Prodej elektromobilů se loni ve světě zdvojnásobil na rekordních 6,6 milionu
Pokud má silný růst prodeje elektromobilů pokračovat, je nutné zajistit větší diverzifikaci při výrobě baterií a také spolehlivost v dodávkách nejdůležitějších surovin. Jedině tak se dají omezit těžkosti při plynulosti výroby a dodávek a zabránit skokovému zvyšování cen, uvádí zpráva.
Loni se každý týden prodávalo více elektromobilů, než kolik se jich prodalo za celý rok 2012. Navzdory problémům v dodavatelských řetězcích růst pokračuje i v letošním roce - v prvním čtvrtletí prodej elektromobilů dosáhl v celém světě dvou milionů. Proti stejnému čtvrtletí loni je to nárůst o 75 procent.
Na konci loňského roku jezdilo po světových silnicích asi 16,5 milionu elektrických aut. Proti roku 2018 je to trojnásobek. IEA do loňského počtu prodaných elektromobilů započítává jak plně elektrické vozy, tak i plug-in hybridy.
Český Svaz dovozců automobilů začátkem května uvedl, že prodej nových aut s hybridním pohonem od ledna do konce dubna v České republice meziročně vzrostl o 34 procent na 8830 vozů. Z toho bylo 985 plug-in hybridů, což byl pokles o čtvrtinu. Odbyt elektromobilů se naopak o 37,5 procenta zvýšil a dosáhl 1035 vozů.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (30)
Miroslav Vinkler
23.5.2022 16:54Dotace, dotace a zase dotace - nekup to !
Pavel Hanzl
23.5.2022 18:50 Reaguje na Miroslav VinklerZdenek Wenzel
25.5.2022 08:10 Reaguje na Miroslav VinklerMluvíš z cesty a nejhorší je to, že tomuhle tématu nechceš porozumět.
Takovým se u nás říká Brouk Pytlík.
Zbyněk Šeděnka
23.5.2022 17:52Jak řekl šéftechnik Toyoty, na jeden elektromobil Toyota se spotřebuje tolik vzácných kovů jako na 36 Yarisů. Při masivní spotřebě jich bude nedostatek, čímž se docílí toho, že jejich cena vyšvihne do nebeských výšin. Takže řeči o tom, že díky masové výrobě se cena za vývoj rozpustí do velkého počtu aut, jsou akorát kecy. Pokud spotřeba vzácných kovů poroste řádově v desetitisících procent, adekvátně poroste i jejich cena. Dostaneme se tak do paradaxu, že masivní výroba elektromobilů bude zvyšovat jejich cenu.
Pavel Hanzl
23.5.2022 18:54 Reaguje na Zbyněk Šeděnkasmějící se bestie
23.5.2022 19:12 Reaguje na Pavel HanzlAkorát že se ukáže během 2.let, co ta auta vydrží, v porovnání s těmi klasickými
Pavel Hanzl
24.5.2022 11:30 Reaguje na smějící se bestieZbyněk Šeděnka
24.5.2022 11:42 Reaguje na Pavel HanzlEmil Novák
24.5.2022 13:01 Reaguje na Pavel Hanzlhttps://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/nemec-najezdil-s-teslou-1-2-milionu-kilometru-prvni-baterie-menil-uz-ve-300-000-km
Svatá Prostoto
24.5.2022 15:05 Reaguje na Emil NovákPavel Hanzl
25.5.2022 15:56 Reaguje na Emil NovákEmil Novák
25.5.2022 16:07 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
25.5.2022 16:08 Reaguje na Emil NovákEmil Novák
25.5.2022 17:54 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
26.5.2022 17:47 Reaguje na Emil NovákAni tohle nedáte?
Emil Novák
26.5.2022 20:11 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
26.5.2022 20:38 Reaguje na Emil NovákPokud se za milión kiláků nemění ani baterie, je údržba výrazně jednodušší (ani brzdy se neojíždí) a to byste ojezdil ty benzíňáky tři. Jinak nic, klídek.
Emil Novák
26.5.2022 20:51 Reaguje na Pavel Hanzlhttps://www.cebia.cz/novinky/trh-s-automobily/takhle-vypada-octavia-s-najezdem-1-7-milionu-km-kilometry-jsou-na-ni-hodne-znat
A nejsou k tomu potřeba ani opravy přesahující hodnotu nového auta jako u té Tesly, vy minimální údržbo. Ale jestli se v těch vlastních exkrementech tak rád rýpete, můžeme klidně pokračovat dál.
Zdenek Wenzel
25.5.2022 08:13 Reaguje na smějící se bestiea) https://www.youtube.com/watch?v=4TeT41uq4DY
b) https://www.youtube.com/watch?v=Ejr4qF9TEjQ
Zbyněk Šeděnka
23.5.2022 19:20 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
24.5.2022 11:27 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaA ten naiva v grýndýlu taky píše, co s tím, na rozdíl od vás.
Zbyněk Šeděnka
24.5.2022 11:39 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
25.5.2022 16:11 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaSvatá Prostoto
24.5.2022 11:42Třeba
... In China, electric car sales nearly tripled in 2021 to 3.3 million, accounting for about half of the global total. ... Chinese electric cars are typically smaller than in other markets. Alongside lower manufacturing costs, this has significantly reduced the price gap with traditional cars. The median price of an electric car in China was only 10% more than that of conventional offerings, compared with 45% to 50% on average in other major markets. By contrast, electric car sales are lagging in most emerging and developing economies where only a few models are often available and at prices that are unaffordable for mass-market consumers.
A je sice hezké, že v USA se jich prodalo dvakrát tolik, než rok předtím, ale i tak je to 630 000 kousků. To je jak když plivne.
A dalo by se pokračovat.
Beru, že ekolist je zadara a darovanému koni, nicméně takovýhle pokus o žurnalistiku je čistá haluz. Nebo lenost.
Zdenek Wenzel
25.5.2022 08:05 Reaguje na Svatá ProstotoTématu vůbec nerozumíš a nikdy si ekonomicky na takové moderní BV nešáhneš. Budou ho mít skoro všichni, protože ho chtějí, ne proto, že jim ho někdo dá zadarmo, ale ty zarytý komunista raději budeš chodit pěšky, nebo dostaneš za výsluhy fízlování a kádrování tramvajenku zadara.
Lukas B.
25.5.2022 09:50 Reaguje na Zdenek WenzelSvatá Prostoto
25.5.2022 12:52 Reaguje na Lukas B.Ať si to užije, nějak si musí udělat aspoň trochu radost:-).
Zdenek Wenzel
27.5.2022 07:25 Reaguje na Svatá ProstotoZdenek Wenzel
27.5.2022 07:36 Reaguje na Lukas B.Odvádíš pozornost své hlouposti, tak jak chceš takové BV řídit popřípadě vlastnit ?
Zdenek Wenzel
25.5.2022 08:28To, co Klaus se Zemanem tady za 20 let zaseli, se bude těžko předělávat.