https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-nekterych-univerzitach-budou-studenti-ode-dneska-stavkovat-za-klima
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na některých univerzitách budou studenti ode dneška stávkovat za klima Aktualizováno

14.11.2022 10:45 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Na některých univerzitách v Česku ode dneška studenti stávkují za klima. Zdůvodňují to tím, že vláda podle nich dostatečně neřeší klimatickou krizi, zvyšující se ceny energií a narůstající společenské nerovnosti. Do stávky se zapojili studenti z vysokých škol v Praze, Brně, Olomouci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a v Plzni. ČTK to sdělili organizátoři z hnutí Univerzity za klima. Ministr školství Vladimír Balaš (STAN) dnes na dotaz novinářů ke stávce uvedl, že je dobře, že studenti mají zodpovědnost za svoji budoucnost.
 

"V době, kdy je nedostatek energií z různých důvodů, tak je třeba se zabývat i tím, jak energie získat šetrnějším způsobem. V tomto případě nevím, co bych studentům na vysokých školách mohl vytknout. To, že mají zodpovědnost za svoji budoucnost, je jedině dobře. A pochopitelně, když se překoná tato zima, která asi nebude úplně jednoduchá, tak nemůžeme zapomínat i na budoucnost vzdálenější," řekl Balaš v Moravské Nové Vsi na Břeclavsku. Na Moravě dnes navštívil obce, které loni postihlo tornádo.

V Praze se dnes před polednem na náměstí Jana Palacha sešlo asi 80 studentů. Někteří s sebou přinesli transparenty s nápisy "Kdyby byla planeta banka, už by ji politici zachránili", "Chceme změnu, ale ne klimatickou" nebo "Naše budoucnost je ve vašich rukou". Po přečtení požadavků, které organizátoři stávky vznesli vůči české vládě a vedení českých univerzit, shromáždění lidé provolávali hesla jako "Konec uhlí!" či "Klimatickou spravedlnost!".

Z náměstí před pražským Rudolfinem se studenti rozešli na své fakulty, kde pořádají besedy, přednášky, promítání či workshopy. Věnovat se budou například klimatickým změnám, energetické chudobě, sociálním nerovnostem a transformaci uhelných regionů v Česku. Program je v tomto týdnu v Praze připraven například na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (UK), Fakultě sociálních věd UK, Fakultě humanitních studií UK či na Vysoké škole uměleckoprůmyslové (UMPRUM). Zapojeny jsou rovněž některé další fakulty na UK, Akademie výtvarných umění, Filmová a televizní fakulta Akademie múzických umění a Divadelní fakulta Akademie múzických umění.

Na některých fakultách chtějí stávkující vysokoškoláci i přespávat. O konkrétní podobě stávky se budou organizátoři domlouvat s lidmi, kteří se stávky zúčastní. Setkávat se budou denně na plénech. Ve čtvrtek 17. listopadu, kdy si republika připomíná sametovou revoluci, by měla stávka vyvrcholit průvodem.

Studenti vládu vyzývají, aby si vytyčila řešení klimatické krize jako svou prioritu a začala urychleně snižovat emise skleníkových plynů, které způsobují globální oteplování. To vede k dlouhotrvajícímu suchu, častějším záplavám nebo i rozsáhlým požárům. Podle účastníků stávky by vláda měla mimo jiné zřídit zvláštní ministerstvo nebo určit vládního zmocněnce, jejichž agendou bude boj s klimatickou změnou a jejími důsledky. Studenti také vyzvali vládu, aby se zasadila o to, aby do roku 2033 skončily v Česku uhelné elektrárny.

“Všichni víme, že je potřeba především zavřít uhelné elektrárny a nahradit je obnovitelnými zdroji energie. Tato transformace musí být spravedlivá a nesmí dopadnout na pracující a nejzranitelnější skupiny obyvatel," uvedla zástupkyně studentů Anežka Lindaurová.

Po univerzitách jejich studenti požadují, aby mimo jiné přistoupily k zateplení budov, začaly snižovat spotřebu energií a začaly budovat vlastní kapacity pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů. Stávkující vysokoškoláci také volají po důstojném a adekvátním finančním ohodnocení doktorandů a dalších zaměstnanců na univerzitách.

Studenti zdůrazňují, že stávka nesměřuje proti vedení či zaměstnancům fakult. Akce podle nich není primárně snahou o narušení běžného chodu škol.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (51)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jiří Svoboda

14.11.2022 11:40
Zajímavé: "Studenti vládu vyzývají, aby si vytyčila řešení klimatické krize jako svou prioritu a začala urychleně snižovat emise skleníkových plynů."

Vláda má urychleně snižovat emise skleníkových plynů. Jakou má vlastně vláda uhlíkovou stopu a pomůže toto nějak měřitelně v rámci světa?

To byl pokus o humor, ale teď vážně.

Co by měla vláda, která se v této záležitosti moc nevyzná a má jiných problému nad hlavu, konkrétně udělat? Toto by měli mít stávkující studenti rozmyšleno a zformulováno! Jinak si to vláda bude (pokud bude) dělat po svém a možná nedobře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 22:36 Reaguje na Jiří Svoboda
Je to dávno rozmyšleno a zformulováno v dokumetu zvaném Green deal.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.11.2022 06:16 Reaguje na Pavel Hanzl
JFK -
neptej se, co udělá stát,
ptej se, co uděláš ty.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

15.11.2022 07:38 Reaguje na smějící se bestie
1*.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 07:43 Reaguje na smějící se bestie
Tady je jednotlivec trochu málo. Samozřejmě se předpokládá, že žije normálně skromně a rozumně ekologicky, ale nikdo po něm nechce, aby bydlel v jeskyni a živil se kořínky. A ta ekologie, která má skutečně význam, se dělá na státní a u nás i evropské úrovni. Prostě energetická a dopravní koncepce, systém ochrany přírody, koncepce ochrany zemědělské půdy, systém recyklací a nakládání s odpady atd. atd. atd.
Pokud je tohle v pořádku, tak po občanech se chce, aby se podle toho chovali (třídili odpad atd.) a mělo by to v základu stačit.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže jste si krásně alibisticky okecal, že až do letošního roku jste reálně udělal úplný prd:-), ale je to vlastně ok, bo třídíte odpad a to musí stačit:-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 16:10 Reaguje na Svatá Prostoto
A co jste vypotil vy? Vagóny řečí na Ekolistu a co dál?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 16:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale já su podle vás ten zlý ropák, u mne se to přece předpokládá:-))).

To jen vy si tady pokrytecky hrajete na uvědomělého svatouška:-).

Jo, a ten vodpad třídím taky:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Máte především ropácké - tj. kremelské názory. A o ty se tady pasujeme.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Napsal Hanzl, který tu adoroval Říši za závislost na ruském plynu, když jsme mu všichni psali, že je to blbost a Rusku se nedá věřit.

A to samé když jde o válku na Ukrajině, kde soustavně omlouváte neschopnost značné čísti zemí EU v dostatečné míře vojensky podporovat UA, která by bez USA byla už v řiti.

Lidi jako vy jsou ve své pitomosti pro Putina hotové požehnání ... plnou hubu keců to jo, ale nic víc.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.11.2022 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Problém je, že tento koncept (grýndýl) nemá šanci vést k cíli a pár nadšených pitomečků si to nechce připustit ani o tom diskutovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 11:33 Reaguje na Jiří Svoboda
Tam by bylo potřeba sepsat nějaké skutečně solidní a dobře vyargumentované prohlášení, které to dokazuje.
Zrovna vaše řeči mají význam nula a já nic takového neznám (netvrdím, že něco takového neexistuje).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 12:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Grýndýl v nastavených termínech povede k vážným ekonomickým problémům ve velké části zemí EU.

Prostě na ty náklady, které nastavené překotné tempo vyžaduje nebudeme mít. Resp. ty dopady na obyvatelstvo budou drastické.

Pokud máte jeden scénář pro země, kde je průměrný příjem 4k éček měsíčně, i pro ty, kde je třetinový, tak si to nutně někdo fest odsere ... a nebo vám to bouchne do xichtu.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 16:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Naši špinavci používají úžasný argumentační aparát. Vždycky vytvoří velmi jdenoduché, významově jednoznačné a úplně blbé heslo, které nelze jednoduše dokázat a které pochopí každý tutan. Načež tím mlátí národ po hlavách. Třeba "bez ruského plynu se neobejdeme". "Evropa se řítí do zkázy". "Naše vláda se stará jen o Ukrajince a ne o naše lidi".
Ten váš výkřik: "Grýndýl v nastavených termínech povede k vážným ekonomickým problémům ve velké části zemí EU".
Je přesně z tohoto ranku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 16:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to šmudlo nějak zkus vyvrátit a neagituj tady jak při PŠM:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:35 Reaguje na Svatá Prostoto
Evropa se bez ruského plynu obchází už dnes bez fatálních problémů, nebo máte doma zimu?
Naše vláda udělala celou řadu opatření pro naše lidi (stropy na energie, sociální tarif, přídavky pro děcka, navýšení důchodů atd. atd.). A kdo se kam řítí je vidět zatím jen v Rusku. Co ještě chcete?
Odpovědět
JO

Jarka O.

16.11.2022 12:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně - "Naše vláda udělala.. opatření ..(..navýšení důchodů atd.)", totiz Babišova. A jinak zase kecáte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Na x příkladech ... odzdrojovaných ... jsme vám tady jasně dokázali, že naše vláda koná v případě energetické krize oproti většině jiných zemí EU pozdě, pomalu a blbě.

Ono se jim vůbec "daří" ... třeba tady ....

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-dokazou-se-domacnosti-a-firmy-vyrovnat-s-vysokymi-zalohami-za-energie-219205
Odpovědět
me

meluzína

14.11.2022 11:42
Nejsem si úplně jistá kým je tato akce iniciována. Je to opravdu studentská akce? Jako dobrovolná akce studentů organizovaná samotnými studenty? Mám doma 2 studenty a na můj dotaz jestli se připojí ke stávce za klima mi oba odpověděli, že ne, ale budou stávkovat, protože do školy přijdou aktivisté a budou mít přednášku.
Tak jsem trochu rozhozená, připadá mi to doby kdy jsme povinně-dobrovolně "protestovali" proti chartě a také o tom vyšel článek v novinách že jsme to jako studenti sami a rádi zorganizovali - ale realita byla úplně jiná, třidy obcházela soudružka, která povyprávěla a zkontrolovala podpisy.
Odpovědět
os

orb slavík

14.11.2022 12:06 Reaguje na meluzína
Já si myslím, že je dobře, že se alespoń někteří mladí zajímají o problémy planety. Vzpomínám, jak Klaus vykřikoval, že žádné oteplování planety není a kdo tvrdí že je, tak je ekoterorista. Jedná se o jejich budoucnost. Určitě je pohodlné, se pouze zajímat, jak si nahrabat peníze, postavit dům a koupit auto, ale co jim budou platné věci, když budou vlny veder, sucha a budou se sem hrnout vlny migrantů z vyprahlé Afriky.
Na druhé straně je pravda, že pár stávkujících studentů v Evropě nic nezmění.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.11.2022 19:13 Reaguje na orb slavík
a kdo myslíte, že jim ten dům postaví a vyrobí auto? oni by vysokoškoláci chtěli všechno, ale do fabrik si to auto na tři směny postavit nepůjdou a o těch jejich levých ručičkách, který nedokážou postavit ani střechu je zbytečné mluvit. HLAVNĚ, ŽE KAŽDÝ BUDE MÍT PAPÍRY, VYDĚLÁVAT PRACHY ALE JINAK JSOU K NIČEMU
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 22:38 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Asi jste dlouho neviděl mladého člověka, študáka nebo kohokoliv jiného.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.11.2022 23:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Já těch studentů vídávám celkem dost. Bydlím v Ostravě nedaleko VŠB. Ti ekologičtí studenti mění mobily co pár měsíců, pořád musí mít nejnovější notebooky a když se sjedou do školy kvůli studiu, veškerá parkoviště v okolí VŠB jsou beznadějně přeplněná. A protože ještě nevydělávají peníze, veškeré tyhle materiální požitky těmto ekologicky smýšlejícím studentům platí rodiče, případně někdo jiný z příbuzenstva.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 07:50 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Muhehehehhehe vy jste viděl občas studenta na 100 metrů a víte, kolikátý má mobil. Voni jsou hlava...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.11.2022 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
A na nějaký argument jste se nevzmohl? To už je nad Vaš chápání, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 11:40 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Já jsem v kontaktu s celkem vekou skupinou kamarádů svého syna, chodím i na pivo do hospody jednoho z nich, pomáhám s nimi na opravě domku.
A všichni mají novodobé vzdělání, pracují ve všemožných profesích, ale za dobré peníze, staví nebo opravují domky, starají se o děcka, jezdí k moři nebo na hory, jeden se silně stará o Ukrajince, prakticky nikdo nevolí Babiše nabo Zemana. Připadají mi normální a i duševně zdraví (kromě dvou, kteří mají nějakou duševní nemoc a jsou na dávkách).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebyla řeč o studentech?

Bo to co popisujete tedy fakt běžným studentům neodpovídá.





Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 16:23 Reaguje na Svatá Prostoto
Jsou už ze škol venku, ale chovali se odpovídajícně věku když už študovali
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 16:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže ty vaše příklady byly úplně k hounu.

Pohoda, u vás klasika.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Argumenty vás zásadně nezajímají, melelete si svou furt dokola.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Zajímají, taky jsem si ten váš příspěvek pozorně přečetl.

Že byl zcela mimo, to už je váš boj:-).
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

15.11.2022 11:47 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Vždy mě fascinuje jaký přehled máte o svém třídním nepříteli. Dokážete na první pohled rozeznat ,,ekologického,, studenta od toho ,,neekologického,, , víte přesně kdy a jaké mobily a notebooky kupují a že jim vše platí rodiče. ;)

Pravda bude ale asi takové, že o tom víte kulový a jen tupě blábolíte. :-)
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

15.11.2022 16:01 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Já v Českých Budějovicích také vídávám celkem dost studentů. O jejich mobilech a NB přehled nemám, ale pozoruji, že co se týče dopravy, během akademického roku jezdívají převážně hromadnou dopravou a na kolech. Je ale docela možné, že při prvním stěhování na koleje nebo priváty a při jejich opuštění na konci akademického roku si dovezou nebo odvezou své věci autem.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

15.11.2022 11:43 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Brekot zneuznané lopaty. Sorry jako. :-)
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.11.2022 09:26 Reaguje na orb slavík
Jak se zajímají o problémy planety? Tím, že se připojí ke stádu stávkujících a možná budou poslouchat aktivistické přednášky?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 13:43
Studenti musí jít příkladem. Žádný konzum, žádné zbytečné technologie, žádné přežírání. Jedině tak pohnou tou druhou stranou.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

14.11.2022 16:57 Reaguje na Michal Uhrovič
A proto je nutné zavést školné na všech okecávacích oborech !

Odpovědět
JO

Jarka O.

14.11.2022 17:00 Reaguje na smějící se bestie
VUT by byly zdarma? Souhlasím :-)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.11.2022 19:15 Reaguje na Michal Uhrovič
jo a proto šli na vysokou školu aby šli žebrotou, pro kterou teď stávkují. Ono je stávka zajímá jen do té doby, než se jim sáhne na své dobré představy o životě v blahobytu
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.11.2022 18:21
Sociologové, umělci a filozofové jsou opravdu pravými zástupci ekologismu. Ani jeden člověk, který by se zajímal o přírodu a klima, ale všichni odborníci na vydírání společnosti.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

15.11.2022 07:03 Reaguje na Michal Ukropec
Přesně tak.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.11.2022 23:30
Mám takový dotaz - do školám zaplatí ty zvýšené náklady na okupační stávku? Mimo jiné zvýšené náklady na vodné a stočné, vytápění budov a samozřejmě odvoz odpadků, to nebude zadarmo. Školy by měly nechat zjistit ty okupanty a zvýšené náklady by se jim měly naúčtovat.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

15.11.2022 08:19
já jim rozumím a plně je jako představitel starší generace podporuji. V podstatě nechtějí nic víc, aby jsme jim planetu přenechali alespoň ve stavu, ve kterým je dnes. Tak se držte mládežníci a nenechte se otrávit staršími jájínkama.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.11.2022 09:32 Reaguje na Robert Jirman
Tomu také rozumím, že "V podstatě nechtějí nic víc, aby jsme jim planetu přenechali alespoň ve stavu, ve kterým je dnes".

Jenže tady je nastartován velmi zaběhnutý destruktivní proces planety a je třeba nejdříve vymyslet schůdný a účinný způsob, jak to zvrátit.

Kapři si sami rybník nevypustí a házet po nich ze břehu kameny zjevně moc nepomůže.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 11:41 Reaguje na Jiří Svoboda
Ten způsob je dávno vymyšlen, jenže jájínci na něj plivou a hážou špínu zcela nesmyslně. Ale v normálních zemích se to už rozbíhá.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 14:53 Reaguje na Robert Jirman
Správně, starší jájínci jsou úplně mimo, takže mají držet jen hubu a krok ... a cálovat mladé progresivní a uvědomělé mládeži kde co. Protože těch studentů, kteří fakt jedou celá studia za své, těch moc nebude. A rozhodně nebudou stávkovat na fakuli, ale někde hákovat.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 12:57
"V Praze se dnes před polednem na náměstí Jana Palacha sešlo asi 80 studentů."

A tak to jo ... to je vyloženě masovka.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 15:35
Tak jsem se díval, kdo to tedy vlastně stávkuje.

Takže v Praze ... naše drahá kreativní trojice:-) Umprum, AVU, FAMU a DAMU, a pak 6 fakulí ze 17 UKáčka ... filda, sociální studia, humanitní studia a další nevím.
V Brně ... filda, FAVU a JAMU.

Na první dobrou jsou to studenti fakult, které ke změnám klimatu, stejně jako k řešení jejich důsledků, mají po odborné stránce opravdu VELMI co říci:-).

Na první pohled ... https://a2larm.cz/2022/11/fotoreport-zacala-klimaticka-stavka-na-univerzitach/ :-)

A ta Šabatová se tam vyloženě hodí ... on jí zjevně nestačil ten propadák při volbách.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 16:37
Místní diskutující zastávají bolševický názor na vzdělání.
Občan je pouze otrok a je vzděláván jen proto, aby mohl odborně hákovat na věrchušku a držel hubu a krok.
Proto skutečné vzdělání (což je hlavně humanitní) se skoro vůbec neprovádělo.
Normální, tj.lidský přístup je ten, že vzdělání je osobní vklad pro člověka do života, ať se živí čímkoliv a odbornost získá už daleko jednodušeji.

Výsledek vidíme dnes, kdy v devadesátkách se na školství všichni vymastili a bolševické lži se učí prakticky doposud (v dějepise, literatuře atd.). A český národ, který volí fašouny, tuneláře nebo konfidenta nejsou hlupáci, jsou pouze nevzdělaní.
Společnost inženýrů a lékařů bez humanitního vzdělání demokratickou společnost vytvořit nedokáže.
Odpovědět
JO

Jarka O.

16.11.2022 12:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak si dovolujete takhle urážet a blábolit, to není možné. Máte to naopak.Totality potřebují blby a bolševické lži máte v koblize vy. Společnost inženýrů a lékařů neexistuje, to není společnost, stejně jako nejsou společnost klimatici se stejným názorem, kteří asi chystají revoluci. hnus velebnosti
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Ona je tu nějaká diskuze o vzdělání?

Fakt jo? A kde?

Bo primárně je tu diskuze o smysluplnosti toho, když pár magorů ... jde v rámci počtu studentů i na těch konkrétních školách/fakultách o vskutku zanedbatelný počet ... bojuje za klima tím, že chrápou ve spacoši ve škole.
S hesly typu ... Say no to uhlí ... nebo ... Kapitalismus je ekocida ... https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vysokoskolska-stavka-za-klima-univerzita-karlova-praha-brno.A221114_102400_domaci_erb/foto/HOV97749f_203235_8738441.jpg

To fuck není o nějakém vzdělání, to je vymaštěnosti těch dotyčných.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist