The Guardian nebude prodávat reklamu těžařům fosilních paliv
"Naše rozhodnutí vychází z desítek let dlouhé snahy mnohých v tomto průmyslovém odvětví zabránit vládám po celém světě v opravdových klimatických činech," uvedli Anna Batesonová a Hamish Nicklin z vedení The Guardian. Ve společném prohlášení dodali, že reakce na globální oteplování je nejdůležitější výzva dnešní doby.
The Guardian rovněž uvedl, že zákaz reklamy na těžaře fosilních paliv je dalším krokem snah deníku snížit svou uhlíkovou stopu. Poukázal rovněž na výhrady ekologů, kteří dlouhodobě kritizují energetické společnosti za to, že se pomocí nákladné reklamy snaží v očích veřejnosti své aktivity vykreslit jako vstřícné vůči životnímu prostředí. Takovým příkladem je zdůrazňování relativně malých investic do obnovitelných zdrojů, zatímco se společnost nadále soustředí na těžbu fosilních paliv.
Rozhodnutí The Guardian přichází v době, kdy jeho vlastník Guardian Media Group (GMG) očekává v mediálním odvětví nelehký rok. Reklamy činí v celkových v tržbách GMG až 40 procent, což z inzerátů činí významnou část finančních zdrojů pro práci novinářů. Jaká část reklamních příjmů dosud pocházela od ropných a uhelných společností, The Guardian v oznámení z minulého týdne neuvedl.
Podobný krok jako levicový The Guardian doposud učinilo několik menších médií. Příkladem je švédský levicový list Dagens ETC, který toto opatření oznámil loni. Mottem Dagens ETC je Rudý deník pro zelenější svět.
reklama