https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prazska-cyklojizda-prilakala-tisice-lidi-na-prujezd-tunelem-blanka
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pražská cyklojízda přilákala tisíce lidí na průjezd tunelem Blanka

17.4.2015 10:19 | PRAHA (Ekolist.cz)
Moderátor Vašek ukazuje plakáty předchozích Velký jarních cyklojízd. Za malou chvíli se vyráží.
Moderátor Vašek ukazuje plakáty předchozích Velký jarních cyklojízd. Za malou chvíli se vyráží.
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz
Hlavním lákadlem Velké jarní cyklojízdy v Praze byla možnost projet si na kole nedávno dostavěný, stále však nepoužívaný tunel Blanka. Je to trochu paradoxní, protože sdružení Auto*Mat, které cyklojízdy pořádá, v minulosti řešení pražské dopravy stavbou dopravních tunelů kritizovalo. Dnes prosazuje provést souběžně s otevření tunelu 50 opatření, která by měla vést ke zklidnění dopravy v centru města.
 

Těžko přesně spočítat, kolik lidí se letošní cyklojízdy zúčastnilo, bez velkých pochyb to byla největší cyklojízda v Praze. Kvůli průjezdu cyklistů byla na víc jak hodinu zablokovaná doprava na Žižkově. Podle některých diskuzních příspěvků na sociálních sítí byla chyba organizátorů, že dostatečně nevarovali Pražany na dopravní omezení, jak se to například děje při Pražském maratonu. Ale jak za Auto*Mat říká Jakub Horák, cyklojízda je pořádána bez velkého rozpočtu. O akci dával Auto*Mat dopředu vědět, byť explicitně nevaroval řidiče a cestující MHD. „Snažíme se, jak to jde. A určitě se o tom budeme bavit pro příští cyklojízdy,“ říká Horák.

Cyklojízda podle Horáka byla jednoznačně úspěšná, byť během průjezdu tunelu Blanka došlo ke dvěma pádům, při kterých asistovala záchranná služba. Podle jeho informací uvádí Městská policie počet účastníků okolo 4,5 tisíc, podle odhadu Auto*Matu bylo cyklistů alespoň 7 tisíc. Velký počet účastníků cyklojízd je pro organizátory důležitý, protože je pádný argument při jednání s magistrátem Prahy, aby nezanedbával kolo coby dopravní prostředek. Podle Horáka se s novým vedením magistrátu daly věci zase do pohybu, například byla na magistrátu obnovena cyklokomise, která má Praze pomáhat s rozvojem cyklodopravy.

Přečtěte si komentář šéfredaktora Ekolistu a občasného cyklisty Jak se cyklojízdy proměnily a jak by se ještě proměnit měly

Ústředním tématem letošní cyklojízdy byl tunel Blanka. Auto*Mat v minulosti kritizoval dopravní řešení založené na kaskádě tunelů jako řešení, které je zastaralé a které navíc bude strašně drahé. Ilustrativní je sázka někdejšího zástupce Auto*Matu Michal Křivohlávek vsadil s tehdejším primátorem Prahy Pavlem Bémem, že cena tunelu Blanka překročí předpokládaných 25 miliard a že se dostane k 40 miliardám. Už dlouho je známo, že Bém svou sázku prohrál, k splnění svého závazku však nikdy nedošlo.

Tunel Blanka je pro Auto*Mat téma i dnes, kdy je stavba v podstatě hotová. Podle aktivistů nestačí, aby se tunel otevřel pro automobilovou dopravu. „Souběžně je potřeba provést celou řadu opatření, která povedou k tomu, že se centru města skutečně uleví od automobilové dopravy,“ říká Horák s tím, že Auto*Mat připravil soupis 50 konkrétních doprovodných úprav, která podle něho povedou k tomu, aby po otevření tunelu Blanka skutečně došlo ke zklidnění dopravy v centru města.


reklama

Velká jarní cyklojízda 2015

předchozí    další
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz






 
Martin Mach Ondřej

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

KP

Karel Padevet

17.4.2015 10:39
Aneb jak se 7000 cyklistů pokouší terorizovat 1217000 obyvatel Prahy... jde tak nejak o 0.5 %.....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist