https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/firma-hyundai-zacala-v-cesku-nabizet-svuj-prvni-vodikovy-model-nexo
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Firma Hyundai začala v Česku nabízet svůj první vodíkový model Nexo

4.7.2022 12:18 (ČTK)
Automobilka Hyundai začala v Česku prodávat svůj první vodíkový model Nexo. Po Toyotě Mirai jde o druhý osobní automobil na vodíkové palivové články na českém trhu. Firma Hyundai s uvedením vozu čekala na zprovoznění první veřejné čerpací stanice na vodík, která se otevřela minulý týden ve Vítkovicích.
 

Nexo je druhou generací sériově vyráběného elektromobilu Hyundai poháněného vodíkovým palivovým článkem. Jeho dojezd je až 666 kilometrů. Model je vždy dodávaný s elektromotorem o výkonu 120 kW, pohonem předních kol a bezpečnostními nádržemi na vodík pod tlakem 700 barů o objemu 156,6 litru, což odpovídá 6,3 kg plynu. Vozidlo je nejen lokálně zcela bezemisní, ale navíc díky filtračnímu systému účinně čistí okolní vzduch tam, kde se pohybuje, dodala firma.

Vůz nabízí pokročilé technologie včetně řady inteligentních asistenčních systémů řidiče zahrnující i kamerový systém hlídání mrtvého úhlu či dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent. Jeho cena začíná na 1,899 milionu Kč.

Prodej modelu Nexo bude v počáteční fázi probíhat mimo autorizovanou prodejní síť Hyundai, a to přímo přes fleetové oddělení českého zastoupení značky. Zájemci o Nexo mohou navíc využít nezávazných testovacích jízd v centru e-mobility Hyundai Electrified v pražských Stodůlkách.

První veřejnou vodíkovou plnicí stanici v České republice otevřela společnost Vítkovice v úterý 28. června v Ostravě. Další plnicí stanice by měly být otevřené ještě letos. Vodíkových aut zatím v Česku jezdí jen zhruba desítka. V roce 2030 by to však podle odhadů ministerstva dopravy mohlo být již 30 000 až 50 000 vozů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zbyněk Šeděnka

4.7.2022 17:15
Takže uvedený model se bude pohybovat akorát v okolí Ostravy Vítkovic, protože v celém státě není žádná další plnící stanice.
Odpovědět
ji

5.7.2022 09:13 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ano, zatím ano. Na podzim ale bude v Praze další, viz článek https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vitkovice-uvedly-v-ostrave-do-provozu-1.verejnou-vodikovou-plnici-stanici-v-cr

a do roku 2030 bude 28 čerpacích stanic.

Nějak se začít musí...
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

5.7.2022 12:14
700 bar to síla, těsnit (H2 nejmenší molekula, klidně proleze i mědí pokud není tz vakuová ) a redukovat tlak to bude docela klíčový díl..., a při bouračce... Jak často se chodí na revize?
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

5.7.2022 12:18
Pro prezentaci technické náročnosti ještě uvedu příklad: Ocel má mez pevnosti 700 Mpa nádrž má tlak 70MPa.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

5.7.2022 19:55
Jako první vlaštovka na odzkoušení, proč ne. Nechtěl bych se s ním srazit.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist