Tiskové zprávy
Auto*mat / Oživení / Ústav pro ekopolitiku: Pracovní setkání Car-sharing: Jak začít?
7. února 2007 | Auto*mat / Oživení / Ústav pro ekopolitiku
Autor: Michal Křivohlávek, tel: 257 531 983
Autor: Michal Křivohlávek, tel: 257 531 983
Odborníci z Ústavu pro ekopolitiku, radní pro životni prostředí Petr Štěpánek a profesionálové z car-sharingovych organizací z Berlína, Kielu a Brém představí koncept sdílení automobilů, který je stale popularnejsi u našich zapadnich sousedů.
Systém car-sharingu zjednodušeně znamená, ze nemusíte vlastnit auto proto, abyste ho mohli používat. Stanete-li se klientem car-sharingove organizace, budete mít ve vaší blízkosti kdykoli k dispozici sdíleny automobil. Stačí se objednat přes internet nebo telefonicky a vybrat si požadovaný typ vozu. Platíte maly měsíční paušál a poté měsíční učet za kilometry a dobu strávenou na cestách. Jelikož auta stojí na vyhrazených parkovištích, neřešíte problémy s parkováním. Sdílení auta vyjde levněji než vlastnictví vozu, pakliže ujedete méně než 10 -15 tisíc kilometrů ročně.
Car-sharing prinasi výhody městu: na jedno auto připadá prumerne 8 – 10 řidičů, kteří ujedou menší počet kilometrů, než kdyby auta vlastnili. Auta jsou navíc nová, s nízkou spotřebou a emisemi.
Tisková konference k pracovnímu setkání se bude konat v pátek 9. února v 11.00 u car-sharingového automobilu před Staroměstskou radnicí v Praze
============================================================================
Ústav pro ekopolitiku a sdružení Oživení pořádají v pátek 9. února 2007 v Praze v Radničním klubu v v III. patře historické budovy Staroměstské radnice Praha1, Staroměstské nám. 1 pracovní setkání Car-sharing: Jak začít? příklady z praxe a důvody pro zapojení města. Pod záštitou radního hlavního města Prahy pana Mgr. Petra Štěpánka, CSc.
Program pracovního setkání:
9:00 – 9:15 Prezence
9:15 – 9:25 Zahájení semináře, organizační poznámky
Shrnutí výsledků úvodního semináře, představení výhrad k fungování v českých podmínkách
Michaela Valentová, Ústav pro ekopolitiku
9:25 – 9:55 Car-sharing v Kielu – StattAuto Kiel
Torsten Ruhm, StattAuto Kiel, BRD
Diskuse (9:55 – 10:05)
10:05 – 10:35 Car-sharing v Berlíně – spolupráce Greenwheels s městem
Birger Holm, Greenwheels Berlin, BRD
Diskuse (10:35 – 10:45)
10:45 – 11:30 Přestávka, občerstvení v průběhu přestávky
11:00 – 11:15 V průběhu přestávky představení vozidla car-sharingu pro tisk před Staroměstskou radnicí (radní Mgr. Petr Štěpánek, Csc.)
11:30 – 12:00 Car-sharing v Brémách – město a management mobility
Michael Frömming, Svobodné hanzovní město Brémy,
projekt Udržitelná mobilita
Diskuse (12:15 – 12:30)
12:30 – 13:00 Práce ve skupinách: Podmínky v ČR ze strany města, podmínky pro firemní car-sharing, podmínky pro s.r.o. a družstevní podoby car-sharingu
13:00 – 13:30 Shrnutí: Jakým způsobem je možné zavádění car-sharingu v ČR pomoci? Jaké jsou hlavní problémy?
Tento projekt je financován z grantů Nizozemského království a Evropské Unie. Za obsah dokumentu jsou zodpovědní organizátoři a nelze jej v žádném případě považovat za názor Evropské unie.
Systém car-sharingu zjednodušeně znamená, ze nemusíte vlastnit auto proto, abyste ho mohli používat. Stanete-li se klientem car-sharingove organizace, budete mít ve vaší blízkosti kdykoli k dispozici sdíleny automobil. Stačí se objednat přes internet nebo telefonicky a vybrat si požadovaný typ vozu. Platíte maly měsíční paušál a poté měsíční učet za kilometry a dobu strávenou na cestách. Jelikož auta stojí na vyhrazených parkovištích, neřešíte problémy s parkováním. Sdílení auta vyjde levněji než vlastnictví vozu, pakliže ujedete méně než 10 -15 tisíc kilometrů ročně.
Car-sharing prinasi výhody městu: na jedno auto připadá prumerne 8 – 10 řidičů, kteří ujedou menší počet kilometrů, než kdyby auta vlastnili. Auta jsou navíc nová, s nízkou spotřebou a emisemi.
Tisková konference k pracovnímu setkání se bude konat v pátek 9. února v 11.00 u car-sharingového automobilu před Staroměstskou radnicí v Praze
============================================================================
Ústav pro ekopolitiku a sdružení Oživení pořádají v pátek 9. února 2007 v Praze v Radničním klubu v v III. patře historické budovy Staroměstské radnice Praha1, Staroměstské nám. 1 pracovní setkání Car-sharing: Jak začít? příklady z praxe a důvody pro zapojení města. Pod záštitou radního hlavního města Prahy pana Mgr. Petra Štěpánka, CSc.
Program pracovního setkání:
9:00 – 9:15 Prezence
9:15 – 9:25 Zahájení semináře, organizační poznámky
Shrnutí výsledků úvodního semináře, představení výhrad k fungování v českých podmínkách
Michaela Valentová, Ústav pro ekopolitiku
9:25 – 9:55 Car-sharing v Kielu – StattAuto Kiel
Torsten Ruhm, StattAuto Kiel, BRD
Diskuse (9:55 – 10:05)
10:05 – 10:35 Car-sharing v Berlíně – spolupráce Greenwheels s městem
Birger Holm, Greenwheels Berlin, BRD
Diskuse (10:35 – 10:45)
10:45 – 11:30 Přestávka, občerstvení v průběhu přestávky
11:00 – 11:15 V průběhu přestávky představení vozidla car-sharingu pro tisk před Staroměstskou radnicí (radní Mgr. Petr Štěpánek, Csc.)
11:30 – 12:00 Car-sharing v Brémách – město a management mobility
Michael Frömming, Svobodné hanzovní město Brémy,
projekt Udržitelná mobilita
Diskuse (12:15 – 12:30)
12:30 – 13:00 Práce ve skupinách: Podmínky v ČR ze strany města, podmínky pro firemní car-sharing, podmínky pro s.r.o. a družstevní podoby car-sharingu
13:00 – 13:30 Shrnutí: Jakým způsobem je možné zavádění car-sharingu v ČR pomoci? Jaké jsou hlavní problémy?
Tento projekt je financován z grantů Nizozemského království a Evropské Unie. Za obsah dokumentu jsou zodpovědní organizátoři a nelze jej v žádném případě považovat za názor Evropské unie.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
autonapul - 27. 8. 2009 - LudvíkPořad na ČT jsem neviděl, ale myslím, že jsem čelnem jednoho z těch uvedných. Naše občanské sdružení (tedy nikoli soukromý subjekt) je skutečně tak trochu sousedskou výpomocí, nicméně má svá pravidla, která se mění jen max. jednou ročně na zasedání valné hromady. Rezervace jde po internetu a jednou za čtvrt roku dostane každý člen vyúčtování svých jízd.Z neziskového charakteru organizace plyne mj. to, že z toho opravdu nikdo nemá ani korunu, takže se sice musíme o auta a organizaci starat sami, ale zároveň nemusíme nikoho platit, kdo by se o to staral. Obecně si tímto řešíme zejména nechuť k obrovskému množství aut a částečně je to i ekonomicky výhodnější. |

