https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/greenpeace-kritizuje-navrzenou-vyjimku-pro-cr-z-embarga-na-ruskou-ropu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Greenpeace kritizuje navrženou výjimku pro ČR z embarga na ruskou ropu

11.5.2022 01:41 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ekologická organizace Greenpeace kritizuje výjimku z embarga na dovoz ruské ropy, kterou Evropská komise minulý týden navrhla pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Výjimka je pro Česko zbytečná, ropa může do země proudit i z jiných zdrojů, uvedl mluvčí Greenpeace Lukáš Hrábek. Organizace vyzvala českou vládu, aby snahu získat výjimku přehodnotila.
 

Evropská komise minulou středu v rámci šestého balíku sankcí za ruskou invazi na Ukrajinu navrhla do konce tohoto roku zcela ukončit dovoz ropy z Ruska. Návrh původně počítal s roční výjimkou pro Maďarsko a Slovensko, které jsou na ropě z Ruska nejvíce závislé. Obě země ale embargo odmítly podpořit s požadavkem výrazně delšího přechodného období.

Čas na zajištění dostatečných zásob proudících Transalpinským ropovodem (TAL) z jihu Evropy si vyžádala i česká vláda. Komise nakonec navrhla pro Česko výjimku z embarga na ruskou ropu do poloviny roku 2024. Pokud by se kapacitu ropovodu podařilo navýšit rychleji, skončila by výjimka pro Česko před tímto datem. Maďarsko a Slovensko by podle současného návrhu měly mít výjimku do konce roku 2024.

"Omezení dovozu ruské ropy do Evropy mělo kvůli krvavé válce na Ukrajině přijít už dávno. Je ostudné, že ji Česko chce nakupovat ještě v polovině roku 2024. Řadí se tak po bok Maďarska, které od začátku války sabotuje a zdržuje evropské sankce proti Rusku," uvedla Miriam Macurová, koordinátorka energetické kampaně Greenpeace.

Aktivistka míní, že je Česko logisticky, technologicky i kapacitně připraveno na to, aby ruskou ropu odstřihlo co nejdříve. "V dlouhodobém horizontu ovšem nemá smysl vyměnit jednoho dodavatele ropy za druhého, ale jít cestou snížení spotřeby ropy a podporou dopravy, která není závislá na fosilních palivech a nepřispívá ke klimatické krizi," dodala Macurová.

Zástupci Greenpeace pak odkázali na pondělní oznámení společnosti SIAT-TAL, která na italském území provozuje ropovod TAL, že dodávky ropy do střední Evropy lze rychle a bez technických úprav navýšit o pět až šest milionů tun ropy ročně. Případné navýšení by podle Greenpeace vykrylo celou českou spotřebu ruské ropy, loni Rusko do ČR vyvezlo 3,4 milionu tun této suroviny. Provozně-technický ředitel českého provozovatele ropovodů Mero Zdeněk Dundr však dnes sdělil, že zvýšení dodávek z TAL až o šest milionů tun by se neobešlo bez technických úprav. Mero o nich jedná s ostatními akcionáři TAL.

Hrábek dnes také uvedl, že je nutné prohlubovat spolupráci mezi státy v energetice a řešit energetickou bezpečnost v rámci celé Evropské unie. "Takový přístup je obzvlášť výhodný pro menší vnitrozemské státy, mezi které patří i Česká republika. Větší spolupráce také v budoucnu usnadní Evropě energetickou transformaci a přechod na bezemisní zdroje," dodal aktivista.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (53)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zbyněk Šeděnka

11.5.2022 06:50
Greenpeace jsou vypatlanci bez ekonomického vzdělání. Pokud bychom okamžitě ukončili dovoz ruské ropy a plynu, mělo by to pro nás katastrofální důsledky. To si česká ekonomika, oslabená Babišovým řízením státu jako firmy, nemůže dovolit.
https://www.e15.cz/valka-na-ukrajine/okamzity-zakaz-dovozu-ruske-ropy-a-plynu-by-cesko-bolel-varuji-ekonomove-1388312
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.5.2022 07:19
Greenpeace by měla přijít s konkrétním modelem , který je vyčíslitelný a přezkoumatelný. Jinak to jsou pouťový kecy o ničem.

ČR bez ruské ropy a plynu je na odpis, ale GP to nevadí, protože mají sídlo v Amsterdamu v Nizozemí.
Obrovské přístavy, vlastní ložiska plynu, zcela jiné finanční možnosti. Inu sytý hladovému nevěří.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

11.5.2022 07:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
Přesně. Česká republika ročně dováží 6,5 - 7 miliónů tun ropy a polovina je z Ruska. Tohle nejde okamžitě nahradit, navíc s přihlédnutím k tomu, že stejnou náhradu by řešily ostatní země. Okamžité odstřihnutí od ruské ropy by znamenalo ekonomickou a humanitární katastrofu. Drasticky by totiž narostla cena neruských zdrojů ropy a spousta lidí a firem by si ty ceny prostě nemohla dovolit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 09:13 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A kdo nám tak děsivou pozici zařídi?
Už první Klausova vláda postavila Ingolstadt (kde ten dnes je?), druhá dvacetiletý kontrakt na norský plyn. Nečasova rozjela STORK2 a Moraviu.
Vše marno, estébák to všechno zarazil. Stejně, jak tendr na Temelín.
A dnes vede žebříček volebních preferencí.
Má tento národ právo na samostanou existenci?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.5.2022 10:24 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Hanzl tu opět trolluje a lže.

Dvacetiletý kontrakt byla pouze obchodní záležitost. Fyzicky z Norska žádný plyn neproudil.

Text z článku, viz odkaz níže:
"Nákup plynu z Norska, který (obchodně, ale ne fyzicky) probíhal od roku 1997 a pokrýval historicky až čtvrtinu české spotřeby, skončil v roce 2016."

https://ekonomickydenik.cz/nejasny-puvod-zemniho-plynu-kupujeme-trzni-smesku-ale-fakticky-se-jedna-o-rusky-plyn/

Plynovod Moravia. Realizace je v gesci soukromé společnosti. Realizace aktuálně probíhá. Dokončení by mělo být koncem tohoto roku.

Plynovod STORK II: Není to pouze vina předešlé vlády, viz: https://ekonomickydenik.cz/proc-nemame-plynovod-do-polska-viniku-je-cela-rada-nejen-kritizovany-babis/
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

11.5.2022 10:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
proudil by, kdyby Babišlend prodloužil smlouvu s Norskem na kterou se vys..l ostatně jako na spousty dalších projektů, který by byly třeba
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.5.2022 11:05 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Přečtěte si k tomu nějaké články. Fyzicky žádný plyn z Norska neproudil.

Další článek např. zde: https://www.estav.cz/cz/10760.dodavky-plynu-z-norska-zavislost-cr-na-rusku-nesnizily

https://oenergetice.cz/plyn/pred-20-lety-prestalo-byt-rusko-jedinym-dodavatelem-zemniho-plynu-do-cr

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 11:23 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Přesně tak. Odkud je plyn je zcela fuk, důležité je, komu ho platíme. A Norové za něj rakety proti Ukrajině skutečně nekupují.
A o tohle jde v první řadě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.5.2022 11:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak že když si obchodně zajistím plyn z Norska, který se následně přeprodá a fyzicky stejně dostanu plyn z Ruska, tak to je dle vašich úvah v pořádku? Vy jste fakt Hanzl...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 12:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě. Pokud to Norové koupí z Ruska, je to jejich problém. Ale nekoupí, těží svůj.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.5.2022 12:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže do ČR neproudil ani neproudí plyn norský, ale ruský a české peníze za plyn skončí v Rusku a hlupák Hanzl tleská...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.5.2022 14:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Von za to asi fakt nemůže, to se tak holt v životě někomu přihodí. A sice tady prudí, ale zase je fajn, že mají v ústavu kontakt se světem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 22:54 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nejste náhodou Emil Novák? Je to taky hnidopich a opruzér, jako vy. Taky takový hlupačisko.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.5.2022 07:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Každý si tu může udělat obrázek, kde z nás je hlupák...
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 11:04 Reaguje na Jaroslav Studnička
V klidu ten v realu nepozná plynovod od meliorace
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 11:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Studničko, Studničko, kroutíte se jak had šedý šupinatý.
Kontrakt s Norskem znamená, že sem proudí norský plyn a my ho platíme Norsku. A je nám úplně buřt, kde ho Norové berou, třeba ho třepou z rukávů.
Plynovod Moravia je dobrý, ale bez napojením na STORK2 je na nic.
A to není cha cha "jen" vina předchozí vlády. Ale třeba taky Zemana, že?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.5.2022 12:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, kroutíte se tu pouze vy, já se fakticky držím tématu.

Pokud se zasmluvněná kapacita norského plynu okamžitě přeprodá, tak stejně peníze za norský plyn dostane Rusko a vy jste stále závislý na ruském plynu.
Obchodně to vypadá krásně. Krásně to vypadá pro hlupáky jako vy, že jsme diverzifikovali dodávky plynu a neposíláme peníze Rusku na zbrojení.

Já jsem reagoval na vaši kritiku, že bývalá vláda zazdila plynovod Moravia. Tuto lež jsem dokladoval informacemi, že projekt je v realizaci a do konce roku by měl být hotový. Navíc to není projekt státu, ale soukromé společnosti.
Plynovod Moravia není závislý na plynovodu STORK II.

Jinak další vyjádření, proč se zatím STORK II nerealizoval:
https://ekonomickydenik.cz/plan-na-stavbu-cesko-polskeho-plynovodu-ztroskotal-na-nezajmu-obchodniku-s-energiemi/

Jinak něco k plánovanému rozvoji plynovodů v ČR:

https://www.eru.cz/sites/default/files/obsah/prilohy/desetilety-plan-rozvoje-prepravni-soustavy-v-cr20192028.pdf

Hanzle, je nutné si ověřovat fakta !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 12:37 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy máte těžký problém s elemntární logikou.
Když mám nasmlouvaný plyn z Norska, tak ho platím Norsku. Pokud to Norsko nedodá, není to problém můj, ale Norska, pokud to kupuje a platí Rusům Norsko, podporuje válku Norsko a ne já. Ani tohle nedáte?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.5.2022 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Již se odkláníte od tématu. Tvrdil jste, že bývalá vláda neprodloužila smlouvu na dodávku norského plynu a že nás tak nahnala do 100% závislosti na dodávkách plynu z Ruska. Já na to reagoval, že ve skutečnosti žádné dodávky norského plynu neprobíhali.

Jinak jestli váš příspěvek myslíte vážně, tak vám gratuluji. Kromě největšího demagoga a lháře si vysloužíte i titul největšího pokrytce.

Odpovědět
DA

DAG

11.5.2022 08:05
Aktivistka míní, že je Česko logisticky, technologicky i kapacitně připraveno.
Může někdo pak brát Greenpeace a další vážně? Já třeba míním, že tato organizace jménem aktivistky, dané situaci nerozumí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.5.2022 08:10 Reaguje na DAG
Dnes stačí mít komunikační schopnosti (1. st. ZŠ) a můžete se vyjadřovat ke všemu.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 10:06 Reaguje na Karel Zvářal
Tak jest.Stačí si přečíst toho PH výše kde už podle něj nemáme právo na existenci.At se vede
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 08:23
Ono je to těžké. Česko se chová jako pitomec, protože je závislé na 50% na ruské ropě a 100% na ruském plynu, má zcela minimální výkon v OZE, minimální pokrok v elektromobilitě a ani tendr na nový jaderný zdroj nebylo schopno vypsat, natož to postavit.
Skutečně jsem netušil, že stačí 8 let vlády gaunera a nepolitika a my se tak děsivě propadneme.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

11.5.2022 08:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Když spousta lidí uvěřila rčení, že stát se dá řídit jako firma. Jenže ten gauner neřekl, že jeho firma je životně závislá na dotacích a státních zakázkách a pokud by bylo do obojího odstřižena, následoval by její krach.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 09:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Řekl prakticky všechno.
Český volič se zachoval jako truba, který dá opravit auto nemechanikovi, který je trestně stíhaný za čórky autodílů.
Tohle věděli všichni předem, kauzy čapího hnízda, Radovy pšenice, tunel na Kostelecké atd. atd. byly všobecně známé a veřejně propírané.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 10:18 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Začínate hanzlovatět
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

11.5.2022 11:02 Reaguje na karel krasensky
Pane Krasenský. Zkuste si něco zjistit o těch Babišových tunelech. I když se s Hanzlem v mnoha věcech neshodneme, co se týče pohledu na Babiše ano. Zkuste si něco zjistit o tom, jakým způsobem Babiš "převzal" Kostelecké uzeniny, jak je možné, že jeho manželka dostává největší podíl zakázek z Lesů ČR, jak je možní, že i když vláda zrušila zelenou naftu, Čepro teď od Babiše koupilo tuto sračku za 6,5 miliardy, jak je možné že stát Penamu přiznal dotaci 200 miliónů i když firma nesplňovala podmínky dotace,....
A tak bych mohl pokračovat dále. Věřte mi, že ten podvod s Čapím hnízdem je jenom třešnička na celém dortu korupce.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 11:15 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Zdravím.Nenechte se ovlinit mainstream propagandou.Napíšu jenom k tendrum Lčr.Ty tendry jsou čisté.Mužeme si založit firmu a mužeme se i jích zučastnit taký.Rozhoduje nejlepší cenová nabídka a firma zvítězí.Má to,ale dopad na obyč lídí pracující v lese.Ta vítězná firma pak většinou šetří tím,že se snaží ohlodat mzdové náklady,mzdy,faktury na kost.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 11:24 Reaguje na karel krasensky
Něco ze života.Setkal jsem se z vítěznou firmou kde sídlo firmy tvořila kancelář o velikosti garsonky,kterou měla pronajatou v budově podhorského JZD.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

11.5.2022 11:48 Reaguje na karel krasensky
Nic nového. Na Ostravsku jednu dobu působila velká stavební firma, která měla ve skutečnosti pár kanclů s administrativou a na stavební práce si najímala party dělníků. Ovšem bilboardy s jejich reklamou byly na každém rohu.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 12:02 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Zažil jsem firmu,která,aby zvítězila přestřelila cenovou nabídku.Nějak na to se propadla cena dříví a firma šla do kopru zustaly nezaplacené faktury,dluhy.Ti co tomu šefovali založili nové mnší firmy jedou dál.Někdy zvítězí,někdy ne a tak jím ty vítězné firmy pustí nějaké práce a žijou v lehkém rytmu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 11:28 Reaguje na karel krasensky
Vy jste fakt komik. Založte si firmu a jděte do tendru.
Když ten tendr vypisuje a vyhodnocuje ministerstvo babišovy vlády a ten Uniles patří taky bábovi.
Vy asi vůbec neznáte pojem "střet zájmlů", že? V normálních zemích je to trestný čin a u nás základem ekonomiky babišistánu.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 11:41 Reaguje na Pavel Hanzl
3,14
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.5.2022 12:39 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Kdybyste toho Babiše neměl... od koho má Čepro tu řepku koupit? Vláda zrušila dotaci do zelené nafty,jenže řep. olej v naftě je nejlevnější způsob, jak dodržet emisní limity EU. Ale až Němcům dojde v obchodech rostlinný olej, uvidíte, jak rychle se ty emisní limity změní, nebo možnost lít řepkový olej do paliva.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 12:51 Reaguje na Jarka O.
To neřešte paní Jarko.V životě lidském jsou duležitější věci.Například mi dnes v noci kuna zadavila slípku.Tu kropenatou tu nejlepší nosnici.Zdravím.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.5.2022 12:55 Reaguje na karel krasensky
Máte pravdu, stejně na to nemám nervy. Na oplátku bych zadávila tu kunu. Mějte se.
Odpovědět
DV

Daniela V.

11.5.2022 13:34 Reaguje na Jarka O.
Díky za oba příspěvky .....ty jsou nej. Jinak je to stále to samé, tvrzení proti tvrzení. Někdy i doporučení, aby někdo přemýšlel, atd. Tak to je věru nejvíc....
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.5.2022 13:43 Reaguje na Daniela V.
No:-)Já slípky nemám, ale krtek mi vyryl nasazené brambory...to je taky tragédie.
Odpovědět
kk

karel krasensky

11.5.2022 13:50 Reaguje na Jarka O.
Ale já nemám žuby
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.5.2022 14:09 Reaguje na karel krasensky
Pamatuju, jak švagr lovil kunu prišel ráno unavený ale kunu nechytil, není to jen tak...už toho nechám.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

11.5.2022 14:26 Reaguje na Jarka O.
Zkuste si zjistit, kolik se na výrobu zelené nafty spotřebuje té, která se vyrobí z fosilních paliv. Tohle už ale nikdo neřeší. Hlavně že jsme ekologičtí.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.5.2022 19:02 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Máte pravdu, jsem pro, zrušení by bylo ekologičtější. Uvidíme příští jaro, co Němci vymyslí s použitím řepky, v SRN je cena oleje 3násobná než v zimě.
A...Babiš dotace nevymyslel. To placte u EU, jenže ta dobře ví, proč je má, jak výborně se s nimi vydírá...
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.5.2022 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Česko se zachovalo jako pitomec v době, kdy se zbavilo energetických firem, tomu jste jistě tleskal, co vlastně chcete po státu, když všechno vlastní soukromé firmy a to ještě zahraniční? Kdo vám brání v budování OZE, nebo elektromobilitě?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.5.2022 10:00 Reaguje na Milan Dostál
Ono to nebyla pouze energetika, které jsme se zbavili, ale
i mnoho jiných oborů, které byly ideologicky privatizovány.
Vezměte si třeba soukromé školství a zdravotnictví, které
natahuje ruce ke státu na příspěvky na žáka a pacienta. Bez
těchto příspěvků se neobejdou a nevím kolik by jich bez nich
přežilo. V některých městech se zbavili i sociálních bytů a
tyto občany nechali na pospas šmejdům s chudobou a jejich
vybydlenými činžáky. Nadbytečné školky a jesle se staly třeba hospodami a dnes je na místa ve školkách pořadník.
Heslo soukromý vlastník je nejlepší vlastník se sakra prodražilo a z mnoha oborů vznikl nedostižný produkt. Jsou
věci zbytné a nezbytné. U věcí nezbytných by měl být stát
garantem dostupnosti pro každého a ty zbytné ponechat trhu.
Co tak asi vyřeší stát, když krachne provozovatel ropovodu,
či plynovodu? Postaví za deset let nový a nebo zajistí dovoz autocisternami a vlaky? Co když krachne rafinerie, či slavné
soukromé zásobníky plynu a bude v nich na podzim nula a nebo
tak drahý plyn, že si ho bude moci dovolit pouze horních 100
tisíc? Co školy, nemocnice, úřady a byty bez alternativních
možností vytápění? Elektromobilita se může brzo zadrhnout
na nedostatku elektřiny, když bude přibývat spotřebitelů
(tepelná čerpadla) a nepřibývá elektráren. Mezi stabilní
zdroje na kritické zimní měsíce nelze počítat fotovoltaiku
a potenciál možnosti budovat větrníky je omezený vzhledem
ke krajině a vlivu na okolní přírodu. No a úspory? Někde
ano, ale někde je utopické zateplit historickou budovu a
její střechu fotovoltaikou. Pan Hanzl je snílek bez reálného
technického rozhledu, který se zhlédl v OZE, ač do toho sám
nejde a zarputile k tomu vyzývá ostatní. Co se asi tak stane bez dodávky plynu s průmyslem a obyčejným panelákem byť třeba vytápěným alternativním zdrojem. Pouhá náhrada plynu
při vaření elektřinou odporově zahřeje vodiče v domě tak,
že vyhoří. Rozvody nejsou na tyto odběry dimenzovány a
stejné to je s ulicí na vesnici, pokud budou chtít všichni chtít tepelná čerpadla a vařit na elektřině. To není práce
na rok, dva, tři, ale na desetiletí a více. Nepočítám náklady, ale není moudřejší vyjednávat a postupně posilovat
ty rozvody elektřiny. Bojím se zkoušky "ohněm" při prvém
výpadku, kdy se "zakouří" z rozvaděčů a zásuvek v bytech.
To snad přijdou k rozumu i ti největší snílci a nedouci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.5.2022 14:21 Reaguje na Břetislav Machaček
"Co tak asi vyřeší stát, když krachne provozovatel ropovodu,
či plynovodu? Postaví za deset let nový a nebo zajistí dovoz autocisternami a vlaky?" ... a co by jako měl dělat? Vy furt žijete v představě, že onen "krach" firmy znamená, že vše co měla se prostě vypaří. Ale prd. Třeba GM po krizi 2008 v podstatě zkrachoval. A stalo se co? Nic. Ty fabriky vyráběly furt dál a dnes už je zase prosperující společností.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.5.2022 19:15 Reaguje na Svatá Prostoto
Stát neměl stát ropovody, plynovody, rafinerie
a uložiště nikdy prodávat, protože se zbavil možnosti je ovlivňovat. Pokud je chce vlastník zavřít, tak mu to stát nemá jak zakázat a odkup bude stoprocentně dražší, než byl prodej. Byly
to ideologicky zabarvené privatizace za "každou"
cenu, jen aby bylo vše privátní. Teď nemá možnost
ovlivnit téměř nic a odvolává se na trh s plynem
a ropou. Ten je tak něco jiného, než státní nákup
jako třeba v Maďarsku a jinde. Těm pak nic nebrání
cenu zastropovat a neposílat lidi na sociálku pro
plynovou žebračenku. Dnes Ukrajina přivřela kohouty
a zítra poskočí zase na trhu cena plynu a co vláda?
Pokrčí rameny a poví občanům, že plynu bude dost.
Bude prd a pouze klame naivní občany, kteří jim
dosud stále věří. Jinak krach a krach je rozdíl
a obnova provozu se už nemusí konat(POLDI, ČKD, Vagónka Studénka, česká TESLA, OD Prostějov, textilky v celé ČR atd. Koukněte se kolik se
jich doslova "vypařilo" a dnes tam stojí byty
a místo ČKD zimní station.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 11:33 Reaguje na Milan Dostál
Rozhodně jsem nikdy netleskal Zemanovým paraprivatizacím, které byly nejen zkorumpované, ale taky pro stát nebezpečné. Což se už vícekrát projevilo.
OZE i elektromobilita potřebuje podporu, většinou stačí legislativní, ale ČR vydává i na dotace snad nejvíc v Evropě.
Jak je možné, že patříme teda k nejhorším?
Opět se vracíme ke gigantické korupci a vládě nepolitiků a neumětelů. Nejen solární, ale především biopalivový tunel je světová rarita.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.5.2022 12:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Prodávalo se za všech vlád a vždy bylo podezření na korupci, proč jste to safra nevzal do ruky. Píšete o vládě nepolitiků, Těmi správnými vládami s politiky myslíte například koho? To jsem zvědav.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.5.2022 14:18 Reaguje na Pavel Hanzl
"Rozhodně jsem nikdy netleskal Zemanovým paraprivatizacím, které byly nejen zkorumpované, ale taky pro stát nebezpečné." ... a to byly konkrétně které?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.5.2022 22:51 Reaguje na Svatá Prostoto
Třeba Transgaz, Mostecká uhelná, OKD atd. atd.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.5.2022 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte ono je rozdíl prodat majoritní balík akcií a odprodat minoritní podíl. Pokud předchozí vláda rozprodá 51% a přihlíží tunelování firmy, tak zatleskám alespoň nějakému zisku z toho zbytku. Ono není
umění držet těch 49 % a dočkat se hodnoty
akcie 0, ale utržit alespoň něco, když už
nemohu těch 51% přehlasovat a nebo koupit
alespoň ta 2 % potřebná k přehlasování.
Odhadnout cenu tunelované firmy je práce
znalců a nikoliv politiků a o "znalcích"
si nedělám iluze. Už zemřelý "znalec" tady
na Ostravsku dal zelenou haldovině do náspů
D1(tankodrom Ostrava), o které tu každé dítě
vědělo, že vlhkem bobtná a za sucha se zase
smršťuje. No a trestejte mrtvého "znalce"
a nakonec firmu, jež konala podle znaleckého
posudku. Vlády prodávaly za ceny podle znalců
a taky podle podílu ve firmě. Pokud vám podíl
klesne tak, že vás vyšachují, tak si akciemi
můžete vylepit leda kadibudku. Jinak vás
je škoda. Vy jste měl radit všem vládám a
měli bychom tu ráj na zemi. Otázkou je, zda
vůbec o vaše rady někdo stojí, protože i tu
jsou leda k smíchu(spíše ale k pláči).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.5.2022 14:16 Reaguje na Pavel Hanzl
A proto Hanzl MÁ plynový kotel, NEMÁ zateplenou chalupu, NEMÁ na střeše ani solární nabíječku na mobil:-) a už vůbec NEMÁ elektromobil.

Ropák a Putinovec to je:-))) ... ale je fakt, že on obecně působí jak bolšoun.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.5.2022 14:11
To je fakt banda bezmozků.

K tomu TALu ... https://ekonomickydenik.cz/nahrada-ruske-ropy-nebude-snadna-ropovod-tal-je-uz-zase-vytizeny/

Taková drobnost, že z něj mohou fungovat jen Kralupy, jak typem ropy, tak myslím i rourou, je už detail.

Na druhou stranu ... Miriam Macurová ... https://cz.linkedin.com/in/miriam-macurov%C3%A1-b24809218

https://is.muni.cz/th/mozfx/?zoomy_is=1

Prostě odbornice na pertrochemii jak vyšitá.
To je jak když bolšáni poslali řídit fabriku Pepu od pásu, bo přece dělnická třída.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist