https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prazska-policie-nasadi-pristi-tyden-do-provozu-20-elektromobilu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pražská policie nasadí příští týden do provozu 20 elektromobilů

19.6.2020 11:39 | PRAHA (ČTK)
Auta budou policisté dobíjet jak ve veřejných nabíječkách, tak v těch, které vybudovalo ministerstvo vnitra.
Auta budou policisté dobíjet jak ve veřejných nabíječkách, tak v těch, které vybudovalo ministerstvo vnitra.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Policie ČR
Pražská policie nasadí od příštího týdne do provozu 20 z celkem 38 nových elektromobilů Hyundai. Sloužit budou k hlídkové činnosti po celém městě. Dojezd auta je přes 300 kilometrů. Pořízení jednoho automobilu stálo přes 700 000 korun. Zmíněná dvacítka aut je již plně vybavena včetně policejních polepů. Zbylých 18 vozů bude policii dodáno do konce června. Novinářům to dnes řekl ředitel pražské policie Tomáš Lerch.
 

"Policie už v minulosti vyzkoušela různé typy ať už elektrických, či hybridních pohonů. V loňském roce jsme obdrželi prvních pět kusů elektrických vozidel Hyundai, které jsme vyzkoušeli při různých činnostech. Ukázalo se, že v podmínkách Prahy je tento typ efektivně využitelný," řekl Lerch.

Z celkového počtu aut jich bude 37 rozmístěno na místní oddělení po celé Praze a jedno zůstane na krajském ředitelství policie. "Po Praze máme zhruba 50 místních oddělení a dovedu si představit, že na každém by bylo jedno takové vozidlo," řekl Lerch. Elektromobily nebudou určeny k přímým zásahům, ale pro vyšetřování, dokumentaci nebo pro příjezd k trestným činům a přestupkům, které lidé nahlásí na místních odděleních.

Auta budou policisté dobíjet jak ve veřejných nabíječkách, tak v těch, které vybudovalo ministerstvo vnitra. Při nabíjení nebudou policisté podle Lercha využívat svého přednostního práva, které jim při tankování pohonných hmot umožňuje zákon.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (11)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JD

Jiří Daneš

19.6.2020 14:04
To bude zase přejetých chodců na přechodech. Elektroauto je tiché a tak chodcům ubude jeden vjem o tom, že se blíží nebezpečí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2020 15:50 Reaguje na Jiří Daneš
Z repráku si můžou pustit třeba zvuk Chevroletu Camaro.
Odpovědět

Viktor Šedivý

19.6.2020 14:30
To by mne zajímalo, jak mohlo z výběrového řízení na nová vozidla vyjít vítězně elektrovozidlo.

Nebo snad PČR nemá povinnost postupovat hospodárně v investičních záměrech?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.6.2020 15:49 Reaguje na Viktor Šedivý
Možná to vyjde i finančně dobře, provoz elauta je velmi levný.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

20.6.2020 11:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč lžete. Navíc májí výfuk v elektrárně,na což doplácí příroda, protože ztráty při přeměně jedné formy energie na neumožňují úsporu v celkové bilanci a to ani vexhalacích, ani ve financích (elektrárny dotujeme všichni stálými platbami a platbou za jistič). A to neberu v potaz životnost dnes používaných baterií.
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

20.6.2020 15:05 Reaguje na Jiří Daneš
Osobně by jse se vrátil k ekologickým lipicánům a dacanovi a libuši. Výfuk v elektrárně není výfukem na komunikaci. Vzdělání, vzdělání po koronavirových prázdninách zanechává vzdělanostní stopu. Po vzoru antiklecoviny , by jsem doporučil návrat k Sentinelu a dřevoplynu.
Odpovědět
ig

20.6.2020 16:52 Reaguje na Krejcar Stanislav
Výfuk na komunikaci vyfukuje stejný CO2 do stejné atmosféry jako elektrárna a když zajdete tak daleko, že si uděláte výpočet pro český energetický mix, zjistíte, že je ho z té elektrárny o poznání víc. Ostatní zplodiny z výfuku jsou nezajímavé a na hranici měřitelnosti už pár desítek let a jak se teď ukázalo, ani většina těch naměřených na ulicích nepochází z automobilů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.6.2020 15:41 Reaguje na
Náš ropácký babišistán, kde se stále fedruje uhlí, skutečně není problém elektroaut, ale nablblého voličstva.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.6.2020 10:00
To budou zločinci rádi. Snadno a rychle ujedou.
Odpovědět
ČM

Čech M.

20.6.2020 11:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Pozor na to, zrychlení toho auta není zas tak špatný (9,9s v režimu sport) max 165km/hod nic moc ale na město dostačující.
Záruka 5 let a na baterii 8, nebo 160tis km.
Odpovědět
ig

20.6.2020 12:38 Reaguje na Čech M.
9.9 je do města málo. V takové Praze musí být provoz dost živý abychom se sem všichni vešli a loudové, kterým auto zrychluje z nuly na sto přes šest pak jen brzdí provoz při odjezdu z křižovatky, dělají nebezpečné situace při nájezdu na dálnici a podobně :-)
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist