https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecko-loni-zvysilo-podil-elektriny-z-obnovitelnych-zdroju-na-55-procent
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Německo loni zvýšilo podíl elektřiny z obnovitelných zdrojů na 55 procent

3.1.2024 16:31 | BERLÍN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německo loni vyrobilo 55 procent elektřiny z obnovitelných zdrojů, předloni to bylo 48,42 procenta. Dnes to oznámila Spolková agentura pro sítě, která plní funkci regulátora. Německo tak poprvé vyprodukovalo více než polovinu elektřiny z obnovitelných zdrojů, do roku 2030 chce takto získávat nejméně 80 procent elektrické energie.
 

"Padesátiprocentní hranice získané elektřiny z obnovitelných zdrojů energie byla pokořena. Poprvé pochází více než polovina naší elektřiny z obnovitelných zdrojů," uvedlo ministerstvo hospodářství na síti X.

Spolková agentura pro sítě upřesnila, že hlavní podíl na rekordní obnovitelné produkci měly větrné elektrárny, především pak ty pevninské. Dohromady v loňském roce z pevninských a mořských větrných elektráren Německo získalo 31,1 procenta z celkově vyrobené elektřiny. Ze solárních elektráren to bylo 12,1 procenta, z biomasy 8,4 procenta a zbývající 3,4 procenta připadla na vodní elektrárny a další obnovitelné zdroje.

Za celý loňský rok Německo vyrobilo z obnovitelných zdrojů 251,2 terawatthodiny elektřiny, což bylo meziročně o 7,5 procenta více. Zhruba polovina, konkrétně 118,7 terawatthodiny, vyprodukovaly pevninské větrné elektrárny. Z konvenčních zdrojů Německo loni vyrobilo 197,2 terawatthodiny elektřiny. Ve srovnání s předloňským rokem to bylo o 24 procent méně.

Elektrifikace s pomocí obnovitelných zdrojů energie je pilířem plánu Německa na dosažení neutrality ve vypouštění oxidu uhličitého. Do roku 2030 chce Německo proti roku 1990 snížit emise skleníkových plynů o 65 procent, do roku 2040 o 88 procent a do roku 2045 hodlá dosáhnout emisní neutrality. To znamená rovnováhy mezi emisemi uhlíku a jeho pohlcováním z atmosféry.


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (137)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

3.1.2024 17:31
Na cenách elektřiny Němci rovněž ukazují, kam takový energetický mix míří (0,4 EUR/kWh). Trumfne ho Rakousko s OZE vodní energií (0,47 g/kWh).
USA jsou 3x a Čína 5x levnější:
https://www.globalpetrolprices.com/electricity_prices/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.1.2024 20:45 Reaguje na Richard Vacek
Všichni dezoláti tvrdí, že nejdražší elektřina je u nás. Tak jak to teda je? V Rakousích je 12 kaček a u nás 8?
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 11:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Záleží jak pro koho (kategorie spotřebitelů), zda se bavíme o koncové ceně pro spotřebitele či pouze o ceně silové složky, zda je tato cena pro některé kategorie spotřebitelů dotována či nikoli, a také jak vůči čemu, tedy zda je řeč o abs částce, či ji zejména u spotřebitelů fyz osob vztahujeme i k jejich příjmu.

Když máte průměrku cca 42 litrů kaček a když ji máte litry éček, tak je to celkem rozdíl, že.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 12:29 Reaguje na Radek Čuda
No, právě. Všechny strašecí média pořád straší, o kolik procent se komu co zvýší, ale NIKDE nevidím skutečnou cenu.
Jako domácnost jsem si to počítal velmi jednoduše: vzal jsem celkovou platbu (včetně elektroměru atd. prostě vše) a podělil počtem kWH. Před válkou mi to vycházelo na 5.50. Za rok 22 to zvýšili na asi 7,- k a loni ještě nevím. Neměl jsem žádnou fixaci, nemám levnější tarif. Těch 8.20 ká není žádná trága, krmivo šlo nahoru o +40%.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 12:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Já zase neplatím takovou pálku, takže jsem to až tak nezkoumal, ale u PRE bez fixace mi zálohy vylítly na dvojnásobek.

Jak píšu, neplatím za elektřinu až tak moc (plyn je poněkud jiný příběh) a nejsem na tom až tak mizerně, abych to víc řešil, ale beru, že pro mnohé to může být podstatně horší.

A hlavně mě neskutečně sere, že na jedné straně platím v ceně el cenu povolenky a na druhé straně platím navíc ještě příspěvek na OZE, což je prostě kurvárna jak bič.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.1.2024 21:15
Nikde se ovšem nepíše za jakou cenu. Taková jitrnice jakou svět neviděl.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.1.2024 21:45 Reaguje na Miroslav Vinkler
Sem tam se nějaká ta sumička objeví, tu 50 miliard za záchranu Uniperu, tu 8 miliard za záchranu Siemensu, tu 60 miliard na dotace pro nové záložní plynové elektrárny, tu 2 miliardy za rok na redispečink, tu 12 miliard za rok na pokrytí účtu EEG, tu 32 miliard Eur na investice do sítí...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 09:35 Reaguje na Emil Novák
Uniper zbankrotoval proto, že ho podrazil Gazprom a nedodal mu už nasmlouvané dodávky plynu v rámci plynového útoku na Evropu. A vše se vyvíjí (což fakt nedáváte) a investice do energetiky běží pořád už od předminulého století, zajímavé by bylo srovnání třeba Německa, kolik do toho za celou dobu investovali (po rocích). A kolik my.
Německo je dost zadlužené, ale dost toho mají hotového, kdežto u nás stále roste vnitřní dluh, tj. to, co nemáme a máme mít. A právě ten dluh rozvrátil náš úžasný socialismus, dojeli jsme na technickém zaostávání. A už to jede znovu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 09:50 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Uniper nezbankrotoval, před tím ho právě zachránil bailout německým státem.
2) Je to důsledek hloupé německé energetické politiky, která se na ruském zemním plynu stala příliš závislou. ČEZ např. taky podrazil Gazprom a český stát ho zachraňovat nemusel, naopak zisky ČEZu zachraňují státní rozpočet, podraz nepodraz. Zrovna vy, který jste tu hlásal jak Rusko používá energetiku jako zbraň, byste to mohl pochopit, ale vy jste celou dobu mlel jen o tendru na jeden nepodstatný blok v Dukovanech, tu podstatně větší zbraň právě v podobě zemního plynu jste celou dobu bagatelizoval. Tak tady to máte.
3) Že se vše vyvíjí nikdo nerozporoval, kachňále, řeč je o tom kolik to stojí "(což fakt nedáváte)".
4) Účet za Energiewende se zatím odhaduje na cca 500 miliard Eur, na to že na tom o nic lépe než my nejsou je poměr cena/výkon doslova tragický.
5) Nemotejte do diskuse o energetickém tématu vnitřní dluh ani domnělé technické zaostávání, zvlášť když Němci z toho technologicky nejmodernějšího odvětví energetiky vycouvali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 12:51 Reaguje na Emil Novák
ad 1) cha cha, píchání hnid, jak dycky. Gazprom poslal Uniper totálně na dno podrazem. Zase se na něčem otočíte? Že to nebyl podraz, ale podvod?
ad 2) ČEZu Gazprom nedodal plyn za miliardu kaček, za to ho žaluje. Jenže ČEZ se neživí plynem, jako Uniper, ale nabalíkoval se na uhelné a jaderné ellktřině. U nás skoro lehl Net4gas (asi 64 mld. pohledávek), ten ale taky koupil stát.
Nebezpečí závislosti na ruském plynu podcenili i největší odborníci v celé Evropě, Německu i u nás, tak co chcete cha cha po mě? Já jsem jen totální energetický ignorant a ničemu nerozumím!
ad 3) ten vývoj sice nerozporujete, ale vůbec na něj nevěříte a nevíte co od něho čekat.
ad 4) účet je vysoký, neudělat to, bude asi x násobně vyšší. Těžká volba.
ad 5) To velmi souvisí, naše zaprděnost a neschopnost držet krok se světovým vývojem byla přece hlavní příčina toho bankrotu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 13:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Ad 1) Na ničem se netočím, pouze opravuji vaši nepravdivou informaci o tom že Uniper zbankrotoval, když ve skutečnosti k žádnému bankrotu nedošlo.
Ad 2) A víte proč se ČEZ neživí plynem, kachňále? Protože se živí hlavně jádrem, které si Němci pozavírali a místo toho postavili dvě trubky na plyn do Ruska. Že u nás "skoro lehl Net4gas" jste si vycucal z kterého prstu? Každopádně sebereflexi v poslední větě tohoto bodu cením.
Ad 3) Z kterého prstu jste si vycucal "na co věřím", kachňále? Já jsem nic takového nikdy nepsal, jen vy se mi opět něco snažíte podsouvat.
Ad 4) V tomto bodě máte pouze dva překlepy, první ve slově "nižší" a druhý ve slově "lehká", jinak to máte správně.
Ad 5) Jakého "bankrotu"? Co to zase melete? Tady nikdo nezbrankrotoval a "neschopnost" držet krok s německým vývojem se naopak ukázala jako obrovská výhra.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 22:00 Reaguje na Emil Novák
Po roce 1989 spadla ČAFR do brutální krize (asi jak ve 30. letech -30% HDP) a většina fabrik zbankrotovala a jenom extrémně rychlou a bezohlednou privatizací jsme se z toho vyhrabali a to velmi dobře.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 22:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže se ve skutečnosti žádný bankrot nekonal a vy jste zase plácal nesmysly.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 11:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Mně se líbí, jak se jako hovno košile držíte toho bolševického primárně kvantitativního uvažování ... kolik Němci investovali ... ale taktně pomíjíte, k čemu jim to bylo a je. Protože rozhodně ne k užitku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 13:04 Reaguje na Radek Čuda
No, když se podívám na jejich celkovou vyspělost, tak to k něčemu asi bude. Stačí se podívat na dálnice (u nás pořád ne a ne), na železnice TGV (u nás nebude ani ťuk, jak říkal ministr Ťok), na vyspělost průmyslu (u nás většina patří Němcům), na životní úroveň (nekomentuji). Bavíme se ale o energetice a to my patříme v EU mezi nejhorší (nejsmradlavější).
A efektivita investic? Babišova Schillerová propálila za 3 roky BILIÓN na dluh, to je 100 tisíc na občana nebo 5 temelínských bloků a jaké gigainvestice za to pořídila? Ani ťok, sorry jako.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 13:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli v energetice patříme "mezi nejhorší (nejsmradlavější)", tak Německo není vzor ke kterému bychom měli vzhlížet, protože "mezi nejhorší (nejsmradlavější)" patří taky.
Jestliže se bavíme o energetice, jak sám tvrdíte, tak proč odvádíte řeč někam k TGV, které mimochodem Němci také nemají. To jste si zase nějak popletl.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 16:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, 40 let jsme tu budovali lepší zítřky, tak by bylo kua divné, kdyby na tom nebyli mnohem líp než my ... nehledě na to, že jsme se do značné míry po listopadu stali jejich kolonií. To není kritika, to je prostě fakt, jiná možnost nebyla.
Že Německo šlapalo nikdo nezpochybňuje, naopak, i když v posledních dekádách primárně díky tomu, co prosadil Gerhard. Ale taky nelze zpochybnit, že jim to čím dál víc drhne. A zlepšení v nedohlednu a značnou vinu na tom má nerealistická zelená/energetická politika, kdy tu nastavenou rychlost nedává ani ta Říše.

Zadlužení jak kráva za covidu je realita, ale na férovku je potřeba přiznat, že vláda velkouzenáře a rudého svetru dělala prakticky jen to, co téměř všichni a platí jednoznačná úměra, čím víc se utahovaly šrouby u nejrůznějších opatření, tím víc to ty státy stálo. A nepamatuji si, že zrovna vy byste velkouzenáře zrovna za ty jeho covidové píčoviny nějak kritizoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 09:41
Němci si to podělali odstavením jaderek, počítali i s levným plynem z Ruska a levnou produkcí z Číny, jenže to se zahryzlo taky. Ale přesto to zvládají, sice s odřenýma ušma, ale v principu dobře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 09:45 Reaguje na Pavel Hanzl
A jak si stojíme my? Jsme na tom výrazně hůř, za báby se rozvoj energetiky prakticky zablokoval a dnes se to sice dohání, ale dezoláti to stále blokují a obstruují.
Připomíná to situaci, kdy někdo zapálí barák a pak péruje hasiče, že přijeli o pár minut později a ještě jim řeže hadice. A obyvatelé mu ještě tleskají. Prostě vinklerovský svět naopak.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 09:58 Reaguje na Pavel Hanzl
V čem konkrétně jsme na tom "výrazně hůř", kachňále?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 16:29 Reaguje na Emil Novák
Nemáme dostavěnou dálniční síť, TGV jsme vůbec ani nazačali. Máme zcela debilní důchodový systém, který je už v dluhu a lepší to nebude, máme debilní zdravotnický systém, kde máme nejvíce odpracovaných lékařských hodin a druhé nejvyšší náklady z celé EU, ovšem na vyšetření se čeká půl roku.
Školství dostalo přidáno skoro 50% od roku 18 (z asi 180 mld na 260), ovšem výsledky žáků jsou rok od roku horší. Státní správa dohání digitalizaci až dnes, máme asi 860 obcí, kde je samospráva, státní správa, volby, rozpočet, v Dánsku 98. Naše stavební řízení je nejhorší z asi 160 zemí světa (za Kamerunerm). Atd. atd. atd. skladba průmyslu taky odpovídá devadesátkám s obrovskou náročností na energie atd. atd. atd. Prostě ta země je dlouhodobě zanedbaná. A příčina? Tu znám taky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 17:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Ptám se na energetiku, o které byla řeč, kachňále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:35 Reaguje na Emil Novák
55% celkové spotřeby celého hospodářství mají z OZE, my ani ne 20%.
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.1.2024 19:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemají 55 celkové spotřeby z OZE, mají z OZE cca 21 % celkové spotřeby, ČR asi 18 %, spolu s příspěvkem jádra je ten podíl větší než v Německu. Zase to máte celé špatně.
https://ourworldindata.org/grapher/low-carbon-share-energy?tab=chart&country=CZE~DEU
Takže se ptám znovu: "V čem konkrétně jsme na tom "výrazně hůř", kachňále? "
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 11:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Za Báby, a předtím za Sobotky se primárně zasekl rozvoj JE. A proč? No protože náš velký vzor, Německo, má z JE pupínky, a EU v té době na tom byla prakticky stejně.

A kdo to blokoval a obstruoval u nás? Dezoláti:-)? To je dobré vědět:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 13:07 Reaguje na Radek Čuda
Sobotka s JE nic neudělal, pokud vím a ten tendr vypsala Nečasova vláda, primárně ČEZ. A proč to zarazil bába nevím, asi to pupínkama nebude. Šlo o státní garance výkupu, ale to ví Novák určitě lépe.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 13:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Sobotka byl "jen" premiér vlády, která odmítla ČEZu garantovat z dnešního pohledu nízkou výkupní cenu, čímž ten tendr fakticky pohřbila.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 13:24 Reaguje na Emil Novák
"V říjnu 2011 předal ČEZ zájemcům kvalifikovaným do zadávacího řízení veřejné zakázky Dostavba Jaderné elektrárny Temelín výzvu k podání nabídek včetně zadávací dokumentace.[66]"wiki To byl premiér Nečas.
V sobotkově vládě, která to celé zdupala, byl ministr financí Babiš. Sorry jako.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 13:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ovšem už jste zapomněl dodat, že premiér za rozhodnutí vlády nese minimálně stejnou zodpovědnost jako ministr financí, kachňále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 16:09 Reaguje na Emil Novák
Když píchat hnidy, tak do detailu. Asi je podstatný cha cha rozdíl, jesti to zablokoval premiérův ministr, nebo ministrův premiér, císařův pekař nebo pekařův císař. Faktem ale je, že šéful tam byl bába a dluhoušek hrál jen druhé housle.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 17:30 Reaguje na Pavel Hanzl
No tak to je totál píčovina, tehdy pozice ANO zdaleka tak silná nebyla. Bohuš sice nebyl nějaký charismatický lídr překypující asertivitou, ale zas tak se z Báby nepodělal.

A není dobré zapomínat ani na tu 1/3 SPOLU co tam s nima seděla:-))).
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 17:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Faktem je jen to, že jste opět šířil dezinformace, když jste tvrdil, že "Sobotka s JE nic neudělal" a tvrdil že "to zarazil bába", když měl přitom Sobotka na tom "zaražení" jako premiér minimálně stejný podíl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:36 Reaguje na Emil Novák
Ty hnidy, to je vášeň.....
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.1.2024 19:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty vaše dezinformace, to je vášeň...
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Sobotka vyměkl a Bába se na to vysral, paradoxně proto, že on je silně prounijní, bo tam má velkou část svého bysznysu a nebyl ochoten jít s EU do nějakého střetu kvůli jádru.

Kritizovat jakoukoli naši vládu za to, že netlačila JE v situaci, kdy jádro bylo v prakticky v celé EU (i ti Frantíci se tvářili, že jako nic) sprosté slovo je fakt na hlavu. Zejména od někoho, kdo se z EU může nadšením podělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 16:16 Reaguje na Radek Čuda
To je pitomost, Nečas byl jasně pro EU a tendr vypsal, EU s tím žádný problém neměla, prudili jen Rakušáci, jak dycky. Třeba to nechtěl Putin kvůli plynu, čort znajet.
Ale já mám pocit, že bába je takový blb, že vůbec nepochopil, o co jde, navíc tam Rosatom jasně řekl, že to totálně zkorumpuje.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 16:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Nečas tendr vypsal a než s ním dokázal cokoli udělat, tak díky němu lehla vláda. A pak byla úřednická vláda, která k podobným rozhodnutím rozhodně neměla legitimitu, ta je z podstaty vláda udržovací. Za Bohuše se EU tou dobou proti JE začala fest stavět a Němci tuplem. A byli to právě Němci, kteří tlačili na útlum JE a prosazovali ruský plyn jako alternativu. Ale možná je Angela Putinův agent, čort znájet:-))))
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 17:42 Reaguje na Pavel Hanzl
"Rosatom jasně řekl, že to totálně zkorumpuje", a proto ČEZ, který ty nabídky hodnotil, vyhodnotil jako lepší nabídku od Westinghouse. Zase plácáte nesmysly bez sebemenších znalostí skutečnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 20:16 Reaguje na Emil Novák
Dobře. Proč to teda Amíkům nedali?
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 21:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože, jak jsem již psal, "Sobotka byl "jen" premiér vlády, která odmítla ČEZu garantovat z dnešního pohledu nízkou výkupní cenu, čímž ten tendr fakticky pohřbila."
Připomínám že v tu dobu se prodávala elektřina mezi 25-30 €/MWh bez výhledu na to, že by její cena mohla zásadně vzrůst, za těchto okolností se nevyplatí stavět žádnou elektrárnu bez garantované výkupní ceny nebo jiné formy podpory. A ČEZ jako veřejně obchodovaná firma se nemůže pustit do investice, kterou neumí před akcionáři obhájit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 22:04 Reaguje na Emil Novák
V té době měla mít Hinkley Point garantovaných asi 120 eur a u nás by to nebylo o moc lepší. I dnes je spot za 95+. Proto jsem tehdy měl o významu jádra pochybnosti. Dnes je už nemám, bo jsme s elektřinou v dupě a bude se jen zdražovat.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 22:25 Reaguje na Pavel Hanzl
No vidíte a ČEZu by stačilo jen 70 € a stejně to nedostal. Vaše jako vždy úplně scestné dojmy na tom nic nemění. Kde je dnes spot je úplně irelevantní, to je jako vyvozovat něco z toho kolik dneska napršelo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:39 Reaguje na Emil Novák
Tak proč mu to za těch 70 nepodepsali? Bába není politik, ten vůbec netušil, čo také oné jaderný blok vůbec je, ale socani v obrazu byli.
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.1.2024 19:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože v obraze nebyli, tvrdilo se tehdy že elektřina už nikdy tolik stát nebude, tak jim to přišlo neekonomické a emise tehdy nikdo neřešil.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 11:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže vlastně v posledních letech podělali co mohli a setrvačností to nějak klepou zatím dál.

A to je podle Hanzla "v principu dobře".

No ty vole, to je jak když Gusta řečnil na sjezdu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 13:15 Reaguje na Radek Čuda
No, bába neudělal skoro nic a to něco totálně zdupal. Zastavení toho tendru, zrušení důchodové reformy, zaražení Stork 2, TALu, zákon o zahraničních investicích, monopolizace potravinářství, roztočil mohutnou dluhovou spirálu atd.atd.atd. atd. hlavně že si nahrabal asi 170 mld. osobního zisku.
Fialovci vyřešili energeticko krizi, vyřešili 600 tisíc připrchlíků, srazili zadlužování státu o 150 mld a prosadili ozdravný balíček, posílili naši pozici v EU i NATO atd. atd. atd. atd. já to vidím jako podstatné zlepšení, vy ne?
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 16:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Bába zastavil tendr, Němci se mohli přetrhnout jak co nejdřív zavřít již postavené fungující JE.

Ale Bába je magor a lump ... což tedy zase není tak daloko od pravdu:-) ... ale Angela byla moudrá kancléřka.

Tak jo:-))).

A tom jak to s těmi plynovody bylo vám už tu pár lidí napsalo i s odkazy, takže si lžete doma na dvorku a ne tady.

Energetickou krizi nevyřešili nijak, bo matička příroda a zásoby toho, co sem stačilo "dotéct" z Ruska, takže že fyzický nedostatek plynu se nekonal. A ceny jsme měli jedny z nej v Evropě. To zrovna nějaký sukces nebyl. Ukrošů je u nás hafo, ale to leckde jinde a pokud to zvládají Poláci, tak by bylo hodně smutné, kdyby my ne. Se zadlužováním teda moc nepohnuli a když jo, tak jen tak, že to prostě nechali zacálovat lidi. Nějaké zásadní strukturální změny se fakt nekonají. Posílení pouice v EU reálně vypadalo, že v opozici se Fiala hrál na velkého euroskeptika a u vesla leze EU někam až po kotníky. Pozice v NATO je důsledkem války, která za velkouzenáře nebyla, takže to jako srovnání neberu.

Zlepšení nevidím celkově žádné, Bába je egomaniak a pošuk, půlka jeho vlády byli úplní mimoni a stálo to za něj za hovno. Na oplátku je Péťa Nuttela úplný mimoň, který vůbec netuší která bije, jen slibuje a pak dělá pravý opak, a víc jak půlka jeho vlády jsou úplní mimoni taky. Protože co předvádí Válek, Bek, Stanjura a další, to je fakt tragédie.

Příště se fakt na ty volby můžu vysrat, bo je to jako naposledy ... volit bolševika, nebo bolševika.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 16:40 Reaguje na Radek Čuda
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.
"Vládě Petra Fialy se za šest měsíců povedl malý zázrak: Zajistila pro Českou republiku plyn. Zasadila se o získání kapacity a sjednání nových dodávek přes terminál na LNG v holandském Eemshavenu, dál jedná s Polskem i Německem o podílech v dalších terminálech. Napravila tak fatální selhání posledních dvou vlád, které energetickou bezpečnost vůbec neřešily."
Jaroslav Míl, bývalý vládní zmocněnec pro energetiku.
A Fialova vláda dokázal sehnat spojence a zablokovat Euro7, takže ten vvlezdořiť je zase jen bába.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 17:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Jaký zázrak? Vždyť se to povedlo úplně všem. Zázrak by byl, kdyby všude okolo nás klepali kosu a my tu byli v poho a vysmátí.

Plus si zjistěte, kolik toho plynu k nám reálně z toho termoše doteklo. A pokud vím, tak polský termoš se nekoná a v Německu se konat teprve bude, takže to nám před rokem fakt moc nehelflo.

Vy prostě máte takou vlastnost, že když jste z někoho na větvi, tak má podle vás i zlatý hovno, a naopak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 20:13 Reaguje na Radek Čuda
Česko byla jediná země Evropě, která byla stoprocentně závislá na ruském plynu a které jej Putin zavřel natvrdo. Pořád to nechápete?
Jsou to pouze citace, tak nevím čemu se čemu.
Faktem je, že tuhle vládu beru a fakt nechápu, jak může být v klidu, když v parmaneru řve loupeživý estébák o nové totalitě, lže a vyhrožuje, noviny jsou plná nanávisti Dluženy a prolhaného Drmoly a k tomi zvrací své nesmysly pitomio.
A Fiala vystoupí a klidným hlasem prohlásí, co udělai a jak a proč a vše se mírně zlepšuje. To beru.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.1.2024 20:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to blábolíte kapitační kachňále?

Vaše tvrzení "Česko byla jediná země Evropě, která byla stoprocentně závislá na ruském plynu a které jej Putin zavřel natvrdo" je lež.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 22:06 Reaguje na Jaroslav Studnička
Fakt? Tož jmenujte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

4.1.2024 22:31 Reaguje na Pavel Hanzl
No hlavně nebyla ČR na ruském plynu stoprocentně závislá, když plynovody vedou i na druhou stranu, takže ve chvíli kdy přestal téct plyn z Ruska, začal téct plyn z jiných zemí.
Když jezdím 100% nakupovat do Glóbusu, taky to neznamená, že jsem na něm 100% závislý. Když ho zavřou, prostě začnu jezdit někam jinam.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:04 Reaguje na Emil Novák
Od nás vedou plynovody jen na západ, ty východní (přes Ukrajinu jsou odstavené dávno). Takže VŠECHNO šlo k nám z Jamalu Nordstreamem do Německa a odtud Opalem k nám. A Putin NS škrtil až vyškrtil.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Od nás vedou plynovody jak na západ tak na východ.
2) Přes Ukrajinu rozhodně odstavené nejsou, natož dávno, opět plácáte nesmysly. Přes Ukrajinu plyn stále ještě do Evropy teče.
3) Z Jamalu nemůže jít nic Nordstreamem, to jsou dvě paralelní větve, aspoň se podívejte na mapu, než začnete plácat takové hlouposti.
4) Právě ve chvíli kdy "vyškrtil" jsme začali plyn odebírat jinde, přesně podle výše uvedeného příkladu z Glóbusem, takže jsme na něm nebyli 100% závislí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:15 Reaguje na Emil Novák
Česko je dnes plně napojené, smluvmě a potrubím, na západní trh s plynem, což znamená, že jej nakupuje na rotterdamské burze a přes 99% plynu, který do země v posledních letech proudí, se sem dostává z Německa. Ruská větev přes Ukrajinu a Slovensko, kterou může Kreml teď hned vypnout, dodává už jen necelé procento zdejší spotřeby. Respekt 18.2.2019
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:17 Reaguje na Emil Novák
Když vám zavřou Glóbus, pojedete jinam koupit 9 MILIARD kubíků plynu, mají to všude po flaškách. Voni sou hlava.....
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Takže si sám sobě vyvrácíte to co jste tvrdil ještě před chvílí o 100% závislosti. Potřebujete mě ještě vůbec k téhle diskusi?
2) O nakupování plynu v Glóbusu jsem vůbec nic nepsal, vy hlavo! Že nejste schopen pochopit ani tak jednoduchý příklad by bylo zarážející, kdybychom nevěděli, jak často míváte podobné nekontrovatelné záchvaty trollení.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 07:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Stejně tak na tom bylo např. Polsko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Polsko ani omylem, mají ve Svinoústí terminál LNG.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Kapitační kachňále, stejný princip jak vám popisoval Emil Novák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste jak kolovrátek...

Mnohokrát tu bylo uvedeno, že chybnou energetickou politikou jsme si v Evropě tu závislost vybudovali za vašeho oslavného hýkání.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:54 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já byl v Bábově vládě hlavní hýkal, který určoval, odkud máme brát plyn. Voni sou hlava....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste kachňále hýkal, jak je německá energetická politika nejlepší na světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:57 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste si přečíst tu citaci a pochopit, co tam píšou: byl to ÚTOK s cílem dostat Evropu na kolena.
A jak jsme ho odrazili tak, že většina čecháčků si toho vůbec nevšimla?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 10:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Přestaňte tu trollovat kachňále.
Bylo vám to již mnohokrát vysvětleno.

Pro toto jednání Ruska museli být vytvořeny vhodné podmínky, což si EU včele s Německem vytvořila sama.
Tedy jednoduše řečeno si naběhla Rusku na vidle.

Vy jste byl jeden z těch, který si tohoto vůbec nevšiml.
Odpovědět

Radek Čuda

5.1.2024 12:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
No nevšiml ... Hanzl přece mnohokrát vysvětloval, že nedostatek ruského plynu nehrozí, bo plyn se kupuje na burze v Rotterdamu:-))).
Odpovědět

Radek Čuda

5.1.2024 12:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Já fakt neskutečně obdivuji pana Nováka a Studničku, že mají furt nervy ty vaše nesmysly a v řadě případů i zjevné lži, které byly ji nespočetněkrát vyvráceny, furt uvádět na pravou míru. Měli by za to dostat metál, protože co vy jste za pitomce, to je opravdu unikátní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 16:42 Reaguje na Radek Čuda
Blbý je, že to moc nesledujete a pak nevíte, co se fakt děje a hlavně proč.
Odpovědět

Radek Čuda

4.1.2024 17:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyby to napsal kdokoli jiná než vy, tak bych se nad tím třeba aspoň na chvíli zamyslel. Ale ve vašem případě ... vy jste nej tragéd, co se tady v diskuzích už drahně let vyskytuje, takže vlstně díky za kompliment:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.1.2024 20:15 Reaguje na Radek Čuda
Hlavně nechoďte k volbám, zdupal byste to.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.1.2024 20:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Vás snad z Černovic volit nepustí.
Odpovědět

Radek Čuda

5.1.2024 12:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Stačí když mi napíšete koho budete volit vy. Když pak udělám pravý opak, tak to prostě nemůžu zkazit;-))).
Odpovědět
va

vaber

4.1.2024 09:57
já bych jim z bilance vyhodil biomasu, což může být obbnovitelná energie jen ve velice omezeném množství,
kolik biomasy pálí vlastní a jak se vyhodnocuje ,že se nepálí víc než je únosné a kolik je únosné,
tím se nikdo netrápí a vše co se spálí se považuje za obnovitelné, je to pokrytectví
výroba ze slunečních el. je bídná a hlavně vyrábí, když se neví kam vyrobený výkon nacpat, o moc víc už asi nedosáhnou i kdyby instalovali stále další a další panely,
zachraňuje je vítr,ale kolik ještě mohou instalovat vrtulí,
my podmínky na vítr nemáme a tak nikdy nemůžeme být uhlíkově neutrální a Němci zřejmě taky ne
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

4.1.2024 10:31 Reaguje na vaber
Navíc je třeba dodat, že pro úplnou dekarbonizaci je třeba objem výroby elektřiny z bezemisních zdrojů asi ztrojnásobit. Zatím jsou asi v 1/6 s tím, že všechny instalace OZE mají životnost max. 30 let. A navác ve třeba vybudovat mohutnou infrastukturu pro zálohování OZE a vodíkovou energetiku. Tam už je hotovo 1 %?

To všechno chtějí zvládnout chatrným a děravým systémem emisních povolenek a protekčními dotačními programy?

A co většina zbývajícího světa, který dekarbonizaci zdaleka nemá za prioritu? To budeme ignorovat a hlavní je vítězit na vlastním písečku?

Inu světlé zítřky SRN!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:13
Pane Nováku, podívejte se na tohle krátké video s Vladimírem Štěpánem (ty debilní komenty můžete vypustit), tam jasně říká, jak na tom jsme. Je to natočeno 2.7.22, tj. asi měsíc a půl před tím, že nám Rusi veškerý plyn zavřeli natvrdo.
https://www.youtube.com/watch?v=f3dLfiDx0aY

Pokud máte čas, tady je z půlky června rozhovor našich předních energetiků, to je dlouhé a taky výživné.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=xXaHo02ea4k&feature=youtu.be
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 09:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak tohle je jeden z vašich TOP příspěvků vůbec. Vážně se tu zaklínáte názory energetického experta proruského hnutí PRO Jindřicha Rajchla, který lobboval za to, abychom ho co nejrychleji pověřili dojednáním smlouvy s Gazpromem, jinak tu v zimě všichni zmrzneme? Jehož strašení se zpětně ukázalo jako neopodstatněné?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:34 Reaguje na Emil Novák
Ten Rajchl to jen moderuje, ale vy, jako energetik, co ví vše, byste ty lidi za pultem měl trochu znát, ne?
Vladimír Štěpán je skutečný odborník - energetik, mrkněte se sem.
Vy jste mistr v kličkování a hnidopišení, tož se ukažte:
https://narodniradaobnovy.cz/vladimir-stepan/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:44 Reaguje na Emil Novák
Vaše kličky už přechází v čisté lži. To, že máme jet prosit do Kremlu, tvrdí hlavně Štěpán, a že se toho ujme, když ho vláda pověří.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, Hanzle, Rajchl to jen nemoderuje, on si tam pozval energetické "experty" té své strany "PRO". Expertem je Štěpán proto, že to na těch stránkách sám o sobě prohlašuje? On je to hlavně přední lobbista Gazpromu v ČR, a že zrovna vy budete hájit lobbistu Gazpromu je pozoruhodný paradox.
V jaké čisté lži, kachňále? Citujte jeden jediný můj konkrétní výrok a dokažte tu údajnou lež, jinak jste lhář sám!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:07 Reaguje na Emil Novák
Já Štěpána hájím? Fakt? jak se to pozná? Já sem dávám důkazy, jaký je to tutan. Plazit se v Kremlu doporučovali skoro všichni, ale Štěpán je na to profík.
Proč teda všichni odborníci tvrdili, že zmrzneme, když stačí jít do jiného Glóbusu, jak tvrdíte vy?
To je ta vaše lež, prostě to nestačí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 10:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, a "ty důkazy jaký je to tutan" mají podobu: "Pane Nováku, podívejte se na tohle krátké video s Vladimírem Štěpánem (ty debilní komenty můžete vypustit), tam jasně říká, jak na tom jsme", nebo "Vladimír Štěpán je skutečný odborník - energetik"? Tyhle vaše stavy mysli nejsou pro vašeho ošetřujícího lékaře zrovna dobrým vysvědčením.
Že "všichni odborníci tvrdili, že zmrzneme" je vaše lež, ne moje, kachňále. Všichni odborníci to ani zdaleka netvrdili.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:29 Reaguje na Emil Novák
Ten důkaz přece je, že dnes, rok a půl po tom, co věštil, se jasně dokázalo, že věštil úplné pitomosti i s pádnými argumenty.
Fakt ani tohle nechápete?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 10:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, a proto jste o něm prohlásil: "Vladimír Štěpán je skutečný odborník - energetik, mrkněte se sem", kachňále.
Odpovědět

Radek Čuda

5.1.2024 12:24 Reaguje na Emil Novák
Problém je v tom, že u Hanzla přesně platí, že odříkaného chleba největší krajíc, takže on na jedné straně furt brojí tu proti bolšánům, tu proti Kremlu, ale současně se v diskuzích projevuje jako zcela exemplární příklad bolševického politruka.

Takže tohle je jen taková třešnička na dortu:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:14 Reaguje na Radek Čuda
Vy jste někdy něco četl od bolševického politruka? Já si nevzpomínám, já na ně měl alergii už od dětství.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:13 Reaguje na Emil Novák
To není možný!! Celé to jsem poslal jako důkaz, jak fatálně se zmýlí i skutečný odborník, když má v hlavě koblihu. Tj. když nechápe ani základy politiky, případně logiky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.1.2024 19:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Koblihu máte v hlavě spíš vy, že je Štěpán odborník o sobě tvrdí jen on sám a vy jste mu to zase sbaštil. Spíš než odborník je to patolízal Gazpromu.
A stále čekám na citaci toho mého výroku, kterým dokážete tu mou údajnou lež. A jelikož jste žádný schopen dodat nejste, lhář jste tu jedině vy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.1.2024 10:48 Reaguje na Emil Novák
Vaše píchání hnid je sice kouzelné, ale na ho. Posílal jsem profil Vladimíra %Stěpána a podle jeho profesní minulosti je jasné, že odborník na energetiku skutečně je. Já za to nemožu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

9.1.2024 10:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Expert se podle Hanzla pozná podle toho, že sám o sobě napíše že je expert, ten člověk dlouhá léta dojednával kontrakty s Gazpromem, chce dál dojednávat kontrakty s Gazpromem, je součástí proruské Rajchlovy partičky a Hanzl se "diví" že takovému "expertovi" nevyšlo strašení apokalypsou, když rychle nepodepíšeme další kontrakt s Gazpromem, ačkoliv Gazprom předchozí kontrakt jednostranně porušil a způsobil tím ČEZu miliardovou škodu. Víc o "expertovi" ani Hanzlovi asi nepotřebujeme vědět...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:28
Emil Novák23.6.2022 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
"Když na to přijde, zavřou klidně plyn veškerý. A které odběratele asi tak německá firma upřednostní v případě, že bude plynu nedostatek? Myslíte že české nebo německé? Zkuste hádat, můžete jednou. Pokud se začnou vyhlašovat regulační stupně, uzavřené smlouvy se stávají cárem papíru."
Což se samozřejmě stalo, plyn zavřeli veškerý, ovšem stupně nenastaly. Proč? Vinkler se vsadil, že půjdem totálně do rozvalu a já budu chodit po Svoboďáku se šaškovskou čepicí a vyřvávat, jaký jsem idiot.
A proč to nenastalo? Proč nenastaly Štěpánovy (taky Rajchlovy, Babišovy, Havlíčkovy, Topolánkovy atd.) černé scénáře, na které věřia většina čecháčkistánu, včetně superodborníků?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
A jakou to má souvislost s tím o čem tu je řeč, kachňále? Vyvrací to něco konkrétního z toho co jsem napsal teď nebo tehdy? Jestli vidíte někde nějaký rozpor, citujte KONKRÉTNĚ co je v rozporu s čím, nebo tu přestaňte trollit!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:40 Reaguje na Emil Novák
To sdělení je jasné: odborná (a tím i laická) veřejnost tvrdia, že bez ruského plynu se neobejdeme a zmrzneme a zbankrotujeme. A že se máme jet plazit do Kremlu.
Pravdu jsem měl já, když jsem tvrdil, že jsou to pitomosti, vládě věřím a Síkela je špičkový manažer a že nám EU a Německo pomůže. Byl to ale majstrštych, že?
Což se stalo a Vinkler se mi ani neomluvil.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 10:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, Hanzle, odborná veřejnost nic takového netvrdila, tvrdilo to pár jedinců typu Štěpán, ale rozhodně ne odborná veřejnost. A hlavně, proč s tím trollíte pod příspěvky, které s tím vůbec nesouvisejí? Mě nějaké vaše spory s panem Vinklerem vůbec nezajímají, tak si je strčte za klobouk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:12 Reaguje na Emil Novák
Pár jedinců je větší část našeho politického spektra, která se totálně blamovala, přesto má rozhodující volební preference.
Já tomu říkám Vinklerův svět naopak.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 10:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to zase melete? Ještě před chvílí jste psal o "odborné veřejnosti", teď zas o "větší části našeho politického spektra", což jsou dvě zcela odlišné skupiny. Já tomu říkám Hanzlův kolotoč v hlavě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:25 Reaguje na Emil Novák
To sdělení je jasné: odborná (a tím i laická) veřejnost tvrdia, že bez ruského plynu se neobejdeme a zmrzneme a zbankrotujeme.
A právě přece politici to prezentují voličstvu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
To sdělení je spíš nepravdivé než jasné, Hanzle. To netvrdila odborná veřejnost ale jen někteří jedinci typu Štěpán.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:10 Reaguje na Emil Novák
Část odborné beřejnosti (třeba ti čtyři ve videu¨a celá dezolátní strana politického spektra, což je dnes dvoutřetinová většina plus Topolánek. A hlavně Vinkler a vy? Neříkám tak ani tak, ale na moje slova dojde, jste psal vy, ne?
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.1.2024 19:27 Reaguje na Pavel Hanzl
"Část odborné veřejnosti" není ani "odborná veřejnost" ani "větší části našeho politického spektra", zase jste lhal.
A pokud chcete argumentovat tím co jsem já říkal, tak si to nevymýšlejte ale najděte konkrétní výrok s odkazem a přestaňte mi podsouvat nějaké své výmysly!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2024 09:25 Reaguje na Emil Novák
Dezolátní (protiZápadní) část našeho politického spektra je zcela dominantní, podporuje ji rozhodně více, než polovina našich voličů. Pětikolka (prozápadní) má podporu možná 15%.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2024 09:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Neodávdějte řeč na politické spektrum, kachňále. Psal jste "odborná veřejnost tvrdila" a politické spektrum s odbornou veřejností nemá vůbec nic společného.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:18 Reaguje na Emil Novák
Ale dvě perličky na závět: hloupý Drmola Havlíček tvrdil, že má Fiala právě Síkelu vyhodit, protože nezvládl energetickou krizi. Ten samý Havlíček, který mohutně hulákal, jak se neobejdeme a zmrzneme.
Vladimír Štěpán asi pod dojmemem, že je špičkový Nostradamus, zase někde věštil, že po Novém Roce narazí naše ekonomika do zdi, bo Fiala něco někde zdupal.
Úvaha zní: je ten člověk tak hlubkově blbý, nebo jak si to mám vysvětlit? Nebo to bude zase ten svět naopak, kde je zcela normální, že se lže a krade baz jakékolif reflexe a zájmu voličstva? Nebo toho Štěpána za ty kdydy někdo platí? A kdo a proč?
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 10:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Pindejte si dál, ale už beze mě, kachňále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:23 Reaguje na Emil Novák
To je dost důležitá otázka, nejste schopen odpovědět? Proč? Vždycky to přece dáváte.
Napadla mě fakt šílená myšlenka: vy se mnou souhlasíte!!! To ale NIKDY, to by byl KONEC SVĚTA!!!
Vy totiž nemáte mezi ušma koblihu.....
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 10:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejsem schopen odpovědět, protože jsem skončil u první věty těch vašich žvástů a dál už jsem to ani nečetl. Takže ta myšlenka co vás napadla byla stejně "kvalitní" jako naprostá většina vašich myšlenek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:04 Reaguje na Emil Novák
Tak to jo. Vysvětlení, argument je, že jste to ani nečetl. A proč se teda divíte, že....
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.1.2024 19:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Já se ale nedivím, kachňále, už jsme zase u toho vašeho problému chápat psaný text.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.1.2024 10:34 Reaguje na Emil Novák
Co jsem nepochopil na vašem prohlášení, že jste to ani nečetl?
Odpovědět
EN

Emil Novák

9.1.2024 10:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Nepochopil jste že jsem nic nepsal o tom že bych se něčemu divil, jak jste tvrdil. Ani tohle jste nepochopil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 09:51
Na těch odbornících (především Štěpánovi) nechápu jednu věc: lobbují, abychom jeli uzavřít do Moskvy nějaké smlouvy na dodávky plynu.
Proč?
Všechny smlouvy jsou přece dávno uzavřené a jsou platné. A Rusi je nedodržují.
Proč by měli dodržovat ty nové? Proč by vůbec měli nějaké uzavírat, když platí ty staré? Jak je možné, že "odborníci" vůbec nepochopili, PROČ nám to Rusi stopnuli? Když to hned pochopil i energetický analfabet Hanzl?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Energetický analfabet Hanzl si již píše sám se sebou :-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:19 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je otázka na vás dva energetické experty.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 10:27 Reaguje na Pavel Hanzl
To je váš trolling.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2024 10:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Končím, odjíždím na víkend na lyžovačku do Rychlebek, důchod je fakt dobrej nápad.
Zkuste zatím vymudrovat nějaké argumenty ze světa naopak, bude čurina.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.1.2024 10:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, tam si můžete volat do lesů ty vaše bláboly aniž by vám někdo vaše lži vyvracel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tož jsem zpět a vidím, že jste zase nevymudroval ani ťok. Že by tam argumenty neznali? Asi jó...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.1.2024 18:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Však jsem argument uvedl "To je váš trolling".

Že nechápete psaný text je holt realita.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.1.2024 14:00
Pane Hanzle, pouze vám chci připomenout, že zatím se bez ruského plynu neobejdeme. Jestliže si myslíte opak, tedy vás nechám při tom, ovšem data hovoří jasně- z velké části jde pořád o ruský plyn, ovšem ideologicky očištěný a samozřejmě o to víc drahý. Nakoupit původní plyn dráž umí každý moula a silně mi to připomíná památnou větu" nechci slevu zadarmo".
Odpovědět
EN

Emil Novák

5.1.2024 14:15 Reaguje na pavel peregrin
S tím bych si dovolil nesouhlasit, bez ruského plynu se obejdeme a poměrně dlouhou dobou k nám taky žádný ruský plyn netekl, protože ale nejsou na ruský plyn sankce, nikdo soukromým obchodníkům nemůže zakazovat ruský plyn nakupovat, takže pokud je to pro ně výhodné, část poptávky pokrývají i ruským plynem. Nedělejte si ale iluze, že je ruský plyn v současnosti nějak výrazně levnější než jakýkoliv jiný. Výhodné kontrakty na ruský plyn, které západní firmy měly, už buď vypršely nebo je Gazprom porušil.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.1.2024 17:38 Reaguje na Emil Novák
Ano, napsal jste to přesněji. Iluze si samozřejmě nedělám, ostatně, Rusové by museli být padlí na hlavu a to nejsou ani omylem. Zdá se, ale spíše je pravdou, že svaté ideologii věří bezmezně pouze naše vláda, ty ostatní naoko také, jen praxe je pak diametrálně odlišná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 18:00 Reaguje na pavel peregrin
Vy věříte ruské demagogii a lžím dezolátů, to je asi hlavní váš problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.1.2024 10:43 Reaguje na Emil Novák
Konečně s vámi můžu souhlasit, dost vzácná situace.
Odpovědět
EN

Emil Novák

9.1.2024 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Na vás platí, že i slepé kuře najde zrno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2024 09:21 Reaguje na Emil Novák
Vy nejste přece slepé kuře, nebo ANO?
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2024 09:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, to slepé kuře jste vy, a to jsem asi ještě urazil slepé kuře.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.1.2024 17:57 Reaguje na pavel peregrin
Bez ruského plynu jsme se obešli od půlky srpna 2022 úplně, kdy k nám nešel ani kubík. Kecy o ideologickém čištění jsou zcela komické, bo americký LNG vyjde i levněji, než ruský nečištěný. Navíc Rusi nemají na LNG dost technologie, takže je to cypovina celý, bereme taky dost z Norska.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.1.2024 10:41
Připadá mi silně podivné, že pánové Studnička a Novák vůbec nepochopili, proč jsem sem dával video, kdy skutečný energetický expert plácá naprosté nesmysly. Což se prokázalo podle toho, že se situace vyvinula přesně naopak, než tvrdil.
Jak je to možné? U člověka, který tomu fakt rozumí?
Vysvětlením může být, že on nemá vůbec páru o složitějších systémech, jako je politika, morálka atd. prostě mu schází humanitní vzdělání. Obávám se, že to samé vidím u výšejmenovaných pánů.
Odpovědět
EN

Emil Novák

9.1.2024 10:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Připadá mi "silně podivné", z čeho Hanzl vydedukoval že je to "skutečný energetický expert", když to o sobě prohlašuje jen on a partička podobných "expertů" kolem Rajchla. Nepřipadá mi podivné, že jim na to Hanzl skočil. Ale jestli se podle Hanzla pozná "skutečný energetický expert" tak že "se situace vyvinula přesně naopak, než tvrdil", tak k tomu asi není dál co dodávat...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2024 09:19 Reaguje na Emil Novák
Vladimír Štěpán:
"Jako obchodní ředitel Českého plynárenského podniku byl odpovědný za kontrakty na import plynu do ČR, později i SR,..V letech 2018–2019 byl poradcem plynárenských společností, vládních institucí a zástupců SR v EU ve věci obhájení perspektivy zemního plynu do roku 2040. Byl poradcem nadnárodních evropských energetických společností v mezinárodních projektech v Chorvatsku, Řecku, Izraeli, Mongolsku a Číně. K těmto tématům pravidelně publikuje včetně prezentací na mezinárodních konferencích v řadě měst Evropy. Vystupoval jako expert v mezinárodních arbitrážních řízeních. Spolupracoval rovněž s vládní komisí pro přípravu nové energetické politiky ČR."
Pokud tenhle člověk není energetický expert, tak potom kdo? Vy, nebo Studnička? Já vím, Vinkler.
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2024 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak za prvé to o sobě prohlašuje on sám, a za druhé je jeho dosavadní činnost svázaná s byznysem Gazpromu v Evropě. Člověka který dlouhá léta dojednával kontrakty s Gazpromem, chce dál dojednávat kontrakty s Gazpromem, je součástí proruské Rajchlovy partičky, straší apokalypsou když rychle nepodepíšeme další kontrakt s Gazpromem, ačkoliv Gazprom předchozí kontrakt jednostranně porušil a způsobil tím ČEZu miliardovou škodu, lze za experta považovat dost těžko. Možná leda tak za experta na přihrávání dalších kšeftů Gazpromu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.1.2024 10:51 Reaguje na Pavel Hanzl
O morálce tu bude kázat mnohokrát usvědčený lhář a dezinformátor Hanzl, tak to je vtip roku :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2024 09:09 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já sem píšu své názory (nepapouškuji jen články z wiki, jako vy), takže se stává, že prostě ten názor je chybný. To není lež ani nic o morálce. Vy tyhle pojmy taky nechápete, že?
Odpovědět
EN

Emil Novák

11.1.2024 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jen v tomto svém příspěvku jste se dopustil další lži, kachňále. Nikdo tu "nepapouškuje jen články z wiki", jak tvrdíte.
Když například napíšete "Uniper zbankrotoval", tak to není názor ale nepravdivé tvrzení případně lež. Takže tyhle pojmy nechápete opět vy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 09:48 Reaguje na Emil Novák
Uniper zbankrotoval a před insolvenčním řízením ho zachránil stát.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Nezbankrotoval, přestaňte lhát, laskavě!
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist