Průměrná cena ojetých elektromobilů letos klesla pod 700 000 korun
S rostoucím stářím se ale zvyšuje pravděpodobnost nehod a zatajená havárie může u elekromobilu ohrozit na životě. "Opravené elektromobily po haváriích mohou být potenciálně nebezpečné, pokud nedojde k výměně baterie. Cena nové baterie ovšem často bývá 50 procent a více z ceny nového auta. Pokud dojde k vnitřnímu poškození baterie, nemusí být poškození na první pohled znatelné a baterie může i v opraveném autě nějakou dobu fungovat, v tom případě ovšem může jít o časovanou nálož - po několika týdnech může dojít v baterii kvůli vnitřnímu poškození ke zkratu a požáru," podotkl Pajer.
Nejčastěji se na českém trhu ojetých elektromobilů prodávají vozy značky Volkswagen s podílem 14,31 procenta. V těsném závěsu se drží Tesla se 14,25 procenta a třetí pozici zaujímají elekroauta BMW s podílem 13,62 procenta. Další příčky v první desítce neprodávanějších značek patří vozům Škoda, Hyundai, Mercedes-Benz, Audi, Kia, Renault a luxusním vozům Porsche. Nejprodávanějším modelem je Volkswagen e-Golf, následuje model ID.3, Tesla Model 3, BMW i3, Škoda Enyaq iV, Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron, Kia e-soul, Renault ZOE a Porsche Taycan.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (18)
Michal Ukropec
14.9.2024 20:50Slavomil Vinkler
15.9.2024 08:04 Reaguje na Michal UkropecSlavomil Vinkler
15.9.2024 08:05 Reaguje na Slavomil VinklerJaroslav Řezáč
15.9.2024 16:29 Reaguje na Slavomil VinklerJaroslav Řezáč
15.9.2024 16:28 Reaguje na Michal UkropecMichal Ukropec
15.9.2024 16:53 Reaguje na Jaroslav ŘezáčHonza Honza
15.9.2024 08:03Podobně i FV, pokud jich bude hodně a nebude úložiště, jednoznačně je budou odpojovat od sítě, jakmile bude svítit slunce. FV se vyplatí, ale ne 10MWh za 300 tis Kč!
Slavomil Vinkler
15.9.2024 08:48 Reaguje na Honza HonzaJaroslav Řezáč
15.9.2024 16:31 Reaguje na Slavomil VinklerJiří Svoboda
16.9.2024 09:04 Reaguje na Slavomil VinklerSlavomil Vinkler
16.9.2024 09:49 Reaguje na Jiří Svobodapepa knotek
15.9.2024 10:50Michal Ukropec
15.9.2024 16:56 Reaguje na pepa knotekPavel Hanzl
15.9.2024 18:56Honza Honza
16.9.2024 07:18 Reaguje na Pavel HanzlProgram OZE musí být připraven (jako měla být připravena digitalizace staveb. zákona - ne revoluční hurá na to!), musí být zajištěn stabilní zdroj el. (JE, plyn elektrárny), distribuce, regulace, instalované kapacity FV jen do hodnoty spotřeby nebo kapacity baterií.
Prostě dotovat miliardami prosté primitivní tupé nedomyšlené neohraničené rozšiřování FV a elektroaut za každou cenu jako revoluční program je stejná pitomost jako násilná tupá nedemokratická kolektivizace zemědělství v 50letech. To také odhalil (v této věci) geniální V. Klaus!
Dotovat miliardami se má příprava na elektrifikaci (stabilní zdroje elektřiny- včetně dorovnávacích plyn. elektráren, distribuce, regulace, nabíječky) a výzkum baterií a úložišť, jelikož elektrifikace je skutečně jediná perspektiva.
Jak k tomu přistupuje naše vláda? Dle vyjádření všech ministrů a kompetentních členů plně v souladu s tím, co píšu, v reálu ale stále trvá nekritická podpora programu OZE a naopak schází masivní podpora a zavádění přípravných prací a výzkumu.
Pavel Hanzl
16.9.2024 20:30 Reaguje na Honza HonzaSamozřejmě jede výzkum všeho, alkumulace, plyny, JE atd. atd. vám tohle snad nakukali ropáci, že?
Viktor Šedivý
17.9.2024 08:22 Reaguje na Pavel HanzlSolárním kurvítkům sítě říkáte energetika?