https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/japonsko-da-kvuli-dekarbonizaci-v-prepoctu-2-4-bilionu-kc-na-dodavky-vodiku?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Japonsko dá kvůli dekarbonizaci v přepočtu 2,4 bilionu Kč na dodávky vodíku

12.6.2023 11:01 | TOKIO (ČTK)
Molekuly vodíku
Molekuly vodíku
Licence | Volné dílo (public domain)
Japonsko v následujících 15 letech investuje kvůli dekarbonizaci 15 bilionů jenů (2,4 bilionu Kč) do zvýšení dodávek vodíku. O plánu minulý týden rozhodla japonská vláda. Revize strategie počítá s investicemi veřejného i soukromého sektoru, informovala agentura Kjódó. Tokio chce do roku 2040 zvýšit dodávky vodíku šestinásobně zhruba na 12 tun. Japonsko plánuje do roku 2050 dosáhnout nulových emisí skleníkových plynů, klíčovou roli v přechodu na čistší ekonomiku má hrát právě vodík.
reklama

 

Vzhledem k tomu, že vodík při spalování nevypouští oxid uhličitý ani jiné skleníkové plyny, může sektor veřejných služeb výrazně snížit emise mísením vodíku se zemním plynem v tepelných elektrárnách nebo spalováním vodíku jako paliva. Vodík může také pohánět vozidla s palivovými články. Vláda plánuje podpořit zavádění syntetických paliv a čpavku využívajících vodík.

Tokio doufá, že se do plánu aktivně zapojí soukromé společnosti, a snaží se dosáhnout komerční výroby vodíku do konce desetiletí. Japonská vlád už dříve rozhodla o zvýšení dodávek vodíku na tři miliony tun ročně do roku 2030 a na 20 milionů tun do roku 2050.

Premiér Fumio Kišida prohlásil, že vláda chce urychlit vytváření mezinárodních dodavatelských řetězců pro zajištění většího množství vodíku, a to prostřednictvím spolupráce s Austrálií a také se zeměmi Blízkého východu a dalšími asijskými zeměmi. Japonsko vytvořilo vodíkovou strategii v roce 2017, dříve než mnoho jiných zemí. Revidovalo ji v návaznosti na vývoj strategií vodíkové politiky evropských zemí a Spojených států.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (12)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jiří Svoboda

12.6.2023 12:49
Vodík z Austrálie? Jak ho budou trasportovat?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2023 07:21 Reaguje na Jiří Svoboda
V tankerech, asi jak LPG, ne?
Odpovědět
EN

Emil Novák

13.6.2023 07:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Když si člověk plete LPG s LNG, tak pak není divu, že nevidí problém ani v převážení vodíku mezi kontinenty.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.6.2023 08:16 Reaguje na Emil Novák
Prostě Hanzl :-).
Stejně jako si např. pletl firmu MERO a NET4GAS.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2023 12:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je ještě dobrý, to vy se pletete ve všech důležitých věcech, já jen ve zkratkách.
Odpovědět
EN

Emil Novák

13.6.2023 13:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkratky jsou u vás to nejmenší, Hanzle. V každé diskusi dokazujete, že jste úplně mimo naprosto ve všem ohledně energetiky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.6.2023 15:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Domotat státní společnost zabývající se ropou a soukromou společnost zabývající se plynem, to opravdu není dobrý ani ještě dobrý...

:-))) vy že se pletete jenom ve zkratkách?
Tak to je vtip století.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2023 12:30 Reaguje na Emil Novák
Vy vidíte problém i v tom, jak si zavázat tkaničku na botách. Ale věřte, je to už dávno vyřešeno, stejně, jak transport vodíku.
Odpovědět
EN

Emil Novák

13.6.2023 13:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Ve vašich naivních představách je "už dávno vyřešeno" úplně všechno, v reálném světě ale vůbec. Třeba tady si můžete přečíst o spoustě problémů, které transport vodíku přináší, a že většina z nich vyřešena není:
https://www.linkedin.com/pulse/myth-hydrogen-export-spitfire-research-inc/?trk=public_post_feed-article-content
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 13:36 Reaguje na Emil Novák
Vy jste prostě mistr světa ve zdůvodňování, proč to nejde.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.6.2023 13:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Já vás jen upozorňuji, že lidé kteří o tom na rozdíl od vás něco ví, upozorňují na celou řadu skutečných technických problémů, o kterých vy nemáte ani tušení, ani snahu ani schopnost si o nich cokoliv zjistit. Tak je pro vás jednodušší bez sebemenší znalosti problematiky jásat jak je všechno vyřešené, i když platí pravý opak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2023 07:28
Japonsko se zblázilo stejně jako Evropa, USA, čína, Austrálie a celý civilizovaný svět, jede naplno do OZE a dekarbonizace, což mu způsobí neschopnost konkurence a brutální propad životní úrovně obyvatel. Takže příštím světovým lídrem bude Rusko, které sice tvoří sotva 1.8% světového HDP, ale celý svět zbankrotuje. Svět naopak našich ropáčků a proruských vohnoutů je zcela úžasný.
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist