https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecka-posta-chce-v-berline-rozsirit-dopravu-baliku-solarni-lodi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Německá pošta chce v Berlíně rozšířit dopravu balíků solární lodí

19.12.2022 10:34 | BERLÍN (ČTK)
Zdroj | DHL
Německá poštovní a logistická skupina Deutsche Post DHL od října k převozu balíčků v Berlíně používá solární loď. S ekologickým projektem, který je zatím v testovací fázi, je firma spokojená a ráda by ho v německé metropoli rozšířila.
 

"Pilotní projekt funguje hladce," řekl šéf berlínského balíkového střediska Sven Goerke. V říjnu, při zahájení provozu, novinářům řekl, že věří v brzké vybudování flotily bezemisních poštovních plavidel. Zhruba po dvou měsících provozu nyní oznámil, že poštovní společnost by v Berlíně na Sprévě a jejích kanálech chtěla využívat ještě další solární loď.

Současně se zvýšením přepravní kapacity chce firma vybudovat v Berlíně ještě další překladiště, kam by solární lodě mohly balíky dopravovat. Nyní plavidlo poháněné elektromotorem převáží balíčky ze Špandavy na západě metropole do berlínského přístavu Westhafen. Nově by však lodě mohly plout i do berlínských částí Mariendorf a Neukölln.

Do Westhafenu loď dopravuje poštu každý pracovní den, už takto přepravila přes 10.000 balíků. V přístavu se náklad překládá na elektrická kola, takže zásilky putují k adresátům i pak bez emisní zátěže.

Loď, kterou Deutsche Post DHL používá, je upravený Aquabus 1050. Plavidlo má na střeše umístěny solární panely, které podle pošty v případě slunečního svitu umožňují neomezenou dobu plavby. Pro případy, kdy slunce nesvítí, je zhruba jedenáctimetrová loď odkázána na baterie. S nimi pak podle podmínek dokáže plout šest až osm hodin. O plavbu se stará motor o výkonu pět kilowattů, díky kterému loď dosahuje rychlosti 12 kilometrů za hodinu.

Pošta už teď v Německu provozuje tisíce elektromobilů, elektrických kol a elektrických trojkolek. Tvrdí o sobě, že v hlavním městě je nejšetrnějším poskytovatelem poštovních a balíkových služeb, protože polovinu zásilek v Berlíně doručuje bez emisí oxidu uhličitého. V metropoli pod logem Deutsche Post či DHL jezdí asi 1000 elektrických aut a přes 1700 elektrických nákladních kol.


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

19.12.2022 22:06
Jak každý asi tuší, na dopravě není drahá samotná přeprava, ale překládání, třídění atp.
Takže v Berlíně vymysleli, jak zdražit dopravu. Zdražit = spotřebovat víc zdrojů a surovin na přinejlepším stejný produkt.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.12.2022 09:12 Reaguje na Viktor Šedivý
Fakt to nemáte celý naopak? Právě elektrikou šetří megatuny nafty a benzínu, to vám nedochází.
Tohle je cesta pro každé město, především v čistotě provozu. Elkáry mají problémy na dlouhých cestách, ale pro městský provoz jsou prakticky ideální.
Odpovědět
ji

20.12.2022 11:21 Reaguje na Viktor Šedivý
Máte nějaké podklady pro Vaše tvrzení? Já článek pochopila tak, že lodě využívali i předtím, jen teď jsou elektrické...
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist