https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-ministerstvu-chystame-opatreni-ke-snizeni-byrokracie-uvedl-ministr-vyborny
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na ministerstvu chystáme opatření ke snížení byrokracie,uvedl ministr Výborný

8.2.2024 19:27 | LIBEREC (ČTK)
Strniště v zimě
Strniště v zimě
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ministerstvo zemědělství připravuje opatření, která by měla snížit byrokratickou zátěž pro české zemědělce. O podobném ulehčení pro farmáře by se ale mělo jednat i na evropské úrovni, řekl v reakci na protesty zemědělců v Libereckém kraji ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL). Se zástupci zemědělců chce také příští týden jednat.
 

V Libereckém kraji dnes po úterní první demonstraci znovu protestovali farmáři, do Liberce se jich s traktory sjelo na 70. Žádají, aby jim stát ani Evropská unie nebránily hospodařit a omezily byrokracii.

Ministr Výborný řekl, že je v pravidelném kontaktu se zástupci nevládních organizací, s Agrární komorou, s Asociací soukromého zemědělství nebo se Zemědělským svazem. "Jsme toho názoru, že je vždy lepší o těch problémech hovořit na jednání u kulatého stolu, jakkoli nikomu neupírám právo na protest. Já se s těmi výhradami seznámím. Nejsou to věci nové, vím, co se tam bude objevovat, jsou to věci, proti kterým protestují i farmáři v Belgii, Francii nebo Německu. Je to přemíra byrokracie, která bohužel trápí evropské zemědělce a trápí i mě," uvedl Výborný.

"Snažíme se v činit konkrétní kroky na národní úrovni, mám na ministerstvu funkční antibyrokratickou komisi. Mám tým poradců a náměstků, který připravuje konkrétní opatření, kde můžeme například ubrat kontroly. Není možné, aby jeden týden přišla kontrola ze Zemědělského intervenčního fondu a za týden na to samé kontrola z plemenářské inspekce," uvedl Výborný. Stejné problémy by se podle něj měly řešit i na evropské úrovni. Jednání se zemědělci by se mělo konat v příštím týdnu, dodal.

Protestující žádají vyřešení kritické situace na evropském trhu s komoditami zaviněné nesystémovými importy, přenastavení společné zemědělské politiky na úrovni ČR i EU, podporu zemědělské výroby s cílem zajistit soběstačnost a levné potraviny. Požadují ukončení omezování zemědělské výroby i ekonomického poškozování farmářů například aktuálním zvýšením daně z obhospodařovaných pozemků. Bojí se poklesu konkurenceschopnosti, ztrátové výroby, zavírání provozů, snižování výroby a zaměstnanosti na venkově.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (15)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pp

pavel peregrin

8.2.2024 19:59
Kdyby nebylo protestů v Německu a Francii, tak by se u nás vůbec nikdo neobtěžoval o nějakých úlevách jednat.
Odpovědět
HH

Honza Honza

9.2.2024 08:07
Tato vláda zahájila řadu pozit. věcí (které by předchozí vláda neměla odvahu vůbec dělat): důchodová reforma, zajistila dostatek plynu, ministr Výborný vytvořil tlak na monopoly a snížil cenu potravin atd.
Je nutno, aby se vše dotáhlo, aby důchodová reforma nebyla jen parametrická, aby reforma státní správy, digitalizace byla účinná, je nutno zásadně odbyraktizovat stát. správu- tj. nikoli tisíce závazných předpisů, pokut, nařízení, ale jen nezávazná doporučení, rozhodování dle zdravého selského rozumu, upravit školství: omezit biflování, humanitní a přírodovědné obory, posílit matematiku, fyziku, chemii. Udělal bych 8 letou ZŠ a povinnou maturitu po 2 letech SŠ a dál ev. pokračovat v odborném předmětu. Zdravotní reforma-nutno zavést většinu zákroků jako přímou platbu, doplácet i na pobyt v nemocnici apod. Více se omezovat proti EU, proti Číně a minimalizovat obchod s Ruskem. Zároveň ale je nutno zavést euro. Euro neznamená závislost na úřadech EU, je to jen otevřená dálnice na Západ. Je to program konzervativních stran (ODS), ale tento program je třeba posílit, dokončit, udělat smyslplným.
Tato vláda udělala řadu chyb- největší byla odmítnutí EET, zrušení superhrubé mzdy (spolu s ANO)- mám-li dluhy, nebudu se dál zbavovat příjmů. Neazastropování cen elektřiny u výrobce - ČEZ, to vedlo ke zdražování, vysoké inflaci, zhoršení hospodářství- jsme jako jediní opět v krizi.
Nikdo není bez chyb, tyto chyby mohou vést k podpoře nedemokrat. sil, proto by koalice měla s ANO spolupracovat, přijmout toto hnutí do vlády.
Lepší je dobře fungující hospodářství, spokojenost lidí, než politický boj, vytlačování opozice, odmítání všeho, i toho, co je pozitivní. Naopak, i ANO a opozice by měla více spolupracovat, neodmítat šetření, nebýt populistická, více se do vládnutí interesovat.
Tato situace, která nyní v naší politice je, vede jen k napětí a špatné náladě ve společnosti. Prezident by měl obě strany sbližovat.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

9.2.2024 09:31 Reaguje na Honza Honza
Souhlasím s tím, že je vždy lepší spolupracovat, alespoň na tématech, které nebudí kontroverze. Bohužel, ani současná vláda, ani opozice a v minulých letech toho nebyly schopny.
Dále- současná vláda je tak akorát schopna řešit problémy, které si sama vyrobila a vyrábí jak na běžícím páse.
Školství- určité biflování je nutné a vede k tréninku mozku. Asi těžko budete logicky rozebírat malou a velkou násobilku, dělení, sčítání a odčítání. To se prostě musíte nadrilovat nazpaměť, to jsou naprosté základy. Bohužel právě tyto základy dnes dětem chybí.
Dále- pokud byste chtěl reformovat školství, tak jistě, ale cestou kvality, nikoliv kvantity, jak tomu je dnes. V populaci se rodí pořád stejné procento lidí se stejným IQ, tudíž ani na maturitu nemá zdaleka každý nárok. A pokud ano, tak silně slevujeme z požadavků. Maturita za nás, na konci 70. let a dnešní, to se prosím nedá srovnat ani omylem. Zrovna tak zkoušky na VŠ. V každé třídě máte tak max. 3 žáky, kterým jde matematika opravdu, ostatní je podprůměr. A právě tito nadaní by měli být dále rozvíjeni a naopak neměli by být trápeni např. z jazyků, což dost často nejde dohromady. A ruku na srdce, 95% populace po celý život vystačí s počty ze základní školy, s ničím jiným se nesetkají.
Euro vůbec není nutné zavádět, to je pouze přání určitých lobbistických skupin, napojených na prezidenta.
A už vůbec nerozumím tomu, více se omezovat proti EU, Rusku a Číně- s kým proboha byste chtěl pak obchodovat? Pokud si odfiltrujete ideologickou nálepku, tak zjistíte, jak se SKUTEČNĚ točí světový obchod.
Odpovědět
HH

Honza Honza

9.2.2024 13:49 Reaguje na pavel peregrin
máte pravdu v tom, že každý by si měl hlavně zamést před svým prahem- současná vláda by neměla vše házet na Babiše, ale řešit své úkoly, ale opozice by měla být konstruktivní a neházet ji stále klacky pod nohy (zhoršuje pak možnost se do vlády vůbec zapojit, bez koalice s někým vládu nesestaví). Chybu tedy dělají oba. Prezident by to mohl zlepšit.
O maturitě také máte pravdu - můžete mít 10 tříd (nebo i jen 8) a k maturitě vás škola nemusí pustit, ale i když maturitu nemáte, důkladnější vzdělání technických oborů je potřebné, zapomněl jsem ještě na jazyky, ty by se také měly lépe učit- např. celá hodina angličtiny jen v anglickém jazyku od 3. třídy ZŠ do 10.třídy by určitě pomohla.
Euro je nutné, jako bylo nutné otevřít hranice, bez toho bychom byli úplně jinde. Není to žádný zájem lobistů, naopak je to zájem většiny podnikatelů.
Vymezovat se proti Rusku je nutné, měly by to dělat všechny země světa a EU by je k tomu měla donutit - např. odmítnutím podpor, odmítnutím přistěhovalců, snížením obchodu apod. Je to jediný smyslplný boj s Ruskem, protože válka není možná, je to zničení civilizace.
A Čína? Politicky jsme bojovali proti Číně a hospodářsky jsem ji podporovali. Musí to být obráceně. Nemontovat se do její politiky ale hospodářsky se osamostatňovat, jinak Čína nás totálně převálcuje. Řadu výrob je třeba převádět do Evropy.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

9.2.2024 18:01 Reaguje na Honza Honza
Prosím pěkně, proč proboha je nutné se vymezovat proti Rusku? Pokud by někdo neustále nechtěl uskutečňovat dávný sen, Ruska se zmocnit, rozparcelovat a vyrabovat, nemuselo by být to, co je dnes. Ten sen měl Napoleon, Hitler, dnes Anglosasové a jak to vždycky dopadlo?
Navíc pokud se podíváte po světě, Rusko nejenže není nijak izolované, ale naopak získává na svoji stranu rozhodující světové hráče.Takže tady něco nehraje a není to zdaleka jen to, že Rusko má nedozírné nerostné bohatství. Pokud se my budeme nesmyslně a sebevražedně vymezovat, dopadneme hodně špatně a nikdo z takzvaných současných přátel nám nepomůže.
To je bohužel historický fakt. Já vůbec nemyslím to, abychom Rusům lezli do prd.., ale racionální, vyvážená politika by nám moc prospěla. Koho si budete vážit víc? Toho, který vám bude servilně přitakávat a bezmyšlenkovitě plnit i nesmysly, nebo toho, který s vámi bude jednat bez podlézání a servility?
Odpovědět
HH

Honza Honza

9.2.2024 19:37 Reaguje na pavel peregrin
To si Merkelová taky myslela a dopadlo to katastrofou: jenže Putin napadl Ukrajinu, tvrdí, že se musí změnit celý svět, že EU Rusko ohrožuje, že všechny bývalé země SSSR a Varšavské smlouvy musí být pod jeho vlivem. Po Ukrajině chce ovládnout Moldávii a je hrozbou i pro Poblatské státy. Proto všichni zbrojí, Švédové vstupují do NATO, země okolo chtějí (i z tohoto důvodu) vstoupit do EU. Vy to nevnímáte?
Míří-li obchodník na vás kulometem, nebudete přeci do jeho obchodu chodit!
Odpovědět
pp

pavel peregrin

9.2.2024 19:47 Reaguje na Honza Honza
To by musel být Putin blázen a to rozhodně není.
Když pominu to, jak od roku 2014 kyjevský režim vystupoval proti východním částem Ukrajiny s ruskojazyčným obyvatelstvem, tak se vás zeptám a prosím o odpověď: jak by podle vás zareagovaly USA na situaci, když by Mexičané s tichou pomocí Ruska budovali ve své zemi základny, rozšiřovali svoji armádu a netajili se-samozřejmě "oprávněně, je demokracie a nikdo nemá právo do toho mluvit"- vstoupit do svazku s Ruskem a Čínou? Jste přesvědčený o tom, že USA by velkoryse mávly rukou a v duchu" demokracie nade vše" by tomuto blahovolně přihlížely?
Odpovědět
HH

Honza Honza

9.2.2024 21:21 Reaguje na pavel peregrin
No, máte pravdu v tom, že jak my pomáháme Ukrajincům, tak oni by nám nic nedali. A při zahájení války, kdy všichni prchali ze země, tak vykopli černochy z autobusu.
Ale to není důvod mluvit o válce s EU, hrozit atomovými zbraněmi, mučit Ukrajince atd, atd., jak to Putin dělá.
Zeman si taky myslel, že Putin není blázen (Merkelová taky) a že Ukrajinu nenapadne. Bohužel, teď celá Evropa a svět jsou všichni zděšení, zbrojí, bojí se. SSSR se rozpadl a důvod je i mentalita Rusů, která se projevuje i nyní ve válce- lidský život nemá cenu.
Putin je jen toho obraz, symbol, podobně jako Hitler byl symbol mentality Němců. Od Ruska, prosím, dál!
Odpovědět
HH

Honza Honza

9.2.2024 21:22 Reaguje na Honza Honza
Vítězslav Nezval Rusko je zlý osud.
věnováno Jakubu Demlovi.

Rusko je zlý osud. Rusko je zlý osud.
Nejhorší, co svět zakusil dosud.
Rusko je sršáň, není žádná včela.
Rusko je střela mířená do kostela.
Rusko jsou verše vryté na prdel.
Rusko je rozum, který všem uletěl.
Rusko je děcko, které bičem práská.
Rusko požírá národy a mlaská.
Rusko je lidský pláč a carský smích.
Rusko je modla, věřit v ně je hřích.
Rusko, ach, Rusko, eden kruťasů.
Rusko je puch od ďáblova ocasu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

9.2.2024 21:55 Reaguje na Honza Honza
Dobře, ale chybí mi to zásadní- jasná odpověď na moji otázku.
Odpovědět
JH

JH

9.2.2024 22:19 Reaguje na pavel peregrin
Kdyby se USA cpaly do Mexika, jako Rusové na Ukrajinu, tak by si spojení Mexika s Čínou zasloužily. Ale že by se 2 roky marně snažili obsadit jižního souseda, to asi není moc pravděpodobné, tak blbí jsou snad jen Rusové.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

10.2.2024 09:34 Reaguje na JH
A není to spíš tak, že Rusko opakovaně žádalo bezpečnostní záruky z hlediska Ukrajiny?
Sama Merkelová prohlásila, že Minské dohody byly pouze zástěrkou pro postupné pumpování Ukrajiny zbraněmi- a to je fakt, který lze najít veřejně. Tudíž kdo nese vinu?
Odpovědět
JH

JH

10.2.2024 09:58 Reaguje na pavel peregrin
Ale byli to Rusové, kdo začal. Nemají na Ukrajině co dělat a měli by odtud vypadnout. Tak jednoduché to je. Jen jouda může věřit tomu, že by někdo chtěl napadnout Rusko.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

10.2.2024 16:13 Reaguje na JH
Říká vám něco proxy-válka? A jinak-začali Ukrajinci, již v roce 2014, nesmyslným tažením v Doněcku a Luhansku proti vlastním lidem. Já vím, že se to dnes nemá říkat, ale bohužel je to nezvratný fakt. Vpád Rusů na Ukrajinu byl odpovědí.
Odpovědět
JH

JH

10.2.2024 17:29 Reaguje na pavel peregrin
Říká vám něco ruská propaganda? Asi ano.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist