https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/poslanec-ano-pustejovsky-navrhl-vyssi-podil-bioetanolu-v-benzinu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Poslanec ANO Pustějovský navrhl vyšší podíl bioetanolu v benzinu

12.11.2020 00:26 | PRAHA (ČTK)
Piráti naopak chtějí prostřednictvím stejné novely povinné přimíchávání biosložek do pohonných hmot zcela zrušit.
Piráti naopak chtějí prostřednictvím stejné novely povinné přimíchávání biosložek do pohonných hmot zcela zrušit.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Poslanec ANO Pavel Pustějovský navrhuje zvýšit podíl bioetanolu přidaného do benzinu za kalendářní rok, a to z nynějších 4,1 procenta objemu na 8,8 procenta. Svůj návrh vložil do vládní novely, která upravuje přepočet strategických zásob ropy. Piráti naopak chtějí prostřednictvím této předlohy povinné přimíchávání biosložek do pohonných hmot zcela zrušit. Poslanci tuto předlohu projednávali v druhém čtení. Schvalovat by ji mohli v prosinci.
 

Dodavatelé pohonných hmot musejí nyní přimíchávat povinně alespoň 4,1 procenta biosložky do benzinu a šest procent do nafty. Motorové nafty se poslancův návrh netýká. Protože Pustějovský nebyl přítomen, formálně se k jeho návrhu přihlásil jeho stranický kolega Josef Kott. Poslancův návrh také počítá se zvýšením minimálního podílu biosložky pro průběžné uvádění benzinu v průběhu roku z 2,9 na 7,6 procenta.

Poslanec Pirátů Radek Holomčík naopak předložil návrh na zrušení povinného přimíchávání biosložky do pohonných hmot. Od 1. ledna 2022 by se povinný podíl snížil na polovinu a od 1. ledna 2024 by se přimíchávání zrušilo zcela.

Pustějovského návrh souvisí se zaváděním paliva E10, tedy benzinu až s deseti procenty etanolu. S výraznějším nasazením tohoto benzinu se podle poslance dlouhodobě počítá, a to jak z hlediska dodavatelů paliv s ohledem na plnění emisních dílů, tak i z hlediska státu. "Trh s pohonnými hmotami byl na širší uplatnění uvedeného motorového benzinu dlouhodobě připravován," uvedl poslanec v důvodové zprávě.

Mluvčí České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (ČAPPO) Václav Loula sdělil ČTK, že zavedení E10 na českém trhu vyvolala ekologická legislativa v rámci EU a transponování evropských předpisů pro životní prostředí, které stanovují cíle ve snižování emisí a zvyšování podílu obnovitelných zdrojů v dopravě.

Uvedl také, že automobily vyráběné podle normy EURO 4, která vstoupila v platnost v roce 2005, jsou již homologovány na benzin s deseti procenty biolihu. Například v případě automobilky Škoda Auto vyhovují tomuto benzinu všechna její auta vyrobená od roku 2002. Loula také poukázal na to, že nesplnění povinnosti přidávat povinné minimální množství biosložky zákon trestá. Automobilový benzin E10 se již v prodává řadě zemí, například Německu, Slovensku, Francii nebo Maďarsku, dodal.

Poslanec Pustějovský působí jako člen představenstva společnosti DEZA z holdingu Agrofert. Vlastníkem Agrofertu byl v minulost nynější premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, než ho převedl do svěřenských fondů.

Vládní předloha, do níž chtějí poslanci vložit své pozměňovací návrhy, neobsahuje novelu zákona o ochraně ovzduší. Jde o novelu zákona o nouzových zásobách ropy. Novela stanoví, že potřebná výše nouzových zásob ropy se má nově přepočítávat k 30. červnu, a nikoli jako dosud k 31. březnu.

Hospodářský výbor doporučil vložit do zákona ustanovení, že nouzové zásoby ropy je možné skladovat na území jiného členského státu EU jen se souhlasem vlády. Naopak skladování zásob ropy jiného členského státu v tuzemsku by vyžadovalo souhlas ministerstva průmyslu.

Nouzové zásoby spravuje Správa státních hmotných rezerv. Jejich výše musí odpovídat nejméně 90 dnům průměrného denního čistého dovozu referenčního roku. Evropská směrnice ukládá členským státům udržovat minimální zásoby ropy nebo ropných produktů pro případ krizí nebo například zastavení dodávek ropy. Posunutí data výpočtu má podle vlády především zvýšit přesnost výpočtu ročního závazku na držení nouzových zásob ropy a ropných produktů díky prodloužení doby zpracování statistických údajů za předchozí kalendářní rok.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (48)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

12.11.2020 06:25
Jezdím na E85 a je to paráda. Motor má větší výkon při nižších otáčkách, ale musíte jezdit bez zbytečného brždění. Způsob brzda-plyn je pro toto palivo nevhodný.
Takže proč ne E10 pro všechny? Pro motory to bude báječné. V servise mi říkali, že se diví, jak má to moje auto s 220 tis km čistý motor. Žádné usazeniny.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

12.11.2020 08:07 Reaguje na Katka Pazderů
Opravdu jste ekologistka. Podporujete devastaci přírody jen pro čistotu svého motoru. To že na 1 joule biolihu je třeba spálit 4 joule fosilních paliv vám a ekologistům vůbec nevadí.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 08:16 Reaguje na Michal Ukropec
Je zajímavé, jak ona dáma popírá to, co tvrdí spousta odborníků - že biopalivo ničí motor více než klasická fosilní paliva. Dokonce před dvěma roky se nechal i ministr dopravy slyšet, že by se mělo omezit používání biopaliv, protože ničí motory. Babiš ho "srovnal" během jediného dne, protože to není v zájmu Agrofertu.
Odpovědět
Pa

PavelA

12.11.2020 08:28 Reaguje na Katka Pazderů
Na E85 motor NEMŮŽE mít větší výkon!Větší máte jenom spotřebu a finančně neuspoříte při ceně ethanolu a zvýšené spotřebě taky nic.

Snad jen ten sladký pocit ekologismu.....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 08:45 Reaguje na PavelA
Přesně tak, biosložka nemá energetický výkon benzínu....
Odpovědět
LB

Lukas B.

12.11.2020 08:47 Reaguje na Katka Pazderů
víte Vy proč nemáte zakarbonovaný motor? protože líh je hygroskopický, a kromě benzínu s lihem stříkáte dovnitř vodu a děje se tam něco, co by se dalo přirovnat k parnímu čištění.
zvýšení výkonu se samozřejmě neděje. na čistý líh má zážehový motor zhruba poloviční výkon než na benzín, na lihovou směs jezdí docela slušně prehistorické přemotorované velkoobjemové ameriky, u moderního oturbeného maloobjemu dosáhnete akorát toho, že Vám při poruše zůstanou oči pro pláč vypovězená záruka.
Odpovědět

Jaroslav Štemberk

12.11.2020 12:25 Reaguje na Lukas B.
Ano, to je paradox, že se na jednu stranu prosazují motory s turbem, pro které je biopalivo nevhodné a na druhou stranu by se měl zvyšovat podíl biosložky. Pokud chce legislativa podporovat biopaliva, tak by měla také podporovat prodej aut s atmosferickými motory na úkor motorů s turbem.
Odpovědět

Viktor Šedivý

12.11.2020 22:51 Reaguje na Jaroslav Štemberk
Zase někdo, kdo tahá do bruselského enviroaktivismu logiku. Hloupý nápad.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.11.2020 13:40 Reaguje na Katka Pazderů
Vyšší výkon při nižších otáčkách ... a to jste zjistila jak?

Co se takhle raději držet těch třešní ...
Odpovědět

Jirka Černý

12.11.2020 16:56 Reaguje na Katka Pazderů
Oni v servisu ten motor rozebrali tak aby se dalo posoudit jak vypadá uvnitř? To se nedělá při údržbě nebo njaké banální závadě. Pokud je potřeba motor rozhodit dřív než při půl milionu kilometrů je buď mizérie motor, údržba a nebo jezdí na nějaké svinstvo.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

12.11.2020 19:56 Reaguje na Katka Pazderů
Copak jsme to měli z chemie na základní škole? O tom jaký výkon motoru může být v závislosti na použitém palivu, poskytne aspoň orientačně porovnání výhřevnosti paliva a ta je u benzinu = 42080 kJ/kg, u lihu = 22170 kJ/kg, čili u lihu je o 47 nižší, což znamená přibližně o tutéž hodnotu nižší výkon motoru. Poznámka pro zaryté ekology: biolíh je totéž co líh (nebiolíh), chemický vzorec je C2H5OH (C2H6O).
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

12.11.2020 07:50
Mě se líbí jak lidi z Agrofertu ovládají tuto zemi. Jednak se snaží udělat všechno pro to, aby si Agrofert co nejvíc vydělal a pak to celé ještě hodí na ekology.... ti šmejdi to prostě umí....

Přimíchávání bio složky do paliv je dílo zemědělské lobby v EU i u nás (včetně firem samotného premiéra) a od začátku nám tito pánové tvrdí, že je to všechno kvůli ekologii.... královská manipulace z občany....

Původní princip, že vypěstuji řepku atd. a vyrobím z ní bio složku pro palivo je sice poměrně logický a správný (z hlediska CO2), ale samotná realita je úplně jinde.... tento průmysl se totiž stal jedním z největších poškozovatelů ŽP.... tím, že plodiny pro tyto účely nemusí splňovat normy na škodliviny jako je tomu u potravinářského průmyslu, tak se ošetřují a hnojí naprosto nehorázným způsobem a jednak totálně ničí půdu, ve které jsou pěstovány (i její schopnost vázat CO2, takže tím se celá "záminka" ruší a realita tak popírá záměr, který nám agro lobby podsouvá) a pak je to mimo jiné i o tom, že ty kvanta pesticidů, umělých hnojiv atd. kontaminují vzduch, vodu, okolní krajinu jako celek, stojí za značnou částí důvodů vymírání hmyzu i ptáků nejen v zemědělské krajině, atd. atd.

Provozovat hovadský a všeničící business a ještě se zaštiťovat ekologií a tím, že to tak chtějí ekologové (což je lež) je hovadství typické pro firmy jako je Agrofert a jeho hnutí mysli ANO.....
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 08:05 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Kdyby ekologové léta neprovozovali hoax s antropogenním oteplováním na bázi CO2, tak by EU neblbla s nuceným podílem biosložky v palivech. Podnikatelé, včetně Babiše, se na to vrhli, až už byla příslušná legislativa procpána přes Brusel a dána befélem členským státům. A je vcelku pochopitelné, že se na tom snaží něco vydělat, protože to je smysl podnikání. MMCH, je dobře, z ekonomického hlediska, že na to pěstujeme řepku a kukuřici na svém území a nevozíme palmový olej a bioetanol z opačné polokoule, jako jiné státy EU. Nicméně vše negativní, co je s tím spojeno, je jednoznačně vina ekologů. Nikoho jiného.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 08:09 Reaguje na Jan Šimůnek
A víte, kolik se v "ekologii" uživí lidí? A velice dobře? Proč myslíte, že kupříkladu ta švédská puberťačka Gréta tak buší do klimatu. Nezdědila po rodičích talent na umění ani k podnikání, tak ji její rodiče tlačí do tohohle byznysu. Pokud se tam dobře uchytí, tak i při jejím IQ má vystaráno až do smrti.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 12:05 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ona má IQ patrně vysoké. Jen je prostě lehčí forma "Rainmanna" ze známého filmu. To s IQ nemusí nijak souviset (pokud tedy porucha není tak těžká, že není s to zvládnout příslušné testy, ale z jiného důvodu než nízkého IQ).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 08:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy to máte blbý. Tak, jak si pletete vlčí pec s fve panelem, tak si pletete ekologii se zneužitím ekologie k byznysu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 12:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyby nebylo těch ekonesmyslů, nebylo by co zneužívat.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

12.11.2020 13:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Ano, kdyby nebyla planeta Země, nebylo by co ničit.... hodnota vašich vyjádření se limitně blíží nule.....
Odpovědět

Jan Šimůnek

14.11.2020 13:41 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Nikoli, ekonesmysly lze odmítnout a ty, co na nich vydělávají, poslat po žebrotě. Většina z nich by si to i zasloužila.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 08:40 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Přesně tak, špinavý byznys (čerpající giga dotací) schovaný za ekologii. Prostší jedinci (a to nemyslím jen pana Šimůnka) to sežerou i s navijákem.
Faktem je, že EU to skutečně uzákonila a tlačila silou do svých zemí, Kalousek jako ministr financí vzdoroval snad nejdéle, ale musel to někdy po roce 10 zavést i u nás.
Jenže ouředníkům v EU to došlo a v roce 13 doporučili svým zemím, aby to radši zrušily.
Okamžitě byl nachystán příslušný zákon, jenže co čert nechtěl: do parlamentu se dostal Babiš, okamžitě zkorumpoval socany a odhlasovali zákon o mohutné podpoře biopaliv až do roku 20.
Já viděl v TV Kalouska a vypadal, že se o něj pokusil infarkt.

"Vláda v roce 2014 schválila nový program podpory biopaliv, který má trvat do roku 2020. Na tento program poté navázala kontroverzní novela zákona o spotřebních daních, která zavedla program další daňové podpory biopaliv."
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Názorně popisujete důvod, proč naše země v této pitomosti pokračuje. Pořád doufám, že přístup vlády k koronavirové pandemii otevře lidem oči a projeví se to příští rok při volbách.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 09:24 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Myslím si, že už dost lidí to vidí a opoziční koalice budou mít sílu ty volby vyhrát.
Jenže se obávám velmi podobného průběhu, jak jsme viděli před volbou presidentskou.
Mohutná hyenizační kampaň proti panu Drahošovi, založená na vylhaných a evidentně zfalšovaných informacích, především o imigrantach.
čecháček se rád bojí a vyděšené vovčanstvo volí správně, tato taktika se zatím vemi dobře osvědčuje.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Já si nemyslím, že se čecháčci bojí rádi, ale bojí se oprávněně. Sotva jsme se zbavili jedné totality, na základě vylhaných informací jsme vlezli do totality druhé. Bylo nám předetíráno, že EU je volné sdružení států, které se sdružují na základě lepších pravidel obchodu. Současné snahy Brusele o umístění migrantů na území našeho státu ale s obchodem nemají nic společného. Zatímco bruselští politruci zavírají před skutečnými problémy oči a důsledně řeší takové pitomosti, jako je norma na rovné okurky, místní lidé vidí problémy v něčem jiném.A co se týče Babiše, tak ten razil heslo že stát se musí řídit jako firma. Nedodal ale, že jeho firma Agrofert dostává ročně na dotacích asi dvě miliardy korun, takže jeho podnikání všichni dotujeme ze svých peněženek. Proto taky volby vyhrál. Teď už snad s ním nikdo do koalice nepůjde, když všichni vidí, jak si s koaličnímu partnery vytírá rectum a snad ty volby vyhrají normálnější strany.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.11.2020 09:46 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Správně jste to vystihnul pane Šeděnko.
EU již není to, kam jsme před léty vstupovali a současný vývoj silně začíná připomínat totalitu, socialismus (nazvěme to, jak kdo uzná za vhodné). Tímto jsme si prošli a proto ten odpor.
To není žádné zaprděné čecháčství, apod. jak neustále uvádí p. Hanzl, ale reálná zkušenost oproti západním zemím, které si tímto neprošli.
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.11.2020 07:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ne. Někteří voliči si mysleli, že hlasují o vstupu do akorát přejmenovaného EHS. To, že toto úspěšné společenství pro hospodářskou spolupráci bylo přeměněno na megalomanský totalitní politický projekt, jedno zda ho nazveme SSSR2 nebo Čtvrtá říše - oba tyto názvy to alespoň z větší části charakterizují, jim prostě uniklo. Starší generace, pro niž bylo EHS vlhkým snem při poslouchání Svobodné Evropy a Hlasu Ameriky, to ani chápat nechtěla. Já to pochopil a hlasoval proti, bylo nás, bohužel, málo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 11:04 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tady jesně vidět, jak tu působí ta demagogie.
EU nám vůbec necpe nějaké "umístění migrantů".
EU chce, abychom pomohli vyřídit asylovou byrokracii dle NAŠICH ZÁKONŮ a ty lidi klidně poslali do dupy.
EU samozřejmě neřeší žádnou křivost okurek a podobné blbosti, to je čistý hoax.

Imigrace je výrazný problém a dotýká se úplně všech. Pouze sjednocená pravidla pro celou EU, která budou všichni dodržovat, mají šanci to řešit. Jenže my to sabotujeme už od začátku.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.11.2020 11:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemáte pravdu, na začátku této krize některé státy zcela nerespektovali podmínky EU, ochrana Schengenu, apod.
Vytvořili jsme si jako EU problém, který neumíme řešit.
Návrat migrantů, kteří nemají nárok, nefunguje.
Necháme se vydírat Tureckem a podobnými.
Necháme se ovládat neziskovkami.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 11:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa je v současnosti nejzalidněnější kontinent. Není důvod zvyšovat počet jejich obyyvatel, nevíc nezákonnou migrací. Bruselští politruci by měli nechat uzavřít Schengenský prostor a důsledně chránit jeho vnější hranice. To nezapadá do filosofie bruselského politbyra, které chce z občanů EU udělat roztříštěné stádo bez vlastního názoru, které je snadno ovladatelné. Proto probíhá masivní ilegální migrace s jejich tichým souhlasem. Pokud by to bylo proti zájmu vedení z Brusele, určitě by to už dávno zarazili. Jenže oni to naopak podporují a cpou peníze do nejrůznějších neziskovek, které sem migranty tahají.
Jo a mimochodem - pokud nám sem Eurosojuz migranty necpe, tak jak mám nazvat její opakovanou snahu o prosazení kvót?
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemáte pravdu a patrně úmyslně desinformujete. EU pořád pošilhává po "přerozdělování" migrantů a "nucené solidaritě". Navíc i to "řešení podle našich zákonů" v sobě skrývá pěkný pukavec: Pokud se ilegála nepodaří v relativně krátké době dostat ze země, zůstane nám na krku trvale. A ta lhůta několika týdnů je v případě lidí, kteří nemají žádné doklady a nehlásí se k žádnému jazyku (tudíž nijak nekomunikují) je naprosto šibeniční.

Význam by mělo dát dohromady nějaké evropské Guantanámo, kde by se dostali do klece 2x2x2 metry a byli by tam až do smrti. Pokud by tedy nezačali spolupracovat na své deportaci do země původu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.11.2020 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Jakože s ilegální migrací nebyl a není problém?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 11:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
S imigrací jsou problémy všude. U nás máme asi milión cizinců, desetitisíce muslimů i přesto, že babiš hřímá "ani jednoho".
Ten problém je složitý, strašením a demagogickým vytloukáním politického kapitálu před volbami se to pouze zhoršuje.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 11:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Problém je v tom, že jsou směšováni migranti a "migranti" Ti první sem přijíždějí za prací a jsou ochotni se podřídit našemu systému. Ti druzí sem jedou pouze dojit sociální systém a očekávají, že my se budeme podřizovat jim. A spousta pošahaných sluníčkářů je v tom podporuje, protože si neuvědomují, že podporou nelegální migrace podřezávají větev na které sedí původní obyvatelstvo Evropy.
Odpovědět

Jaroslav Štemberk

12.11.2020 12:36 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jenomže třeba ve Francii je problém hlavně s dalšími generacemi těch, jejichž předci přijížděli za prací a byli ochotni se podřídit systému. Mladá generace nechce pracovat jako jejich rodiče na nekvalifikovaných pozicích, ale žádnou kvalifikaci nezískali, tak žijí ze státní podpory, a navíc se nechtějí integrovat, ale vytvářejí si své uzavřené komunity, které jsou vůči většinové společnosti nepřátelsky naladěné.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.11.2020 13:30 Reaguje na Jaroslav Štemberk
To máte samozřejmě pravdu, ale např. nedávný útok ve Francii údajně spáchal útočník z Tuniska, který do Evropy přijel v září přes ostrov Lampedusa.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 21:33 Reaguje na Jaroslav Štemberk
Tam je problém hlavně s dětmi muslimských migrantů. Ti, kteří přišli do Francie z jiných zemí Evropy, takové problémy nevyvolávají.
Odpovědět

Jan Šimůnek

14.11.2020 13:43 Reaguje na Jaroslav Štemberk
V podstatě je tohle typické pro islámské imigranty. Prakticky všechny ostatní skupiny imigrantů se integrují slušně až dobře.
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.11.2020 07:59 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Původní evropské obyvatelstvo, vzhledem ke své inteligenci a vzdělání, nehlasuje pro levici. Proto ta potřebuje "import voličů".
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 12:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Když vidím, co je tam za figurky, tak doufám, že ty volby demoblok nevyhraje. A doufám, že rýsující se klerofašistická trojkoalice (ODS, TOP a STAN) nedostane 15 % hlasů a půjde.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

12.11.2020 13:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Doufám v to stejné...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

12.11.2020 13:24 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ekologisti bohužel fungují jako lobbingové agentury. A Agrofert i stát jim za to nasype. Vemte si jen Bláhovou Duhu. Lobbuje za biopaliva a jejich zisk, za zisk solárek, za zisk majitelů bioplynek nebo lesa. Ekologisti jsou jediná skupina která propaguje devastaci přírody za účelem zisku. A jakmile se začne ve společnosti diskutovat na ožehavé téma, vždy vytáhnou mrtvého vlka medvěda nebo rysa. Vrcholoví predátoři nám pomohou se vším. Od lýkožrouta po klima.
Odpovědět
KK

Karel Karel

12.11.2020 09:39
Ta "od Pazderů" je popletená blondýna... Bez dotací od státu by již
toto bláznění bylo dávno mrtvé.. Již samotné kvašení, kdy z jedné molekuly
např. disacharidu za přibrání jedné molekuly vody vznikají čtyři molekuly
lihu a čtyři molekuly CO2.. U škrobnatých surovin je to podobné..
Tak již v prvním kroku výroby lihu vzniká nezanedbatelné množství CO2, proti kterému bojujeme.. A co samotná výroba a náročná likvidace velkého
množství odpadu ?
Pakliže ti zelení pošukové nedokáží matematicky dokázat snížení CO2 při
výrobě a následném spalování v motoru /je to nemožné to dokázat/, pak
by se zvyšování lihu v benzinech mělo zastavit...
Odpovědět
MM

Martin M

12.11.2020 11:58 Reaguje na Karel Karel
To, že při kvašení vzniká oxid uhličitý snad nikdo nikdy neodporoval. Ale to, co zde píšete, je jen polovina celého obrázku.
Důležitější je ale ta druhá část. Položil jste si někdy otázku, odkud se ten uvolňovaný oxid uhličitý bere? Pokud tedy při kvašení vzniknou 4 molekuly CO2, jak se do těch např. disacharidů dostaly?

Koloběh CO2 při výrobě ethanolu: CO2 ze vzduchu se v procesu fotosyntézy uloží do rostliny a vytvoří stavební/zásobní/... sacharidy. Při zpracování rostlin kvašením se vytvoří ethanol a jako vedlejšíí produkt se uvolní (ze vzduchu uložený) CO2. Při spalování ethanolu se pak uvolní zbývající (ze vzduchy uložený) CO2.
Pokud zanedbáme oxid uhličitý uvolněný strojmi při pěstování, sklízení a zpracování rostlin, tak bilance CO2 je v tomto procesu nulová - žádný nový nevzniká ani nezaniká.
Tento stejný myšlenkový postup jde aplikovat i masný průmysl ("vrtěti psem" zájmových skupin - krávy přece prdí a mohou za 40, 50 nebo snad i 60% emisí CO2 - a ropa v tom proto musí být nevinně).
Tento koloběh CO2 trvá přbližně jeden rok.

Podobné to je s ropou. Ale s tou výjímkou, že oxid uhličitý byl do ropy uložen před miliony let. Ale lidstvo spalováním ropy uvolňuje obrovské množství oxidu uhličitého (v průběhu několika málo desítek let), který rozhazuje koncentraci plynů v atmosféře (která se ustanovovala miliony let vlivem geologických procesů).
Odpovědět
KK

Karel Karel

12.11.2020 15:00 Reaguje na Martin M
Kvašení je pouze prvním stupněm výroby lihu. Kdyby se nepřidával do benzinu, tak i to kvašení by bylo omezené. Ale
hlavní jsou další stupně, náročné na fosilní paliva.
Zvýšená spotřeba pohonné směsi při spalování v motoru,díky
nižší výhřevnosti, taky ekologii nezlepšuje.. Tak zbývá
jediný důvod prosazování biolihu a tím jsou prachy, v kapitalismu jsou přece vždy až na prvním místě..
Odpovědět
KK

Karel Karel

12.11.2020 09:43
Ta "od Pazderů" je popletená blondýna... Bez dotací od státu by již
toto bláznění bylo dávno mrtvé.. Již samotné kvašení, kdy z jedné molekuly
např. disacharidu za přibrání jedné molekuly vody vznikají čtyři molekuly
lihu a čtyři molekuly CO2.. U škrobnatých surovin je to podobné..
Tak již v prvním kroku výroby lihu vzniká nezanedbatelné množství CO2, proti kterému bojujeme.. A co samotná výroba a náročná likvidace velkého
množství odpadu ?
Pakliže ti zelení pošukové nedokáží matematicky dokázat snížení CO2 při
výrobě a následném spalování v motoru /je to nemožné to dokázat/, pak
by se zvyšování lihu v benzinech mělo zastavit...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 11:15 Reaguje na Karel Karel
Ten nesmysl biopaliv není v tom, jak probíhá kvasný proces.
Ten je v tom, že se pěstují na poli, kde veškerý provoz provádí dýzlové motory jezdící na fosilní palivo. Navíc do toho jdou argochemikálie.
Takže je to víc škody, než užitku.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta poslední věta v podstatě charakterizuje vše, co ekologové dělají a prosazují. Díky za ni.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2020 16:08 Reaguje na Jan Šimůnek
Netušil jsem, že Agrofert je ekologická organizace.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

12.11.2020 21:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Agrofert není ekologická organizace, ale jeho zájmy jsou ekologickými organizacemi prosazovány.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist