https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/lidem-v-jirkove-vadi-zabi-kvakani-sepsali-kvuli-tomu-petici
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Lidem v Jirkově vadí žabí kvákání, sepsali kvůli tomu petici

9.5.2022 15:07 | JIRKOV (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Do uměle vybudovaného okrasného jezírka na pozemku zahradního centra v Jirkově na Chomutovsku se nastěhovaly žáby. Lidem z nedalekého panelového domu však vadí jejich kvákání, sepsali proto petici. Dokumentem s asi 30 podpisy se zabývá městských úřad.
 

V petici, kterou má ČTK k dispozici, stojí, že žabí kvákání každoročně narušuje noční klid a spánek obyvatelům v přilehlé oblasti. "Pro nesnesitelný hluk trvající od večera do rána není ani možné mít na noc pootevřená okna," stěžují si signatáři. Autor petice Jiří Šindelář dále v petici napsal, že žabí kvákání do městské obytné oblasti nepatří.

Peticí se aktuálně zabývá odbor životního prostředí radnice. Jednou z možností podle vedení města je, že majitelé zahradnictví žáby z jezírka přesunou do některé z okolních nádrží. "Naproti zahradnímu centru stojí panelák, kde jsou asi dva nebo tři vchody. Podle mě to těmto lidem asi vadí," řekla ČTK místostarostka města Dana Havlátková Jurštaková (ODS). "Věřím, že to může být nepříjemné," dodala.

Zahradní centrum dalo jezírko vybudovat před několika lety jako ukázku své práce. Lidé si u něj mohou při nákupech odpočinout. "Jezírko tam je přes pět let a každé jaro řešíme, že si někteří lidé v panelákách stěžují," řekla ČTK vedoucí centra Petra Kostelejová. Uvedla, že žáby si pro své námluvy vybraly nádrž samy, centrum je tam nevypustilo. "Nevím, co bychom s nimi měli udělat, vyhodit je nemůžeme. Na druhou stranu za tím panelákem je přivaděč, což je uměle vytvořený vodní tok a žáby tam jsou také. Předpokládám, že kvákají stejně jako u nás," podotkla vedoucí. Obojživelníci navíc nádrž opouštějí, pracovníci totiž každoročně jezírko čistí vysokotlakým proudem. Odstranění žab z jezírka by tak podle Kostelejové bylo kontraproduktivní.

Pokud by přišlo na stěhování zvířat, musel by s tím podle Zlaty Vančurové z jirkovského odboru životního prostředí souhlasit krajský úřad. "Z hlediska ochrany přírody v podstatě není důvod zasahovat, protože migrace žab je přirozená záležitost," uvedla Vančurová. Doplnila, že se vypraví na místo, aby zjistila, jaké druhy obojživelníků v jezírku jsou.

Obdobný názor zastává Martin Třešňák z Českého svazu ochránců přírody. "Všechny druhy obojživelníků, co se u nás vyskytují, všechny druhy žab, čolků i mlok, patří mezi takzvané zvláště chráněné druhy podle zákona o ochraně přírody a k jejich manipulaci či odchytu musí být vystavena výjimka od místně příslušného orgánu ochrany přírody," řekl Třešňák. "Z našeho úhlu pohledu by bylo nejlepší, kdyby se tam naučili s těmi zvířaty žít," doplnil. Přesun by zřejmě znamenal, že se žáby do jezírka dříve či později opět vrátí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (40)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zbyněk Šeděnka

9.5.2022 15:30
Ti blbci by měli být rádi. Každá žába, to je spousta sežraného hmyzu. Ještě by těm žábám měli děkovat.
Odpovědět
kk

karel krasensky

9.5.2022 17:22 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Zdravím.Když už 3,14 sepisují petici kvuli žabímu kvakotu a ještě se to medializuje tak at už to jde tady celé do kopru a začne se nějak znova.Už jenom chybí,aby do senátu jako ve starém Římu dovedli koně a pravděpodobně ten koník tam bude nejmoudřejší učastník.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.5.2022 17:33 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
duševní nedostatky u člověka se dají projevovat i takovými peticemi...
Odpovědět
kk

karel krasensky

9.5.2022 17:43 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To už není duševní nedostatek ,ale total degenerace.Dalším krokem autoru petice by mohla být žádost o změnu pohlaví.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.5.2022 19:57 Reaguje na karel krasensky
je to zajímavý exkurz, jak líný člověk dokáže ze svého " pohodlí" obviňovat kde koho jen proto, že je to zkrátka pohodlné. Kdyby někteří lidé místo mluvení raději kvákali, bylo by to někdy lepší
Odpovědět
kk

karel krasensky

9.5.2022 20:23 Reaguje na Jaroslav Řezáč
pane Řezáč pokud by k tomu došlo tak tn kvakot v čr by byl ohlušující
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.5.2022 16:39
Pokud by tam udělali betonovou plochu, jako sní každý normální obyvatel města, tak se nemusí psát petice.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.5.2022 16:50 Reaguje na Slavomil Vinkler
Omyl. To by se zase psala petice, že v létě ta rozpálená plocha zvyšuje horko v bytech.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

9.5.2022 17:09
Pokud tyto žáby dostane na starost AOPK, do roka a do dne je po nich.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.5.2022 17:27
Na samotě u lesa: Slyšíte, jak ty naše žáby v našem rybníce krásně kuňkají, kdežto ty sousedovy hnusně kvákají....
Odpovědět
RP

Radim Polášek

13.5.2022 14:48 Reaguje na Jarka O.
Tak pokud jsou v jednom rybníku kuńky a rosničky a v druhém či kolem druhého skokani a ropuchy...
Odpovědět
Pe

Pepa

9.5.2022 17:33
Lidé z toho paneláku tak trochu zdegenerovali, celoroční hluk z privadece jim nevadí zato zabi koncert par týdnu v roce ano.
Odpovědět
LB

Lukas B.

12.5.2022 09:03 Reaguje na Pepa
je to tak. na stálý hluk (či relativně pravidelný) si člověk docela snadno zvykne. z přirozených hluků je to namátkou šumění stromů ve větru, zurčení potůčku, hukot vodopádu nebo jezu, na mořský příboj.

úplně stejně snadno si lidé zvyknou na hluk z dálnice, na řinčení tramvají, na páteřní železniční trať kde v noci duní náklaďáky v pětiminutovém taktu, na hlučnou hospodu v přízemí bytového domu. aklimatizace na hluk trvá přibližně týden (samozřejmě někdo si nezvykne nikdy).

a holt nešťastníci u rybníčka si každý rok znovu zvykají na žáby.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

13.5.2022 14:47 Reaguje na Pepa
Tak ono to není pát týdnů. Začíná to v dubnu a končí někdy za polovinou léta. Aspoň tak si to pamatuji z doby mého dětství, kdy všude kolem byly bažinky a otevřené potůčky a asi 2 - 3 kilometry daleko soustava původně starých rybníků ,v té době už soustava spíš bažin.
Skřehotání, jakmile se trochu zešeřilo až tak do půlnoci a současně na zahradě vždy aspoň několik mnohotisíc hlavých hejen komárů.
Ovšem dnes je ticho. Bažinky jsou dávno odvodněné a zasypané, potůčky zatrubněné, soustava rybníků je napůl zasypána napůl tam je černozemní pole a když pár dnů neprší, je sucho a ve vzduchu plno prachu. Komáři taky dávno zmizeli.
Odpovědět
JT

Jiří Tinka

9.5.2022 17:39
pro mne znamená žabí kvákání zpříjemnění letních večerů a užívám si to.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.5.2022 19:13 Reaguje na Jiří Tinka
Přiznejte se, že se s těmi žábami cicmáte v očekávání, že se některá promění v princeznu? :-)))
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

9.5.2022 19:48
Před čtyřmi roky jsem byl v bulharském Velingradu - lázně a žáby tam řvali skutečně ukrutně. Naštěstí to místním nevadilo, petice nepsali a raději chodili včas do práce.

Některým narušeným osobám z Jirkova bych za peníze MěÚ Jirkov zaplatil výlet na Dolní Moravu, právě tam otevřeli nejdelší visutou lávku na světě (2km) .Cestou přes ni by je třeba napadlo i něco užitečného a zapomněli na své "trápení" se žábami na náměstí v Jirkově.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.5.2022 20:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Těm narušeným osobám bych maximálně zkopal sedativum. Pokud by se jim z obecních peněz zaplatil nějaký výlet, příště by oni nebo někdo jiný sepisoval petici že ho ruší zpěv ptáků nebo bzučení hmyzu a požadoval by výlet třeba do Karibiku.
Odpovědět
Sl

Slovan

9.5.2022 21:29
Pane bože ty to vidíš...

K žábám mám jednu takovou příjemnou storku. U mé přítelkyně je za jejich "loukou" (nevím jak jinak to nazvat) menší rybníček, který jim i zároveň patří. Takový ztracený, špinavý a hlavně bez ryb. Letos sem tam zažil první jaro. To, co se tam dělo a děje sem nečekal a jen mě utvrdilo v tom, že přerybnění, které je u nás běžné, je pro žáby a další obojživelníky jeden z největších problémů vůbec. Rozmnožují se tam totiž stovky žab! Nemohl sem uvěřit svým očím, protože to sem opravdu ještě neviděl a i lidi, kteří si pamatují spousty žab z dob dřívějších na to koukali s otevřenou pusou. A to podotýkám, že je tam i třeba spousta užovek, sem tam vidím i volavku. No, pokud nám to vydrží, žábám zaručuji, že se budou mít kde množit i v budoucnu :)
Odpovědět
ss

smějící se bestie

10.5.2022 05:38 Reaguje na Slovan
Jo, tyhle " kačáky " chyběj.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

13.5.2022 14:50 Reaguje na smějící se bestie
Souhlasím.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.5.2022 09:04 Reaguje na Slovan
Dospělá samice skokana snese 2 - tisíce vajíček. To už je pulců a posléze žab. A mimochodem, moc Vám ten kačák závidím a zároveň přeji.
Odpovědět
Sl

Slovan

10.5.2022 21:09 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Děkuji Vám, je to opravdu krása sledovat. Že je to u baráku je vlastně bonus a zodpovědnost zároveň. Pokud to bude jen trochu možné, pokusím se ho odkoupit přímo do svého vlastnictví, protože chci, aby se to zachovalo ať se děje co se děje :)
Odpovědět
RP

Radim Polášek

13.5.2022 14:57 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Žab už moc ne. V dobách, kdy ty žáby ještě v těch místních kalužích a rybníčkách fungovaly, bylo cca v červnu všude plno malinkých žabek centimetr a půl velkých vyrostlých z pulců. Třeba i někde v suchém lese stovky metrů od nejbližší vody.
Predátoři ty žabky chroustali jak maliny, draví ptáci, lišky, tchoři lasičky, kuny až po hmyzožravé ptáky typu ťuhýka a jiní lovci velkého hmyzu nebo třeba i velcí draví vodomilní brouci atd.
O měsíc později už najít žabku, v té době už větší, byla vzácnost. A do zimy se už dožilo těch žabek málo, jen tolik co vyrovnalo úbytek dospělých žab.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

10.5.2022 07:41
Špunty do uší a je po "problému". Nebo iniciátorovi vadí, že přes žabí hlasy neslyší, co se děje v noci u sousedů?-) To mi připomíná scénku od nás, kdy jeden pán se vehementně domáhal pokácení stromů, neb kvůli nim nevidí na protější barák...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.5.2022 08:57 Reaguje na Karel Zvářal
A když se stromy pokácely, neviděl opět, protože měl problém s očima.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.5.2022 09:23 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Helejte, kdybyste měl koupenej dalekohled (hvězdářský ;-)), taky by Vás štval strom bránící výhledu:-)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.5.2022 09:31 Reaguje na Jarka O.
Jak kdy. Jsou "objekty", u kterých je lepší, když tam ten strom je.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.5.2022 09:41 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
V souvislosti s tím mě napadl fór, jak přijde Khonová za Khonem a říká mu:" Khon, ta naše holka Sára už je taková hodně vyvinutá a jak má pokoj s oknem do ulice, tak naproti bydlí mladý Roubíček a když se naše Sára ráno a večer převlíká, on ji šmíruje. Nedá se nic dělat, musíme jí do okna koupit žaluzie."
Khon se zamyslel a pak řekl:" Žádné takové, uděláme to jinak. Ty si se Sárou vyměníš pokoj a žaluzie si koupí Roubíček."
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.5.2022 09:50 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
:-)))) dík po ránu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.5.2022 09:57 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jo a: " Ještěeee..."
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.5.2022 10:24 Reaguje na Jarka O.
Potká Khon Roubíčka a říká mu:" Roubíček, mám s nima řeč. Voni mi spějí se starou. O to nic to bych ještě překousl. Ale to, že jí ukázali, že to jde i dvakrát, tak to mě Roubíček pěkně nasrali.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.5.2022 19:04 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
:-)
A překvapení byli všichni 3, že...
Odpovědět
IVAN FILIPEC

IVAN FILIPEC

10.5.2022 09:06
Zajímalo by mě, které žábě tu petici předají a je li napsaná v žabí řeči.
Komu vadí žáby lovci hmyzu a komáru, jsou hloupí.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.5.2022 09:20 Reaguje na IVAN FILIPEC
Obecně se říká, že evropská populace hloupne. Kamarádka učí na vysoké škole a říká, že úroveň dnešních středoškoláků je stejná, jako byli za našich mladých let absolventi základní školy. Ty děcka většinou nic neumí a ani je vzdělání nezajímá. Hlavně urvat nějaký "papír", který zajistí místo nejlépe ve státní správě. No a ten přístup se přenáší i do vztahu k přírodě. Proč by je měly rozčilovat žáby za barákem. Když je budou chtít vidět, kouknou se na internet.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

13.5.2022 18:38 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
To ale není hloupnutím populace, aspoň ne v nějak zásadní míře. Je to tím, že cca před 15 - 20 lety si populističtí politici žvásty o vzdělanosti společnosti prosadili rozšíření našeho vysokého školství z výběrového na masové. Neboli lidi s IQ 95, 100 bodů, kteří dříve neměli nárok se vůbec udržet na střední škole, (na to bylo třeba tehdy IQ aspoň 105 - 110, na udržení na vysoké škole aspoň IQ 110 - 115) a museli se pro život spokojit pouze se základním vzděláním, nyní na náklady daňových poplatníků v našem bezplatném masovém vysokém školství dostanou vyfasovat vysoškolský diplom. A všichni byli tehdy spokojeni, občané tím, že i jejich hloupější děti nyní dosáhnou na vysokoškolské vzdělání, politici tím, že si nahnali voličské hlasy a prostí občané mohli a můžou být hrdi, že toto všechno ze svých daní platí.
Že ty hloupější děcka i s vysokoškolským diplomem ani náhodou nezvládnou náročnější skutečně vysokoškolské pracovní pozice, je zatím docela jedno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.5.2022 09:01
V Jirkově se to za chvíli vyřeší samo, blíží se tam uhelný lom a řev dýzlových motorů jim zajistí klídek.
Odpovědět

Jirka Černý

14.5.2022 17:56
Můžou být rádi za žáby, na vsi je to úplné peklo. Ráno řvou ptáci, přes den štěká pes a večer se mrouskají kočky, koně řehtají celý den a do toho všeho bzučí hmyz.
Odpovědět

Jirka Černý

14.5.2022 17:56
Můžou být rádi za žáby, na vsi je to úplné peklo. Ráno řvou ptáci, přes den štěká pes a večer se mrouskají kočky, koně řehtají celý den a do toho všeho bzučí hmyz.
Odpovědět
va

vaber

15.5.2022 08:37
lidem vadí ,žáby, stromy u cest a domů,křoví, plevel,mouchy,komáři, myši,hadi,srnky, vlci, divoká prasata,holubi ,pavouci ,pyl,klíšťata, mravenci, skoro všechno ve volné přírodě,
otázka je ,co lidem nevadí a na co nejsou účinné jedy,
mě osobně z živých tvorů vadí domácí mazlíčci ,hlavně psi a kočky, těch je všude jako ++++++
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist