H&C: Stát chce postavit D47 za stejnou cenu jako my
Podle jeho slov se v zásadě lišila pouze částka určená na údržbu dálnice po dobu 30 let, za kterých měla firma předat dálnici českému státu. Zatímco H&C navrhovalo na údržbu dálnice částku 1,5 milionu korun ročně na jeden kilometr, stát počítá s přibližně třetinovým nákladem na údržbu. "Po 30 letech bychom dálnici odevzdali v perfektním technickém stavu. Jsem zvědavý, jak ta dálnice bude vypadat po 30 letech státní správy," řekl dále Ronen.
Zdůraznil zároveň, že cena, o které mluví Šimonovský, také nemusí být konečná. "Z ministerstva dopravy zaznívají hlasy, že by se cena výstavby mohla vyšplhat na 60 miliard korun, odborníci hovoří o ceně někde kolem 50 miliard korun. To jsme navrhovali i my," upozornil ředitel projektu. Odmítl zároveň veškeré spekulace o plánovaném nepříznivém rozdělení rizik mezi státem a konsorciem H&C s tím, že nyní jsou všechna rizika na straně státu.
Ronen také připomněl, že zvolené přímé financování výstavby D47 bude mít nepříznivý vliv na další prohlubování deficitu státního rozpočtu České republiky. "I v zahraničí se stále více používá model PPP (partnerství veřejného a soukromého sektoru)," řekl dále zástupce H&C. Přivítal zároveň, že i Šimonovský se na pražské konferenci o financování infrastruktury vyslovil pro tento způsob výstavby.
Předseda představenstva společnosti H&C CZ Jiří Šedivý doufá, že stát uhradí veškeré náklady spojené s ukončením spolupráce s konsorciem H&C. Hodnota těchto nákladů prý nepřesáhne částku 640 milionů korun. "Dostali jsme od pana ministra Šimonovského příslib, že stát tyto závazky splní. V tom případě je předčasné hovořit o možnosti mezinárodní arbitráže," dodal Šedivý.
reklama