https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vozy-prazske-mhd-a-prazskych-sluzeb-budou-moci-vyuzivat-vodikovy-pohon
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vozy pražské MHD a Pražských služeb budou moci využívat vodíkový pohon

3.9.2024 18:31 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Vozy pražské MHD a Pražských služeb (PSAS) budou moci využívat vodíkový pohon. Město zahájí společně s Pražskou plynárenskou (PPAS) a PSAS projekt dekarbonizace Prahy prostřednictvím vodíkové mobility. Cílem je snížení emisí. Pilotní projekt výroby a využití zeleného vodíku je financovaný z evropských fondů a zahrnuje vypracování studie na výrobu a užití zeleného vodíku. Hlavní město letos v březnu požádalo o evropskou dotaci zhruba 1,56 milionu Kč. Spolupráci na rozvoji technologií schválili pražští radní v polovině srpna, kdy odsouhlasili memorandum o spolupráci se zmíněnými firmami. Pilotní projekt potrvá do 31. prosince 2025.
 
"Projekt vodíkové mobility zapadá do naší energetické strategie, kterou v hlavním městě razíme. Jednak, aby Praha byla energeticky nezávislá a tím i bezpečná. A abychom využívali všechny dostupné zdroje energie, od těch klasických až po ty nové, takzvaně zelené. To vše samozřejmě i s přihlédnutím k ekonomické stránce věci," uvedl po srpnovém jednání městské rady primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Na základě schváleného memoranda budou hlavní město s plynárnou a PSAS spolupracovat na výrobě elektřiny z obnovitelných zdrojů energie, výrobě zeleného nebo nízkouhlíkového vodíku. Rovněž se budou zabývat skladováním a distribucí vodíku, využitím vodíku při jeho přeměně na elektřinu nebo elektřinu a teplo a při spalování. Pracovat budou též na rozvoji infrastruktury pro alternativní paliva a rozšíření počtu bezemisních vozidel a zavádění nových technologií do praxe.

V projektu město počítá s návrhem na umístění obnovitelného zdroje energie, elektrolyzéru a vodíkové plnicí stanice pro plnění autobusů a vozů komunálních služeb vodíkem ve vybraných lokalitách. Projekt obsahuje také ekonomickou analýzu a technickou studii proveditelnosti.

Projekt a spolupráce s PPAS a PSAS v oblasti využití vodíku je součástí takzvaného klimatického plánu, který Praha schválila. Plán zahrnuje záměry na zlepšení životního prostředí a omezení emisí či fosilních paliv v dopravě.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

4.9.2024 15:05
Ale vodíkový pohon je investičně i provozně dražší. Je přípustné chovat se nehospodárně z čistě ideologických důvodů?

Pokud si vodíkový automobil koupí přesvědčený oteplistický věřící, je to jeho věc. Proč by ale veřejnost měla přispívat na podobná gesta?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

4.9.2024 19:42
Vodíkový pohon můžeme přece využívat všichni! Pokud k tomu máme zdroj toho vodíku a pohonné zařízení...
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist