https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/predcasny-konec-uhli-dostane-cr-do-deficitu-elektriny-a-drahoty-tvrdi-spolek
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Předčasný konec uhlí dostane ČR do deficitu elektřiny a drahoty, tvrdí spolek

18.5.2023 02:02 | PRAHA (ČTK)
Česká republika se plánovaným odklonem od uhlí dostane do velkého a dlouhodobého deficitu elektřiny, což povede k výraznému růstu cen na trhu. Tvrdí to zástupci spolku Realistická energetika a ekologie. Podle nich je vládní plán na ukončení výroby elektřiny z uhlí do roku 2033 uspěchaný, protože nyní za něj neexistuje relevantní náhrada. Do budoucna ji vidí v nových jaderných zdrojích.
 

Spolek, který sdružuje kolem 30 českých vědců a expertů na energetiku, mobilitu a další oblasti, k plánům vlády uvedl, že jde o cestu do trvalého deficitu a drahoty energie. Omezení využití uhlí je podle zástupců spolku uspěchané a ideologicky motivované. "Musíme přestat šířit ideologické poučky a místo toho se soustředit na fakta, čísla, přírodní zákony a naslouchat těm, kdo přinášejí racionální řešení," řekl předseda spolku Jaroslav Čížek.

Situaci podle zástupců spolku nevyřeší možné nahrazení uhlí velkým množstvím nových solárních elektráren. Upozornili především na problémy v zimě, během níž je podíl fotovoltaiky na celkové výrobě minimální a řešením nejsou ani baterie. Obnovitelné zdroje, zejména pak fotovoltaika, je podle spolku v našich podmínkách vhodná spíše jako doplňkový zdroj. Jako vážné riziko pak spolek vidí i možné nahrazení uhlí plynem, protože by bylo nutné zajistit velké množství komodity, které by se na současném trhu shánělo jen obtížně.

Do budoucna je podle spolku přechod k nízkoemisní energetice důležitý, musí však respektovat geografické podmínky země. V této souvislosti vidí jako hlavní řešení rozvoj jaderné energetiky.

"Moderní jaderné zdroje s možností provozování až 100 let jsou klíčové pro základní zatížení země," řekl jaderný vědec Vladimír Wagner. Podle něj Česko potřebuje postupně postavit dva nové reaktory v Dukovanech a poté v Temelíně a případně rozhodnout o dalších lokalitách pro velké bloky i pro malé modulární reaktory.

"Na úrovni EU je třeba prosadit v taxonomii možnost finanční podpory výstavby jádra jako pro Česko klíčové cesty dosažení nízkoemisní energetiky a ekonomiky," dodal Wagner. Náklady na výstavbu nových jaderných zdrojů budou podle jaderného energetika Jiřího Marka výrazně nižší než u jiných nízkoemisních zdrojů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (108)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

18.5.2023 06:05
Všichni bychom se měli zbavit uhlí a je jedno, k čemu je užívané. Napadat schváleny 2033 nedává smysl. Jestliže má být něco riditelné musí to být i termínované o ostatní se musí postarat jiní vláda a technická řešení, které jsou MMR
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.5.2023 06:30 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To vám prostě energeticky nevyjde. S očekávaným rozvojem elektromobility i vůbec hospodářství musíte počítat s výrazným zvýšením spotřeby elektřiny a z OZE to nemáme šanci nahradit. Ztratili jsme 8 let vlády, které rozvoj energetiky totálně zablokovala, už se mohl stavět jeden blok v Temelíně a chystat další v Dukovanech.
Pro nás je jediná šance, že ostatní státy budou stále zvyšovat kapacity v OZE a bude levná elektřina na trhu, soběstačnost tak jako tak ztratíme. Náš vývoz stejně stále klesá, už teď.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.5.2023 06:52 Reaguje na Pavel Hanzl
popravdě mi to je jedno, ale protestovat kvůli tomu, že dohoda je na ukončení uhlí 2033 deset let předem je opravdu bizardní nesmysl.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

18.5.2023 09:25 Reaguje na Jaroslav Řezáč
2033 bez uhlí je jakýsi socialistický závazek a víme jak ty byly plněny. Spíše by bylo správné protestovat proti principu přijímání socialistických závazků.
Odpovědět

vladimír šmídl

12.6.2023 14:41 Reaguje na Jiří Svoboda
Nahlédněte do Statistické ročenky z některých 80. let a podívejte se na tehdejší prognózy dnešního stavu a porovnejte s realitou.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.5.2023 06:55 Reaguje na Pavel Hanzl
věřím v modulární reaktory ne ve sny a pošetilost ekomaniaků
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.5.2023 07:56 Reaguje na Jaroslav Řezáč
mi dává smysl dekarbonizace energetických zdrojů zejména trvalými zdroji a zdrojů centrálního vytápění, snažit se vytvořit podmínky pro energeticky šetrné domy a modrozelená infrastruktura měst a obcí...začátek elektromobility bych zařadil až na začátek 2040 jenž mobilita se podepisuje na CO2 globálně jen 14% proto nedává smysl se zaměřovat na toto odvětví.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:29 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No, tvl. to je newspekak!!!!!! Konkrétně, hlupáku!!!!!!!! Čísla!!!!!! Co, kde kdo z čeho a za kolik????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.5.2023 07:51 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Elektromobilita se rozjíždí naprosto spontánně na celém světě a my jsme stále na chvostu. V roce 35 nikdo po dýzlu asi ani nevzdechne (jako po filmovém foťáku v roce 2010), jenže budeme mít problém ji z něčeho živit. Dost lidí to bude řešit střešní fve, ale co ten daleko větší zbytek?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

18.5.2023 08:43 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ale to je vaše víra.
In fact, malé modulární reaktory vypadají dobře, ale reálné jsou asi tak za 20-30 let a nemá je tady kdo stavět. Není infrastruktura, snad jen v Číně.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.5.2023 10:05 Reaguje na Slavomil Vinkler
za 20-30 let tu budou jiné technické možnosti výroby elektřiny. Je jasné, že bude nutná decentralizace energetických zdrojů a celé by to fungovalo na poloostrovních systémech zásoby energií. Modulární reaktory jsou i 300MW což vystačí pro 16000 domácností bude to systém síť v síti
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:21 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ježíšmarjá, zase domácnosti!!!!!!!!! Domácnosti je ten nejmenší problém, hlupáku!!!!!! Domácnosti vubec nemusí být napojeny na zdroje energie, také k čemu, pokud v nich nikdo nebude bydlet, zjistěte si, jak je ve světě ustájena potažná síly používaná v zemědělství.

Vy jste vyučen na rozpočtový spotřebič, že?
Odpovědět
MS

Milan Smrž

19.5.2023 16:35 Reaguje na Daniel Višňovský
Domy ve střední Evropě spotřebovávají asi 40% veškeré (elektrické a tepelné) energie. To se Vám zdá málo?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.5.2023 18:24 Reaguje na Milan Smrž
Ano, zdá pane Hadovko smrdutá. Protože pokud nebudou vyřešeny fosilní vstupy do zemědělství, tak ta spotřeba tak jako tak klesne naq nulu, protože je lidé opustí, a přestěhují se do chlívků poblíž polí.

Víte pane Hadovko Smrdutá, traktor jest pětisetnegrovou mašinou, a ta, když nedostane napít, tak farmář zapřáhne 500 domácnostoidů, a bude je důkladně třískat biočem, aby pořádně táhnuli, a večer je zase do toho chlívka zavře. A když budou po 50 na cimře, tak se tam topit nebude muset.

Líbí se Vám to takto? Ledaže byste přišel na to, jak docílit toho, aby se ti domácnostoidé obešli bez žrádla.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.5.2023 18:27 Reaguje na Milan Smrž
Domy a domácnnosti nejsou totéž, pane Hadovko Smrdutá.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.5.2023 19:18 Reaguje na Milan Smrž
A ještě něco, pane Hadovko Smrdutá, fosilní zdroje neslouží pouze pro výrobu tepla a elektrické energie, tudíž Vaše snaha z už takhle menšinového podílu (kdybyste měl dokončené základní vzdělání v civilizované nebolševické zemi, věděl byste, že 40 procent je menšina) udělat hlavní problém je lichá.

Mimochodem, vy jste hlavní blábololista o nějaké lokální soběstačnoidnosti, že??? Takže pane Hadovko, napište mi, kde ty vzorové soběstačnoidní vesnice pěstují ty panelovníky a vrtulovcníky, kde na svém území provádějí primární metalurgii, aby minimálně mohly vyrobit ty kotle na biomasu, a kde pracuje to obyvatelstvo....já bych docela řekl, že to vše zadotovala fosilní společnost, panely byly vyrobeny za pomoci čínského uhlí, a i pro ty větrníky se musely minimálně cement skleněná vlákna, pryskyřice a kovy získat za pomoci fosilních vstupů. To když se odpoutám od toho, že to obyvatelstvo je svými aktivitami na fosilní energetice tak jako tak závislé.

To ale těžko vysvětlit technologicky a technicky nepolíbenému hlupákovi.
Odpovědět

vladimír šmídl

12.6.2023 14:57 Reaguje na Daniel Višňovský
Zestručněno:
Ještě nikdo nevyrobil zdroj obnovitelné energie za pomoci obnovitelných zdrojů (stačí křemík, hliník, železo a sklo).
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:13 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Vy věříte v modulární reaktory? A co tu Vaši víru podporuje?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

21.5.2023 09:27 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Už jste nějaký
MMR postavil, dezolate????
Odpovědět
MD

Milan Dostál

18.5.2023 09:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Poněkud si protiřečíte. Temelín měl mít 4 bloky změna se rozhodla před 20lety. Opravdu si myslíte, že prolhaná vláda, která zvyšování daní vydává za ůspory a ještě se chválí, něco v jaderné energetice rozhodne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.5.2023 09:26 Reaguje na Milan Dostál
Hanzl je energetický analfabet. Chybějící vědomosti dohání ideologií a s tím si vystačí :-).
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

18.5.2023 09:34 Reaguje na Milan Dostál
Za posledních 20 let každá vláda byla prolhaná, protože ta vláda byla volena prolhanými čechy.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

18.5.2023 09:50 Reaguje na Michal Uhrovič
Co svět světem stojí všichni vládci i vlády celého světa vždy lhali, ale co se děje dnes je docela vrchol.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

18.5.2023 10:40 Reaguje na Milan Dostál
Otázka, jestli je to lhaní nebo nevědomost
Odpovědět
MD

Milan Dostál

18.5.2023 13:01 Reaguje na Michal Uhrovič
Pokud slibujete něco v dobré víře a změní se okolnosti které znemožní slib splnit tak to není lež, ale toto není ten případ, toto jsou jasné a dokázané lži, protože okolnoti se nemění.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.5.2023 20:48 Reaguje na Michal Uhrovič
Lhaní je výrazně cílené a hlavně ti lháři obviňují ze lhaní všechny ostatní, dle bodu A) ruské ideologie: "z vlastních špinavostí obviníš nepřítele". Podle toho lehce poznáte, kdo je putinova pátá kolona.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.5.2023 20:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Příklad: Odboráři v čele se Středulou nalhali, že každá domácnost zaplatí za tuhle reformu 150 tisíc ročně. Je zase dobré, že lžou tak příšerným způsobem, že je to jasné všem.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

19.5.2023 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
To byste se divil, kolik prosťáčků Středulovi na tu pitomost skočilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.5.2023 08:22 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Prosťáčci nikoho nezajímají, jde o mainstream a střední třídu. A když slyším její názory, tak mě občas mrazí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:18 Reaguje na Milan Dostál
To více, než před 20 lety.....spíše před více, než 30 lety.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

18.5.2023 14:21 Reaguje na Daniel Višňovský
Máte pravdu, už 1993.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.5.2023 20:45 Reaguje na Milan Dostál
Nevím o které prolhané vládě píšete, ale tahle má vypsaný tendr a na podzim se má rozhodnout.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.5.2023 07:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Lžete tu zejména opět vy.
O tendru na Dukovany jste byl mnohokrát informován. Na to má zásluhu jak současná vláda, tak ta minulá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.5.2023 08:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Lžete že já lžu. Vím samozřejmě, jak je to s tendrem, chystala to minuká vláda (po Vrběticích se to odblokovalo) a na podzim se má tendr vyhodnotit.
Já mám ale obavu z destruktivní opozice, aby to nezablokovlal celý. jejich cíl je jasný.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.5.2023 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Tvrdíte, že víte, ale stejně tu opakovaně lžete Hanzle.
Pokud by minulá vláda totálně zablokovala energetiku, jak tu výše píšete, tak bychom nyní oproti současnému stavu byli tak 3 roky pozadu.
Odpovědět
sv

sv

19.5.2023 22:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ano, totálně lžeš. Tendr na reaktor v Dukovanech byl vyhlášen v roce 2022. Bureš a jeho neschopné podržtašky byl sto tak akorát kličkovat a rozhodnutí neustále odkládat. O burešově neschopnosti řešit projekt STORKII nemluvě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.5.2023 23:42 Reaguje na sv
Další, co má problém s chápáním psaného textu...

Opakuji: "Pokud by minulá vláda totálně zablokovala energetiku, jak tu výše píšete, tak bychom nyní oproti současnému stavu byli tak 3 roky pozadu."

Pokud by vše bylo na současné vládě, zahájení výběrového řízení by nezačalo v březnu 2022, ale někdy v roce 2024 - 2025.

Důvodem je to, že pro vyhlášení výběrového řízení muselo být splněné mnoho nezbytných podmínek, namátkou:
- EIA rok 2019
- Povolení k umístění nového jaderného zdroje od SÚJB rok 2021
- Státní autorizaci na výstavbu nové výrobny elektřiny od MPO rok 2021.
- Zákon č. 367/2021 Sb.
- Bezpečnostní dotazník pro uchazeče o stavbu - rok 2021
Odpovědět
sv

sv

20.5.2023 10:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Další co má problém se svou palicí zaraženou mezi burešovýma půlkama, jsi chtěl říct. Jak EIU tak povolení SUJB si vyřizoval ČEZ sám, nikoli vláda. Ohánět se cirkusem kolem tzv. bezpečnostního dotazníku, může tak akorát hurvínek předstírající, že to nebyla jen zdržovačka a snaha udržet zločinecké rusáky (a tedy místní rusáckou mafii na které je bureš závislý) při naději. Opakovat si můžeš co chceš hurvínku, ale realitou je, rozšíření Dukovan bylo na stole už v roce 2017. Jediné co bureš od té doby dělal, bylo to, že s ručičkama dozadu celou věc neustále odkládal. Když už v roce 2020 neměl kam uhnout, tak se začal vymlouvat na blížící se volby. Samozřejmě, že to nebyla jen na současné vládě, bylo to na současné vládě A ČEZu. Bureš a jeho podržtašky neudělaly naprosto nic.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.5.2023 10:52 Reaguje na sv
Zamindrákovaný chudáček nechápající psaný text a odpovídající souvislosti.

Vaším hulváctvím to rozhodně nevylepšíte.

Kdo se o výstavbu NJZ opravdu zajímá, tak ví, že rozhodně neplatí, co tu natrollil analfabet Hanzl a vy to tu papouškujete.

Viz např. další fakta - rok 2020: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/priprava-novych-jadernych-zdroju-v-dukovanech-pokracuje--vlada-projednala-smlouvy--financni-model-a-ulozila-ukoly-jednotlivym-resortum--255827/
Odpovědět
sv

sv

20.5.2023 15:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Takovou míru sebekritiky, bych od tebe, hulváTský a a nejen gramatiky neznalý hurvínku nečekal. A ano, vyrábět tiskové zprávy o ničem a cirkusové tiskovky to bylo něco, co burešovi a jeho podržtaškám ještě šlo.
Oceňuji, že ses přestal ztrapňovat bláboly na téma jak bureš slavně "zařídil" EIU pro Dukovany. Každopádně pořád nechápeš, že bureš dlouhé roky přípravu rozšíření Dukovan odkládal, pokud rovnou nesabotoval. Viz níže hurvínku. https://oenergetice.cz/elektrina/aliance-verime-ze-vlada-rozhodne-o-stavbe-jaderneho-bloku-do-konce-roku
https://www.byznysnoviny.cz/2021/03/25/babis-si-prosadil-odlozeni-tendru-na-dukovany-az-po-volbach-bude-s-ruskem-ale-bez-ciny/
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.5.2023 18:22 Reaguje na sv
Pro vás opravdu pochopení psaného textu je zcela něco nepředstavitelného, ale to tu dokazujete každým příspěvkem.

Nikde jsem netvrdil, že předchozí vláda "zařídila" EIA.
Tak si tu přestaňte vymýšlet svoje fantasmagorie.

Ještě jednou analfabete:

"Pokud by minulá vláda totálně zablokovala energetiku, jak tu výše píšete, tak bychom nyní oproti současnému stavu byli tak 3 roky pozadu."

"Pokud by vše bylo na současné vládě, zahájení výběrového řízení by nezačalo v březnu 2022, ale někdy v roce 2024 - 2025."
Odpovědět
sv

sv

20.5.2023 20:15 Reaguje na Jaroslav Studnička
Koukám hulvátský a nejen gramatiky neznalý hurvínku, že když ti nevyšla snaha předstírat, jak bureš "makal" (čemuž nikdo při smyslech nevěřil ani když byl u koryta) a naopak je o něm velmi dobře známo, že investice do energetiky sabotoval už od roku 2014, přičemž já jsem ti o tento smutný fakt rozbil čumák, tak jsi přešel na taktiku směšných urážek a výmluv, které musí připadat trapně i tobě. Je samozřejmě evidentní, že ti šlo o to vychválit tvého prolhaného páníčka bureše a nakydat z prstu vycucanou špínu na současnou vládu Jinak by ses mimo jiné neobtěžoval s googlením té trapné tiskové zprávy.
Fakta, o kterých média od roku 2014 do roku 2021 mnohokrát reportovala, a která se díky tomu a ke tvé smůle dají dohledat (viz výše), jasně ukazují, že bureš investice do energetiky, které by nás učinily méně závislými na zločineckých rusácích, sabotoval. Že mu to nevyšlo, je záslouhou tehdejší opozice a současné vlády, komerční sféry a úředníků, kteří dokázali i tehdy se vzepřít zločinci burešovi.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.5.2023 20:32 Reaguje na sv
Nejste schopen pochopit psaný text natož vyvrátit z mé strany uvedená fakta a tak si tu fabulujete.
Evidentně si vystačíte sám se sebou. Tak si sedněte před zrcadlo a můžete si blábolit třeba celou noc
Odpovědět
sv

sv

20.5.2023 22:37 Reaguje na Jaroslav Studnička
Takovou míru sebekritiky bych od tebe, hulvátský a gramatiky neznalý a fakta neuvádějící hurvínku, nečekal. Zrcadlo sis už evidentně nastavil. Ten hysterák, který jsi následně dostal, o tobě hodně vypovídá.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.5.2023 09:06 Reaguje na sv
😀jde vám to skvěle. Konečně jste našel smysl svého bezvýznamného života.
Odpovědět
sv

sv

21.5.2023 18:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
ANo, zesměšňování tvé osoby prostým předkládáním faktů mi jde fakt skvěle. Smysl bych v tom ale nehledal. Chybí ti mentální kapacita na to, aby to k něčemu bylo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

21.5.2023 19:06 Reaguje na sv
Tak až budete mít v léčebně zase vycházky, tak se budeme těšit na obohacení zdejších diskuzí 😀
Odpovědět
sv

sv

21.5.2023 21:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je tvoje obvyklá praxe? Soudě dle toho, že furt čumíš do obrazvky, lze říct, že hlídači na tebe už kašlou. Evidentně nejsi nebezpečný. Mimochodem, antone pavloviči, není jeden smajlík málo. Příště musíš více přitlačit, jinak si bude tvůj statný ošetřovatel myslet, že jsi nesnědl všechny lexauriny a místo internetu zase vyfasuješ vypolštářovanou celu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.5.2023 08:26 Reaguje na Jaroslav Studnička
To taky jsme. Zablokováním Stork II, zablokováním rekonstrukce TALu, zablokováním plynu z Norska nám přivodila nejhorší energetickou krizi historie a kdo zrušil tendr na dostavbu Temelína? Jyrka Plyskéř?
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.5.2023 08:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Blábol, ani jedno z toho energetickou krizi nepřivodilo, ta by nastala se Storkem, s TALem i s plynem z Norska. Energetickou krizi přivodila nebezpečná a vámi léta bagatelizovaná závislost na plynu z Ruska.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.5.2023 07:59 Reaguje na Emil Novák
Správně. Tu krizi způsobila závislost na ruském plynu a to co píšu (Norsko, STORK atd.) je přímo její příčinou a to nám zařídil soudruh loupežník.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.5.2023 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Klasika Hanzl, když je vyvrácena jedna jeho lež, tak tu začne trollovat další.

Emil to napsal zcela přesně. Energetičtí analfabeti jako vy opěvovali kroky, díky nimž si EU naběhla na ruské vidle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.5.2023 08:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nevím, kdo opěvoval jaké kroky, ale tu závislost nám zařídil soudruh bába.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.5.2023 07:55 Reaguje na Pavel Hanzl
I tomu poslednímu ignoratu to je zřejmé. Tato vláda rozhodne max. o nákupu letadel na dluh, který nás přijde na bilion korun, ale o JE určitě NE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.5.2023 08:46 Reaguje na Milan Dostál
Jsme va válce a nepřítel nám veřejně slibuje napadení. Takže prioritou jsou samozřejmě zbraně. Jsme v NATO, ale to neznamená, že někdo bude bojovat místo nás.
Ale nesedí vám to časově, jaderka se začne stavět a platit za třeba 6 - 8 let a ta éra potřebujeme mít hned.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.5.2023 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste typický produkt vládní masírky, ve válce určitě nejsme a kdyby se jednalo o nějakou akutní potřebu letadel tak již budeme mít stávající Gripeny, které jsou podle leteckých odborníků plně odpovídající našim potřebám a v některých parametrech dokonce převyšují F35. Navíc to vaše hned je několik let.
Odpovědět
sv

sv

19.5.2023 22:03 Reaguje na Milan Dostál
Zapomněl ses typický produkte burešovy masírky informovat u hradního čučkaře jaký je rozdíl mezi tím být ve válce de iure a být ve válce de facto. Zkus to přístě napravit. Jinak budeš za hurvínka nejen v oblasti potřeb AČR na stíhací letadla srovnání výkonů
Odpovědět
sv

sv

19.5.2023 22:04 Reaguje na sv
Gripenu a F35.
Odpovědět
sv

sv

19.5.2023 22:03 Reaguje na Milan Dostál
Zapomněl ses typický produkte burešovy masírky informovat u hradního čučkaře jaký je rozdíl mezi tím být ve válce de iure a být ve válce de facto. Zkus to přístě napravit. Jinak budeš za hurvínka nejen v oblasti potřeb AČR na stíhací letadla srovnání výkonů
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.5.2023 07:59 Reaguje na sv
Anonym zase vylezl a jen plive kolem sebe jed. Zatím není Česká republika ve válce ani de iure ani de facto, až bude, jako členská země NATO, tak nám ty letadla budou opravdu na už nic.
Odpovědět
sv

sv

21.5.2023 18:51 Reaguje na Milan Dostál
Nikdo tě k ničemu nenutil anonymní milánku. Mohl jsi zůstat zalezlý, takže nikoli já ale tvůj guru bývalý hradní čučkař by tě neutřel jako nudli u nosu. https://nasregion.cz/jsme-ve-valce-rekl-zeman-311737/
Jinak ti, hurvínku, doporučuji přestat vypouštět fantasmagorie na téma armády a jejích potřeb. Jinak budeš pro srandu i bez čučkaře.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.5.2023 20:56 Reaguje na sv

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

21.5.2023 21:34 Reaguje na Milan Dostál
Já jezdím zásadně podle dopravních předpisů. Ty jsi jejich dodržování evidentně zanedbal a bouchl ses do hlavičky, když netušíš, že bývalý hradní čučkař, který tě utřel jako nudli u nosu, není ve vládě..
TO máš pravdu, burešovo zadlužování byl zločin. Tomu bylo naštěstí učiněna přítrž, neužitečný bobečku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

22.5.2023 07:52 Reaguje na sv
Prej přítrž ty seš komik. Stačí si přečíst názory několika ekonomů, i zahraničních. Holt příspěvky vládního papouška.
Odpovědět
sv

sv

22.5.2023 20:43 Reaguje na Milan Dostál
Největší úspěch na komickém poli jsem sklidil při přednesu tvým výplodů na téma ekonomika, armáda a válka či mír. Zkus ještě něco napsat. Prodám to netflixu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

23.5.2023 14:40 Reaguje na sv
Místo rádoby vtipného blábolení, dej info. o výši státního dluhu, o tempu zadlužování a ceně dluhu, o předpokládaném vývoji dluhu.
Odpovědět
sv

sv

24.5.2023 20:43 Reaguje na Milan Dostál
Nikdo tě blábolit nenutí, hurvínku. Ale ano souhlasím, fatální důsledky burešových diletantských rozhodnutí, jako snížení DPH a předvolení rozhazování tu důchodcům tu velkým firmám tento stát pociťuje dodnes. Mimochodem, jestli máš potřebu, a manželka ti nechce dát, tak se musíš obrátit na někoho jiného. U mně štěstí nenajdeš.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.5.2023 08:32 Reaguje na Milan Dostál
Člověče nešťastná, přečtěte si to, co nám Putin chystá. A gripeny jsou staré možná 20 let...každopádně naše nákupu jsou laděné s NATO, vůbec se neboj.
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-po-ukrajine-vyhlasime-valku-evrope-tvrdi-solovjov-40425552
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.5.2023 08:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Nakupy jsou laděné... Tak to už stačí. Na ty letadla nemáme a na provoz už teprve ne. Hned opravdu nejsou k dispozici.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.5.2023 17:21 Reaguje na Milan Dostál
Dostál, ve válce určitě jsme, akorát, že Putler nemá v tuhle chvíli vojenskou sílu, aby sem jeho muzici dorazili. Kdyby padla Ukrajina, tak je tu máme.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.5.2023 08:18 Reaguje na Daniel Višňovský
Pokud se cítíte být ve válce, proč ještě sedíte doma a neplníte svou občanskou povinnost? Nebo se to týká je někoho jiného? Rusko se trápí v pozičním boji, sem jeho vojáci určitě nepřijdou, při další a další eskalaci, protože NATO je mnohem silnější spíše rakety.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

21.5.2023 19:28 Reaguje na Milan Dostál
Já tuto budu plnit, to se nebojte.....máme tu docela silnou pátou kolonu i v této diskusi, takže mne bude potřeba zde.

V okamžiku, kdy první mužik překrtočí české hranice, tak jsem regulérně ve válce a všichni milovníci Putlera se stanou tím pádem okamžitě kolaboranty.

No, a někdo tyto bude mnuset odvést pod strom, položit jim oprátku na krk, a kopnoput do stoličky.

To by se Vám líbilo, abych někde šaškoval na ukrajině, že???

Ne vážně.....chvilku jsem o tom uvažoval, jsem technik s ČVO 431, 432 se specializací mimo jiné na MiG-29. Taakže bych se na Ukrajině i po letech možná shledal se svými letouny.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

21.5.2023 20:35 Reaguje na Daniel Višňovský
Evidentně vam fouká pod tašky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.5.2023 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Časově to nesedí vám, první letadla tu mohou být nejdříve za čtyři roky od podepsání smlouvy, ke kterému je ještě dost daleko, takže ve výsledku se možná začne nakonec stavět dřív i ta jaderka, než tu budou ta letadla, která "potřebujeme mít hned".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.5.2023 08:35 Reaguje na Emil Novák
Vy jste fakt komik!! Putin bude čekat, až si čecháčci nakoupí bojová letadla, jo? Ta válka se musí rozhodnout letos a Putin na nás útočí naplno, podívejte, co se děje v mediální sféře.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.5.2023 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Komik jste vy, Hanzle, já jsem nic o Putinovi nepsal, já píšu jen to, kdy tu ta nová letadla mohou být nejdříve. Ty nejsou skladem, víte?
Odpovědět
sv

sv

19.5.2023 21:59 Reaguje na Milan Dostál
O Temelínu prolhaný bureš už rozhodl, jsi chtěl říct. A to tak, že v roce 2014 zadupal do země připravovanou výstavbu dalšího reaktoru v Temelíně.
Odpovědět
DA

DAG

18.5.2023 08:16 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak uběhněte stovku za pět vteřin a můžete na to trénovat deset let. Taky jsem pro ukončení uhlí, ale když na energetiku evropa dvacet let kálela, tak některé věci nejsou prostě reálné. Nebo myslíte, že do roku 2023 už u budou v podmínkách ČR fungovat MMR?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:27 Reaguje na DAG
Rok 2023 máme nyní.
Odpovědět
DA

DAG

19.5.2023 08:13 Reaguje na Daniel Višňovský
díky za upozornění. Mělo tam být 2033, tedy jeden z termínu nad kterým se uvažuje jako konec výroby elektřiny z uhlí.
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

18.5.2023 09:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jenže díky spalování uhlí ročně zíkáme také cca 10 milionu tun relativně levných stavebních hmot. A také nezanedbatelné množství kyseliny sírové. Pokud přestaneme používat uhlí, čím lze ten výpadek nahradit? Například energosádru.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:15 Reaguje na Galipoli Petr
PŘESNĚ!!!!!!!!!! To je další věc, já jsem opakovaně vyzýval, ať mi stoupenci oze popíší, jak pomocí vrtulí a panelů budou realizovat výrobu stavebních materiálů, primární metalurgii, a fosilní vstupy do zemědělství. Bez toho totiž jaksi nemá cenu se zaobírat tím, co bude pohánět počítače v kancelářích, a v domácnostech nabíjet mobilní telefony.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:17 Reaguje na Jaroslav Řezáč
MMR je technické řešení, jo??? A kolik a kde v jakém termínu, za co a z čeho jste schopen je postavit, vy mysliteli???
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

18.5.2023 08:27
Nejde o to, co funguje,co je efektivní a levné a pomůže to celé naší energetice a lidem. Jde hlavně o to, aby se splnili cíle EU a ČEZ na to vydělal. Ostatní jsou jen zástupné věci.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

18.5.2023 08:45
A vůbec, proroky špatných zpráv je nutno kamenovat.
Odpovědět
JH

Jan Hladil

18.5.2023 08:56
Veřejnost stále nechápe, že každá nová solární elektrárna znamená ZDRAŽENÍ elektrické energie. Odchod od uhlí a fantasmagoristický scénář jeho náhrady soláry by znamnal cenu elektřiny vyší klidně deseti až dvacetinásobně. Znamenalo by to odchod průmyslu z ČR a postupný bankrot státu. Elektřina je základním stavebním prvekm blahobytu našeho státu. Kdo tohle nechápe neměl by mít právo chodit k volnám.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

18.5.2023 09:02 Reaguje na Jan Hladil
"Kdo tohle nechápe neměl by mít právo chodit k volbám."
Pane, kde žijete, opravdu žijete v ČR? Zkuste se někdy přeptat před volební místností, podle čeho se lidi rozhodují ve volbách a proč chodí k volbám. Ale ptejte se lidí, které neznáte a kteří nejsou z vaší soc. bubliny.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

18.5.2023 10:32 Reaguje na Michal Uhrovič
Odpověď je snadná, muži jsou voleni podle dobře střiženého vousu a ženy podle šatů poslední módy, že plácají jen naučené prázdné fráze, že nezastávají žádnou ideu, ale jen PR, není přece důležité.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:31 Reaguje na Milan Dostál
Jistě, psal jsem to tomu dezolátovi Emilovi Novákovi.

Společnost v úpadku se pozná podle toho, že nedává důraz na to, co se řekne, ale jak se to řekne.

Všiměte si, že populisté používají jednoduchá hesla, mají malou slovní zásobu, a mluví pomalu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.5.2023 09:34 Reaguje na Jan Hladil
Nechte volby volbami, ale nedovzdělaný člověk by neměl mít právo
rozhodovat o ekonomice státu. Pokud ti nedouci nepochopí zcestnost
nastoleného směru v energetice, tak to opravdu nedopadne dobře.
Ale ono to je možná i záměr, jak zlikvidovat průmysl a vrátit se
doslova na stromy. Nesmyslnost a rozporuplnost zelené politiky je
do očí bijící hlavně pro technicky vzdělané lidi, ale těch valem
u nás ubývá. Prim ve vzdělání hrají netechnické obory a jejich
absolventi nemají jiné uplatnění, než v politice, státní správě
a různých neziskovkách. Odtud vítr věje, když vidíte, kdo o tom
všem rozhoduje i na půdě EU. Ti lidé z matematiky a fyziky ani
nematurovali a logika je pro ně španělskou vesnicí!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.5.2023 09:22 Reaguje na Břetislav Machaček
Nevím, co zase melete, ale naše energetická koncepce je založena na jádru, (které má dělat 50%) a fosilu s doplněním OZE. Že je to (do určité míry) zcestné, víme všichni, jenom vy to máte zase naopak.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.5.2023 09:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Naše koncepce je založena na jádru a OZE s doplněním fosilními zdroji a "zcestného" na tom nic není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.5.2023 08:37 Reaguje na Emil Novák
To je něco jiného, než píšu. To čtení...
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.5.2023 08:45 Reaguje na Pavel Hanzl
No právě že je to něco jiného než píšete, proto jsem na to taky reagoval. "To čtení", to vám dělá problémy dlouhodobě, to víme.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.5.2023 11:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Něco jiného je "vytýčit" směr a něco jiného konat.
Dosavadní mix je o stabilitě sítí, ale navýšení
podílu OZE má ke stabilitě sítí daleko. Je to stále
totéž, kdy se cpou miliardy do OZE a u nových bloků
JE se nedělají ani přípravné stavby ( stavba nové
silnice do Dukovan) nebo vzdělávání budoucí obsluhy.
Dochází totiž na nutnost obměny personálu, který
přichází do důchodového věku a je potřeba už školit
jejich nástupce. Pak dojde na to, jako jinde ve světě, že nebude k mání odborný personál, který
nelze nabrat z pracáku jako dělníky do montovny.
Na co je ale školit, když se stále pouze vybírá a vybírá a státní kasa zeje prázdnotou. Dá na to
ministr financí peníze? Nebo to bude zase půjčka?
Vsadím se, že do voleb se ani nerozhodne o tom
dodavateli a nekopne se ani do země u té silnice.
Bude se pouze kecat, protože to nic nestojí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.5.2023 17:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Tvl, typické chachar, keře si myslí, že peníze rostou na stromě. Machacku, pokud chcete, aby ministr financí dal na něco peníze, tak mu je nejprve musíte poslat. Udělal jste to????
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.5.2023 17:25 Reaguje na Břetislav Machaček
Machacku, vaše energetická koncepce založena na knajpach ve Stodolni. Je ta zdaleka nejvíce magoricka.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.5.2023 17:49 Reaguje na Břetislav Machaček
Aha, oni jsou nedouci, a vy jste douk, jo? A v čem jste takový douk, a oni takoví nedouci?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:26 Reaguje na Jan Hladil
Nejenom elektřina, uhlí se NEPOUŽÍVÁ pouze k výrobě elektřiny vy nemysliteli.
Odpovědět

18.5.2023 10:43
Bez uhlí!
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:32 Reaguje na
Klasický výkřik podčlověka.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.5.2023 14:25
To není možný!!!!!!!!!!!! Čeští dezoláti nejsou schopný postavit ani sídlištní výtopnu s elektrokotlem, a budou blábolit o nahrazení uhlí MMR!!!!!!

Miláčkové, statisíce domácností uhlím topí lokálně!!!!!!! Jak jim asi pomůžete s OZE A MMR??? A ZA CO???????

Další..........poměrně vydatný spotřebitel uhlí jsou metalurgické provozy na Severní Moravě......to chcete přešaltovat jak?????
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

18.5.2023 20:57
Dnešní nákladovou cenu elektřiny ze zdrojů v ČR známe - cca 0.50 Kč/kWh
( fosil plus jádro)

Je tady někdo, kdo nám řekne průmrnou cenovou hladinu po případném ukončení výroby elektřiny z uhlí ?
Tedy z toho zázraku OZE, lépe přerušovaných zdrojů energie ? A čím nahradíme výpadky OZE - nesvítí , nefouká ? Dovozem ? A od koho a za jakou cenu ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.5.2023 09:16 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nedávno někdo p.Benešovi (ČEZ) taky vykládal, jak elektřinu vyrobí za 80 hal/kWh a on se dost smál. Ve vašem světě naopak by měl odběratel spíš platit, ne?
Odpovědět
MS

Milan Smrž

19.5.2023 16:50
Současná situace je výslednicí několika faktorů. Především zpackaná podpora obnovitelným zdrojům, vysoká výkupní cena pro malou fotovoltaiku, po sedm let vyšší než v sousedním Německu, v roce 2010 vyšší o 66%, u velké fotovoltaiky ještě větší rozdíl cen, politický boj proti nejvýnosnějším OZE, větrným elektrárnám.
MMR přinesou zisk především americkým dodavatelským firmám (zařízení i palivo) a dynamika jejich výstavby nijak nepřispěje ke klimatickému řešení. Jejich cena se stále zvyšuje a to ještě ani nedošlo k výrobě.
Firma NuScale nedávno oznámila zvýšení poslední ceny elektřiny z malého modulárního reaktoru z 58 USD/MWh o 53 % na 89 USD/MWh, po odečtení dotací. Podle zkušeností z výstavby jaderných elektráren v Evropě i USA se zřetelně nejedná o poslední slovo.
Podle NREL bude fotovoltaika/vítr v roce 2030 i s akumulací stát 23-25 USD/MWh.
Řešením je komunitní energetika, u domů EPC (Energy Performance Contracting), u větrných projektů projekty s místními obcemi, jinak lze čekat protesty.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.5.2023 19:31 Reaguje na Milan Smrž
Opět tradiční demagogie - srovnávání nesrovnatelného, tj. ceny elektřiny z disponibilního a občasného zdroje. Už i Lazard, na který se tak rád odvoláváte, to v posledním vydání své ročenky natvrdo přiznává, po započtení byť jen některých nákladů jim vychází cena elektřiny z fotovoltaiky v Kalifornii vyšší než cena elektřiny z té nejdražší jaderky, tj. JE Vogtle.
89 USD/MWh je na první elektrárnu svého druhu výborná cena, zkuste pro srovnání napsat kolik stála elektřina třeba z první offshore větrné elektrárny, to bylo několikanásobně více. U malých modulárních reaktorů se dá s rozjetím sériové výroby čekat spíš pokles.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.5.2023 11:36 Reaguje na Milan Smrž
Komunitní energetika je co do spotřeby zlomkem spotřeby průmyslu
a hra s kilowaty mezi sousedy je jako s hrady na písku a obytnými
domy v okolí pískoviště. Jedna jediná huť spolkne tolik elektřiny
jako jedno město a to mají řešit OZE? Nebo si myslíte, že lze
dosavadní ekonomiku nahradit "hrou" na práci v kancelářích? Bez
těžkého průmyslu nebudou ani ty budovy kanceláří, ty OZE a
bungalovy s komunitní energetikou. Je naivní představou mnoha
lidí, že přeprodej přebytků spasí energetiku, ale odkud budou
tu energii nakupovat při výpadcích OZE? Nastartují elektrocentrály
a nebo se pokorně připojí k síti a budou vyžadovat od distributorů
elektřinu ODNĚKUD! Ano odněkud, protože to ta vaše komunitní
energetika neřeší. To pak řeší distributor nákupem za KAŽDOU CENU,
která výslednou cenu prodražuje. On tu energii nakoupí klidně z
plynovky nakupující plyn za spotové ceny v nouzi vyhnané o stovky
procent a celkový efekt jde do kytek. To, že se to dnes stropuje,
dotuje a reguluje nemusí být na věky, protože když ptáčka lákají, tak mu hezky zpívají, ale až ho polapí, tak mu mohou zakroutit krk!
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

21.5.2023 09:32 Reaguje na Milan Smrž
Rozpočtový parazite, navrhněte technické řešení, kterým se pomocí vrtulí a panelu vytopi 50 000 ove město, a nemichejte do toho biomasu, která není pro všechna města k dispozici. A také navrhněte řešení, jak pomoci panelu a vrtulí realizovat primární metalurgii a fosilní vstupy do zemědělství, plus samotnou výrobu těch panelu a vrtulí.


Chci konkrétní technická řešení, ne bláboly, kterými zaplevelujete ten Eurosolar.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist