https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/the-guardian-nebude-prodavat-reklamu-tezarum-fosilnich-paliv
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

The Guardian nebude prodávat reklamu těžařům fosilních paliv

5.2.2020 00:16 | LONDÝN (ČTK)
Britský deník The Guardian s okamžitou platností nebude z ekologických důvodů nabízet reklamní prostor ropným a uhelným společnostem. / Ilustrační foto
Britský deník The Guardian s okamžitou platností nebude z ekologických důvodů nabízet reklamní prostor ropným a uhelným společnostem. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | CSIRO
Britský deník The Guardian s okamžitou platností nebude z ekologických důvodů nabízet reklamní prostor ropným a uhelným společnostem. The Guardian v prohlášení z minulého týdne tvrdí, že se stal první velkou globální zpravodajskou organizací, která k zákazu reklamy na společnosti zabývající se těžbou fosilních paliv přistoupila.
 

"Naše rozhodnutí vychází z desítek let dlouhé snahy mnohých v tomto průmyslovém odvětví zabránit vládám po celém světě v opravdových klimatických činech," uvedli Anna Batesonová a Hamish Nicklin z vedení The Guardian. Ve společném prohlášení dodali, že reakce na globální oteplování je nejdůležitější výzva dnešní doby.

The Guardian rovněž uvedl, že zákaz reklamy na těžaře fosilních paliv je dalším krokem snah deníku snížit svou uhlíkovou stopu. Poukázal rovněž na výhrady ekologů, kteří dlouhodobě kritizují energetické společnosti za to, že se pomocí nákladné reklamy snaží v očích veřejnosti své aktivity vykreslit jako vstřícné vůči životnímu prostředí. Takovým příkladem je zdůrazňování relativně malých investic do obnovitelných zdrojů, zatímco se společnost nadále soustředí na těžbu fosilních paliv.

Rozhodnutí The Guardian přichází v době, kdy jeho vlastník Guardian Media Group (GMG) očekává v mediálním odvětví nelehký rok. Reklamy činí v celkových v tržbách GMG až 40 procent, což z inzerátů činí významnou část finančních zdrojů pro práci novinářů. Jaká část reklamních příjmů dosud pocházela od ropných a uhelných společností, The Guardian v oznámení z minulého týdne neuvedl.

Podobný krok jako levicový The Guardian doposud učinilo několik menších médií. Příkladem je švédský levicový list Dagens ETC, který toto opatření oznámil loni. Mottem Dagens ETC je Rudý deník pro zelenější svět.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist