https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/studie-vyroba-elektriny-ze-solarnich-a-vetrnych-zdroju-v-eu-dosahla-rekordu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Studie: Výroba elektřiny ze solárních a větrných zdrojů v EU dosáhla rekordu

19.10.2022 10:49 | BRUSEL (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská unie v době války na Ukrajině vyrobila rekordní množství elektřiny ze solárních a větrných zdrojů. Vyplývá to ze studie organizací Ember a E3G. Nárůst produkce takto vyrobené elektřiny ušetřil Evropské unii zhruba 11 miliard eur (270 miliard Kč), které by jinak musela vynaložit na nákupy plynu, informovala agentura Bloomberg.
 

Rusko zahájilo útok na Ukrajinu 24. února. Evropská unie následně začala proti Rusku zavádět rozsáhlé sankce, zatímco Moskva začala omezovat dodávky plynu do členských zemí EU. To vedlo v unii k výraznému nárůstu cen plynu i elektřiny.

Studie uvádí, že produkce elektřiny ze solárních a větrných zdrojů v EU se v období od března do září meziročně zvýšila o 39 terawatthodin (TWh) na 345 TWh. Ze solární a větrné energie tak pocházelo 24 procent elektřiny v EU, zatímco ve stejném období loňského roku to bylo 21 procent, uvádí agentura DPA.

"Větrná a solární energie už teď pomáhá obyvatelům Evropy. Ale budoucí potenciál je ještě větší," uvedl analytik Chris Rosslowe z organizace Ember. Analytik Artur Patuleia z organizace E3G upozornil, že výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů pomáhá snižovat závislost na drahých fosilních palivech.

"Podpora vyšších cílů v oblasti obnovitelných zdrojů je z makroekonomického i socioekonomického hlediska výhodná, "prohlásil.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (111)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 11:06
"Nárůst produkce takto vyrobené elektřiny ušetřil Evropské unii zhruba 11 miliard eur (270 miliard Kč), které by jinak musela vynaložit na nákupy plynu, informovala agentura Bloomberg".

Harapak, čistá lež bruselských idiotů a neumětelů, Vinkler přece všem pořád dokola vysvětluje, že právě grýndýl a OZE jsou příčinou téhle krize a ono je to zase, jak na sviňu, naopak!!!

Čím víc se staví OZE, tím víc plynu z Ruska na zálohy je přece potřeba, to ví i Studnička. A on nejde sem vůbec žádný a cena jde dolů!!! Zase zfalšovaná statistika od eurohujerů a zelených ekomagorů, jak dycky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 11:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že místo Hanzlové demagogie a dojmologie něco z oficiálních statistik...

https://www.iea.org/data-and-statistics/data-tools/energy-statistics-data-browser?country=GERMANY&fuel=Energy%20supply&indicator=ElecGenByFuel

Hanzle, brečte v Berlíně u Reichstagu, tam vznikla větší a větší závislost na dovozu zemního plynu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 11:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
S touhle statistikou sice šermujete jak s damascénskou šavlí velmi úspěšně, ale nepřečetl jste si ten článek. Tam píšou o období od března do září letošního roku, což vy tam vůbec nemáte. Prostě zase pláčete na nesprávném hrobě, jak dycky.
Ale fakt, že Bloomberg uveřejňuje moji dojmologii, jsem taky netušil.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
"Ze solární a větrné energie tak pocházelo 24 procent elektřiny v EU, zatímco ve stejném období loňského roku to bylo 21 procent, uvádí agentura DPA."

Takže v období březen září, kdy bylo letos ve značné části Evropy fakt slunečno, se ten podíl zvednul o 3% a ani v tomto pro OZE ideálním období nepřekročil jednu čtvrtinu.

Jako nic proti, to ne, ale to jako máme slavit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 13:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy rozhodně NE. Ten JEDNOROČNÍ přírůstek dělá pouze skoro celou spotřebu ČR. To je fakt málo?
Teď se to zrychlí, nebudeme mít už levný fosil z mužikistánu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 13:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Sorry jako, polovinu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 13:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale prdlajz, ten rozdíl je jednak zanedbatelný, jednak může být realizován jen v některých lokalitách ... někde víc svítilo/foukalo než jinde ... a hlavně by bylo nutno velmi podrobně porovnat jaké bylo počasí letos a jaké loni.

Bez uvedeného ta tři procenta neříkají vůbec nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 14:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Říkají, ovšem, ne vám.
Říkají to, že v CELÉ Evropě to dělá ta +3%, tj. bez vašich hnidopišských cypovin a "porovnávání".
Teď se staví výrazně rychleji, další roky se dá čekt větší výkon OZE pravidelně, fosil je už moc drahý a nespolehlivý, je to "občasný zdroj" nomero uno.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 14:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Všichni kromě demagoga Hanzla ví, co je "občasný zdroj".

Ty statistiky tu byly uváděny nesčetněkrát a to zejména kvůli vyvracení jeho lží.



Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 14:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Občas plyn pustí, nebo nepustí. Ale klidně pustí jednomu, který se připlazí, ale ne druhému, když se staví na hlavu.
Slunko vyjde každé ráno pokaždé přesně na vteřinu, Putin neputin.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 15:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Řeč byla o výrobě, nikoliv dodávkách plynu z Ruska.
Tak si vaše bludy zkoušejte někde jinde...


https://app.electricitymaps.com/map
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 15:15 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vyrábím cokoliv z plynu. A dodávka občas je, občas není. Vsjo róvno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 15:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Šermujete furt s tím samým...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 15:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Na vaše neustálé lži zcela dostačující.
Navíc, nic objektivnějšího není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 22:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě. Ale končí rokem 2021.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 14:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně, kašlat na hnidopišské cypoviny ... v překladu ověřená data ... a porovnávání.

Prostě jako za mladejch časů ... kupředu levá a přes spáleniště přes krvavé hory ... :-)))

Jak vy jste blbej, to je něco úžasného:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 14:47 Reaguje na Svatá Prostoto
Článek je o výkonu OZE od března do září 2022. Hlupy Studnička mě mlátí grafem, který končí rokem 21. A vy na to reagujete, že já jsem blb.
Fakt si tu někdy připadám, jak u blbejch na dvorku.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Hned první věta a zase špatně. Článek není o výkonu ale o výrobě. Ale aspoň lze kvitovat, že jste už přijal za své zkratku OZE jako občasné zdroje energie, protože o obnovitelných zdrojích článek fakt není, to by o nějakém nárůstu nemohla být vůbec řeč.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 18:24 Reaguje na Emil Novák
Výkon vytváří výrobu, ve škole tomu říkali práce.
Všichni ví, o co se jedná, ale vymusíte hnidopišit, že?
Vy jste skutečně kouzelní, já souhlasím s informací z článku vy mě svorně zdupete, že jsem blb.
Nepřipadáte si sami jako trochu idioti?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 18:26 Reaguje na Emil Novák
V článku píšou o větru a slunci a tu energii vytvořili ony. stačí si to přečíst.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 22:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, problém až tak není v tom že souhlasíte s informací v článku, problém je že vy ani tak jednoduché sdělení jako je v článku nejste schopen pochopit a přetvořil jste si jej do něčeho co v článku vůbec není napsané. Článek píše o meziročním nárůstu výroby ze slunce a větru, vy jste z toho udělal meziroční nárůst výroby z OZE (nebo dokonce výkonu), přičemž výroba z OZE jako celku naopak klesla, protože daleko významnější než nárůst výroby ze slunce a větru byl pokles výroby z vody. Normálně bych se zeptal jestli je to tak těžké pochopit, ale u vás už předem vím že ano, tak se ani neptám.
A co se týče těch idiotů, být vámi bych se zamyslel v první řadě sám nad sebou. Je to stejné jako když pojedete po dálnici a potkáte tři auta v protisměru, také není příliš pravděpodobné, že jedou v opačném směru ta tři auta a vy jedete správně, problém bude nejspíš na vaší straně. Zrovna jako tady, naštěstí tady nemůžete napáchat tolik škody jako na té dálnici, tady jste jen za klauna.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
No, pokud všechno, co se vám nehodí do krámu jsou pro vás hnidopišské cypoviny, byť se jedná o reálná data z věrohodných zdrojů, tak co jiného jste, než trouba?

Teda já bych věděl, ale to by se vám rozhodně víc nelíbilo, to mi věřte:-)
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 17:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, jelikož rok 2022 ještě neskončil, těžko mohu uvádět roční statistiku.

Hodnoty za 2 a 3 kvartál v porovnání k roku 2021 máte níže v jiném diskuzním vláknu.

Hloupý analfabet Hanzl má zase problém s základními pojmy výroba / výkon 😀
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 17:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, jelikož rok 2022 ještě neskončil, těžko mohu uvádět roční statistiku.

Hodnoty za 2 a 3 kvartál v porovnání k roku 2021 máte níže v jiném diskuzním vláknu.

Hloupý analfabet Hanzl má zase problém s základními pojmy výroba / výkon 😀
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 18:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
V tom článku nepíšou o žádné roční statistice, ale o práci za březen až září. To čtení.....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 19:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Předchozí příspěvek se mi vložil 2x, máte to tam tedy uvedené 2x.
Ano, to čtení...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že, Bloomberg pouze převzal informaci od Ember a E3G. Nic vám tedy neuveřejňuje.

Informace: "Nárůst produkce takto vyrobené elektřiny ušetřil Evropské unii zhruba 11 miliard eur (270 miliard Kč), které by jinak musela vynaložit na nákupy plynu, informovala agentura Bloomberg"
je zcestné až demagogické.

S tím kolikrát jste tu lež ohledně spotřeby plynu použil, naposledy včera v diskuzi pod jiným článkem, je nutné tuto lež vyvracet opakovaně.

Přestaňte šířit lži, přestanu uvádět tento odkaz!


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 13:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste to znovu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 13:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Škoda energie, vy jste pošuk a ostatním to už došlo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 14:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Taktéž není nad to si to porovnat dle oficiálních statistik, např. zde na příkladu Německa, které je jednou z nejpostiženějších zemí z pohledu přerušení dodávek plynu z Ruska:

https://energy-charts.info/index.html?l=de&c=DE

Za II. a III. kvartál, podíl na výrobě.

Rok 2021 Rok 2022
Plyn: 8,15 % 7,5 %
Uhlí: 27,4 % 33,2 %
JE: 14,2 % 7,2 %
VtE: 18,7 % 19,0 %
FVE: 15,7 % 18,3 %
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 14:17 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobrý, OZE a uhlí šlo nahoru, plyn a jádro dolů. To se dalo čekat, ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 14:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, vyvrací to vaše výše uvedené bláboly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 14:59 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jaké?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 15:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, vy už najednou nevíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 22:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě, jak dycky. Vy si vždycky nějak vyfabulujete, co jako já říkal a pak mě ta to pérujete. A protože nemůžete uvést zdroj, tak kličkujete a házete obezličkama.
V horším případě je to cluster C23, kde jiná odpověď na ramce naní.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 07:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Viz váš blábol klystýre: "Čím víc se staví OZE, tím víc plynu z Ruska na zálohy je přece potřeba, to ví i Studnička. A on nejde sem vůbec žádný a cena jde dolů!!! Zase zfalšovaná statistika od eurohujerů a zelených ekomagorů, jak dycky."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 07:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tobyl pokus o humor, ani tohle nepochopíte?
Já vím, tenhle cluster vám vůbec nenaprogramovali.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 09:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Tohle možná funguje někde mezi chovanci v blázinci, tam jste kabrňák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 14:56 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy nechápete ani ten šaškec, tragická situace.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 15:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, pokut to měl být pokus o humor, tak ... to snad raději dělejte chytrýho, než vtipnýho.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 17:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Tragická situace vašeho psychického stavu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 09:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Studnička je násobně chytřejší než celý Bloomberg skoro tak výrazně, jako Vinkler než celé vedení EU.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 09:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť už jste tu dostal vysvětlení, v čem je ta zpráva demagogická, máte to hned o příspěvek níže: "nárůst 39 TWh ze slunce a větru je vykompenzován poklesem výroby vodních elektráren na úrovni 61 TWh za první tři čtvrtletí, takže se ve skutečnosti žádné šetření plynu díky OZE nekoná".
Jestli "Studnička je násobně chytřejší než celý Bloomberg" hodnotit nebudu, ale s klidným svědomím mohu prohlásit, že je násobně chytřejší než celý Hanzl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 14:54 Reaguje na Emil Novák
Logika není vaše silná stránka, že? V článku píší, že díky OZE se ušetřilo maga plynu.
To je prostě pravda.
Tím, že šel jiný zdroj dolů znamená, že ubylo stabilní, nebo špičkové elektřiny. To ale s ušetřeným plynem nic společného nemá. Kdyby jí bylo dost, ušetří se stejně.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 15:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, v článku nepíšou "že díky OZE se ušetřilo maga plynu", tady opět narážíme na to, že vy prostě nejste schopen pochopit a zreprodukovat ani takhle jednoduchou větu. Píšou "ze solárních a větrných zdrojů", což je jenom část OZE kterou si účelově vybrali, a jelikož další část tzv. OZE zaznamenala naopak ještě větší pokles, plyn se díky OZE neušetřil vůbec žádný, ba naopak.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 09:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, zrovna EMBER, jehož Bloomberg pouze citoval je s věrohodností velmi pochybný.
Jeho scénář české energetiky v roce 2030, který uváděl web Fakta o klimatu a další nátlakové "eko" organizace byl velmi chybný. Nedávno to v článku uvedli přímo z Fakta o klimatu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 14:59 Reaguje na Jaroslav Studnička
Doplácáte sem článek o naší energetice v roce 30 cha cha cha. Takže si nemyslíte, že tím nárůstem větru a slunce se ten plyn neušetřil? Určitě nekecáte? A graf spotřeby plynu z té doby jste viděl?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 17:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Pochopil jste psaný text???

Pouze jsem upozorňoval na skutečnost, že zrovna EMBER není věrohodný, což jsem dokázal tímto příkladem.
Na rozdíl od vašich dojmologií.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.10.2022 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
No Hanzle, opět musím to vaše tradiční nadšení, se kterým podobné propagandistické zprávy oslavujete, zkrotit, protože ten nárůst 39 TWh ze slunce a větru je vykompenzován poklesem výroby vodních elektráren na úrovni 61 TWh za první tři čtvrtletí, takže se ve skutečnosti žádné šetření plynu díky OZE nekoná. Je přece pětisetleté sucho, to už jste zapomněl?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 22:54 Reaguje na Emil Novák
Bohužel, tam může být problém, ale to skutečně nezpůsobili zeleňáci.
A řešení? Budeme stále více čadit z komínů, aby bylo to suchu stále horší, nebo nastavíme více fve , když to slunko tak peče?
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.10.2022 23:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Řešení je samozřejmě v dostatku stabilních disponibilních zdrojů, které mohou být doplněné těmi nestabilními občasnými, ale hlavně musí být dostatek těch disponibilních. Jaké to budou, to můžeme řešit až v druhé řadě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 07:50 Reaguje na Emil Novák
Jistě. jenže jaké to jsou? Když se nedá spolehnout ani na vodu, tak nám zbývá jen jádro.
A s tím je problém.
Další možnost je jít cestou Německa (samozřejmě ne tak důsledně) a vhodným systémem akumulací a záloh vytvořit z nestabilních zdrojů stabilní.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 08:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy znáte ze stabilních zdrojů jen jádro? Tak to máte dost omezený rozhled. Napovím: až donedávna byla energetika postavená prakticky jen na stabilních zdrojích a fungovala úplně bez problémů. Stačilo ji tedy bezhlavě nelikvidovat a jen postupně nahrazovat špinavější stabilní zdroje za čistší. Ani to Evropa nezvládla.
Možnost jít cestou Německa se ukázala jako slepá ulička, protože žádný vhodný systém akumulací a záloh k dispozici nemáme. Postupně to už došlo skoro všem, samozřejmě až na vás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 09:30 Reaguje na Emil Novák
Problém Německa je ústup od jádra, jinak to šéfují velmi dobře. Že uvěřili zrůdě je samozřejmě chyba, ale nejsou sami, uvěřila jí celá Evropa.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste napsal asi tak stejnou blbost jako že problém Plzně v Lize mistrů je že dostávají pomalu každý zápas bůra, ale jinak to hrají velmi dobře a nebýt tohoto drobného nedostatku, byli by prakticky vítězi už teď...
A celá Evropa ani omylem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 15:05 Reaguje na Emil Novák
Na Evropu zaútočil Putin neskutečně promyšleným a 20 let budovaným způsobem, s cílem Evropu energeticky zničit, rozvrátit a ovládnout.
A ten útok byl samozřejmě veden především na Německo.
A ono se dokázalo ubránit, i když dostalo několik bůrů.
Kolik znáte přímo likvidačních válek, kde likvidovaný to vyhraje tak, že si ani gatě neušpiní? Já žádnou.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 15:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte proč byl útok veden především na Německo? Protože především Německo mu k tomu útoku poskytlo ideální podmínky. Třeba na Poláky by jistě zaútočil daleko raději, ale ti mu k tomu žádnou příležitost nedali, takže nemá čím útočit.
A Německo se zatím dokázalo ubránit jen díky pomoci sousedů, od kterých tahá plyn, protože samo žádný terminál stále nemá, plus postavilo na hlavu všechny svoje cíle, které v energetice mělo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 16:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Von někdo vede s Německem likvidační válku? Rusové se vylodili na Usedomu? :-)))
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 14:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale kulový, celý bývalý Ostblok už od Krymu věděl, že na Rusko je potřeba si dávat majzla.

Jen Německo s Angelou bylo v klidu. Jo, a taky nějaký Hanzl, protože ten žil v domnění, že plyn se kupuje na burze v Rottru. Asi jako když si ekopošuci myslí, že elektřina vzniká v zásuvce a jistí členové nejmenované menšiny, že peníze na dávky prostě padají z nebo, nebo tak nějak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 15:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Celý Ostblok je asi pouze Polsko a někdo na Baltu. Čecháčkistán měl dvojnásobnou závislost než celé Německo, Maďaři, Slováci, Rumuni, Bulhaři atd. atd. atd. to samý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 16:04 Reaguje na Pavel Hanzl
No, vono se těžko chčije proti větru, když jste tak hospodářsky navázaní na Německo, jako jsme například my, že.

Prostě na rozdíl třeba od toho Polska, když jde Německo ke dnu, tak nás spolehlivě stáhne s sebou.

Protože Habsburkové byli nemehla a Bismarck vychcanej prevít:-))).
Odpovědět
Ze

Zellosh

20.10.2022 01:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Začněte se chovat aspoň jako debil.Diky
Odpovědět
ms

20.10.2022 22:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Idiocie stoupenců dotačních solárních šmejdů je nekonečná. Letos v lednu pokryy české soláry (jmenonovitá kapacita 2,1 GW) jediné procento výrpby/spotřeby elektřiny, v únoru 2 a v březnu 3 %. Zezelenalý ČEZ bude zavírat uhelné zdroje tak, že už v roce 2025 budeme muset 10 % elektřiny dovážet (dnes 10 % vyvážíme). I když ČEZ chce postavit ve FVE 6 GW, pro tupický leden to přinese spolu se snižujícím se výkonem současných FVE něějaké 4 % potřebné elektřiny. Ovšem z uhlí v lednu pocházelo 56 %. Takže co nahradí v zimních měsících uhlí v ČR ve výrobě elektřiny jako nejprůmyslovější zemi EU ? A to nemluvíme o 4 milionech občanů ČR závislých na dodávce tepla a TUV z uhlí? Navrhne pan Hanzl pro český průmysl a domácnosti v zimě hiberanci?
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

19.10.2022 11:42
Tak hlavně je to závislé na počasí, pokud svítí více(letos přes léto málo pršelo a více svítilo) tak se i více elektřiny vyrábí, pak nemusí najíždět paroplyny které ten plyn spotřebovávají.Ted jen zbývá doplnit studii obdobím od září do března .EU tedy ušetřila díky OZE 11mld a cena plynu i elektřiny přesto stoupla, takže výsledek nic moc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 12:21 Reaguje na Jarda Bobr
Cena plynu naopak klesá, dnes je na 120, v létě byl za 260. S tím půjde i elektřina.
Samozřejmě počasí je dlouhodobě sledované, každý rok je trochu jiný, ale v řádu pár procent. OZE mají výhodu, že se do jisté míry zálohují navzájem, když je sucho, je zase více slunce, když chodí fronty, víc fučí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
A koncem jara ten plyn může bejt na třech kilech. Stačí, když svatýmu Petrovi rupne v kouli.
Vy toho věštění fakt raději nechte. A nebo se vrhněte na investice do komodit:-))).

"Samozřejmě počasí je dlouhodobě sledované, každý rok je trochu jiný, ale v řádu pár procent." ... no, to jsou právě ta zmiňovaná TŘI procenta, že jo:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 14:24 Reaguje na Svatá Prostoto
A proč by měl? Co s tím má svatý Petr?
Jediný, kdo by s tím mohl zašachovat je krysa mužik a jeho podvodní drouny s dynamitem.
Ty tři procenta jsou ale každý ruk plus, je to vyšší kapacitou. Za 10 let to máte 30%. To počasím nenahoníte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 16:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže když bude pohodová zima, mírná, žádný stress, tak bude poptávka po plynu podle Hanzla úplně stejná, jako když bude mrznout jak na Sibiři.
A nárůst poptávky vůůůbec neovlivní cenu.

Vy máte fakt dost.

Jo vony jsou každej rok tři procenta plus, jo? A to jste vyčetl kde? Bo v tom článku se nic jiného než srovnání 2021 a 2022 neuvádí.

Leda že byste měl dojem ... to pak jo:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 22:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Rozdíl mezi tvrdou zimou (v dnešním kimatickém stádiu dost nepravděpodobnou) a mírnou může dělat ve spotřebě plynu možná 5 - 10%. To zvládneme, neboj.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 14:57 Reaguje na Pavel Hanzl
A na to jste přišel jak?

"Celková roční spotřeba zemního plynu v ČR dosáhla hodnoty 9 434 mil. m3, tj. 100 737 GWh .... Na spotřebu zemního plynu v ČR má silný vliv průběh dosažených atmosférických teplot, které jsou téměř po celé desetileté období nad dlouhodobým teplotním normálem s výjimkou roku 2021. Rozdíl mezi nejvyšší spotřebou v roce 2021 a nejnižší spotřebou v roce 2014 byl cca 2,2 mld. m3(23,3 TWh)."

https://www.kurzy.cz/zpravy/667672-celkova-rocni-spotreba-zemniho-plynu-v-cr-dosahla-v-roce-2021-hodnoty-9-434-mil-m3-tj-100-737/

Plus to samozřejmě znatelně ovlivní cenu.
Že to nějak zvládneme je jisté. Ono nám totiž nic jiného tak nějak nezbyde. Ale ty vaše predikce o tom, jak bude plynu co hrdlo ráčí a ceny půjdou už jen a jen dolů, jsou prostě jen a jen hádání a střelba od boku.

Odpovědět
JK

Jana Konečná

19.10.2022 12:10
Jestli čtu správně, tak se za rok výroba elektřiny ze slunce a větru zvýšila jen o 3% , to je tedy "sakra" málo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 12:26 Reaguje na Jana Konečná
To není "sakra málo", to je skoro polovina spotřeby celé ČR. Za 10 let vám to udělá 30%, tím pádem do roku 50 jste skoro komplet na OZE. Pokud by se do toho solidně rozjelo jádro, jsme naprosto v pohodě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 12:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevadí vám, že to je za březen-září, kdy ty podmínky jsou kua lepší, než třeba listopad-únor?

Nevadí, já vím.

To s tím jádrem zní líp, ale to by si konečně slavná EU měla ujasnit, co teda vlastně chce. Vono sice třeba tohle je hezký ... https://echo24.cz/a/Segay/zpravy-zahranicni-svedsko-jaderna-energetika ... ale nikde není záruka, že jim to nadšení vydrží. Jednou chtěj JE zavírat, pak je zase chtějí stavět, pak zase zavírat, pak zase stavět ... jak u blbejch.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 13:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Srovnávají tam kua srovnatelné, tj. stejné období s loňskem. Takže v zimě to bude zase víc poměrně víc.
Tyhle zmatky jste si vymyslel celý. Skopčáci chtějí zavřít JE už od 80. let a to pořád až dodnes. EU je to egál, ta nikomu nic nenařizuje, jen po Fukušimě se zase zpřísnily bezpeč. parametry, to prodražilo dost staveb atd. Takže nastal přirozený útlum, dnes to vypadá na rozvoj. EU to jen podpořila taxonomií.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 14:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Šmudlo, řeč je v prvé řadě o Švédsku ... a když si do gůglu zadáte "švédsko jaderná elektrárna ukončení" ... tak tam máte té schýzy celou stranu ... dál jsem ani nelistoval.-).

Ano ... stejné období s loňskem ... časově ... srovnání počasí, na kterém produkce VE+FVE je absolutně závislá, tam chybí. Takže víte prd, jak bylo loni a jak letos a čím a v jakém poměru byl ten nárůst o ta tři procenta způsoben.

Ale tohle nepochopíte, že já se s tím píšu. Prostě su v jádru dobrák a furt si říkám, co kdyby tentokrát ... konečně ... snad ... :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 14:26 Reaguje na Svatá Prostoto
Muhehehhe a co má EU společného s tím, že Švéďáci zmatkují?
Ten nárůst je tím, že se stále zprovozňují nové kapacity. I když je tma nebo nefučí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 14:36 Reaguje na Pavel Hanzl
"V roce 2020 Německo vybudovalo větrné elektrárny s kapacitou 1431 megawattů, loni pak 1925 megawattů. Čisté zvýšení výkonu bylo ale v loňském roce nižší, konkrétně činilo 1692 megawattů. Důvodem rozdílu je odpojení starých větrných elektráren."

https://oze.tzb-info.cz/129126-tempo-vystavby-vetrnych-elektraren-v-nemecku-je-pomale-varuji-oborove-svazy
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 15:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jen 1692 mega, to jsou žabaři, to je jen temelínský blok a půl.
A kolik jsme v OZE spustili my?
Nebo ležíme na krovkách a modlíme se k Jadernému Bohu, aby nám snesl cha cha JEDEN bok za 20 let??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.10.2022 15:17 Reaguje na Pavel Hanzl
No, to jsou žabaři, máte pravdu.

"Aktuální výstavba je nedostatečná, pro dosažení cílů se s ní nemůžeme spokojit," prohlásil šéf VDMA Dennis Rendschmidt. Poukázal na to, že pomalé tempo rozšiřování kapacity povede ve střednědobém horizontu k problémům se zabezpečením dodávek energií. "Prioritami zůstávají co nejrychlejší realizace a urychlení schvalovacích řízení, aby bylo možné využít nejnovější a nejefektivnější technologie," dodal.

Jinak Hanzle, řeč je o Německu, tak do toho nemotejte ČR.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.10.2022 16:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Srovnávání instalovaného výkonu jaderné a větrné elektrárny je poznávací znamení ignoranta nebo demagoga. Nebo obojího současně, což bude váš případ, Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 22:44 Reaguje na Emil Novák
Není to tak složité, já myslím, že to nedá jen Studnička nebo Prostatik, vy určitě ANo.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.10.2022 23:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to tak složité ale hlavně je to úplně mylné a zavádějící.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 09:34 Reaguje na Emil Novák
Nevím, co je zavádějící, ale z fve v píku je 13% skutečné elektřiny, z větřáku dle umístění 30 - 60%. To ví všichni kromě Studničky a Prostatika, kteří pořád prskají jako křečíci džungarští.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 09:39 Reaguje na Pavel Hanzl
A jéje, Hanzl objevil Ameriku a teď je nejchytřejší ze všech.
Přitom problematiku koeficientu využití jsme tu rozebírali mnohokrát a pouze Hanzl argumentoval tím, že to je zcela nepodstatný údaj.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 09:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vaše dojmologie je dojemná.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 09:53 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsou fakta Hanzle, to že si to nepamatujete je váš problém, pokud to není záměr.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 09:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Ve vašich vlhkých snech možná, ve skutečnosti je
průměrný roční koeficient využití britských offshore VtE 39,6 % a německých onshore VtE byl v loňském roce 17,4 %, takže si ty své pohádky o 30-60 % vyprávějte někomu, kdo jim uvěří.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 09:46 Reaguje na Emil Novák
Včera uváděli rekord, že jeden větřák někde v Anglii vyrobil za den asi 360 MWh elektřiny. To je jak náš špinavý uhlák, kde pracují desítky lidí, vytváří tuny odpadu a ničí totálně krajinu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 10:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A souvislost s těmi vašimi nesmysly o koeficientu využití je konkrétně jaká? Žádná.
A jak jsem vám rovněž psal, Chvaletice to vyrobí za půl hodiny, takže to není "jak náš špinavý uhlák".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 15:12 Reaguje na Emil Novák
Právě proto píšu, že se vítr počítá dle umístění.
U fve je to daleko jednodušší.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 15:20 Reaguje na Pavel Hanzl
U FVE podle vás nezáleží na umístění?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 15:52 Reaguje na Emil Novák
Velmi zhruba.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 16:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako že velmi zhruba záleží na tom, jestli je panel na jihu Španělska nebo na severu Finska?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.12.2022 21:30 Reaguje na Emil Novák
Jistě, projektanti to znají a umí s tím pracovat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2022 07:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Až na to, že to zde neuvedl Studnička nebo Prostatik, ale "expert" Hanzl.
A teď pouze kope kolem sebe jak malý fracek.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.10.2022 16:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Vůbec nic, Švédsko a EU, to jsou dva ouplně jiné světy:-))).

Odpovědět
JB

Jarda Bobr

19.10.2022 14:56 Reaguje na Svatá Prostoto
Ne ,nepovede se Vám to
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

19.10.2022 14:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Do značné míry to je na hlasu lidu, tedy na tom jak se podaří hlas lidu ovlivnit. V ČR snad je veřejné mínění jádru pořád nakloněné, ale jistý si s tím vůbec nejsem, technicky orientovaných pořád ubývá
Odpovědět
RP

Radim Polášek

19.10.2022 14:56
To nás zase bude stát peněz na zálohách občasných zdrojů nebo za akumulaci elektřiny.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.10.2022 15:48
"Výroba elektřiny ze solárních a větrných zdrojů v EU dosáhla rekordu"

Cena elektřiny ovšem dosáhla mnohonásobku ceny před rokem. Platí jednoduchá úměra.
Čím víc elektřiny z OZE, tím je dražší.

Argumentovat jde střednědobými a současnými cenami elektřiny ve státech ,kde vládnou ekopošuci, Dánsko, Německo a ze zámoří Kalifornie(USA).

Hanzl se může střapčit jak chce, ale to je tak všechno, co s tím může udělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2022 22:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy máte zcela úžasnou schopnost, propojit do sebe zcela protichůdné jevy a vytvořit z toho závěr naopak.
Cena elektřina je způsobena zablokováním plynu, všechny OZE nezdražily ani o halíř.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.10.2022 05:42 Reaguje na Pavel Hanzl
ANALÝZA. Evropský trh s elektřinou je zralý k zásadní opravě, ne-li k totálnímu přenastavení. Systém, který fungoval téměř dvě desítky let, v krizi selhává. Na způsobu opravy ale nepanuje shoda ani mezi experty, ani mezi politiky.
------------------------------
Už si o tom šuškají i v Brně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 07:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak by dle vás měla ta oprava vypadat? Já vím, návrat k uhlákům a ropákům.
Jenže s tím nepočítá asi vůbec nikdo. Vždycky bude ten systém založen na OZE a možá i jádru.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 08:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Systém "založen" na OZE je jen zelená chiméra, ve skutečnosti žádný systém na OZE ve smyslu občasných zdrojů funkční není, systém může být buď založený na jádru (nebo vodě kdo ji má) doplněném OZE nebo na fosilních palivech doplněných OZE. Třetí možnost není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 09:39 Reaguje na Emil Novák
No, pí Drábová kdysi řekla, že přechod celé energetiky na OZE možný je, ale jen pro velmi silnou ekonomiku a Německo tak silné je.
Prostě OZE musí být tak předimenzované, že si v příhodné době vyrobí energii (hlavně asi ve vodíku) na vlastní zálohování.
Ovšem ty objemy jsou dost síla.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.10.2022 10:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, pokud nemáte odkaz na konkrétní zdroj a konkrétní citaci toho co skutečně řekla a ne to co vy si myslíte že řekla, protože to jsou obvykle dvě naprosto rozdílné věci, tak je to jako byste vůbec nic nenapsal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 15:01 Reaguje na Pavel Hanzl
No, pí Drábová kdysi řekla, ... ne, tohle rozhodně neřekla a pokud hodláte tvrdit opak, tak dejte zdroj na přímou citaci ... než jste někde někdy něco slyšel ... a nepochopil:-).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 15:51 Reaguje na Svatá Prostoto
https://www.youtube.com/watch?v=8NULH-WOb_o&feature=emb_title
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.10.2022 16:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Tohle už jsem viděl, a takto to tam rozhodně neřekla ... ale když hodíte konkréttně kdy, aspoň minutu, tak si to poslechnu klidně znova. Že jste to vy. Pak vám možná vysvětlím, co doopravdy řekla:-).
Ale třeba máte pravdu, uvidíme ... pošlete ten čas.
Odpovědět
ZK

Zan K.

20.10.2022 08:43
Je to možné. Ale vzhledem k lidnatosti, nárokům, spotřebě a rozloze EU (hustota osídlení), to má určitě svůj limit. Nejsme totiž v situaci jako některé africké státy, Kanda či Rusko se svou rozlohou. Tam budou ony limity určitě někde jinde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2022 09:41 Reaguje na Zan K.
Právě pro obrovské a méně lidnaté státy je OZE jednoznačná volba, nemusí mít žádnou dálkovou přenosovou síť a nekupují palivo.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist