU na 45 procent

21.4.2022 01:45 | BRUSEL (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská komise (EK) posuzuje, zda by Evropská unie mohla do roku 2030 dosáhnout vyššího cíle podílu obnovitelné energie na celkové produkci energie v regionu. Nový cíl by měl být 45 procent místo dosavadních 40 procent, uvedla agentura Reuters. Unie se tak snaží urychlit odklon od ruských fosilních paliv v reakci na invazi ruských vojsk na Ukrajinu.
 

Rusko je hlavním dodavatelem zemního plynu do EU. Podíl 40 procent energie z obnovitelných zdrojů do roku 2030 navrhla EK už loni.

V roce 2020 se obnovitelné zdroje, jako je vítr, slunce a biomasa, podílely na hrubé konečně spotřebě energie v EU 22 procenty. Tento podíl se ale v jednotlivých zemích značeně liší, od více než 50 procent ve Švédsku po méně než deset procent v Lucembursku.

Nový cíl bude záviset na rozhodnutí jednotlivých zemí EU a Evropského parlamentu. Ty o něm nyní jednají v rámci rozsáhlého souboru zákonů o změně klimatu, jehož cílem je urychlit snižování emisí v EU.

Brusel odhaduje, že ztrojnásobení kapacity výroby elektřiny z větru a ze slunce do roku 2030, což by znamenalo přidání 480 gigawattů elektřiny z větru a 420 GW elektřiny ze slunce, by mohlo snížit poptávku po plynu o 170 miliard metrů krychlových ročně.

Komise má v květnu zveřejnit plán na odchod od ruských paliv do roku 2027. Zástupkyně generálního ředitele oddělení energetiky EK Mechthild Wörsdörferová uvedla, že součástí plánu bude návrh, který usnadní získávat povolení k projektům obnovitelných zdrojů energie.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (46)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

21.4.2022 05:27
uvidíme.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.4.2022 05:52
Progresivní paralýza kolektivně zachvátila EK. Většinu členů EK podezírám
z vrozené imbecility a kreténismu , jinak by s něčím takovým nemohli právě
v této době přijít.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 08:01 Reaguje na Miroslav Vinkler
U váš se právě ta paralýza rozvíjí skutečně dost rychle.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.4.2022 13:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě nyní, kdy USA mají dostatek fosilních paliv, zejména ZP a jsou na tom rozhodně lépe než celá EU, prezident Biden rozhodl o federální podpoře v řádech desítek mld $ pro prodloužení provozu všech jaderných elektráren. A to patří k demokratům, kteří pro OZE "dejchali".

V EU , zejména Německo , se jde opačným směrem -JE se odstavují bez diskuze.
V tom spatřuji duševní demenci , která se jak vidno EK nevyhnula.
Odpovědět
Anyr

Anyr

21.4.2022 09:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Hochu, někdo musí pořešit to, co tvá generace způsobila (čest a sláva výjimkám, jen škoda, že jich bylo a je tak málo).
Buď to přijmi a pomáhej, nebo se s tím smiř, ale škodit a urážet bys neměl (i když, taky se někdy zapomenu, no... :D).
Označit skupinu lidí, která se snaží o dobré věci, i když se mi to třeba nemusí zdát, za kretény a imbecily, je stejné, jako bych přál tvé generaci důchodců brzké vychcípání, protože kolem sebe šíří primárně zlo, anžto po socialistickém výplachu má nevratně poškozené myšlení, duši i emoce.
Kam takové šíření "lásky a pozitivna" vede, to asi tušíme všichni.

Smrt Putinovi (a rusofilům), sláva Ukrajině a OZE! :P
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.4.2022 10:43 Reaguje na Anyr
Sláva plukům Azov? Sláva těm, kteří 8 let páchali zvěrstva na vlastním lidu? To snad ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 10:46 Reaguje na pavel peregrin
Člověče nešťastná, co proboha páchali?
Celé to bylo v Haagu u soudu a ten JEDNOZNAČNĚ řekl, že se tam nic takového nedělo!!
A to tam Rusi nasypali kopu svých lží a zfalšovaných paradůkazů!
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.4.2022 12:39 Reaguje na Pavel Hanzl
To v podstatě uznávají i západní státy, bohužel pro vás. Soud v Haagu se už dávno zdiskreditoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 16:10 Reaguje na pavel peregrin
Žádný soud v Haagu se nijak nezdiskreditoval, to jsou je kremelské lži.
Nevím, co uznávají západní státy, možná jejich ruští trollové, Evropa je jimi zamořena.
Odpovědět
DA

DAG

21.4.2022 10:54 Reaguje na pavel peregrin
Dívám se, že přestáváte chápat psaný text. Jste asi rozhořčen, že se dotkl Vašeho milovaného socialismu ;)
Zůstaňte raději u odbornosti v tom jste dobrý. Jakákoliv Vaše poznámka o politice Vás jen diskredituje a to je škoda ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 11:32 Reaguje na DAG
On vůbec nereaguje na nějaký text, on tu zvrací jen ruskou demagogii.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.4.2022 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebuďte směšný, člověče.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.4.2022 12:40 Reaguje na DAG
Na rozdíl od vás jsem nepřestal používat rozum a mohu vás ujistit, že takových lidí je v republice spousta a neustále jich přibývá, bohužel pro naši propagandu.
Odpovědět
DA

DAG

21.4.2022 12:43 Reaguje na pavel peregrin
Jasný ;)
Odpovědět
AZ

A Z

21.4.2022 12:57 Reaguje na pavel peregrin
No tak vidíte, sám přiznáváte že vaše proruská propaganda dostává zabrat. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 16:17 Reaguje na pavel peregrin
To jste zcela jasně přestal.
Reportáře z té doby píšou o bojích na obou stranách kde byli mrtví civilisté, velmi dobrý je Tomáš Forró, který tam žil několk let. Ale zádná "genocida" nebo zvěrstva, které páchají Rusi dnes.

Zkuste logiku:
A) Ukrajina se snaží dostat do EU a jakýkoliv takový incident by jim to mohla zablokovat.
B) Ruská věrchuška lže neskutečným způsobem a vždycky lhala, k zámince na napadení Ukrajiny chtěla udělat provokaci, nikdo na to neskočil, tak vymyslela údajná zvěrstva v Doněcku.
Absolutně nechápu, kdo jim může věřit jediné slovo.
Odpovědět
JH

JH

21.4.2022 17:28 Reaguje na pavel peregrin
Věřit Ruské verzi příběhu může jen trouba. Ti samí Rusové sami sobě nalhali, že za 3 dny obsadí Ukrajinu. Což se jim nepovedlo i proto, že jejich úspěšně rozkradený vozový park nedojel ani do Kyjeva. A lžou všem okolo, že operace úspěšně pokračuje i když jim za chvíli bude chybět čtvrt armády. A tak by se dalo pokračovat. Jestli budou ještě chvíli lhát tímto tempem, možná se prolžou k pravdě, ale zatím to tak nevypadá. Takže nebuďte trouba a skutečně použijte rozum.
Odpovědět
AZ

A Z

21.4.2022 13:00 Reaguje na pavel peregrin
No jo, Azov. To už je docela staré, zkuste aktualizovat databázi s propagandou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 13:14 Reaguje na pavel peregrin
Jak začne někde válka ... jedno v jaké formě, větší nebo menší ... tak se začnou dít svinstva. To tak prostě je. Proto je rozhodující, kdo tu válku začal ... což bylo Rusko. Tehdy i teď. To v tom má tradici.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

21.4.2022 15:24 Reaguje na Svatá Prostoto
Jo, jo za chvilku vám tu přistane bombardování Jugoslávie, jako kdyby všichni ti co ví, že je všechno jinak a už brzy poznáme jak, volaako zabudli na regulérní genocidu, kterou srbové prováděli jen o pár roků dřív
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 15:55 Reaguje na Jakub Graňák
No, oni si s nimi zejména Chorvati v ničem nezadali. A to bombardování tenkrát se mi taky moc nelíbilo, o UCK ani nemluvě. A vůbec, Jugoslávii bych z toho úplně vynechal, to byla čistě "domácí" občanská válka a ten pošahaný spolek stejně držel jakž takž pohromadě jen díky Titovi a pak to pomalu začalo jít do kopru.

Tady se jedná o vojenskou agresi jednoho suverénního státu vůči druhému, tady není vůbec vo čom. Pokud tedy samozřejmě stále nevzpomíná na to, jak Se Sovětským svazem na věčné časy. To je ale pak všechno marný.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

21.4.2022 18:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Mě šlo o to, jakým způsobem ti zasvěcenci pracují s fakty - vytrhávají je z celého dějinného kontextu - právě proto příklad Jugošky, ač jsem z toho taky kdovíjak neskákal radostí, chápal jsem proč tehdy Srbům ukázali: "takhle už teda panáčku ne", myslíte, že by to nedopadlo dalšíma desetitisícema lidí střelených do týla, kdyby je natvrdo nevybombardovali? Všichni tenkrát měli v čerstvé paměti Srebrenicu, Sarajevo...
Ukrajina je to samé, rusáci ji chápou jako součást svojí "Jugoslávie" proto rozpoutali válku už před těma osmi rokama. Nehledě na všechnu tu historii (hladomor, potlačení snah o samostatnost v r. 1917). Furt dokolečka živí ten svůj vadný narativ o největší oběti druhé světové (i když ani toto není pravda, nejvíc obětí mělo Bělorusko a po něm Ukrajina), jako by to snad mělo opodstatnit zvěrstva, která páchají. By si především měli uvědomit, že nebýt toho prohnilého západu a USA především, tak by se na vánoce roku 1941 zastavili při úprku před bošem, někde v bažinách za Uralem
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 14:28 Reaguje na Jakub Graňák
Srebrenica ... tam se bohužel především ukázalo, za jaké vyliž ty slavné modré přilby stojí a jak to dopadne, když se někdo namontuje do války, ale jen tak nějak, aby se neřeklo. Tím nejsou samozřejmě myšleni ti chudáci Holanďané, nebo kdo to tam byl, ale celkové velení té operace.
Já jsem toho názoru, že Kosovo měla být vyhlášeno jako demilitarizovaná zóna a její dodržování mělo být zajištěno vojensky. Ne, že lítám nad Srbskem a házím na ně bomby ... a občas trefím samozřejmě ledacos, to tak prostě je ... a čekám, až to sami nevzdají, protože vlíz tam na férovku se mi nechce/bojím se toho. To mi prostě přišlo jako svinsvo.

Ale to jsme hodně jinde.
Odpovědět
AZ

A Z

21.4.2022 12:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
A nebo jim prostě závidíte, protože vy můžete jen štěkat a blafat na internetových diskuzích?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 08:00
Tohle je jediný rozumný a dostupný systém, jak se zbavit závislosti na dovážených energiích, primárně z Ruska.
Pokud by se to doplnilo masivním nasazením jádra (asi hlavně v provedení SMR), tak se fosil dostane na dost nízkou úroveň, kterou si zajistíme buď sami (Norsko, vlastní uhlí) nebo ji koupíme bezproblémově v morálních zemích.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 08:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Otázkou pouze je, jak moc to dokáže ovlivnit nějaká EK, když je to především otázka financí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 13:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Morální země jsou u Hanzla které? Já abych věděl:-))).

A masivní nasazení jádra sice fajn, jako fakt, ale 2030? Ani hovno.
To jsou zase zase ty pětiletky a závazky sjezdu ...
Už by s tím měla jít celá EK do hajzlu, zatím co vyhlásili s nějakým supr dupr termínem, to se jim podělalo. Jsou v tom už jak ti bolšáni.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 16:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Sorry jako, myslel jsem normální. Tj. dnes skoro všechny, kromě Ruska.
SMR by měly být rozhodně do roku 30 k dispozici, pokud se rozjede sériová výroba, tak to už budou sekat jak Baťa cvičky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 14:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Ehm, SMR by byl/bude samozřejmě fajn, ale na ten 2030 to zatím nevypadá ani smykem, bude velká sláva, když do té doby bude nějaký testovací provoz prototypu.

Co vím, ale prd tomu rozumím, takže ... tak nejdál je tohle ... https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/demonstracni-projekt-maleho-modularniho-reaktoru-cchang-tiangu-dosahl-dalsiho-milniku

Ale to podle popisu až takový prcek není a navíc Čína, takže ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.4.2022 17:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Tohle by mělo být asi lepší, v té Číně jě to kasický reaktor vyráběný na stavbě, nic nového.
Odpovědět
ZK

Zan K.

21.4.2022 11:05
Hlavně by se ono kšeftování s energiemi mělo dostat z diraktiv EU do normálního tržního systemu mezi jednotlivými státy unie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 11:31 Reaguje na Zan K.
Je to v normálním tržním režimu jednotlivých států i firem, taky funguje energetická burza.
jenže by bylo možná výhodnější, aby plyn nakupovala EU jeko jeden subjekt. Velmi se to osvědčilo v případě vakcín proti covidu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.4.2022 12:17 Reaguje na Pavel Hanzl
V energetickém sektoru EU normální tržní prostředí???
Tak to jste opět na omylu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 16:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Je to sice komplikované různými dotacemi, ale burza funguje normálně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.4.2022 17:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Fungování burzy nemá nic společného s hodnocením normálního tržního prostředí a právě na tržní prostředí jsem reagoval.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 13:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, u těch vakcín si to třeba takové Polsko právě nemůže vynachválit.
Odpovědět
ZK

Zan K.

21.4.2022 18:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Nojo. A jsme v téhle oblasti vpodstatě v minulým socializmku.Cenu vždy určuje ten, kdo prodává. A když prodává EU vidíme jak. Někomu levně, někomu draze jinému de fakto (Maďarsko) vůbec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.4.2022 09:45 Reaguje na Zan K.
Cenu určuje trh. Za komára to byl cenový úřad. A zbytek je taky nesmysl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.4.2022 12:56
To ať si vezmou k srdci hlavně ty státy, kde se plyn ve velké míře používá k produkci elektrické energie, bo v tomto případě je možno jej těmi OZE do jisté míry v uvedeném termínu nahradit.
Nás ať laskavě vynechají.

A co se vytápění týče, tak tam nám budou OZE prd platné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.4.2022 16:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Letos fučelo celou zimu velmi vydatně.....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.4.2022 20:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro ty, koho zajímají fakta místo dojmologie:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/01.12.2021/31.03.2022/today/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 14:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Letos sice fučelo jak kráva, to snad nepamatuji, ale tak cca měsíc. A pak silně nic moc. Rozhodně tady u Vltavy. Že to třeba na hřebenech Kérkonoš je podstatně lepší je sice fakt, ale že bych byl nadšen z představy, jak místo bývalé Obří boudy tam vystřihneme vrtuli, to fakt nejsu.

U nás nejsou pro vrtule obecně podmínky, fouká relativně málo, nikdo to u baráku nechce, což s ohledem na naši krajinu ... co 2-3 km, to vesnice ... je dost konečná, a hřebeny pohoří patří mezi nejcennější přírodní lokality.

Tohle fakt není budoucnost.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.4.2022 19:59
45? No to si vůbec neumím představit. Kdyby si komisaři hodili 69 tak by si to aspoň užili. A s plněním by mohli začít už dnes.
EU potřebuje levné energie. Bez nich EU své komisaře neuživí a umřou hlady. Proto by měli hejbnout kostrou, přestat vymýšlet cíle a makat na zajištění levných zdrojů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.4.2022 09:45 Reaguje na Richard Vacek
Nejlevnější zdroje jsou dnes FVE a VE.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.4.2022 14:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud zrovna fouká:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.4.2022 17:26 Reaguje na Svatá Prostoto
A pokud nefouká, mám v záloze plyn.
Takže se za rok podívám a mám třeba třetinovou spotřebu plynu. A o to přece jde.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist