Guardian: Tokio nabízí veřejné „dobíječky“ elektrických aut
Elektromobil Renault Fluence.
Licence: Volné dílo (public domain)
|
|
Foto: Vooodzu/Wikimedia Commons |
Systém speciálních míst, která zavádí Better Place bude na devadesát dní spuštěn již zanedlouho, 26. dubna. Princip je jednoduchý – řidič si na daném místě vybitou baterii vymění za nabitou a místo několikahodinového čekání tak bude moci odjet ihned.
Společnost se podle Guardianu nemusí bát, že by dobíjecí místa zela prázdnotou, podařilo se jí totiž domluvit s největší tokijskou taxikářskou firmou Nihon Kotsu, která elektrickými automobily ve svém vozovém parku disponuje.
Technologie Better Place je momentálně ve zkušebním provozu také v Kodani, kde vzniklo sto dobíjecích míst. Společnost celý proces testuje na elektrickém voze Renault Fluence, jehož výrobu hodlá spolu s rozšiřováním míst k dobíjení postupně zvyšovat.
Společnost v předchozích třech letech podepsala kontrakty na vybudování zkušební sítě „dobíječek“ elektrických aut s Izraelem, Dánskem, Austrálií, Havajskými ostrovy či Kalifornií.
Automobilová doprava je zdrojem jedné pětiny celkových světových emisí oxidu uhličitého, píše deník Guardian. Podle dřívější studie britského ministerstva dopravy by větší rozšíření elektromobilů snížilo příspěvek silniční dopravy ke změnám klimatu, protože vozidla s elektrickými motory emitují o polovinu CO2 méně než normální auta.
Podle článku Aloka Jha „Tokyo to trial electric 'filling stations' to boost green transport“ zveřejněného na serveru deníku The Guardian 5. 4. 2010.
reklama
Online diskuse
Dobít elektromobil je problém - 8. 4. 2010 - niiViděl bych tam pár drobných problémů:1. tankovat benzín zabere řádově minuty, dobít baterii řádově hodiny, většinou to nevadí, ale občas může (delší cesta) 2. mobily se k místu nabíjení dopravují většinou velmi snadno, navíc je možno dobíjet je na suchém místě s poměrně omezenou možností přístupu ostatních lidí Výměnný systém dobíjení má jeden problém - jak zajistit, aby řidič dostal baterii ve stejně dobrém stavu (stáří, počet nabíjecích cyklů), tedy za předpokladu, že baterie budou někdy dobíjeny v autě a někdy "výměnou". Pokud bude používán jen jeden princip, tak problém nebude. |