Počet elektromobilů jezdících v ČR se loni zvýšil o 14.000 na více než 36.000
"Důležitým faktorem růstu byl nejen trh s novými či zánovními elektromobily, které byly v loňském roce z podstatné části podpořeny záručním programem Elektromobilita Národní rozvojové banky, ale také s ojetými elektromobily. Ty jsou v evidenci ministerstva dopravy zastoupeny přibližně čtvrtinovým podílem," uvedl Lukáš Kadula z CDV. Doplnil, že díky sekundárnímu trhu se stává elektromobilita dostupnější pro širší spektrum zákazníků.
"Nákup ojetého elektromobilu již v řadě případů představuje často cenově velmi zajímavou alternativu. S dalším rozvojem infrastruktury dobíjecích stanic, inovacemi v oblasti bateriových technologií, a především novým cenově dostupnějším modelům jako např. Škoda Elroq, Kia EV3, Renault 5, Hyundai Inster se elektromobilita velmi pravděpodobně stane ještě atraktivnější volbou pro stále více zákazníků," uvedl Kadula. Připomenul, že letos se očekávají nové modely, které jsou v Česku mezi nejregistrovanějšími, a to Tesla Model Y Juniper a Škoda Enyaq.
Situace v jednotlivých krajích je rozdílná. Nejvíce elektromobilů je registrováno v Praze, a to 12.493, následuje Středočeský kraj s 5386 elektromobily, Jihomoravský kraj s 3914 a Moravskoslezský s 2648 elektromobily. Nejméně jich je registrováno v Karlovarském kraji, a to 519. Ve většině obcí s rozšířenou působností, které evidují motorová vozidla, je mezi bateriovými elektromobily nejčastěji zastoupena Tesla. Výjimku tvoří Mladá Boleslav, kde na 50 tesel připadá 693 bateriových elektromobilů Škoda.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (22)
Pavel Hanzl
4.1.2025 11:21Čína si nalajlovala cestu a systematicky se namontovala do Afriky a rozjela tam těžbu surovin pro fve i elmobilitu za gigantických státních dotací. Rozjela neméně dotovavaný průmysl panelů i elaut a výsledek vidíme.
Proč tohle neudělala EU?
A) Kdo je EU? Německo, Francie, Polsko? Jedině federální, jednotný stát má sílu tohle provádět.
B) Kolem dotací do elaut ropáci vytvořili neskutečný, hyenizační humbuk, takže se to nikam nepohlo. To samé panely fve.
Tak čemu se čemu?
Kapitalismus 19. století tu fakt už dávno nemáme a národní státy končí, šance mají jen říše.(Timothy Snyder).
pavel peregrin
4.1.2025 13:00 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
4.1.2025 16:58 Reaguje na pavel peregrinJaroslav Studnička
4.1.2025 13:18 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
4.1.2025 17:01 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
4.1.2025 18:05 Reaguje na Pavel HanzlStačí několik poznámek:
- váš odpor k jaderné energetice, nepochopení stavu energetiky v EU, závislost na dovozu zemního plynu, energetická krize, spekulativní obchodování s emisními povolenkami, odstavování stávajících zdrojů bez adekvátní náhrady, navyšování klimatických cílů bez dopadových studií, apod.
To vše za vašeho ideologického jásotu a podpory energetické politiky EU v čele s Německem.
Pavel Hanzl
4.1.2025 22:51 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
5.1.2025 11:15 Reaguje na Pavel HanzlJe to jednoduše dohledatelné.
Stačí několik připomínek:
- hejty na rozvoj jaderné energetiky, slovo "jaderné mamuty"
- Německo si netvoří závislost na ruském zemním plynu.
Richard Vacek
4.1.2025 14:13 Reaguje na Pavel HanzlEU se stala vzdělanostní společností. Zaujímá vedoucí místo v počtu objevených lidských pohlaví.
Doložila, že Zemi sežehnou plameny pekelné, že už dnes nám vedra drtí palce a investovala maximálně možného, aby toto odvrátila.
Zjistila, že firmám se nejlépe daří, když mají nadirigováno kolik žen mají v managementu a proto zajistila ESG reportování, kde se ověřuje, jestli si firmy zbytečně neškodí.
V oblasti spalovacích motorů Brusel objevil perpetuum mobile a proto pro tyto motory směle vyhlásil požadavky na CO2, které z toho vycházejí.
Pavel Hanzl
4.1.2025 17:03 Reaguje na Richard Vacekpavel peregrin
4.1.2025 17:40 Reaguje na Pavel HanzlVytáhněte už hlavu z ideologie a začněte uvažovat racionálně, přesně tak, jak to dělají ti Číňané, kterým jste se před chvílí divil, jaktože oni a proč ne my.
Pavel Hanzl
4.1.2025 18:26 Reaguje na pavel peregrinPavel Hanzl
4.1.2025 18:33 Reaguje na pavel peregrinAmíci nikoho nevydírají, ale fakt je, že na levných ruských surovinách a levné produkci z Číny jsme se balíkovali slušně. To je jedna z hlavních příčin současné krize.
Richard Vacek
4.1.2025 19:00Pavel Hanzl
4.1.2025 22:46 Reaguje na Richard VacekNejdražší mají v Británii, Dánsku, Švýcarsku, v Singapuru, o něco levnější než my, mají v Japonsku.
Tady jasně vidíte, že je to přesně naopak, než tvrdíte, jak dycky.
https://www.globalpetrolprices.com/electricity_prices/
Richard Vacek
5.1.2025 09:37 Reaguje na Pavel HanzlPak budete vědět, proč rozvinutá společnost potřebuje energii získávat efektivněji než společnost, která si vystačí se sběrem velbloudích koblížků.
Pokud to dělat nebudeme, budeme klesat zpět do zaostalé společnosti.
V energii totiž můžete vyjádřit téměř vše okolo - jak cenu lidské práce (mzdu), tak cenu výrobku i služeb.
Pavel Hanzl
4.1.2025 22:48 Reaguje na Richard VacekPetr
5.1.2025 09:08 Reaguje na Pavel HanzlZdenek Wenzel
5.1.2025 14:11Břetislav Machaček
5.1.2025 16:35nepamatuje, co tvrdil před měsíci a roky a navíc energetice vůbec nerozumí.
Nárůst prodeje elektromobilů je pouze díky zvýhodněním a kvůli snobismu
těch, kteří už nemají kde utrácet peníze. Vidím to ve svém okolí, kde
podnikatel koupil své mladé manželce elektromobil na odvoz dětí do školy
a školky a na nákupy. K němu mají doma spalováky Mercedes a BMW a k nim
terenní auto. Takže žádná elektromobilita, ale pouze další z hraček k
těm třem. Beru, pokud by elektroauta nahradily spalováky, ale být pouze
dalším autem v rodině navíc nic neřeší. Takto to je u většiny vlastníků,
ale jako jediné vozidlo v rodině jsem elektromobil ještě neviděl. Jednak
je to drahá záležitost a navíc omezená svým použitím i na jiné účely.
Beru ho i jako městské služební vozidlo pro krátké jízdy úředníků a
například kurýrních služeb, ale tím výčet použití pomalu končí. Jinde
jako v Norsku je druhým vozidlem ke spalováku a v Číně nutností, když
do města nesmí spalováky kvůli smogu. Tam ale stojí pakatel i pro
střední třídu a má tudíž své opodstatnění. Nechci být škarohlíd, ale
být krutější zima s výpadky proudu v sítích, tak to mnohé zastánce
elektromobility probere ze snů. Bez dobíjení nepojedou nikam a prvé
co při omezování odběrů budou po továrnách dobíjecí stanice, protože
domácnosti budou mít doufám před dobíjením aut přednost.