https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/danan-balcarova-cesko-celi-extremum.na-radeni-prirodnich-zivlu-se-musime-mnohem-lepe-pripravit
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dana Balcarová: Česko čelí extrémům. Na řádění přírodních živlů se musíme mnohem lépe připravit

2.7.2021
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Po pandemii koronaviru, na kterou nebyla Česká republika vůbec připravena, zasáhly zemi neobvyklé klimatické projevy. Přívalové deště, krupobití a silný nárazový vítr střídané vlnami veder a završené nejničivějším tornádem v naší historii. Tornádo na Moravě je odborníky označováno dokonce jako nejsilnější tornádo v Evropě za posledních 20 let. Piráti vyjadřují soucit všem, které tato katastrofa zasáhla, zastavili kampaň a hledají způsoby, jak obětem pomoci.
 

V předposledním červnovém týdnu proběhla celorepubliková akce Týden pro klima, kdy jsme si připomněli důležitost ochrany životního prostředí a klimatu. Neuběhl ani týden a již nám příroda stačila připomenout, jak velkou ničivou sílu může nestabilní klimatický systém mít.

Kromě již zmiňovaného devastujícího tornáda na Hodonínsku jsme mohli dále sledovat i řádění dalšího nezvyklého klimatického úkazu, tzv. downburstu, v obci Stebno na Lounsku. V některých obcích Středočeského kraje se potýkali s bleskovými povodněmi. Voda se valila ulicemi a stékala z polí neschopných zadržet přívalové srážky.

Bouře měly i další závažné dopady, například v Plzeňském kraji se v jejich důsledku ocitly desetitisíce domácností bez elektrické energie, 24. června popadaly stožáry u jaderné elektrárny Temelín a musel být odstaven druhý jaderný blok. Po středeční bouřce bylo na celém území Česka bez proudu kolem 145 tisíc domácností a zastavil se i provoz na železnicích a dálnicích.

Aktuální události ukazují, že projevy klimatické změny nejsou vzdáleným problémem rovníkových, přímořských a polárních států. Dotýkají se i nás ve střední Evropě. Na podobné přírodní katastrofy musíme být v budoucnu lépe připraveni a jejich možný výskyt musíme zohlednit při plnění klimatických cílů a adaptačních opatření v krajině. I proto jdou Piráti do voleb s komplexním plánem Důraz na klima.

Za posledních 60 let se Česká republika oteplila v průměru o 2 °C a podle dostupných klimatických modelů bude tento trend pokračovat. Je prokázáno, že teplejší a zároveň vlhčí podmínky zvyšují nestabilitu a vztlak vzduchu. S postupující změnou klimatu a oteplováním budeme čelit stále častějším projevům extrémního počasí – silnějším a nečekaným srážkám i ničivějšímu suchu.

Pomozme zasaženým spoluobčanům a oblastem. Zároveň ale začněme podnikat důsledné kroky v ochraně klimatu. Připravme se na to, že klimatické poruchy mohou být stále častějším jevem.


reklama

 
foto - Balcarová Dana
Dana Balcarová
Autorka je předsedkyně sněmovního Výboru pro životní prostředí a členka Pirátů.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (76)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pp

pavel peregrin

2.7.2021 07:00
Zcela zbytečný článek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 07:12 Reaguje na pavel peregrin
Bohužel, není.
Jenom mezi diskutujícími na Ekolistu je velké procento jedinců, kteří klimatickou změnu vůbec neuznávají a snahu o její omezování považují za klimaalarmistické čerpání veřejných peněz do kapes oteplovacích lobbistů.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 08:13 Reaguje na Pavel Hanzl
A měli by snad uznávat ? Když jde právě u to čerpání/odklánění peněz právě do kapes oteplovacích lobbistů ! Místo na smysluplné věci pro přírodu, společnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 08:28 Reaguje na smějící se bestie
Pokud člověk není schopen pochopit klimatickou změnu, ty tisíce informací nepobere, tání ledovců i tornádo na Moravě považuje za mediální bublinu, pak nemá šanci pochopit vůbec nic.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.7.2021 09:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste zase jednou čerpat z faktů a ne z vašich pomatených dojmů...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/unikatni-mapy-tornada-a-silne-vetrne-jevy-v-cesku-a-evrope-168648#dop_ab_variant=578230&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=RGPRRzJIQtL-202107020709&dop_id=12447449&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 09:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je nějaký pokus o demagogii?

Když vyštracháte všechna tornáda z minulosti, tak zjistíte, že skutečně se občas nějaké v minulosti v Evropě taky prohnalo.
Taky najdete suchá období, vedra, povodně a jiné klimatické jevy a to má být jako důkaz, že se klima neotepluje rekordní rychlostí??

To je systém zvaný "záměna hladiny významnosti", kdy se okrajový jev rozmaže a povýší a klíčové parametry (měření teploty, úbytek ledovců, emise CO2) se neuvedou vůbec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 08:33 Reaguje na smějící se bestie
Stejně by mě zajímalo to "čerpání pro lobbisty". Každý o tom mele, ale jak to vlastně funguje?

V normálních zemích se postaví gigantické OZE elektrárny za obrovské peníze, ty produkují elektřinu levněji, než uhláky, ovšem v jiné struktuře. Kde vidíte ten podvod?

Jaké smysluplnější investice, než do čisté energie, vidíte vy?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 08:37 Reaguje na Pavel Hanzl
JE/Temelín II, vodní elektrárny.
OZE a " větrníky " musí být zálohované !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 09:29 Reaguje na smějící se bestie
JE nejsme schopni postavit VŮBEC (stačí se podívat jak se vypisuje jenom tendr) a na vodní elektrárny nemáme dost vody.

Neplatný pokus, zkuste to znovu.

OZE mají jinou strukturu a na ní se dělá snad víc, než na samotných OZE. Ty jsou technicky i ekonomicky zvládnuté a jejich výstavba běží už naplno. Píšu o Evropě.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 11:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Všechno jde, když se chce. A nesmí do toho kecat/házet vidle zelený.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 15:46 Reaguje na smějící se bestie
Fakt?
Náš úžasný tendr se podělává stále dokola a vůbec to nemá nic společného se zelenými. Ti nejsou už hodně dlouho ani v parlamentu a je to u nás řízeno silně ropácky. Taky proto to začíná kolabovat.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
No samozřejmě politika - Němci JE ruší, tak se musíme jako kolonie opičit.

A navíc - ruský je přece fuj !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 16:14 Reaguje na smějící se bestie
Tak to nesvádějte na zeleňáky.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 16:35 Reaguje na Pavel Hanzl
I politici jsou zelený, nebo jim jdou na ruku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.7.2021 09:09 Reaguje na smějící se bestie
Problém tendru na dostavbu Dukovan přece není vůbec o zelených názorech, ty tam vůbec nefigurují.
Celé je to o bezpečnosti země, o energetické závislosti na totalitním státu, který nás oficiálně označuje za nepřítele a slibuje nám, že nám "vyrazí zuby".
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.7.2021 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Rusko nebylo do tendru přizváno. V tomto týdnu jsem zaznamenal informace, že by i Westinghouse měl být vyloučen.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.7.2021 18:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pokud vím, tak ten tendr ještě vypsán nebyl a zvěsti o tom, co tam bude nebo nebude, jsou jen spekulace s významem nula.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.7.2021 00:32 Reaguje na Pavel Hanzl
:-))), mluvíte o sobě
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 08:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Podvod je i v tom, že ty peníze jdou na všechno možné ( platy, propagaci, atd. ), jen ne přímo na potřebné věci - materiál, práci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 09:24 Reaguje na smějící se bestie
Fakt? Dejte link.
Z čeho se teda platí ty bilióny za samotné turbíny a fve panely a celou infrastrukturu kolem?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 11:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, jenom tak pro kamarádíčky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 15:49 Reaguje na smějící se bestie
Co se dává zase kamarádíčkům? Co pořád plantáte za cypoviny?
Vy fakt máte pocit, že celá EU je zrorumpovaný babišistán??

Já vím, kremelská propaganda nám to dlouhodobě tlačí do hlav....
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Dotace jsou jenom pro schválený, prověřený a doporučený firmy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 16:15 Reaguje na smějící se bestie
U nás. V normálních zemích to jede přes tendry.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.7.2021 08:30 Reaguje na pavel peregrin
Zcela zbytečný komentář... :-)
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

2.7.2021 09:03 Reaguje na pavel peregrin
Souhlas, tohle není výzva k ochraně klimatu, ale předvolební agitka. Takže ano, zbytečný článek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 09:51 Reaguje na Marcela Jezberová
"Zároveň ale začněme podnikat důsledné kroky v ochraně klimatu".

Je to výzva k ochraně klimatu (nic nového pod sluncem) ale hlavně přihlášení se k celoevropskému systému čisté energetiky.

Nikdo nic jiného a lepšího nevymyslel, ropáci jen melou iracionální plky o zcela iluzorním jádru a jinak NIC.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

2.7.2021 10:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Jsem dost stará na to, abych agitaci poznala na sto honů. Před pár desetiletími také jedna strana slibovala světlé zítřky. A také zapomněla lidem sdělit, co jim tyto světlé zítřky ve skutečnosti přinesou. Postupně zjišťuji, že Piráti jsou této straně v lecčems podobní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 11:24 Reaguje na Marcela Jezberová
Vy jste ten článek vůbec nečetla, že?
Není tam přece vůbec nic o žádných světlých zítřcích (naopak o černých), natož o tom, co by měly přinést.

A čemu jsou Piráti podobní? Je to Evropská levice, převládající směr v EU.
Mě se to taky nelíbí, jsem umírněný pravičák, ale proti ropáckému fašismu, který u nás převládá, je to skutečně nebe a dudy.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.7.2021 11:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Koukám druhej Rada z Lidovek.cz
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.7.2021 11:29 Reaguje na Marcela Jezberová
Souhlas. Obsah je ... máme problém, musíme jej řešit, Piráti to zařídí.

A to je tak nějak všechno.
Na leták asi ok, na článek fakt hodně slabý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 15:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Politické strany nabízejí programy, jak řešit různé problémy a lidé si je podle toho vybírají a volí.

To se jmenuje demokracie.

U nás si lidé zvolili nepolitiky, kteří slíbili, že budou řídit stát jako firmu (to vymyslel kdysi Mussolini), takže se na jakékoliv řešení čehokoliv vymastili a hrabou jen pod sebe.

Těžko jim to vyčítat, lidé věděli předem, co jsou zač.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

2.7.2021 08:53
Klima je globální problém a musí být řešen globálními účinnými nástroji. O tom nemají Piráti v programu, bohužel, vůbec nic a jejich předseda o tom nechce cokoliv slyšet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 09:25 Reaguje na Jiří Svoboda
Piráti nejsou globální strana. Globální řešení se skládá s miliónů řešeních lokálních.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

2.7.2021 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Z miliónů a možná miliard lokálních řešení, ale v rámci efektivního jednotného globálního konceptu, o který se nikdo nezasazuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 09:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Ten globální koncept je jasný už dávno a je tím snížení spalování fosilního uhlíku, nic jasnějšího, jednoduššího a globálně platného neznám.

Jaký jiný koncept máte na mysli??
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

2.7.2021 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč by všichni lidé na světě měli přestat spalovat fosilní uhlík, když je to ekonomicky výhodné? To jim dáte nějaké školení?

Já navrhuji jednoduchý koncept jak uměle fosilní uhlík globálně zdražit, aby jeho spalování přestalo být ekonomicky výhodné, a takto vybrané peníze všem dospělým jako kompenzaci rozdělit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 15:57 Reaguje na Jiří Svoboda
O tohle se lidé snaží od Kjótského summitu, ale nelze to prosadit. Ropácká lobby je příliš silná, ovládá celé státy (Rusko, Čínu, Arabské ropné země atd.).
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

2.7.2021 16:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Kjótský summit zavedl ten ETS paskvil a EU se toho drží jak hovno košile. Pokus něco změnit od EU neexistuje. Ta je celá ropáky a Gazpromy ovládána. Ti tam dovolují budovat OZE, protože vědí, že OZE je z trhu nevytlačí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.7.2021 09:18 Reaguje na Jiří Svoboda
EU nejvíc buduje OZE a prosazuje Green deal, ropáctví se tam skutečně nechytá. Nevím, kde jste na takové nesmysly zase přišel. Nové vydání kremelských demagogií??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.7.2021 09:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Přechod na zemní plyn není ropáctví ???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.7.2021 18:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Není. Je to nutný přechodový prvek mezi uhlím a OZE, plynové technologie se budou využívat pro zelený vodík vyráběný právě z přetoků OZE.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.7.2021 00:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Toto dokáže tvrdit jedině hlupák jako jste vy.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

5.7.2021 21:03 Reaguje na Pavel Hanzl
A ten zelený vodík z širých lánů fotovoltaik budou kupovat v Rusku a posílat Nordstreamy 1-8, protože plynný vodík má čtvrtinovou výhřevnost co zemní plyn.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.7.2021 21:46 Reaguje na Jiří Svoboda
Z vodíku uvaří syntetické palivo a než se všechno překope i v babišistáně, celý Nordstream bude odepsaný.
Odpovědět
va

vaber

2.7.2021 09:40
paní Balcarová snad spadla z měsíce , ve stejné situaci je celý svět ,ale ona potřebuje dělat reklamu Pirátům ,kteří jak brouci Pytlíci vše napraví,
už ji vidím jak si kupuje velkou ledničku do které vleze až tu bude 50°C ,tak nějak je třeba se připravit,
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.7.2021 16:11 Reaguje na vaber
Z měsíce ne, ale z paroubkova Marsu jako pan Hanzl :-)
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

2.7.2021 10:42
Downburst jako "klimatický úkaz"? Nesmysl. Stejně tak připisovat tornádo klimatické změně je nesmysl. Tornáda tu byla, jsou a budou, ale vždy to bude velice výjimečný jev. Stejně jako sownbursty...
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.7.2021 10:52
Kolik bylo tech ran egyptskych - 7?? Kolik jich uz mame za sebou? Hrabose, nemoc, pocasi, piraty..... :-))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 11:25 Reaguje na Jarka O.
Hrabivý babišistán, to je ta první a teď se to rozjede.
Odpovědět
MV

Miloš Volenec

2.7.2021 14:26

"řádění dalšího nezvyklého klimatického úkazu, tzv. downburstu" Wikipedie (https://en.wikipedia.org/wiki/Downburst) uvádí, že jak downburst tak tornádo patří mezi meteorologické, nikoli (nezvyklé) klimatické jevy.
"teplejší a zároveň vlhčí podmínky zvyšují nestabilitu a vztlak vzduchu" Laicky bych řekl, že nestabilita se odvíjí od rozdílů teplot a rel. vlhkostí...termín vztlak vzduchu slyším poprvé, rád se poučím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 15:59 Reaguje na Miloš Volenec
Vztlak je tlak směrem nahoru, na tom plují lodě i létají balóny nebo letadla.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

2.7.2021 21:00
Hlavně by Piráti před volbami měli voličům poctivě sdělit, co hodlají prosazovat v energetice z jádra.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.7.2021 22:58 Reaguje na Karel Tejkal
No, hlavně europoslanec Peksa.

To je rozený energetický guru...
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

3.7.2021 08:16
soucit si zaslouží živé bytosti a ne majetek. Každá situace ať je jakákoliv nás má něco naučit....nepřipoutávat se a pochopit, že nic na tomto světě není statické a vše se vyvíjí. Tedy neexistuje jen dobrá nebo špatná situace ale existuje jen to, co přijmeme do své hlavy. Zkrátka, jak by řekl stoik, když si vsugerujeme, že je něco hrozné, tak to zkrátka hrozné bude....je to na nás
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.7.2021 09:15 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jenže pak existuje taky objektivní realita.
Když bude vedro a sucho a my si vsugerujeme, že prší a je příjemně, tak mám na zahrádce salát stejně nevyroste.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

3.7.2021 12:47 Reaguje na Pavel Hanzl
realita je vždy objektivní, protože je získaná naším přirozeným vnímáním či snahou ...ono v danou chvíli je pouze to, že když je něco suché, snažíme se to zalít. Nic jiného není. Pokud není nic k zalévání nemůže to ani uschnout, vsugerovat si to můžeme ale lžeme sobě, ale pak už je to spíš příběh pro doktory.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.7.2021 18:51 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Člověk nejedná pouze na úrovni zvířecích instinktů, je mu dána taky inteligence.

A to je vlastnost, která mu umožňuje domýšlet vlastní jednání do budoucnosti.
A lidé takto obdaření se normálně stávají politiky a usměrňují vývoj celé spoolečnosti.

Jenže dnes ta změna probíhá tak rychle, že na to reaguje jen malá část politiků konkrétními činy.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

4.7.2021 09:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Klimaalarmisté se snaží probudit v lidech strach, což je prastarý evoluční instinkt. Lidé zasažení klimatickou fobií tento instinkt upřednostňují před racionalitou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.7.2021 09:32 Reaguje na Karel Tejkal
Klimaalarmisté upozorňují na fakt, že se řítíme do až fatálního průšvihu.
Mají na to stovky jednoznačných důkazů.

U někoho to může vyvolat strach, u jiného snahu hledat řešení. U většiny oblblé ropáckou demagogií nechumelismus, nějak bylo, nějak bude. Šlus.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

4.7.2021 10:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Stovky jednoznačných důkazů? Nebuďte směšný jako kreacionisti.
Neúčastnit se všeobecného extatického třeštění může být postoj poměrně racionální.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.7.2021 12:36 Reaguje na Karel Tejkal
Jednoznačným důkaz je stoupající koncentrace CO2 ve vzduchu, stoupající globální teplota, zase dokázaná tajícími ledovci na celém světě atd. atd. atd. to snad není možný, vy musíte být dub.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.7.2021 12:42 Reaguje na Karel Tejkal
Vy jste silně zmatený, kreacionisté popírají vědecké poznání světa a drží se dogmaticky Bible.

Já argumentuji POUZE vědeckými poznatky, jednoznačně dokázanými.

Prostě astronomové dokázali, že Země je kulatá a obíhá kolem Slunce, úplně stejně klimatologové dokázali, že to oteplování je způsobeno spalováním fosilního uhlíku.
Tohle je prostě realita, (dávají si ale stále asi 4% pravděpodobnosti, že je to jinak), já za to nemožu.

Jakou pravděpodobnost, že Země je placatá a Slunce visí na nebeské báni, udávají astronomové??
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

4.7.2021 13:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Kreacionisté také tvrdí, že argumentují pouze vědeckými poznatky, jednoznačně dokázanými. Můžete si podat ruce.
Klimatologové nic nedokázali, pouze vytvořili hypotézu, že oteplování je způsobeno spalováním fosilního uhlíku. Ne každý vědec (klimatolog) tuto hypotézu beze zbytku přijímá, na rozdíl od aktivistů, pro které je to zjevená pravda.
Dále si uvědomte, že nazývat dubem někoho, kdo na rozdíl od vás tvrdou vědu vystudoval, je poněkud za hranou. Ovšem ve vaší intelektuální bublině se to pravděpodobně dělá běžně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.7.2021 21:54 Reaguje na Karel Tejkal
Asi jste ty kreacionisty nečetl, ikdyž jste mě na ně dal link, protože se odvolávají především na Bibli.

Atropogenní oteplování není žádná "hypotéza", je to tvrdá realita dokázaná z několika nezávislých směrů, těch 40 mld. tun ročních emisí CO2 je prostě argument, který se nedá obejít.

Prostě astronomové taky dokázali, že Země je kulatá a obíhá kolem Slunce, i když "ne každý "vědec" tuhle hypotézu beze zbytku přijímá, na rozdíl od obyčejných občanů (aktivistů), pro které je to zjevená pravda".
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

5.7.2021 22:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro kreacionisty je (dokázaná) pravda vše, co se jim líbí (co vyhovuje jejich ideologii). A co se jim nelíbí, je nepravda. V tomhle jste úplně stejný jako oni.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.7.2021 21:57 Reaguje na Karel Tejkal
Pokud někdo doposud nepochopil, že se Zeměkoule tragicky rychle otepluje, musí být nutně dubem, to jinak možné není.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

5.7.2021 22:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, v posledních letech se otepluje. Omezit produkci CO2 je žádoucí. Jenže způsob, který protěžují zelené ideologie napáchá na klimatu ještě větší škody než produkce CO2.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.7.2021 12:51 Reaguje na Karel Tejkal
Pojem "exatické třeštění" si zase vymysleli ropáci, já ani nevím, jak to vypadá.
Já naopak vidím pouze racionální debatu nad tím, jak to udělat, aby se tragédii předešlo.

Pouze slečna Greta Thunberg do toho vnáší určitý emoční náboj, ovšem stále opakuje "věřte vědcům".

Já vidím iracionalitu právě u ropáků, kteří postoj "hlavu do písku" považují za "rozum".
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.7.2021 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Na vládu slátanin opostran se
nijak moc netěším, ale kvůli
vám ano. Jsem zvědav, jak je
budete chválit za jejich
ekologické činy, se kterými
jsme se už v minulosti měli
možnost potkat a následky tu
jsou dodnes ve formě zákonů,
které nepostihují lajdáky a
i vyslovené lumpy. Pokud vám
nevadí, že stát sanuje resty
"podnikavců", tak vězte, že
z toho bude v budoucnu zlatý důl dotovaný obyčejnými lidmi, protože pouze oni nebudou moci "optimalizovat" své daně.
Odpadové hospodářství, které
bude tím zlatým dolem, je už
dnes postihováno směšnými
pokutami s možností se jim
vyhnout zcela díky těm zákonům
z dob jejich vládnutí. Snaha
to změnit si bude muset počkat další volební období. Dnes
v Ostravě hoří autovrakoviště
a není to jediný případ, kdy
je pachatel ekologické havárie
"neznámý" a nepotrestán.
Hoří často skládky pneumatik,
různých odpadů a je jasné, že
požár je nejlevnější likvidací. Postihy jsou směšné a vyplatí
se odpady vypustit do řeky a
nebo nechat shořet. Nelze sice úmysl dokázat, ale logicky se
nejen nabízí a už pouhé
zanedbání bezpečných pravidel
při nakládání s odpady by mělo
být exemplárně potrestáno.
Kolikpak dneska v Ostravě bude
do ovzduší vypuštěno nejen CO2,
ale i jiných sajrajtů a to pouze proto, že může někdo ty
hořlavé materiály pouze kupit
a nelikvidovat průběžně? Toto
není odpadové hospodářství,
ale hnus podle vadných zákonů.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

5.7.2021 22:51 Reaguje na Pavel Hanzl
V tomto směru studenti opakovali zkratkovitá hesla a slogany zelených politických a aktivistických organizací.
https://www.osel.cz/10498-diskuze-s-organizatory-stavky-pro-klima.html
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

5.7.2021 07:57
http://www.cmes.cz/sites/default/files/2004_3_69-77.pdf
Konvekční bouře, které 25.-26. května 1872 postihly rozlehlou oblast západně od Prahy, se vyznačují extrémní intenzitou přívalových srážek v průběhu několika hodin, která
dosud nebyla na území ČR překonána. Zatímco události tohoto druhu zpravidla zasáhnou plošně omezenou oblast a způsobují přívalové povodně na malých tocích, je studovaný případ ojedinělý i velikostí postiženého území. Přívalové srážky,
krupobití a tornáda tehdy zasáhly velkou část povodí Berounky, přičemž nejen na řadě jejích přítoků, ale i na samotné
Berounce došlo k dosud největší známé povodni, která si
vyžádala asi 240 obětí na životech (některé prameny uvádějí
až 337 obětí). Z hlediska tohoto počtu byla povodeň jednou
z největších živelních pohrom v Čechách za posledních
nejméně 200 let. Mimořádné nasycení podloží vodou ze spadlých srážek vedlo i k sesuvům svahů, přičemž u obce Mladotice (okr. Plzeň-sever) došlo dokonce ke vzniku hrazeného
jezera, což je událost v Českém masivu během historické
doby unikátní
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.7.2021 11:13 Reaguje na Vladimir Mertan
Zkuste si nakreslit časovou osu třeba od středověku po dnešek a udělejte si na ni tečky za každou silnou klimatickou událost podobného typu.
Zjistíte, že koncentrace teček bude po roce 1990 výrazně hustší.
Odpovědět

Viktor Šedivý

5.7.2021 09:10
Tento způsob zneužití lidského neštěstí k předvolební agitaci je poměrně odpudivý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.7.2021 11:08
Pro pana Machačka:
nedělám si iluze o vládě příští, i kdyby byla stavěna z demokratických stran bez ANO.
Očekávám, že zablokuje to děsivé hospodaření a zcela gigantickou korupci, ale v normálních věcech se bude plácat jako každá dřívější.
Zákony o odpadech máme asi (nevím to jistě) srovnatelné s normálními zeměmi, ovšem skutečné jednání je silně ovlivněno zcela propadlou morálkou většiny obyvatel.

Prostě vypouštění jedů do řek, zapalování skládek odpadů a podobné jednání si třeba v Rakousku NIKDO!! nedovolí i kdyby mu nehrozil zákonný postih. Prostě sousedi by dotyčného asi umlátili (obrazně).

Něco tak ostudného, jako je třeba vyšetřování otravy Bečvy by tam nemohlo projít ani teoreticky, taková politická garnitura by v následujících volbách nedostala ani ťok.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.7.2021 22:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte pane Hanzl oni si ti sousedi zaplatí "likvidaci" odpadu
u nás a jinde ve světě. Už pouhý vývoz ojetin k nám končí
na našich vrakovištích a prodej jejich šuntů v řetězcích
není nic jiného, než vývozem odpadu. Průmyslové havárie jsou
všude ve světě a píši o haváriích a ne o trvalých výjímkách,
či o šlendriánství a záměru. Možná čtete pouze soudničku z ČR
a tak nevíte o haváriích jinde. Bečvu šetří policie a předá
po došetření spis soudu, tak nevím o co vám stále jde? Aha!
Už vím, viníkem není Babiš, tak je vyšetřováni ostudné. Je
ubohé takto hodnotit, zda se případ šetří správně, když jste
laik, který kritizuje závěry znalce. Pročpak dosud nikdo
nedodal oponentní znalecký posudek a nenapadl průběh šetření
pro zaujatost policie? No protože asi není co napadnout a
pokud ano, tak to trvá ještě déle, než oficiálnímu vyšetřování.
To je ostuda, že tak s tou oponentůrou ti "odborníci" otálejí
a nechtějí to co nejdříve dořešit, vždyť přece znají viníka už
od prvé hodiny havárie. Nechci vás urazit, ale moudrý člověk
čeká na výsledek šetření a soudní rozhodnutí. Hlupák soudí bez
soudu a šetření podle dohadů a sympatií. Dosaďte si kým asi
tak jste.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist