JUDr. Ida Rozová "> TEST: Vodu balenou, nebo z kohoutku? - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/test-vodu-balenou-nebo-z-kohoutku
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení spotřebitelů TEST: TEST: Vodu balenou, nebo z kohoutku?

22. června 2009 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: JUDr. Ida Rozová, tel: 241 404 922
Je balená voda kvalitnější než voda z kohoutku? Nebo obráceně: Je pitná voda z kohoutku kvalitnější než voda balená? TEST se rozhodl provést důkladné analýzy balených vod a pitné vody z vodovodu. Dotazník, který předchází samotnému testování, má zjistit, jaké vodě dává přednost široká veřejnost.

Nedostatek informací, dezinformace a hlavně přesně zacílené reklamy udělaly z vody v plastové lahvi fenomén. Jak uvádí jeden ze starších průzkumů, 34 procent lidí pitnou vodu z kohoutku vůbec nepije nebo ji pije méně než jednou týdně. A právě z nedůvěry v kvalitu pitné vody, která teče z kohoutků, těží výrobci balených vod.

Časopis TEST bude provádět nezávislé a objektivní analýzy pramenitých, kojeneckých a pitných balených vod. Aby zároveň získal co nejvěrnější současný obraz chování a postojů spotřebitelské veřejnosti k baleným vodám, připravil na svých webových stránkách www.dtest.cz dotazník.

Prostřednictvím dotazníku umožní zapojení veřejnosti do přípravy testu. Na základě odpovědí budou vybrány nejprodávanější značky balených vod a bude zvolena metodika testu odpovídající chování českých spotřebitelů. Vyplnění dotazníku zabere několik málo minut.

S výsledky testu kvality a zdravotní nezávadnosti balených vod a pitné vody z kohoutku bude veřejnost seznámena koncem letošního roku na stránkách časopisu TEST a na www.dtest.cz.

Dotazník k zodpovězení je k dispozici na http://www.dtest.cz/dotaznik-voda.

Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST

Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 241 404 922
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 241 404 922, mobil: 604 660 290

Projekt byl finančně podpořen v grantovém řízení Ministerstva životního prostředí ČR. Materiál nemusí vyjadřovat stanovisko MŽP.

Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2007 publikovalo sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 7302 výrobcích, varovalo před 471 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 467 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je členem mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT).
JUDr. Ida Rozová, tel: 241 404 922
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
23. 6. 2009
reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist