Povodí Moravy modernizuje plavební komory na Baťově kanále
Loni na podzim začaly práce na rejdách obou plavebních komor ve Vnorovech a dolní rejdě plavební komory Kunovský Les. "Ve Vnorovech vzniknou na obou komorách jak svislé stěny s betonovým zhlavím, tak pevná vyvazovací mola na nosných sloupech, která budou vetknutá do dna vodní cesty. Délka čekacích stání bude 35 metrů. Samozřejmostí je nové osvětlení. Vše bude splňovat moderní standardy pro plavbu a bezpečný pohyb před vstupem do plavební komory,“ popsal vedoucí útvaru rozvoje vodních cest Karel Goldemund z Povodí Moravy. Doplnil, že u plavební komory Kunovský Les modernizací dolní rejdy podnik navazuje na stavbu nového přístaviště, které otevřel loni.
Hlavní práce na modernizaci těchto rejd firma dokončí do jara, tedy před zahájením hlavní plavební sezony 2022. V následujícím období se uskuteční modernizace na dalších osmi plavebních komorách Baťova kanálu. "Ještě v letošním roce bychom rádi zahájili modernizaci rejd plavebních komor v Petrově, Veselí nad Moravou, Uherském Ostrohu a Nedakonicích. Modernizace na dalších rejdách plavebních komor budou probíhat průběžně až do roku 2024. Vodní cesta tak získá nové moderní rejdy, které návštěvníkům Baťova kanálu poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory," uvedl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.
V souvislosti se stavebními pracemi se tak dají v dotyčných místech předpokládat drobná omezení plavby. Podle mluvčího se však budou dotýkat vždy pouze daného modernizovaného místa a nebudou mít vliv na celkovou plynulost plavby na Baťově kanále.
Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit do Kroměříže na jedné straně a na druhé do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (3)
Jaroslav Řezáč
23.1.2022 10:59Robert Kubíček
24.1.2022 12:55 Reaguje na Jaroslav ŘezáčBřetislav Machaček
24.1.2022 16:51 Reaguje na Jaroslav Řezáčministerstvo kultury a nebo školství a sportu, protože jde o
turistiku a zábavu. Erozi břehů na Baťáku způsobují výletní lodě
vytvářením vln. Nebýt plavby, tak líně tekoucí voda nic vymílat nebude. Zvýšením kapacity plavební komory přibude ještě více
průjezdů a další vymílání břehů pro zábavu a nikoliv pro nějaký
praktický užitek( mimo zisků půjčoven lodí a okolních hospod).
Je to stejné jako se splavněním Vltavy do Budějovic a plavební
komory v Praze. Vše pouze pro zábavu a kšeft zainteresovaných
podnikatelů. Půjčuješ lodě za úplatu lodě a nebo provádíš lodní
dopravu pro zábavu? Tak investuj do vodní cesty, která tě živí!