https://ekolist.cz/cz/ekolist/mesicni-souhrn/frantisekn-elfmark-vyvoj-situace-s-vlky-v-cesku-debatoval-jsem-s-odborniky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

František Elfmark: Vývoj situace s vlky v Česku – debatoval jsem s odborníky…

2.2.2021
Vlci se k nám začali vracet a rozšiřovat se na našem území (po více než sto letech) okolo roku 2018. Jelikož se dlouhodobě zajímám o stav a vývoj české přírody, zprávy o vlcích od té doby sleduji. Přítomnost vrcholového predátora v krajině považuji za důležitou a přírodě prospěšnou.
 

Když jsem se stal poslancem a členem Výboru pro životní prostředí, začal jsem se tématem zabývat hlouběji, uvědomil jsem si zejména důležitost konstruktivní diskuze mezi aktéry, jichž se rozšiřování velkých šelem dotýká (ochranáři, zemědělci, myslivci, politici, běžní občané…) a nezbytnost práce na opatřeních, která omezí konflikty mezi vlkem a člověkem (potažmo hospodářskými zvířaty).

V souvislosti s nejnovějšími výsledky monitoringu Hnutí DUHA, podle kterých se v současnosti na našem území nachází nebo do něj zasahuje 22 vlčích teritorií, i v souvislosti s podněty od občanů, z nichž některé požadují nekompromisní likvidaci vlků a jiné naopak požadují jeho ochranu a např. je zajímá, zda je řešeno pytláctví vlků, jsem se na schůzce se zástupci AOPK, DUHY i zemědělců bavil o současné situaci a výhledech do budoucna.

Vědci z Univerzity Karlovy v současné chvíli pracují na analýze zjišťující, jaká je ideální velikost vlčí populace na našem, potažmo středoevropském území. Toto číslo by mělo být vodítkem v posuzování, zda je vlků “moc nebo málo”, což je dnes spíše předmětem hospodských hádek mezi zarytými příznivci a odpůrci vlků. Číslo je velmi obtížné stanovit a v podstatě se nedá určit úplně přesně, avšak věřím, že i přesto nám pomůže udělat si lepší odhad o situaci a možných scénářích do budoucna. Kromě toho čekáme na schválení nového Plánu péče o vlka.

Stálicí je negativní obraz vlka v očích části veřejnosti. Mým názorem je, že každý by se měl zamyslet nad tím, zda je skutečně pro něj vlk hrozbou a nepřítelem a rozhodovat se na základě faktů a ne domněnek a hoaxů, které jsou bohužel hojně rozšířené. Není třeba mít kvůli výskytu vlků strach jít do lesa na procházku, pro farmáře a zejména chovatele ovcí je však obava na místě.

Jak na efektivní ochranu stád před predátory, to bylo právě jedním z probíraných témat naší schůzky. Ačkoli žádné opatření není stoprocentní, zabezpečení stád poskytuje jejich vysokou ochranu, pokud je provedeno správně a pečlivě. Farmáři mohou na prevenci ztrát způsobených vlkem také čerpat dotace, které by měly být v nejbližší době zjednodušeny a např. dotace z OPŽP by se měly stát dostupnými i pro menší chovatele.

Jako velký problém se však ukazuje, že chybí jakákoliv podpora ministerstva zemědělství, a neexistují pravidelné dotace na průběžná preventivní opatření, jako je např. krmení a výcvik pasteveckých psů. To je spolu s obtížností dosáhnout na běžné dotace jedním z důvodů, proč chovatelé ovcí v mnoha případech dostatečné zabezpečení nemají. Proto se spolu s kolegy budeme snažit rozvinout komunikaci s ministerstvem zemědělství na toto téma.

Chystá se i změna náhrad škod, aby pokrývaly přidružené náklady např. na veterinu či opravy zařízení poškozeného vlky. To je velmi důležité, avšak snahy, aby ke škodám, zejména na životech ovcí, pokud možno nedocházelo, musí být naší prioritou.

Prosím Vás všechny, ověřujte si informace. Vlk nepotřebuje bezmezné adorování a absolutní ochranu ve všech myslitelných případech. Zaslouží si však, aby se o něm (o jeho ochraně a přístupu k němu) rozhodovalo spravedlivě – na základě pravdivých informací a tvrdých dat, a ne v zápalu emocí a pod vlivem syndromu Červené karkulky.

Já osobně jsem v současnosti pro zachování existujícího stupně ochrany vlka v ČR.

Nejčastější dotazy ohledně vlků, současné rozšíření vlků.


reklama

 
foto - Elfmark František
František Elfmark
Autor je pirátským poslancem PSP ČR za Zlínský kraj a místopředseda Pirátů ve Zlínském kraji.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (161)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

2.2.2021 13:34
Čeho moc, toho je příliš - což natalo.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

3.2.2021 07:26 Reaguje na smějící se bestie
Máte pravdu.... té demagogie a lží ze strany některých chovatelů a jejich desinformační kampaně musí skončit....

Jak píše pan Elfmark. Je traba začít s věcnou a HLAVNĚ seriózní debatou....

A ještě dodám, že pokud má někdo například ovce a nedostatečně je zabezpečí, tak je vinen POUZE on stejně jako v jakýchkoliv jiných případech s podobným právním rámcem..... a pokud bych měl já rozhodovat o tom jak to bude, tak bych takové nepoučitelné a bezohledné idioty (kteří okatě hází vinu na někoho kdo se ani nemůže bránit a o své zvířecí svěřence se řádně nestará) obvinil z týrání zvířat....

S nezodpovědnými a sebestřednými kretény všeho druhu se v ČR zachází v rukavičkách, ale s lidmi co se snaží nesobecky dělat něco navíc pro jiné lidi i zbytek přírody je často zacházeno jako se zločinci....

Chorá duše určité části obyvatelstva české republiky, kvůli které to takto v ČR funguje.... a nejde zdaleka jen o vlky....
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

3.2.2021 16:15 Reaguje na Lukáš Kašpárek
A čemu říkáte dostatečné zabezpečení ?
I ekotlupa tvrdí , že účinnost opatření je až 85% a já říkám POUZE ! Přepočteno 15 ze 100 ovcí bude stejně roztrháno ? Chtěl byste mít v autě brzdy se stejnou poruchovostí ?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 22:15 Reaguje na Petr Pekařík
Účinnost opatření 85 % podle mého názoru interpretujete chybně.

Domnívám se, že správnější je tato úvaha. Ze stovky „adekvátně“ chráněných ovčích stád jich bude v průměru vlkem přepadeno 15. A v každém z těchto 15 přepadených stád přijde kvůli vlkům x ovcí o život (x může být nula až všechny ovce ve stádě).
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.2.2021 08:43 Reaguje na Majka Kletečková
Nicméně pořád je to naprosto nepřijatelné číslo.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

4.2.2021 12:31 Reaguje na Majka Kletečková
Napadla mne ještě jiná interpretace toho, co by ta 85-procentní účinnost mohla znamenat.

Z celkového počtu 100 pokusů o napadení ovčího stáda budou vlci v průměru v 85 případech neúspěšní a ovce zůstanou v pohodě, zatímco v 15 případech se jim podaří prolomit ochranu a zabít alespoň jednu ovci.
Odpovědět

Jan Šimůnek

2.2.2021 14:04
Problém vidím v tom, že autor absolutně nechápe, že dotčená vlky a jejich škůdcovstvím je prakticky celá společnost, protože škody se platí z daní, dotace na ploty apod. (navíc výrazně snižující prostupnost krajiny a přetínající tradiční komunikace, tedy jednoznačně škodící) také. Pochopitelně, na úkor benefitů, které by stát mohl občanům z daní poskytovat.

Autor prostě předvádí socanský přístup ve stylu "když na tu hovadinu nebudeme mít prachy, tak občany okrademe o to víc". Čímž se piráti jednoznačně profilují jako levičácká politická strana. I kdyby slibovali vše možné, pro střízlivě uvažujícího plátce daní budou nevolitelní. Spíš je budou preferovat různé typy sociálních parazitů.

V případě těch vlků je jasné, že bezkonfliktní soužití lidí a jejich hospodářské činnosti s nimi není možné. Příklad něčeho takového neexistuje nikde na světě. Vlk byl vždy predátor, který působil značné hospodářské škody a ohrožoval také i zdraví a životy lidí. Proto byl také u nás vyhuben a dobře se tak stalo. A tento stav je potřeba vrátit zpět.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.2.2021 18:30 Reaguje na Jan Šimůnek
Naprosto souhlasím, od svého otce, který jako zemědělský inženýr pracoval za c.a k. monarchie v Severní Bukovině a zažil útoky vlků na lidi v realitě, vím, že je jen otázkou času, kdy dojde i dnes k útoku vlčí smečky na člověka, nejspíše na dítě. Mne už se to netýká (je mně skoro 90 let), ale mých pravnoučat určitě. Vlk do kulturní krajiny nepatří a s Karkulkou to mé přesvědčení nemá nic spločného. Nemyslím si, že naší předkové byli tak hloupí, aby vlky vyhubili, kdyby bylo možné soužití s nimi.
Že: "Není třeba mít kvůli výskytu vlků strach jít do lesa na procházku.", je hoax, protože i pes, po mnoho generacích soužití psů s člověkem, napadne zejména dítě a několik dětí bylo psi zabito. To ještě zcela pomíjím, případnou epidemii vztekliny, která se, nejen v těchto zeměpisných šířkách, čas od času vyskytne. To, že ČR je od roku 2004 prohlášena za vztekliny prostou, neznamená, že při dnes rozšířeném chovatelství nejrůznějších zvířat, zvláště nelegálním, sem nebude zanesena (poslední výskyt v roce 2015 u netopýra, vzteklina vlků obecných je závažná z epidemiologického hlediska, protože nemocní vlci ztrácí strach z člověka a napadají lidi i domácí zvířata). Není otázkou zda, ale spíše kdy, se něco v souvislosti s vlky, stane.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.2.2021 18:34 Reaguje na Jiří Daneš
Navíc, benefit z vlků je nulový, kdyby se pníze věnované na podporu vlků věnovaly na podporu odstřelu přemnožených druhů lesní zvěře (divočáků a spárkaté), přineslo by to nepoměrně větší obecný užitek.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:19 Reaguje na Jiří Daneš
Je nulový proto, že vy ho nedokážete najít. Plácáte úplné nesmysly...opravdu penězi na vlky snížíte megalomansky přemnoženou zvěř? Jak to, že to tedy za ty miliony co jdou do lovců ještě nikdo za desetiletí nedokázal??? Vaše názory na věc a lidožravost vlků opravdu vypovídají o tom, že jste potomek c.k. monarchie.....
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.2.2021 19:32 Reaguje na běžný uživatel
Konkretně, kolik milionů jde do "lovců" a kolik do vlků? AOPK existuje a je placena z peněz poplatníků, pro "lovce" nic takového státního není.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:39 Reaguje na Jiří Daneš
Ale tady přece vůbec nezáleží jaký je původ peněz...lovci si uzurpují všechnu zvěř a šelmám nechtějí nechat nic....ročně jdou do nich stovky milionů za všechny ty zbraně, střelivo, lovecké chaty, poplatkové lovy, oblečeni, SUVéčka atd atd atd...a když jsou tak extrémně vybavení a tak dokonalí, tak jakto že nejsou schopni zvěř regulovat?????
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.2.2021 20:32 Reaguje na běžný uživatel
ročně jdou do nich stovky milionů za všechny ty zbraně, střelivo, lovecké chaty, poplatkové lovy, oblečeni, SUVéčka atd atd atd..?????????????????????????????
Od koho ty peníze asi jdou?
Pane, vás asi hlava často nebolí, že.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 21:15 Reaguje na Jarek Schindler
Ne nebolí...je to rozhodnutí těch lovců, že jsou ochotni do toho investovat - a rozhodně je kvůli tomu nebudu litovat, že "chudáci malí" s tím mají tak vysoké náklady....kdyby jim z toho nekynul prospěch, tak to dělat nebudou - ale přírodě z těchto lidí rozhodně prospěch nekyne - zvěř je přemnožená a krajina zdevastovaná....
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.2.2021 21:39 Reaguje na běžný uživatel
Nebolí. Tedy nic co by mohlo překvapit a nešlo vysvětlit. V dutině nemá co bolet.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 22:32 Reaguje na Jarek Schindler
Nápodobně.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

3.2.2021 07:59 Reaguje na běžný uživatel
Rád bych věděl kde je zvěř přemnožená. Na podzim jsem se byl podívat na jelení říji na Šumavě. Žádný jelen, žádné troubení. Ano. V Keni, tam jsem zvěře viděl dost. Tam ale nejsou ekologisti jako vy.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 10:51 Reaguje na Michal Ukropec
Na Šumavu zasahuje teritorium dvou vlčích smeček. Třeba si tam už vlci mezi jeleny stihli udělat pořádek. Na internetu jsem viděla fotky šumavských jelenů zadávených vlky.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 11:17 Reaguje na Majka Kletečková
Ach jo, proč se zas Majko vyjadřujete k něčemu, o čem nemáte ponětí. Akorát zase prokazujete svoji hloupost.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 13:10 Reaguje na Hunter
Nějaký věcný argument na skladě nemáte?
Odpovědět
LZ

Leon Zumr

3.2.2021 15:18 Reaguje na Majka Kletečková
Věcný argument je to jak zvěř která se nesměla lovit a měli ji lovit vlci přešla do jiných oblastí a dnes se řeší jak ji zlikvidovat. To ale někdo jako vy nikdy nepochopí.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 15:30 Reaguje na Leon Zumr
Je ale od té jelení zvěře rozumné, že všichni jeleni neodešli, protože jinak by neměli vlci co žrát. Takže díky vlkům je jich teď na Šumavě akorát, ne?

V oblastech, kam tito přebyteční jeleni přešli, tak asi nyní bude větší poptávka po vlcích, hádám.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 15:59 Reaguje na Majka Kletečková
Akorát? A proto zřejmě správa NPŠ chystala vyvražďování vysoké zvěře v přezimovacích obůrkách.

http://www.silvarium.cz/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/jako-vezne-v-koncentraku-park-planuje-strilet-jeleny-v-oburkach-plzensky-denik
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 16:36 Reaguje na Hunter
Ten článek o střílení jelenů v obůrkách je ze 7.1.2020. Nevíte, jestli byl ten plán nakonec uskutečněn?
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 17:09 Reaguje na Majka Kletečková
Zeptejte se Hubeného, co za ten 1 mil EUR v npš vyplodili.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 17:09 Reaguje na Hunter
https://www.npsumava.cz/sprava-np/seznam-projektu/nove-cesty-k-preshranicnimu-managementu-jeleni-zvere-v-dobe-klimaticke-zmeny/
Odpovědět
LZ

Leon Zumr

3.2.2021 16:07 Reaguje na Majka Kletečková
Pořád jenom hádáte, ale to bude asi věkem :-))))
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 22:30 Reaguje na Leon Zumr
To jsem z toho laň. Buď máte pravdu Vy a nebo pan Hunter s panem Michalem Ukropcem.

Tak nějak mi připadá tvrzení Hunterovo a Ukropcovo věrohodnější než to Vaše.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 23:50 Reaguje na Majka Kletečková
Také je možné, že nejblíže budu pravdě já. A nebo že jsme všichni vedle jak ta jedle.
Odpovědět
Hu

Hunter

4.2.2021 06:29 Reaguje na Majka Kletečková
Spíš jste nepochopila, co vám Leon Zumr říká, což není u vás nijak překvapující.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 16:04 Reaguje na Majka Kletečková
Jistě, ve vašem případě je to ale zcela zbytečné.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

3.2.2021 20:29 Reaguje na Majka Kletečková
Správa střílí cca 1000 kusů ročně. Rok co rok. Hlava nehlava. Bez ohledu na chovnost. Pro ekologisty zákony neplatí.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 20:43 Reaguje na Michal Ukropec
Tak hlavně správa za grant ve výši necelých 1 mega EUR přišla s návrhem na porušování Zák. 449/2001, par. 45, odst. 1, písmeno t) který explicitně říká: "střílet spárkatou zvěř v odchytových a aklimatizačních zařízeních a v přezimovacích objektech, s výjimkou zvěře poraněné a chovatelsky nežádoucí". Asi je v npš všechno chovatelsky nežádoucí kromě vlků :-).
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 22:33 Reaguje na Hunter
Zase tam ale není přemnožená parohatá zvěř, což má také něco do sebe.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 23:18 Reaguje na Majka Kletečková
Panebože, to je dílo.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

4.2.2021 12:30 Reaguje na Hunter
Dle emeritního poradce LČR Jana Metzla má být veškerá zvěř ve volnosti zlikvidována a myslivecká fakulta na MENDELU zrušena. Kdo chce zvěř, ať si jí chová zavřenou doma, v oboře nebo ZOO.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

4.2.2021 12:48 Reaguje na Michal Ukropec
To by se mi nelíbilo, aby byla veškerá zvěř ve volné přírodě zlikvidována. Vždyť např. srnci jsou jeho hlavní potravou. A na jelenech či divočácích si také občas pochutná.

Prosím o uvedení zdroje, ze kterého své tvrzení čerpáte.
Předem děkuji!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

4.2.2021 12:53 Reaguje na Majka Kletečková
Mám na mysli, že srnci,jeleni a divočáci jsou hlavní potravou pro vlky, nikoliv pro lesníka pana Metzla. O chuťových preferencích pana poradce nic nevím.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

7.2.2021 22:09 Reaguje na Michal Ukropec
Domnívám se (jako absolvent), že na MZLU v Brně "Myslivecká fakulta" neexistuje. Součástí Lesnické a dřevařské fakulty je Katedra myslivosti a lesnické zoologie;).
Odpovědět
bu

běžný uživatel

3.2.2021 23:26 Reaguje na Michal Ukropec
Hm...tak vy nevíte kde je zvěř přemnožená (no zřejmě jste slepý a nevzdělaný) - takže oni si to všechno asi zemědělci, někteří myslivci, přírodovědci a lesníci vymysleli, všechny ty škody za miliardy, že - co takhle se podívat na obyčejný nárůst odlovů vybraných druhů??? - https://www.statistikaamy.cz/2020/10/26/rekordni-odstrely-nejen-cerne-zvere. A tím že jste byl v Keni nikoho nedojmete - tam dnes jezdí každý kdo má "do *rdele díru"..... představte si, že i já ))))
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

4.2.2021 12:38 Reaguje na běžný uživatel
Samozřejmě vím. Před rokem byla schvalována novela lesního zákona, a v důvodové zprávě to měli lesníci a ekologisti rozepsané podle druhů. Psalo se tam i o radikálním snížení počtu přemnožených zajíců. To mi stačilo.
Odpovědět
MG

Milan G

2.2.2021 21:12 Reaguje na běžný uživatel
No to je teda hloupost. Taky by mně zajímalo od koho ty peníze jdou?
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 21:17 Reaguje na Milan G
Všichni myslíte jenom na peníze - na peníze pro sebe .... a běda jak vám na ně nějaký vlk "šáhne" ....hold pánové tvorstva....
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

2.2.2021 21:42 Reaguje na běžný uživatel
Když už, tak holt, šášo.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 22:33 Reaguje na Jan Olejníček
No ja!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.2.2021 21:06 Reaguje na Jiří Daneš
„Lovce“ nikdo před cca 100 lety na našem území totálně nevyhubil. Takže nepotřebují, aby bylo jejich navrácení aspoň do některých míst jejich původního výskytu státem podporováno.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.2.2021 19:39 Reaguje na běžný uživatel
Popište konkretně také ten benefit z vlků! Poznámka: Jsem potomek rodičů, "c.k." monarchie potomky mít nemohla, nebyla z živočišné říše. Je vidět, že máte značné mezery ve všeobecném vzdělání, když ani nevíte, že potomstvo mají pouze živočichové. Jste prostě ..., čímž končím diskuzi s Vámi. Byla by pod mou úroveň, nebo chcete-li pod můj obvyklý "level".
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:51 Reaguje na Jiří Daneš
Deer, wolves, and people: costs, benefits and challenges of living together
JL Martin, S Chamaillé‐Jammes… - Biological Reviews, 2020 - Wiley Online Library

Where can wolves live and how can we live with them?
LD Mech - Biological conservation, 2017 - Elsevier

Yellowstone after wolves
DW Smith, RO Peterson, DB Houston - BioScience, 2003 - academic.oup.com

Using small populations of wolves for ecosystem restoration and stewardship
DS Licht, JJ Millspaugh, KE Kunkel, CO Kochanny… - …, 2010 - academic.oup.com

atd. atd. atd.....
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 16:01 Reaguje na běžný uživatel
Jenže to jsou více-méně ochranářské bláboly, navíc vycházející z poměrů v opravdových pustinách, kde skoro nikdo nežije a hospodářská činnost veškerá žádná.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

3.2.2021 23:31 Reaguje na Jan Šimůnek
No jo..vy žádné konkrétní informace nemáte, tak vaší jedinou reakcí je to, že to nazvete "bláboly" - no, že se vůbec divím - proto taky plácáte svoje moudra jen na Ekolistu a nikam jinam se nedostanete....
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.2.2021 08:46 Reaguje na běžný uživatel
Což se nijak netluče s konstatováním, že autoři jednak patří do tábora vlkomilů (tudíž lze o jejich objektivitě důvodně pochybovat), a že své vlkomilné výblitky argumentují situací v pustinách s minimálním výskytem lidí a jejich ekonomických aktivit. A aplikace těchto výblitků na poměry v kulturní krajině s rozvinutou hospodářskou činností je prakticky nulová.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

4.2.2021 09:19 Reaguje na Jan Šimůnek
Výblitek jste vy sám - proboha proč se vyjadřujete k něčemu čemu nerozumíte!!!!! To máte o sobě tak vysoké mínění????
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:54 Reaguje na Jiří Daneš
Jenže to by se vám muselo chtít taky něco studovat a ne jenom povídat pohádky o tom vlci žerou lidi...
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

3.2.2021 07:32 Reaguje na běžný uživatel
To by jste po těchto primátech chtěl moc.... tito bezmozci na ekolist chodí pouze prezentovat svou ubohost a bezohlednost vůči všemu ostatnímu než jsou oni sami...
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 08:04 Reaguje na běžný uživatel
A vy jste něco z toho četl, třeba práce, které publikoval David L.Mech?
Odpovědět
bu

běžný uživatel

3.2.2021 11:16 Reaguje na Hunter
A vy??
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 11:27 Reaguje na běžný uživatel
Já ano, evidentně na rozdíl od vás. David L. Mech je asi jeden z největších odborníků na vlky a možnost jejich rozšíření a koexistence v dnešní krajině. Pokud byste jeho práce četl, tak byste tu neplácal takové hovadiny jak předvádíte. Asi nerozumíte psanému textu.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

3.2.2021 23:37 Reaguje na Hunter
Aha? A co z toho co jsem napsal je hovadina??? Jako že vlci nepřinášejí žádný užitek??? A znáte taky jiného vědce, který se zabývá vlky?? Nebo myslíte, že Mech je jediný??? No je mi o Vás známo, že znáte pouze a jenom Mecha - a na něj se obecně odvoláváte - ale rozhodně jste ho sám pořádně nečetl, protože to byste věděl, že je to milovník a ochránce vlků a rozhodně není proti jejich návratu do oblastí, kde žije člověk. Jaké články jste konkrétně četl???? Jakou jeho knihu doma máte??? Vaše dosavadní zcestné komentáře k taxonomii vlků a jejich ekologii svědčí o tom, že čtete tak maximálně internet a žádného Mecha.......
Odpovědět
Hu

Hunter

4.2.2021 07:16 Reaguje na běžný uživatel
Zkuste si to přečíst ještě jednou. Když to nepomůže, tak co už.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

4.2.2021 09:20 Reaguje na Hunter
Nápodobně.
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 08:31 Reaguje na běžný uživatel
Co je tedy oněmi benefity z přítomnosti vlka v naší kulturní krajině?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

3.2.2021 08:37 Reaguje na Jan Šimůnek
Třeba vášnivá diskuse na netu a podpora prodeje hutního materiálu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

2.2.2021 14:36
Autorovi určitě nelze upřít dobrou vůli a zájem nahlédnout do problematiky.
Tím to bohužel končí neboť závěr vyznívá tak, že se budeme chovat jak řeknou odborníci (které jsme neměli a nemáme) a Plán péče o vlka ( kovaný byrokraty v Praze a nadšenci ala Bílý tesák ).

Staré české přísloví :
" Lépe náprstek rozumu přirozeného než džber koupeného " je v tomto případě na místě.
Absolutně pak postrádám vazbu člena Výboru pro ŽP na trvale udržitelný rozvoj jako princip z něhož musí vycházet každá iniciativa i v oblasti návratu velkých šelem.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

2.2.2021 15:06
Jsem neustále udiven nepochopitelnou fascinací vrcholovými predátory v pozměněné a zdevastované krajině. Pole a spodní vody jsou likvidovány nelogickou produkcí energetických plodin na ekologická biopaliva přičemž na 1 joule biopaliva je spáleno 2,5 až 4 joule fosilních paliv. Takže obrovský vliv na klima. Dále splachy hnojiv a pesticidů do povrchových a spodních vod. Vymizení hmyzu, ryb, obojživelníků, plazů a úbytek ptáků. Pochybuji, že ochrana vlka nám pomůže s ochranou přírody. Ale o tom je ekologismus. Odvádění pozornosti, a sosání dotací.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.2.2021 18:37 Reaguje na Michal Ukropec
Zlatá slova.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.2.2021 18:46 Reaguje na Michal Ukropec
Jj, skutečné problémy neřešíme, místo toho vyrábíme další...
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:20 Reaguje na Michal Ukropec
Škoda, že o dané problematice nic nevíte....
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

3.2.2021 07:33 Reaguje na běžný uživatel
Vidíte ale, že jim to vůbec nevadí... hlavně, že mají na co nadávat....
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

3.2.2021 08:06 Reaguje na běžný uživatel
Jakou problematiku máte na mysli? Je mi 55 a raků, mihulí, mřenek, čolků, ještěrek nebo hadů jsem nachytal mrak. Nyní v těch místech jsou zmeliorované lány a pěstuje se tam kukuřice do bioplynky. Vy opravdu věříte tomu, že když tam bude vlk vše se vrátí do původního stavu?
Odpovědět
VJ

Václav John

2.2.2021 21:05 Reaguje na Michal Ukropec
Fascinace vlkem a predátory je otázka malého počtu lidí - pár myslivců, jednotek ocharnářů a některých zdejších diskutérů. Co se týká ochrany přírody, ať už státní nebo nestátní, je to sice (vlk) často diskutované téma, ale z hlediska aktivit lidí témě zcela okrajové. Problémy o kterých píšete se zabývá řádově nesrovnatelně víc lidí, než vlkem. Jen prostě když to napíšu blbě tak vybudování rybníčku pro ropuchy nebo sekání louky pro motýly pravděpodobně nepovede k tomu, že se objeví vyostřená diskuse a desítky příspěvků...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

3.2.2021 08:08 Reaguje na Václav John
Je to jen odvádění pozornosti. Nic víc. Za to jsou ekologisti placeni.
Odpovědět
LZ

Leon Zumr

3.2.2021 15:23 Reaguje na Václav John
Když to je tak okrajové tak z jakého důvodu to stát a EU tak dotuje a na ostatní tvory kašle.
Odpovědět
JM

Joska Malý

2.2.2021 15:18
Já bych rád věděl, jak je to s tím napadáním lidí. Představa, že v zimě jdu sám hřebenovku na horách, vařím si ve tmě jídlo... Jak se zachová taková hladová vlčí smečka? Pokud vlk napadne krávu, nechápu, proč by nemohl napadnout i mě. Napadení člověka vlkem jsou opakovaně dokumentovaná a nechápu, proč by se to u nás dít nemělo, obzvláště, pokud je to vlk, který se lidí jaksi nebojí a vesele napadá zabezpečná stáda.
Koneckonců do všech těch pohádek a legend, kde nemají moc dobrou pověst, se tato zvířátka nějak dostat musela, ne?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.2.2021 15:28 Reaguje na Joska Malý
Ty pohádky o napadení vlky mají zhruba tak realistický základ jako to, že ježci si nabodávají na ostny jablíčka a nosí si je do pelíšku. To Vás spíše v městě napadne a pokouše pes, než byste byl na hřebenovce napaden vlky. A mimochodem, neměl by mít člověk určitý pud sebezáchovy a v zimě sám necourat po hřebenech?
Odpovědět
JM

Joska Malý

2.2.2021 17:14 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jistě, a tady: https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_attack jsou napsané a citované úplné blbosti, že?
Jde mi o to, že se na tomto serveru opakovaně mluví o nezvykle synatntropním chování některých skupin vlků, pak je otázka, zda také nehrozí zvýšené riziko napadení člověka, naprosto legitimní.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.2.2021 17:37 Reaguje na Joska Malý
Váš zdroj uvádí v Evropě a Rusku od poloviny dvacátého století do roku 2002 osm útoků vlkem na člověka. Je zajímavé, že v jenom v České republice to jsou každoročně tisíce útoků psem, každý rok zde minimálně jeden člověk po útoku psa zemře, ale vlka bychom se obávat měli. Není to trošku divné?
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.2.2021 18:11 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Zkuste prosim porovnat dve cisla:
1) Pocet hospodarskych zvirat/lidi napadenych v urcitem uzemi vlkem DELENY poctem vlku vyskytujicich se na danem uzemi
2) Totez pro psy. nevim, kolik zije presne v CR psu a vlku ale tipuju to v pomeru nejmene tak 10 000 : 1 Osobne naprosto netouzim po tom, aby se tento pomer menil, zrovna tak jako necitim potrebu do stredoevropske krajiny reintrofukovat tygry ci neandrtalce, kteri ke zdejsi krajine v historicky ne tak davne dobe taky patrili. A vubec - tema "pes
a jaka byla geneze jeho souziti s clovekem" me prijde vysoce zajimave ekologicke tema. O to by se rozumni a vedecky ambiciozni ekologove meli zajimat daleko vic, nez o reintrodukci nejakych primitivnich dravcu jejichz nekompatibilita v kulturni krajine pretvorene Homo Sapiens byla nasim davnym predkum dostatecne jasna
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.2.2021 18:28 Reaguje na Miloš Zahradník
Porovnáváte neporovnatelné. Vlci jsou odkázáni na to, co si uloví, zatímco psi jsou krmeni člověkem a nemají obvykle potřebu lovit. Jinak vlk není primitivní dravec, ale je to vysoce inteligentní zvíře, které se dokáže přizpůsobit okolí. Jinak si myslím, že vlk ochranu zasluhuje, ale jinak, než to pojali soudruzi ekoteroristé. Ta ochrana by měla padnout v okamžiku, kdy vlk zaútočí na hospodářská zvířata. Vzhledem k tomu, že vlci jsou hodně inteligentní, brzy by pochopili, že lov hospodářských zvířat, není to pravé ořechové a namířili by svoje aktivity tam, kde je to žádoucí.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:14 Reaguje na Miloš Zahradník
Takže výsledkem je jeden útok vlka na 1000 útoků psů...hmmm....
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.2.2021 20:03 Reaguje na běžný uživatel
Pokud psu je - odhadem - 10 000 krat vic nez vlku tak ten pomer, co uvadite je pro vlka (ve srovnani s psem) jednoznacne nepriznivy a zaver by mel znit, ze vlci do nasi krajiny rozhodne nepatri
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 20:20 Reaguje na Miloš Zahradník
No...do naší krajiny nepatří vlk proto, že lidé jako Vy ho nenávidí. No a pak hledají každý pseudoargument k tomu aby dosáhli jeho vyhubení - včetně argumentů zcestných, středověkých a absolutně nesmyslných (jako je hrozba jednoho!!! útoku vlka). Vy určitě věříte i tom, že je Země placatá, viďte....
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.2.2021 20:30 Reaguje na běžný uživatel
Ze Zeme neni placata, to vim resp. tomu verim. Po pravde receno ale nechapu, proc u protinozcu vlci - a lide - neodpadavaji od zeme smerem dolu do vesmiru... :)
Ze 10 > 1 neni stredoveky pseudoargument, je to proste aritmeticky fakt
Odpovědět
VJ

Václav John

2.2.2021 21:17 Reaguje na Miloš Zahradník
Jenže tohle se nesrovnává snadno. Zabití člověka psem je naštěstí vzácná událost, stávají se u nás jednotky případů ročně. Útoky psa na člověka, to je naproti tomu celkem časté, řádově stovky, spíše tisíce případů. Pokud vás pes vážně nezraní, pravděpodobně se o takovém útoku dozví maximálně vaše okolí, jinak nikdo.

A velmi záleží na okolnostech. Potkat psa v parku je rozhodně bezpečnější než potkat vlka v lese. Na druhou stranu pokud potkáte agresivní uprchlou dogu, tak je zase rozhodně lepší potkat tu vlčí smečku, protože tohle zvíře pravděpodobně žádný strach z člověka mít nebude a šance, že vás napadne není malá. Právě takové případy občas skončí smrtelně. Vlk by to jistě taky dokázal, ale ze strachu to neudělá.

Historicky i recentně doložené útoky vlka jsou. Lidi mají sklony to ad absurdum přehánět nebo bagatelizovat, ale teoreticky můžete mít smůlu. Klíčové je, že ty případy jsou vzácné, a to až extrémně vzácné. Dvacet let, možná víc, čtu o tom, jak je otázka času, kdy vlk někoho napadne a zabije. Za tu dobu si nepamatuju žádný případ útoku vlka v ČR nebo na Slovensku. Útok medvěda, zabití člověka psem, smrt po bodnutí vosy, smrt po zmijím uštknutí, zranění způsobené jelenem nebo divočákem - to ano. Ale ne útok vlka. A osobně znám víc lidí, kteří vlky potkali doslova na pár metrů, protože se o to cíleně snažili. Nikomu z nich se nic nestalo a nikdo ani nebyl vystavený žádné agresi. Neříkám, že se to nemůže stát. Může. Teoreticky i klidně zítra. Ale je to aspoň dnes jev tak výjimečný, že se to klidně může stát až někdy okolo roku 2100.
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 16:04 Reaguje na Václav John
Jenže právě důsledkem aktivit vlkomilů je to, že vlci z člověka respekt a strach jednoduše nemají.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 21:18 Reaguje na Miloš Zahradník
Hm...stejně jako, že jeden útok vlka znamená "konec světa" a 10 000 útoků psů???...to se vlastně nic neděje....
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.2.2021 21:19 Reaguje na Miloš Zahradník
V absolutním počtu mají nejvíce útoků na člověka na svědomí jiní jedinci Homo sapiens.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

3.2.2021 07:38 Reaguje na Miloš Zahradník
To co tu předvádíte je prostá matematika v rukou demagoga....

Jde o absolutní čísla a O NIC JINÉHO...

Ta vaše kreativní práce s čísly je uboze okatá....
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

3.2.2021 08:29 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Mel jste v zakladni skole potize s pochopenim pojmu procenta?
Odpovědět
JM

Joska Malý

4.2.2021 11:26 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Demagogicky manipulujete. V Evropě jsou dokumentovány tisíce napadení lidí vlky od středověku a 7600 úmrtí, kupodivu ustávajís osidlováním krajiny a lovem vlků. Otázkou je kolik jich bylo ve skutečnosti. Vybral jste si časový úsek, kdy byly vlci ve značné části Evropy vyhubeni. V litvě mezi lety 1992 a 2000 bylo napadeno 72 lidí vlky se vzteklinou. Myslím, že je vcelku jedno, jestli jí mají nebo ne. V Asii v Biharu bylo mezi lety 1980 až 1995 zabito vlky přes 200 lidí. Z ruska tam čísla nejsou. V Korei v roce 1928 48 napadení lidí vlky, více než jakýmikoliv jinými šelmami. V severní Americe incidence poklesla s vyhubením vlků, poté, co jejich propagátoři tvrdili, že napadení nejsou dokumentována, došlo k navýšení populace a také došlo k několika napadením. V 21. století jsou dokumentovány dvě úrtí po napadení vlky. Jedno z nich právě vlky přivyklými na člověka.
Těch čísel je tam daleko víc a jasně z nich vyplívá, že vlci lidi napadají, pokud ne, tak proto, že tam nejsou.
Podle mne tedy lidé, kteří tvrdí, že vlci lidi nenapadají sprostě lžou.
Odpovědět

Jan Šimůnek

2.2.2021 18:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tihle vlci ovšem v důsledku jejich nesmyslné ochrany AOPK a podobnými pochybnými institucemi a organizacemi zcela ztratili strach z člověka, vypěstovaný více-méně důslednou střelbou do živého. Takže se silným reflexem u těchto vlčích populací: "pach člověka - utíkej, co to dá". Proto je u nás napadnutí člověka s fatálními následky jen otázka času.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.2.2021 18:44 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jste mírně řečeno podvodný vypravěč a propagandista. Všechny pohádky mají základ v reálných příbezích v minulosti a Vy rozhodně jste hloupější než naši předkové, kteří museli nasadit podstatně víc úsilí a znalostí přírody aby přežili, než Vy kdy budete muset.
A pes, který Vás napadne ve městě, je produkt tisícileté domestikace vlka, která se tu a tam ukáže jako nedostatečně funkční a přirzený instinkt lovce u psa převáží.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.2.2021 21:36 Reaguje na Jiří Daneš
Souhlasím s Vámi, že skoro všechny pohádky mají základ v reálných příbězích v minulosti. Nejen ta o Karkulce. Třeba ta o třech prasátkách odráží fakt, že vlci v přírodě sem tam redukují prasata.
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 08:34 Reaguje na Majka Kletečková
Existuje výklad, že pohádka o Karkulce je alegorie na zatmění Měsíce. A sedm kůzlátek a vlk zase o přechodu Měsíce přes Plejády.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

4.2.2021 13:04 Reaguje na Jan Šimůnek
Prosím mohl byste stručně popsat, v čem je pohádka o Karkulce alegorií na to, co píšete? Já v ní žádnou alegorii na zatmění Měsíce nevidím. Předem děkuji za vysvětlení.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.2.2021 16:13 Reaguje na Joska Malý
Já bych se na to u té hřebenovky podíval trochu z jiné strany ... bo plahočit se v zimě po hřebeni a ještě tam třeba v záhrabu blbnout s bivakem ... tak praštěný je jediný tvor, a to člověk:-))). Všechno ostatní je zalezlé, nebo se minimálně lonzá někde dole.
Odpovědět
JM

Joska Malý

2.2.2021 17:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Byl jsem nucen bivakovat ve 3000m n. m. v zimě bez spacáku ve winterraum. Zimní přechody hor byly a jsou vcelku norma v určitých kruzích. V našich horách bych se hor nebál. Ale přespával bych právě někde níže.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.2.2021 18:46 Reaguje na Joska Malý
Vy hrdino určitých kruhů!
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:14 Reaguje na Jiří Daneš
Myslím, že hrdina dlouho nebude, je v očekávání, že ho ti vlci na té hřebenovce sežerou....
Odpovědět
JM

Joska Malý

2.2.2021 19:36 Reaguje na Jiří Daneš
Pouze odpovídám na Vaše hloupé naznačovaní.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.2.2021 16:24 Reaguje na Joska Malý
Myslím, že to spadá do pojmu "příznivý stav", neboť nejen přemnožená spárkatá škodí našim lesům. A když takhle zvečera zaslechnete táhlé aúúú, buďto se kvapně vzdálíte, nebo u otevřeného ohně (a připravených loučí) nezamhouříte oka. Tím zanecháváte uhlíkovou stopu, proto je lepší suché dřevo nechat shnít, takže noční les bez člověka bude rovněž benefit za přítomnost vlků:-)
Odpovědět
VJ

Václav John

2.2.2021 21:26 Reaguje na Karel Zvářal
No, já nevím, vlky jsem dvakrát v přírodě slyšel (východní Polsko) a nevyděsilo mě to, spíš to byl zážitek. Ale možná budu zblblý ekologickou propagandou a jen shoda náhod vedla k tomu, že mě vlci nezkonzumovali :-)

PS - Na druhou stranu jsem slyšel (a jednou i viděl) i medvěda, a to se upřímně přiznám, že mi úplně veselo nebylo. To je už trošku jiná liga. Pokud chodím po lese, kde jsou "jen" vlci, tak to nijak neřeším, ale když chodím po horách kde jsou medvědi, tak jsem daleko opatrnější.
Odpovědět
bu

běžný uživatel

2.2.2021 19:12 Reaguje na Joska Malý
Ubožátko Malý...tak až půjdete přes tu hřebenovku a vlci vás tam sežerou, tak dejte prosím hned vědět, abychom měli nějaký důkaz, že k tomu skutečně dochází a opravdu to nejsou jen pohádky a legendy kam se tato zvířátka dostala.....
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

2.2.2021 18:21
Díky za pěkný informační článek.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.2.2021 18:51
V článku mne zaujaly informace:
Je hotový nový Plán péče o vlka, čeká se na jeho schválení.
Vědci z UK pracují na stanovení optimální velikosti vlčí populace u nás.
Chystá se změna náhrad škod, aby pokrývaly i náklady na veterinu ...

A ano, velice souhlasím s tím, že MZe by mělo konečně také začít podporovat chovatele v prevenci škod způsobeným vlky, např. dotacemi na krmení a výcvik pasteveckých psů. Piráti, když se vám to podaří vyjednat, pomůžete vlkům i chovatelům.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.2.2021 18:53
Prioritou je předcházet škodám na životech hospodářských zvířat. A to nikoliv vystřílením vlků, ale lepším zabezpečením stád! Proto je důležité, aby se dotace z OPŽP staly dostupnými i pro menší chovatele.

Žádat o dotace by mělo být v nejbližší době jednodušší? (Kéž by!) Dosáhnout na běžné dotace je zatím obtížné a předpokládám, že to je jedním z hlavních důvodů, proč chovatelé ovcí často dostatečné zabezpečení nemají.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.2.2021 19:12 Reaguje na Majka Kletečková
Vystřílení je extrém, se kterým nesouhlasím. Ale jsem pro regulaci vlků už dnes všude tam, kde působí škody. Pokud je podíl masa z ulovených ovcí údajné 1%, chytrý vlk si rychle spočítá, že za to riziko se mu tato místa navštěvovat nevyplatí. Nějaké otálení a čekání na "příznivý stav" je kontraproduktivní až trapné, a svědčí o odborné nezpůsobilosti tzv. ouředníků.
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 16:05 Reaguje na Majka Kletečková
Ať to ale komplet platí vlkomilové ze svého. Nevidím sebemenší důvod platit nějakým pošahaným jedincům jejich zvrácené choutky.
Odpovědět
JJ

Jiří Janota

2.2.2021 19:17
Dobrý den, pane poslanče. Škoda, že jste také nejednal se zástupci myslivců z ČMMJ, které se návrat vlků do ČR a Plán péče o vlka rovněž významně dotýká. Zajímalo by mne, kdo zastupoval Vámi zmíněné zemědělce a kdy Vámi zmiňované jednání proběhlo. Děkuji a příjemný den. Janota
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

4.2.2021 12:48 Reaguje na Jiří Janota
Dobrý den přeji pane Janota. S ekologisty nemá cenu se bavit. To je pouze snaha o nějaký Fierlingerismus. Jako včelař vím, že používám zakázaná antibiotika, jako zahrádkář mohu za úbytek pestrosti rostlin, jako rybář mohu za přehnojování našich vod a jako myslivec mohu za přemnoženou černou zvěř, protože nikde nelovím.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.2.2021 20:14
Myslím, že Piráti jsou první stranou, která se jasně profilovala vztahem
nejen k vlkům, energetice, ale i jiným otázkám. Volič tak má díky svým
prioritám jasno a může jim fandit a nebo ne. Takhle by se mohly i jiné
strany postavit k podobným otázkám, aby měl volič jasno. K samotným
vlkům se již nemíním vyjadřovat a pouze jsem si ujasnil koho volit.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.2.2021 20:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Opravuji poslední slovo na NEvolit.
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 16:06 Reaguje na Břetislav Machaček
Souhlas. Piráti jsou z mnoha důvodů naprosto NEvolitelní.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 22:44 Reaguje na Jan Šimůnek
Copak ti mořští lupiči. Hlavně nevolit stranu šikmookého mandarína!!!
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.2.2021 08:48 Reaguje na Majka Kletečková
Nahání sem "šikmooký mandarín" vlky, případně muslimy?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

6.2.2021 17:25 Reaguje na Jan Šimůnek
Vlky sem nikdo nenahání. Ani mandarín, ani nikdo jiný.
Odpovědět
Sl

Slovan

2.2.2021 20:43
S panem poslancem naprosto souhlasím.

"Neexistují pravidelné dotace na průběžná preventivní opatření, jako je např. krmení a výcvik pasteveckých psů. To je spolu s obtížností dosáhnout na běžné dotace jedním z důvodů, proč chovatelé ovcí v mnoha případech dostatečné zabezpečení nemají."

- Bingo! Jakmile se na Slovensku podařilo vyřešit problém s dotacemi (zjednodušení, rozšíření), tamní svaz chovatelů ovcí a koz neměl problém přistoupit na to, aby i na Slovensku byl vlk celoročně chráněn (proběhla na ekolistu vůbec tato zpráva?). Asi bude hold rozdíl mezi Budajem na Slovensku, který tento problém dokázal vyřešit za necelý rok s MZe i tamním svazem a naším Brabcem, který za těch 7 let neudělal na tohle téma vlastně nic! Že by v tom hodlal něco měnit v posledním roce asi nehrozí. Naopak Budaj je naprosto skvělý ministr, ta jeho aktivita je fantastická a je evidentní, že to tam chce zlepšit (obecně). Kvůli němu doufám, že ta vláda na Slovensku ty 4 roky dá.

"Prosím Vás všechny, ověřujte si informace. Vlk nepotřebuje bezmezné adorování a absolutní ochranu ve všech myslitelných případech. Zaslouží si však, aby se o něm (o jeho ochraně a přístupu k němu) rozhodovalo spravedlivě – na základě pravdivých informací a tvrdých dat, a ne v zápalu emocí a pod vlivem syndromu Červené karkulky. Já osobně jsem v současnosti pro zachování existujícího stupně ochrany vlka v ČR."

- Ámen! Lépe to napsat, pane poslanče, nešlo!
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.2.2021 21:02 Reaguje na Slovan
"Vlk nepotřebuje bezmezné adorování a absolutní ochranu ve všech myslitelných případech". Opravdu? Proto je asi vlk tak často ochranáři opakované téma.
Osobně jste pane Slovane, pro zachování existujícího stupně ochrany vlka v ČR. Otázka tedy zní, jaká ta ochrana vlastně je. Ona snad není absolutní?

No a ta ochty
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.2.2021 21:10 Reaguje na Slovan
"Vlk nepotřebuje bezmezné adorování a absolutní ochranu ve všech myslitelných případech". Opravdu? Proto je asi vlk tak často ochranáři opakované téma.
Osobně jste pane Slovane, pro zachování existujícího stupně ochrany vlka v ČR. Otázka tedy zní, jaká ta ochrana vlastně je. Ona snad není absolutní?

No a ta ochty
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.2.2021 08:52 Reaguje na Slovan
Typická úvaha zlodějského ekologického aktivity:
Uvědomte si laskavě, že ty peníze nevytváří stát, ale musí je vzít z toho, co vybere na daních a dát vlkomilům k ukájení jejich zvrácených choutek na úkor benefitů, které poskytuje jinak celé společnosti. A nebo stát na to natiskne nekryté peníze, a znehodnotí úspory všech občanů.
Na vlkomily je třeba hledět jako na zloděje a tak s nimi i jednat. A další ekologičtí aktivisté jsou na tom velmi podobně.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

6.2.2021 17:29 Reaguje na Slovan
Slovenský ministr ŽP pan Budaj má moje sympatie. Líbilo by se mi zavést podobná opatření i u nás.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

2.2.2021 21:52
Proč by to s vlkem nemohlo být na podobném schématu, jak si to odborníci z duhy představují u hospodaření se spárkatou zvěří? Tedy usměrňovat stav vlka podle výše škod jím páchaných. Kdy bude soužití s vlkem bez problémů, bude mít klid a třeba na Broumovsku se mu dostane výchovy.
Odpovědět
DA

DAG

2.2.2021 22:48
A takový jsou u Pirátů snad všichni. Babise nesnáším, ale nevím jestli chci, aby ho tihle porazili :(
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 06:36
MINISTR ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ OLAF LIES: DOLNÍ SASKO CHCE REGULOVAT POPULACI VLKŮ 2. února 2021 ROZHOVOR z 28.ledna 2021 S MINISTREM ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ OLAFEM LIESEM: DOLNÍ SASKO CHCE REGULOVAT POPULACI VLKŮ "Nemůžeme mít ploty v celé zemi," řekl ministr životního prostředí Olaf Lies (SPD, Sande) v rozhovoru pro NWZ (Nordwest Zeitung). „Protože spolková vláda nechce nechat vypracovat nezávislý odborný posudek na aktivní řízení vlčí populace, Dolní Sasko to nyní dělá samo.“
Dolní Sasko (německy Niedersachsen) je druhá největší ze 16 spolkových zemí Spolkové republiky Německo. Jen v Dolním Sasku je v současné době 35 vlčích smeček plus pár párů a jednotlivá zvířata. V této souvislosti vyvstává podle ministra životního prostředí Liese otázka, zda jsou vlci jako druh stále tak ohroženi, že musí být chráněni jako dříve. V roce 2020 vláda financovala opatření na ochranu stáda v hodnotě přes 5 milionů eur.

Dolní Sasko se necítí dostatečně podporováno federální vládou. Ministr životního prostředí Olaf Lies (SPD) se spoléhá na nezávislou vědeckou zprávu. “Mělo by být snazší podniknout správné kroky ve správný čas. Pastva má pro nás extrémní prioritu. Ne všude pomohou ploty. Pak musí přijít na řadu střelba.“

Ochránci vlků z Naturschutzbund Deutschland (NABU) v Dolním Sasku se bojí, že ochrana vlka bude masivně oslabena. Proto sdružení podalo stížnost Evropské komisi proti státní regulaci vlků.

Dolnosaský ministr životního prostředí Olaf Lies obvinil předsedu NABU Holgera Buschmanna z toho, že chce dále rozeštvávat veřejnost. Podle Liese nařízení o vlcích ve všech bodech odpovídá federálnímu zákonu o ochraně přírody, a tedy i směrnici EU o stanovištích. "NABU promarnila příležitost obohatit vlčí nařízení na jednání o konstruktivní návrhy."

Ochránci vlků jsou odtrženi od reality.

Podporu ministrovi vyjádřil také viceprezident Dolnosaského venkovského lidového sdružení Jörn Ehlers, když hovořil o „facce každému majiteli pasoucích se zvířat“ s odkazem na stížnost NABU na EU. Z pohledu venkovského obyvatelstva není možné ohradit ovce, kozy a jiná pasoucí se zvířata tak, aby byly chráněné vůči vlkům. Škody prudce rostou.

V souvislosti s povolením odstřelu problémového tzv. Rodewalderského vlka ministr životního prostředí Lies kritizuje skutečnost, že v důsledku kampaně provlčích aktivistů jsou lovci vystaveni veřejnému nátlaku. Někteří se obávají, že jejich jména budou zveřejněna nebo že jejich děti budou napadeny.

https://www.nwzonline.de/plus-politik/umweltminister-olaf-lies-wolf-bestand-in-niedersachsen-soll-reguliert-werden_a_50,11,3960249208.html

https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/Umweltminister-Lies-will-Schutz-von-Woelfen-ueberpruefen-lassen,wolf4432.html

https://www.agrarheute.com/politik/niedersachsen-eskaliert-streit-um-wolf-576890

www.vlktravunezere.cz
Odpovědět
Sl

Slovan

3.2.2021 10:14 Reaguje na Hunter
To má asi stejnou váhu jako ta kampaň na vykácení NP Šumava ze strany tehdejší hejtmanky Jihočeského kraje Stránské (ČSSD) - tedy nulovou :)
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 11:13 Reaguje na Slovan
Vy jste typický příklad arogantního ekofášos, bagatelizace jakéhokoliv jiného názoru vám jde skvěle, ale to je asi tak všechno. O nějakého vlka a přírodu vám teda určitě nejde.
Odpovědět
dm

david matoušek

3.2.2021 11:31 Reaguje na Slovan
Tak to pak má asi stejnou váhu i ta vaše zpráva o celoroční ochraně vlka na Slovensku a "uchcávání" z Budaje.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 06:38
Ministr vyhodil na hodinu vlčí poradce 2. února 2021 Dolnosaské ministerstvo životního prostředí s okamžitou platností propustilo dva ze svých vlčích poradců. Důvodem byly příliš kritické a nevhodné komentáře k vlčí politice země. Oba vlčí poradci opakovaně vystupovali proti rozhodnutím ministerstva, ale také proti současnému nařízení o vlcích, a to v rámci své funkce předsedy nebo místopředsedy Sdružení na ochranu vlků. Tím porušili zásady, které podepsali při nástupu do funkce.
Podle ministra práce vlčího poradce vyžaduje veřejnou zdrženlivost a citlivost v oblasti, kde je důležitá maximální objektivita a důvěra hlavní klientely: "Vláda nemůže tolerovat, aby postižení chovatelé pasoucích se zvířat zavolali vlčího poradce pro dokumentaci útoků na svá zvířata a kontrolu oplocení a za úřad přijede hlasitý provlčí aktivista, který agituje pro nekompromisní ochranu problémových vlků a zastrašuje jejich odpůrce."

Dolnosaský ministr životního prostředí Olaf Lies v dnešní tiskové zprávě říká : „Rozhodnutí o odstranění jednotlivých vlků není státním tajemstvím. Nevyhýbáme se ani soudnímu přezkumu - všechny správní soudy v minulosti v zásadě potvrdily rozhodnutí ministerstva. Právo veřejnosti na informace však dosahuje svých limitů, když je ohrožena pověst a život lidí. Jedná se o chovatele hospodářských zvířat, kteří v případě potřeby požádají o zastřelení problémového vlka, a lovce, kteří nezištně a z pocitu odpovědnosti podporují stát při odstraňování nebezpečných vlků. Zkušenosti se šikanou a hrozbami postižených bohužel v současnosti neumožňují uvolněnější přístup. Ochránci vlků požadují zveřejnění jmen a adres chovatelů a myslivců za každou cenu, aby je mohli zastrašovat. Je třeba se zeptat, kdo tu cenu má zaplatit. Přání smrti pro pastvevce na sociálních sítích jsou jen některé z mnoha příkladů toho, čím se chovatelům vyhrožuje."

https://www.umwelt.niedersachsen.de/startseite/aktuelles/pressemitteilungen/umweltministerium-trennt-sich-von-zwei-wolfsberatern-abschussgenehmigungen-fur-wolfe-bleiben-nicht-offentlich-196848.html

www.vlktravunezere.cz
Odpovědět
JM

Joska Malý

3.2.2021 12:35 Reaguje na Hunter
No a teď ta moje otázka: Pokud se v jiste lokalitě objeví tito tzv. problémoví vlčí, jejichž úniková vzdálenost od člověka je nižší, tedy je pro ně jednodušší živit se ovcemi, které jsou pro ně jistě snadnější kořistí, nežli divoká zvěř. Je možné, že v případě absolutní ochrany, se tato strategie bude prohlubovat a rozšiřovat? Může pak tato forma predatorni synatntropizace vést k větší pravdepodobnosti útoku na člověka? Obzvláště pokud se to naučí a pak najednou se zlepší opatření na ochranu stád a ty se stanou hůře dostupná? Co bude náhradním cílem?
Je tu jistý rozpor mezi tvrzením, že vlk se člověka přirozeně bojí a že je velmi inteligentní a učenlivý. Nevěřím, že strach z člověka je jim vrozený, ale budovaný.
A kdo kdy viděl video vlci versus medvěd nad mršinou, těžko uvěří, že okolo člověka je aura nedotknutelnosti. Když složí krávu, proč by nemohli složit i mě, že?
Odpovědět
Jaroslav Havel

Jaroslav Havel

3.2.2021 14:19 Reaguje na Joska Malý
Zrovna tenhle dokument jsem vcera shlidnul. Hlad je nejlepsi kuchar a vlci tak chytri, ze na nejmladsiho medveda predstiraji utok, aby pustil svoji mrsinu. Nutno taky dodat, ze k tomuhle chovani je donutilo, ze jejich prirozena potrava odtahla na jih a s medvedy souperil jen alfa parek aby uzivili vlcata.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.2.2021 15:49 Reaguje na Joska Malý
Ano, je to možné a je jen otázka času, než k tomu za současného stavu dojde.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.2.2021 06:43
Už jsem se na to díval taky.
Situace dospěla tak daleko, že saské ministerstvo na hodinu vyhodilo dva vlčí poradce.
Ti požadovali na sociálních sítích, aby byla zveřejněna jména farmářů, kteří si požádali o odstřel vlků pro neustálé útoky na svá stáda.

A (mezi řádky) nabádali , aby si to s nimi zastánci vlků fyzicky vyřídili.

Tady už nevidím žádný rozdíl mezi ekofanatiky a fašisty, kdy freikorps (1938) terorizovali české občany a napadali členy policie a finanční stráže v pohraničí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

3.2.2021 07:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
To nebyla otázka jestli, ale kdy. Kdo trochu čte hru, muselo mu být jasné, že problémy budou jen gradovat. A to přirovnání k zeleným freikorps je zcela přiměřené. Být to podle nich, budou se u nás objevovat oslavné články "Německo - země vlků, plotů a hodných lidí".
Odpovědět
LZ

Leon Zumr

3.2.2021 15:47 Reaguje na Karel Zvářal
Je to všude stejné. Ve Francii kde mají na letošní rok naplánovaný odlov minimálně stovky vlků, mají lovce s utajenou identitou aby je ekofašisté nebo melouni (jak já jim říkám protože meloun je navrchu zelený a uvnitř rudý jako bolševik) nemohli napadat a vyhrožovat jim nebo jejich rodinám jako to tady třeba dělá Martin Tomáš a jeho spolubojovníci likvidací grilováním dětí podpalováním domů atd.
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 16:10 Reaguje na Leon Zumr

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Jaroslav Havel

Jaroslav Havel

3.2.2021 08:26
Trosku plytke, nic nerikajici a na konci to pan "poslanec" zabil s Karkulkou. Cimz se odkopal, ze tady se rozumu moc nedostava.
Odpovědět
dm

david matoušek

3.2.2021 09:17 Reaguje na Jaroslav Havel
To máte pravdu, ale ne trošku plytké, spíš úplně o ničem. Obecné žvanění, které člověk slyší furt dokola. A výsledek, výstup žádný. Jenom klasické "mělo by se, měli bychom....".
Odpovědět

Viktor Šedivý

3.2.2021 09:29
Dotace, podpora, příspěvek a zase dotace.

Nejdřív vymyslím takové podmínky, které ekonomicky znemožní nějaké podnikání - a pak vymyslím, kudy do toho cpát (občanům ukradené) peníze, aby to jakž takž fungovalo.

Chtělo by to, aby každý, kdo navrhuje rozhazování peněz ze společné kasy k tomu také musel napsat, kolik na to bude muset každý z nás každoročně přispět a jaká daň mu kvůli tomu bude zvýšena.


(Ještě lepší by samozřejmě bylo z řetězu utržené levičáky k žádným veřejným záležitostem nikde a nikdy nepouštět.)
Odpovědět
Kajetán Hostička

Kajetán Hostička

3.2.2021 12:14
Ministerstvo zemědelstvi se hlavně chová jako za socializmu.
Odpovědět
JL

Josef Linhart

3.2.2021 15:15
Už se těším,jak budou tvrdí ochránci vlků reagovat,až někdo čirou náhodou překročí únikovou vzdálenost od vlčice se štěnaty.Je to velice pravděpodobné,protože vlci u nás nejsou příliž plaší.
Odpovědět
LZ

Leon Zumr

3.2.2021 15:37 Reaguje na Josef Linhart
Ona to nemusí být vlčice se štěňaty stačí aby tam měli potravu kterou si budou bránit jako si před majiteli brání dnes ovce které zadávily a odmítají odejít. Jenom že na to tady máme dost zelených bolševiků nebo fašistů ono to je jedno všichni se chovají podle stejného scénáře, kteří to budou popírat. Jak napsal velký bolševik Malík, mi tady máme jiné vlky než v Rusku nebo Turecku tak napadení nehrozí.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

3.2.2021 15:55 Reaguje na Josef Linhart
Divím se, že nikdo tu únikovou vzdálenost zatím nepřekročil. Už od jara kvůli lockdownu vyráží do přírody mnohem víc lidí než dřív a plaší zvěř.

Možná by se toho strachu z vlčích zubů mohlo využít. Kdyby ty davy lidí byly upozorněny na nebezpečí hrozící od málo plachých vlků, tak by třeba nechaly přírodu aspoň trochu na pokoji. Divoká zvířata a ptáci by určitě uvítali, kdyby se vlezlí Češi nechali vlky zastrašit a všude tolik nešmejdili.
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.2.2021 16:11 Reaguje na Majka Kletečková
Jsem toho názoru, že ta úniková vzdálenost je dobrý znak pro cílené střílení těch jedinců, kteří nemají z človeka respekt.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

3.2.2021 16:38 Reaguje na Majka Kletečková
Srovnejte to třeba s liškou - v Anglii na lov kašlou a ta zdomácněla i ve velkých městech ( až se objeví vzteklina , tak to bude jako druhý Covid). U nás se loví a přesto chodí vybírat kurníky a králíkárny , prostě si zvykla docházet pro levné jídlo k lidem. Jak to bude vypadat , až se namnoží vlci s větším apetitem a silou ? A navíc s jistotou , že je nikdo neloví a tudíž bez respektu z člověka? Nemyslím si , že vlk bude volit mezi napadením bachny se selaty a voříškem hlídajícím králíkárnu s kurníkem za plůtkem. Volba je jasná. Budeme oplocovat elektrikou i vesnice? Přijďte někdy na vesničku i nestřediskovou podívat osobně.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

4.2.2021 14:23 Reaguje na Petr Pekařík
Předpokládám, že v každém stavení na vesnici je nějaký voříšek, aby hlídal. Alespoň v jihočeských vesnicích, které znám, tomu tak je. Když bude v každém stavení místo voříška pastevecký pes, tak dohromady všichni tito hlídači vytvoří stráž, která vlky s velkou pravděpodobností odradí.

Sehnat v ČR štěňata pasteveckých psů není těžké a také už existují zkušení a ochotní poradci, kteří za poplatek pomohou praktickými radami s jejich socializací (nejen známý a vynikající Rudolf Desenský). Vídávám tyto psy čím dál častěji, pořizují si je bohužel kolikrát i lidé, kteří nemají hospodářská zvířata. A začínají je v čím dál větší míře používat bezpečnostní agentury.
Odpovědět
Jaroslav Havel

Jaroslav Havel

4.2.2021 14:55 Reaguje na Majka Kletečková
Opakuji, vy jste chora a prestante mlet o pastevekych psech, nebo se toho jeste nekdo chytne. Postavte se na naves u vas doma a tam tu svoji mantru vykrikujte. Je videt ze o tom nevite ani zbla.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.2.2021 14:56 Reaguje na Majka Kletečková
Teď jste to s těmi pasteveckými psy místo oříšků
dorazila. Nic o nich nevíte a plácáte nesmysly.
Tu neumí 90% lidí vychovat ani oříška a mají
vychovávat třeba Kavkazana? Tak to už tu mohou
být klidně mezi baráky vlci, protože jich bude
pouze pár stovek na rozdíl od všech psů ve vsích.
90% nezvladatelných psů a ještě velkých plemen,
tak tu budou denně noviny plné hrůz napáchaných
těmi psy. Nechci vás urážet a tak se prosím nad
svými "moudry" zamyslete sama. Napsat to chlap,
tak mu odepíšu že je ...!
Odpovědět
re

regis24

4.2.2021 17:43 Reaguje na Majka Kletečková
Přijde, že skutečně potřebujete léčení.
Již několikrát jsem vám psal citace ze zákonů, podle kterých bude majitel pasteveckeho psa trestně zodpovědný - za napadení člověka, jiného psa nebo vlka. Jste tak ubohá, že jste na to nikdy nedokázala nic odpovědět.
Vy ve svojí hlouposti budete příčinou neštěstí jiných lidí. Ale to vás netrápí. Jste odporný člověk, skutečný melou, jak vás nazývá Leon.
Tfujtajbl.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

4.2.2021 23:25 Reaguje na regis24
Pane regisi,
Vy některé názory tak strašně silně prožíváte ... Vždyť zde to je jen virtuální realita. Neberte si to tak moc k srdci.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

6.2.2021 10:14 Reaguje na Majka Kletečková
Rok dva a virtuál se stane reálem. Pochopte, že řešit únikovou vzdálenost už nebude vlk , ale člověk.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

6.2.2021 10:12 Reaguje na Majka Kletečková
V každém stavení pejsek je a přesto ho liška obejde a kurník vyrabuje. Srovnejte lišku ( mající strach díky lovu) a vlka x krát většího bez strachu z lovu a člověka. Myslím , že pejskem začne
Odpovědět
Sl

Slovan

6.2.2021 16:00 Reaguje na Petr Pekařík
Důkaz, že se vlk nebojí člověka? Už jste ho někdy v přírodě viděl? Ideálně tak, že se k vám přibližoval a zároveň o vás i věděl? Sorry, ale jděte s tímhle strašením fakt... víte kam. To jsou fakt pohádky, kterým uvěřím jen totální blbec.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

6.2.2021 17:38 Reaguje na Petr Pekařík
No on opravdu není pes jako pes.
Odpovědět
MB

Martin B

4.2.2021 21:04
Mě se poštěstilo setkání na 5-10 m.
Klobouk dolů jak se dokáže krýt terénem při přiblížení. Co měl za lubem nevím, ale i když jsme si koukali z očí do očí se dál přibližoval a až když jsem udělal pohyb k němu spolu se psem tak otočil.
A jasně když má liška mladý a potřebuje je nasytit taky vyrabuje slepice atd. pes nepes za dne.
Je to krásný a má to svoje stinný stránky.
Co jo a co ne musí rozhodnout lidi co tam žijí, takže věřím že v Praze to demokraticky bude pro vlka, ale co Rumburk, Šluknov ?
Proč dotace ? Proč ne radši normální daně? Danit 20 tis. příjem a ještě zdanit spotřebu ? Nemocnici tam nemaj to řešte proboha. Vlk se nějak protluče. Dotace tohle slovo nepatří do slovníku normálního člověka, tím se může ohánět buď zmrd a nebo duševní impotent.
Aneb máme problém, já chci ke korytu tak slíbím dotace...a zvednu daně tlesk tlesk.
Odpovědět
JM

Joska Malý

5.2.2021 10:00
Pokud nás teď všude na horách čeká tohle: https://www.farmazvirat.cz/informace-pro-turisty/
Tak potěš koště. Po vzoru coronaviru jakakoliv napadeni pasteveckými psy by se mela take pricist na ucet vlkům a podle toho konat.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

5.2.2021 14:10 Reaguje na Joska Malý
V blízkosti stáda ovcí mějte svého psa na vodítku a nikdy s ním nezkoušejte projít stádem, které hlídá pastevecký pes. Pokud pastvinou, na které jsou zvířata hlídána pasteveckými psy, projíždíte na kole, sesedněte z kola a kolo veďte.

To snad není pro turisty velké omezení, na to se dá zvyknout. Přecházení frekventované silnice bývá mnohdy náročnější.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

6.2.2021 10:09 Reaguje na Majka Kletečková
Otázku je , zda bude vůbec krajina díky elektroohradám průchozí. To si budete muset vzít svačinu i pro ratlíka navíc. A taky žádné puštění pejska při houbaření. Vlček ho zaportuje , ani nehlesne.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

6.2.2021 17:40 Reaguje na Petr Pekařík
Pan Břetislav Machaček by Vám vysvětlil, proč nepouštět pejsky a psy při houbaření.
Odpovědět
JM

Joska Malý

6.2.2021 11:08 Reaguje na Majka Kletečková
"Pokud pastevečtí psi štěkají, běží k vám a zatarasí vám cestu, zůstaňte v klidu a dejte jim čas, aby vyhodnotili situaci. Pastevecké psy neuklidňujte. Udržujte vzdálenost od stáda. V případě nutnosti je možné udržovat psy ve vzdálenosti pomocí turistických holí tak, že je budete držet šikmo dolů směrem ke psovi. Pokud je budete chtít zaplašit zvedáním nebo šermováním holí sem a tam a křikem, naopak je proti sobě vyprovokujete. Jakmile psi akceptovali vaši přítomnost a přestali štěkat, pokračujte poklidně v cestě.

Snaha o průchod stádem přes jednoznačné varovné signály ze strany pasteveckého psa mohou vést k tomu, že po vás chňapne. Pokud si nejste jistí, raději stádo zdaleka obejděte nebo se vraťte."

Pecka. Tohle chápu na horách v Rumunsku, ale v kulturní krajině střední Evropy opravdu ne!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

6.2.2021 17:47 Reaguje na Joska Malý
Nechápu, proč by to nemělo platit i u nás. Beru to jako daň, která za to stojí. Ovce budou mnohem lépe chráněné a člověka zas tak moc neubude. Respekt z vlků způsobí, že lidé nebudou tak masově okupovat přírodu.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

6.2.2021 10:32 Reaguje na Joska Malý
Film super. Nádherné dílo samozřejmě ekotlupy - všechno je vymyšleno , pohoda. Co když pes nebude vůbec hlásit a najednou bude vedle vás ( Pyrenejec je podle mne slabý odvar Šarplaninců , Alabajů, Středoasiatů apod.)? Turistická túra vlastně skončí u nejbližší pastviny, pak se otočíte a ještě stihnete v chatě oběd = super. A navíc jste se nahoře i vyprázdnili.
Potřebujete se zbavit psa ? Nevoďte ho do útulku , ale na horskou túru ! Bezva :-(
Za rok dva cedule s novým nápisem : Setkáte-li se se psem , lehněte si na zem a vyčkejte na pomoc. Hodně štěstí !
Setkáte-li se s medvědem , nic nedělejte. Medvěd udělá vše za vás ! :-))
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

6.2.2021 17:56 Reaguje na Petr Pekařík
Španělský mastin je ještě klidnější a vyrovnanější pes než Pyrenejec. Tahle západní plemena jsou z hlediska bezpečnosti lidí a jejich psích miláčků do hodně kulturní krajiny vhodnější než ta východní.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist