https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/odbornici-na-energetiku-se-neshodnou-na-otazce-rychlosti-dekarbonizace
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Odborníci na energetiku se neshodnou na otázce rychlosti dekarbonizace

22.9.2022 01:06 | BRNO (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Odborníci na energetiku se neshodnou na otázce rychlosti dekarbonizace. Někteří míní, že se tempo odchodu od uhlí zpomalí, jiní očekávají plnění cílů tzv. Zelené dohody (Green Dealu). Podle Michala Macenauera z poradenské firmy pro energetiku EGÚ Brno přeměna energetiky z fosilní na udržitelnou bude delší, než si EU naplánovala. Od plánu rychlé dekarbonizace se ustoupí kvůli sociálním dopadům, řekl na brněnské konferenci Energetika 2022. Oponoval mu ekonom společnosti ČEZ Pavel Řežábek a připomněl, že žádná významná politická síla nevystoupila proti cílům uhlíkové neutrality a proměny energetiky.
 

Macenauer dekarbonizaci nezpochybnil, nicméně pronesl, že Green Deal je mrtvý v otázce termínů procesu. "Všichni bychom si měli přát přestat spalovat fosilie, ale bude to trvat. Od plánu rychlé dekarbonizace se ustoupí postupně, protože nás k tomu donutí sociální situace a sociální dopady, což nebude krátkodobá záležitost. Z revoluční změny se stane změna sociálně akceptovatelná," míní Macenauer.

Svoji tezi podpořil statistikou, která ukazuje, že za posledních deset let se podíl energie vyrobené z fosilních paliv v Česku a Německu nesnížil natolik, aby bylo možné si myslet, že se to do roku 2030 podaří měnit výrazně rychleji. Evropa podle něj letos vystřízlivěla ze sna o rychlé dekarbonizaci energetiky.

Podle Řežábka dekarbonizace přesáhla rámec EU, hlásí se k ní víc a víc států. "Cíl klimatické neutrality vyhlásilo 136 států, které vytvářejí 88 procent globálních emisí. Je otázka, jak to kdo myslí vážně, ale závazek tu je. A státy ležící u moře řeší otázku globálního oteplování víc než my. Není to bruselská pitomost a neřeší ji dávno jen aktivisté. Ideu, že je s dekarbonizací potřeba něco udělat, koupil globální průmysl," řekl. Firmy, které se nebudou chtít změnit, podle Řežábka vyhynou.

Řežábek také uvedl, že obnovitelné zdroje berou někteří jako náboženství a nikdy jim neuvěří. "V roce 2010 jsem jim také nevěřil. Ale jednotka elektřiny se nyní pomocí fotovoltaických panelů vyrábí osmkrát levněji než tehdy. To je úžasný pokrok, který bude pokračovat. Účinnost je dnes 22 procent a účinnost by se mohla posunout o dalších deset procentních bodů," řekl Řežábek. Situaci přirovnával ke 40. letům 20. století, kdy se vyčerpávala známá ropná naleziště a ještě chyběl čas do objevení nových na Arabském poloostrově a v jeho okolí, které nastartovalo obrovský globální ekonomický růst.

Podle Macenauera bude plyn ještě nejméně 20 až 30 let potřeba, ne sice k přímému spalování, ale pro výrobu elektřiny. Všichni řečníci se shodli na tom, že odklonem od fosilních paliv se bude postupně zvyšovat celková spotřeba elektřiny v závislosti na proměně konečné spotřeby. Souvisí to například s tím, že řada domů se bude vytápět tepelnými čerpadly, stále více se elektrifikuje doprava a zřejmé je, že více elektřiny bude spotřebovávat i průmysl. "Je potřeba zajistit flexibilitu energetické soustavy," řekl Řežábek.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (83)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

22.9.2022 01:26
Odborníci na energetiku se shodnou, jen aktivisté a dotační paraziti se stále těší na Green Deal.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

22.9.2022 05:35
Řežábek má pravdu. A je skvělé, že ČEZ chce být do roku 2040 uhlíkově neutrální, navzdory svému hlavnímu akcionáři. Firmy opravdu musí přemýšlet o delším výhledu, než je jedno volební období.
Odpovědět
va

vaber

22.9.2022 09:19 Reaguje na Katka Pazderů
místo těchto prázdných termínů jako, budeme uhlíkově neutrální a budeme udržitelní, budeme mít komunitní energetiku , by měly státy ,nebo každá firma co takové prohlášená vydá, představit plán co tedy konkrétně zruší a co postaví s časovými termíny a jak bude jejich udržitelná energetika náročná na energetické suroviny,
plánování v energetice na dvacet let je nutnost to není utopie,
jinak jsou to jen prázdné bláboly
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.9.2022 16:02 Reaguje na Katka Pazderů
ČEZ si takový závazek dát může. Prodá fosilní elektrárny, možná dostaví nový blok JE v Dukovanech, někde nastaví fotovoltaiky a větrníky. Fosilní elektroenergetriku pak převezmou jiní. S dekarbonizací ČR to ale moc neudělá.

Jiná věc je, že ti "odbornící" jakoby zapomněli, že každé další a další procento dekarbonizace bude dražší a složitější, státní pokladny se budou topit v dluzích a asi i poroste sociální nespokojenost. Pokud dále budeme pokračovat zaběhanými "dekarbonizačními" přístupy založenými na štědrých dotacích neefektivních opatření, můžeme lehce dojít do stadia, že veškeré dekarbonizační snahy prostě odpískáme.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.9.2022 06:17
Anglický název pro OZE je "přerušované" zdroje. Což vystihuje podstatu věci , neboť jedním z atributů dodávek elektřiny je její dostatek 24hod/den/7dní v týdnu.
Nikdo ještě nevymyslel nepřetržitý provoz typu doprava, hutě , doly ,chemičky apod. , které by uměly pracovat "přerušovaně".
No neva ! ,zvolá pan Hanzl , uchováme energii v úložištích - to by ovšem úložiště s dostatečnou kapacitou musela existovat, jakože nebudou.

Abychom vyrobili dostatek vrtulí, FVE, baterií a všech dalších elektrohejblat budeme potřebovat obrovské množství energie a surovin, které musíme vytěžit . A odkud ? Stávající naleziště nestačí a musí se otevřít nové a nové.
Celá úloha se následně zřetězuje a dojdeme-li na její konec a podíváme-li se na začátek , zjistíme, že položit OZE zá základ energetiky může skutečně jen úřední blb.

Za druhé - co je platno, že "Cíl klimatické neutrality vyhlásilo 136 států, které vytvářejí 88 procent globálních emisí" , když emise CO2 stále rostou díky Asii, Africe i Jižní Americe , podle hesla "Slibem nezarmoutíš."

Dekarbonizace ANO , ale nikdy cestou Green Dealu , který funguje jako vstupenka do blázince, kde se setkáme se skutečně bizarními exponáty typu Gréty Uřvané, neurotické Ursuly Leyen anebo dementním Fransem Timmermansem.

Ekomagoři se mohou vztekat jak chtějí , odklon od fosilních paliv bude běh na dlouhou trať a páteří energetiky se stanou jaderné elektrárny.

Rigidní a dogmatické prosazování OZE bude učebnicemi historie vykresleno jako největší omyl lidstva od ukončení druhé světové války, ideologickému popírání přírodních i společenských zákonů ,které vedlo k astronomickému plýtvání z veřejných zdrojů , silným sociálním otřesům a těžkému (nevratnému) postižení globální ekologické stability.







Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:15 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kdybyste ten grýndýl četl, třeba stať o cirkulární ekonomice.
Budeme potřeba kopu energie a surovin na výrobu elektrohejblat, vrtují i panelů.
Jenže ta energie může být čím dál více zelená a suroviny se z rozhodujících objemů recyklují.

Ropák má prostě názor: ze země vyrumplovat co jde, prohnat komínem, vyhodit a vyrumplovat další. A ještě bečet, že Evropa jde ekonomicku dolů a nepotřebuje stále více věcí rumplovat a vyhazovat.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.9.2022 10:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Energie je potřeba hlavně pro výrobu. Komunitní služby jsou pro obyvatele. To je asi 5% spotřeby.
Ale co budeme jíst a za co budeme kupovat, když nebudeme nic vyrábět. Najděte si články, jak průmysl houfně opouští Evropu a stěhuje se jinam i v Americe je energie levnější.
Euroskansen. A až prodáme i půdu, přijde někdo s dotazem A co je tady vlastně vaše hoši.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 11:18 Reaguje na Slavomil Vinkler
Bu, bu bu, už se bojim bojim.
Eu je ekonomicky nejsilnější uskupení světa, vyváží úplně vše, i potraviny. Samozřejmě špinavé a blbé výroby, které tu nikdo nechce dělat, outsorcuje do Číny. To je čistě ekonomické řešení a kritizovat za to zeleňáky je nesmysl.
Houfne utíkalí pouze Rusi před mobilizací, to jste se asi spletl....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 11:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, co to opět plácáte za nesmysly???

Elektronika, spotřebiče, oblečení, fotovoltaika a mnoho dalšího, jsou špinavé a blbé výrobky?
Likvidací evropského např. hutního průmyslu vzniká opět další závislost na dovozu tak jako s plynem...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 13:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Hutní výroba je typicky špinavá a kdo ji tu bude dělat?
Normální je, že evropské a americké firmy něco vymyslí, vytvoří technologii a pak si spočítají náklady na výrobu.
A když jim vyjde levnější v Číně, tak to dělají tam. Ale pořád to jsou evropské a americké výrobky, včetě těch fv panelů.
Samozřejmě Čína není úplně blbá a dost věcí vyrábí svých, ovšem ani čipy nevymyslí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 14:07 Reaguje na Pavel Hanzl
"Hutní výroba je typicky špinavá a kdo ji tu bude dělat?" ... a tím, že ji přestěhujeme někam do tramtárie, kde ji budou dělat možná ještě s většími dopady pro životní prostředí, nějak pomůžeme klimatu? Nebo si jen odšrtneme bod ve snižování emisí ... DOMA ... a budeme slavit jak bojujeme se změnou klimatu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 14:58 Reaguje na Svatá Prostoto
Člověče nešťastná, to je záležitost kšeftařů a ne zeleňáků, ti jsou samozřejmě proti.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Já bych řekl, že zejména proti by byli ti zákazníci, kdyby viděli ceny toho nízkoemisního železa a oceli:-))).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 14:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že jste nakonec potvrdil příspěvek Slavomila Vinklera, který jste před tím vyvrátil, jak typické pro hlupáka :-))).

Nedávno se tu objevilo několik článků v souvislosti s ohlášením konce výroby hliníkárny na Slovensku.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-pad-slovenske-hlinikarny-je-spicka-ledovce-evropsky-prumysl-ma-problem-212401

Není ale nic jednoduššího, než tady tento průmysl zavřít a být totálně závislý na Číně, Indii a Rusku.
Ten kdo ví, co s hutním trhem v EU udělal útok na Ukrajinu, tak by vás za tyto bláboly minimálně vylískal.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 14:59 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tohle všechno vymýšlí a organizují kšeftaři, to je čistě obchodní záležitost, tam jděte bečet.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 15:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako že kšeftaři organizují to, že pak nemají na energie a nebo to, že musí řešit ekologizace provozů a platit emisní povolenky, které se jinde neplatí?

No, je vidět, že váš pohled na svět je opravdu primitivní.
Si vystačíte s několika slovíčky...Babiš, Zeman, Putin :-))))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mě stačí Studnička, nebojte. Emisní povolenky mají i v Číně a s ekozátěží počítá každý.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.9.2022 13:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, v Číně zahájili loni obchodování s emisními povolenkami, ale jejich cena nestojí ani za řeč, viz poslední graf:

https://oenergetice.cz/emise-co2/bnef-potencial-trhu-emisemi-co2-neni-dostatecne-vyuzit
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
Najednou za to může útok na Ukrajinu a ne grýndýl? Už jste se taky prekabátil jak prostatik?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 15:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, pletete si dokonce již diskuzní vlákno. Máte v tom chaos panáčku :-)

Hanzle, tak velký hlupák opravdu jste???
Pokud nejste schopný pochopit tak jednoduchý psaný text, nechte si to vysvětlit třeba svým psychiatrem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 18:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy pořád jen prskáte jako křečík džungarský, urážíte, kdákáte nesmysly a máte nervy v kýblu. Po stopadesáté mě sdělíte, že jsem hlupák, proč? Asi vás to baví, ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 21:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Na hrubý pytel, hrubá záplata.
Vy si Hanzle nezasloužíte slitování.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 08:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Kolikrát jsem vám sdělil, že jste hlupák? A kolikrát vy mě?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže vám to tu píše skoro každý ... jen někteří jsou soucitnější a nepíší vám to tak jako třeba já. Bo já si myslím, že ve vašem případě je i ten hlupák zcela nezasloužený eufemismus:-))).
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

22.9.2022 18:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Na těchto stránkách je pěkně vidět výroba elektřiny v Německu https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/01.09.2022/20.09.2022/today/
jednotlivé barevné plochy odpovídají množství vyrobené energie, kliknutím na popisky pod grafem můžete "vypínat" jednotlivé výroby.Kliknutím si vypněte konvenční elektrárny a uvidíte jak jsou ty OZE nepostradatelné.
Zároven je videt, že pokud jsou vhodné podmínky(16 až 20září) němci skutečně dokážou 2/3 spotřeby dostat z OZE.
Odpovědět
va

vaber

22.9.2022 09:09
,,Podle Macenauera bude plyn ještě nejméně 20 až 30 let potřeba, ne sice k přímému spalování, ale pro výrobu elektřiny,,
právě používání plynu pro energetiku způsobilo krizi a růst cen, kromě dalších skvělých rozhodnutí,
zázrak zvaný paroplynový cyklus se vnutil všem, ať to stojí co to stojí i zemím co žádný plyn nemají,
přechod na udržitelnou energetiku bude delší, prý, co se z toho všemi omílaného termínu pod kterým si každý představuje co chce, asi v budoucnu vyhrabe,
u nás je záchrana komunitní energetika ,ta asi funguje mimo přírodní zákony
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:17 Reaguje na vaber
Používání plynu nezpůsobilo tuhle krizi, tu způsobil šílený Putin. Ostatní těží a dodávají víc, než normálně a jeho produkci se daří nahradit.
Odpovědět
va

vaber

22.9.2022 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl ,někdo jim zase pustil gramofon s přeskakující jehlou
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:41 Reaguje na vaber
Pokud někdo stále dokola opakuje omyl, že krizi spustil plyn (je to lepší, než grýndýl, OZE, nebo Unie), tak jen upozorňuji, že to není žádný plyn, ale ten, kdo ho zavřel.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 11:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud stále někdo nechápe realitu, tak jako analfabet Hanzl :-))).

Současná energetická krize pro neználky typu Hanzla lze jednoduše shrnout a hodit na Rusko, ale souvislostí je mnohem více!

To že si Německo a potažmo Evropa odstavovala domácí zdroje a zvyšovala závislost na dovozu, v tomto případě zemního plynu, je nezpochybnitelný fakt.
Nedávno to v jednom rozhovoru bylo pěkně řečeno. "Evropa si sama naběhla Rusku na vidle".
Pak bylo pro Rusko zcela jednoduché vyvolat tuto krizi.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 12:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je stejně marný, prostě Kartágo musí být zničeno. Že pokus o ruskou expanzi, tradiční pokus, v tom se jim dá věřit vždy:-), byl jen spouštěčem toho bordelu, který tu teď máme, zatímco příčinou byla chybná energetická politika značné části EU v čele s Říší, která vedla k závislosti na ruském plynu ... to Hanzl nepochopí.

Co čekat od nácka, který tady fakticky hlásá, že Áda jen jen bránil před Sojuzem a Protektorát byl celkem v poho:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 13:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Áda byl Stalinův užitečný idiot a rozjebal a poničil Evropu především dle Stalinovy vůle. Ale bavilo ho to a taky podcenil Stalinovo gaunerství. Ovšem ten první a nejhorší náraz zvládl mistrně, i když na to dojel. Historie není procházka kremelskou zahradou.

Putinův útok na Evropu je principiálně stejný, jak Stalinův, taky je dlouhodobě připravovaný, ale jinak.

Ten útok není žádným cha cha "spoštěčem", bez něho by žádný bordel nebyl.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.9.2022 13:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná by stálo za to dohledat vaše výroky oslavující Hitlera, jako tvůrce ekonomického zázraku 30 let dvacátého století. Každým dalším výrokem jste za většího osla.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 14:09 Reaguje na Milan Dostál
Spíš ha.zla ... co jedno písmenku udělá:-).
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.9.2022 15:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, není to osel … Ale ted si vymyslel, že za německá rozhodnutí může nějaký Rus. Hm, tak Česko je závislé na tak ovlivnitelném státečku, jestli to myslí vážně …
Odpovědět
Ze

Zellosh

22.9.2022 18:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Jj to už jsem tomu hňupovi jednou napsal a hned to nahlásil asi dement,protože příspěvek zmizel.Ja normálně takto lidi neurážím,ale po zkušenostech tady nemám jinou volbu.Je morální chudák a verbální ejakulant.Jeho příspěvky jsou jednostranné a mnohdy urážlivé.Je to prostě nositel té jedné absolutní pravdy bez kousků sebekritiky.Proste je to Hajz.
Odpovědět
Ze

Zellosh

22.9.2022 18:55 Reaguje na Zellosh
L
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:05 Reaguje na Milan Dostál
Člověče úplně pitomá, Hitler zdvihl Německo z brutální krize tak, že vymetlo s celou Evropou.
Pomohl mu velmi silně Stalin, ale je to prostě historický fakt, to neožvaníte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže podle vás to byl vlastně frajer a pašák, co?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Hitler byl zrůda, gauner a zjeb skoro stejný, jako Stalin a dnes pořád ještě převyšuje Putina. Ale ten se ještě snaží...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:32 Reaguje na Pavel Hanzl
A najednou:-))) ... a to je fakt, že to tak hezky píšete ... jenže když nejdřív napíšete, jak Německo pozdvihl, tak to přinejlepším znamená, že podle vás prostě účel světí prostředky.

No, ne že by to u vás tak překvapilo ...

Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.9.2022 17:09 Reaguje na Pavel Hanzl
99% vašich příspěvků jsou bláboly, proto asi je u vás frajer a kabrňák, ten kdo zlikvidoval demokracii, vyvraždil tisíce lidí. V tom mu Stalin fakt nepomáhal. Vy máte Hitlera snad dodnes na zdi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 18:29 Reaguje na Milan Dostál
Čecháčkovský problém je, že nezná vlastní historii, natož evropskou. To nemá cenu řešit.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Napsal Pavel Hanzl, autor teze o "přijatelném Protektorátu":-))).

Běžte si dát někam pár facek a nepište tady takové kraviny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 18:30 Reaguje na Milan Dostál
Naučte se číst, šuldo.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.9.2022 18:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Říká někdo, kdo si historii nejen Českých zemí vykládá přímo zvráceně a papouškuje zvratky přímo bláznů. Že, asi ze strachu teď napíšete o Hitlerovi, že byl zrůda, vám už nikdo neodpáře, co jste napsal dříve a jak ho obdivujete za to, co dělal do roku 1939.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 21:42 Reaguje na Milan Dostál
Píšu pořád to samé a hlavně vím, že Hitler v Německu postavil 3,5 tisíc kilometrů dálnic, zavedl výrazně dobré sociálky, které kopírovali i naši komáři, ekonomicky Německo zdvihl. Že byl parchant a zrůda na tom nic nemění, jen jsen nechápal, proč rozpoutal tu válku a hlavně, proč napadl svého podporovatele a přítele Stalina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 21:43 Reaguje na Pavel Hanzl
A odpověď jsem našel až u Suvorova.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.9.2022 22:56 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste opravdu takový kokot a nechápete, že ten váš zvih stál Německo statisíce životů vlastních lidí, za toto, ho nikdo s mozkem nemůže chválit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 08:21 Reaguje na Milan Dostál
Ten zdvih žádné oběti nestál. Jenom dal práci armádě nezaměstnaných (samozřejmě na dluh) a začal mohutně zbrojit, čímž roztočil kola ekonomiky. Z propadlé Výmarké republiky, drcené krií i válečnými reparacemi s tisíciprocentní inflací udělal nejsilnější zemi Evropy.
Tohle je v pořádku, jenže k čemu ten úspěch využil? K rozpoutání nejkrutější války světových dějin.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

23.9.2022 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jo, všechno bylo fajn, Německo bylo plné šťastných a bohatnoucích lidí, jen se to pak zvrtlo k válce. V překrucování faktů jste opravdový expert, ale jinak blb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 09:57 Reaguje na Milan Dostál
Ono "se" to nezvrtlo.
Bylo to samozřejmě záměrné, ale kdo to celé chtěl?
Proti té válce byli Němci všichni, byli proti ní i Hitlerovi generálové!! A to je co říci. Prosadil to Hitler prakticky osobně, takové tam měl postavení a důvěru lidí.
Jedinou logickou odpověď dává jen Suvorov.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:36 Reaguje na Pavel Hanzl
"Proti té válce byli Němci všichni, ... Prosadil to Hitler prakticky osobně, takové tam měl postavení a důvěru lidí."

Koukám, že krom toho, že jste fakt nacistické hovado, máte i slušnou schýzu, když něco napíšete, abyste to vzápětí popřel.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže žádné pogromy na Židy, žádná perzekuce a posílání do lágrů německých sociálních demokratů a komunistů a tak dál? Fakt?

Z vás je fakt na blití.
Odpovědět
Ze

Zellosh

22.9.2022 18:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl toto už snad není ale možné?Vy jste fakt takový retard?Hovňajz,pitchus jste.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 09:58 Reaguje na Zellosh
Fakt nemáte psychické problémy a i nervy vám slouží?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 13:05 Reaguje na Jaroslav Studnička
Evropa prostě podcenila gaunerství a šílenství Putina a jeho Melody Boys. To je celý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Celý je to, že vy prostě víc nepochopíte ... prostě jste hloupej.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Obdivuji vaše argumentační bohatství....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Dyť stejně nechápe ani desetinu toho, co vám tady všichni vysvětlují, dokládají, postují:-).

Pro vás je jakékoli argumentace škoda, prostě házení perel ....

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 08:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Všichni mi vysvětlují, že za tu krizi může grýndýl. A pořád to nechápu, jak toho dosáhl? Tím, že Němci zálohují OZE plynem? No a co, plyn je nejvýhodnější. Že odstavují jádro? Ale to je dle grýndýlu taky OZE. Že odstavují uhláky? Jistě, ale mají je ve studené záloze a dnes jedou naplno.
Navíc Německo elektřinu vyváží, na rozdíl od superjaderné Francie.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:38 Reaguje na Pavel Hanzl
"Všichni mi vysvětlují, že za tu krizi může grýndýl. A pořád to nechápu, jak toho dosáhl?" ... to vám všichni vysvětlovali a vysvětlují taky. A vy to pořád nechápete. Jako prakticky jediný. Tak co s vámi? Jste blbej a žádná diskuze to nemůže změnit.

Jediné co se dá dělat je s tím počítat a podle toho s váma jednat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že jste potvrdil, co jsem psal výše.

Analfabet Hanzl není schopen pochopit širší souvislosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 15:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě, Evropa podcenila Putinovo gaunerství, takže si naběhla na vidle.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.9.2022 15:39 Reaguje na Pavel Hanzl
A ještě nerozumíte psanému textu :-)))
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale psaní mu jde!

Mi to připomnělo ten legendární vtip o dvou policajtech:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 08:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
A ještě jste neuvedl nejnovější svůj vynález, že jsem hlupák.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.9.2022 10:22 Reaguje na Pavel Hanzl
To není žádný vynález.
To je bohužel konstatování faktu vašich příspěvků, protože takové hlouposti nemůže normální člověk napsat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:39 Reaguje na Pavel Hanzl
To je milosrdná lichotka, vy pošuku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.9.2022 19:34
Stačí jeden blbštajn(opak Einsteina) a z diskuse je žumpa o ničem. Proboha
proč se neomezuje diskuse k jednomu článku třeba na pět příspěvků, aby se
to dalo vůbec číst!
Jinak ke článku pouze dodám, že co "odborník", to názor podle zaháčkování
k takové , či jiné energetice. Úsměvné jsou i cíle, které se odkládají
a třeba Británie už povoluje těžbu z břidlic. Nač jít třeba cestou čisté
energie z JE, když jim už nevadí riskovat poškození zásob spodní vody
těžbou plynu a ropy z břidlic. EU se brzo bude opičit a nakonec budeme
po znehodnocení spodních vod dovážet i pitnou vodu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 21:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Proč neomezují počet řádků?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.9.2022 09:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebojte se! Já to umím taky, ale pro nedouky se snažím
popsat i souvislosti, aby pochopili základní myšlenku.
Co naplat, ti co jim dělá čtení a psaní problém, se
spokojí s krátkými štěky o ničem a nepomůže jim ani
vysvětlení myšlenky, když nejsou schopni chápat text.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 10:00 Reaguje na Břetislav Machaček
Jenže ty vaše sáhodlouhé litánie se dá shrnout do pár vět, ovšem většinou do hesla: zase nic.
Odpovědět
sv

s v

23.9.2022 17:16 Reaguje na Břetislav Machaček
Prozatím se ti v tom žumpoidním blbštajnství daří, machačku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 09:12
Ve Francii je odstavených 27 reaktorů s celkovým výkonem 20 GW. To je asi 20 temelínských bloků. Samozřejmě musí proud dovážet.
Ovšem hlavní Zlobr je Němčour a jeho grýndýl, který elektřinu ještě vyváží.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.9.2022 10:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Každý si může udělat obrázek na saldem import/export v Německu:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_import_export/20.09.2022/23.09.2022/today/

Přestaňte tu trollovat s francouzskými jaderkami, bylo vám to opět mnohokrát vysvětleno !
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tím, že Hanzlovi někdo něco vysvětlí nedocílí ničeho ... to je marný, když to zcela výjimečně je schopen pochopit, tak to pochopit nechce. A i kdyby, tak to stejně za chvilku zapomene:-).

Tady jde čistě o to nenechat ho, aby ty své lži a žvásty mohl vydávat za skutečnost.

Vlastně tu děláme takovou službu náhodné veřejnosti:-))). Ti co sem chodí častěji už vědí své:-).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.9.2022 14:18 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, je to přesně tak :-).
Je nutné uvádět na pravou míru Hanzlovi lži a demagogie...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 11:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Německo vyváží, a my zase vyvážíme do Německa ... momentálně 4,8% aktuální produkce:-) ... a k tomu dalších 18,8% na Slovač a 16% do Rakouska.

Takže jsme podle Hanzla nejlepší a skvělí a zachraňujeme Evropu:-))).
Že jo, šmudlo:-)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.9.2022 12:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Jistě a vohnouti, bečí jak stádo želv.
ČEZ na tom bohousky rejžuje a stát ho sejme a zaplatí za to strop pro hlupe vohnouty. Normálka ne?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 14:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako pro vás je normální si totálně rozesrat energetiku a pak to řešit nějakou jeblou ad hoc mimořádnou daní? Bo dividenda z Čezu fakt nestačí ani omylem.

Další důkaz co za pitomce jste.

A za to bečení vohnoutů byste zasloužil ale pořádně přes hubu. A doslova. Protože jsou tisíce a tisíce lidí, pro které ty rostoucí ceny ... v podstatě všeho ... znamenají skutečně zásadní zhoršení životní úrovně a u některých reálně hrozí propad do bídy. A jen kripl jako jste vy to může uvedeným způsobem okomentovat.
Odpovědět

Viktor Šedivý

23.9.2022 19:58 Reaguje na Svatá Prostoto
Na druhou stranu je nutné připomenout, že podstatná většina voličů chtěla Green Deal, chtěla poslouchat Brusel, přála si dražší energie.

No tak teď máme co jsme chtěli.
Odpovědět

Viktor Šedivý

23.9.2022 20:00 Reaguje na Viktor Šedivý
A pokud dal někdo hlas Fialovi a teď brečí, že nebude mít na topení nebo že mu krachne živnost, tak ... no, měl by si dotyčný dát pár facek a být zticha.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist