Unilever odstraní do deseti let ze svých čistících prostředků přísady z ropy
Unilever oznámil, že dotyčné chemické látky v jeho čisticích a pracích prostředcích utváří 46 procent uhlíkové stopy společnosti. Pokud je nahradí udržitelnějšími složkami, sníží ji o pětinu.
Mezi nejprodávanější značky čisticích prostředků společnosti patří Cif, Domestos, Omo nebo Sunlight. Unilever zaznamenal během koronavirové krize bezprecedentní poptávku po čisticích prostředcích.
"Lidé si přejí dostupné udržitelné produkty, které jsou stejně dobré, jako ty tradičně používané," řekl Peter ter Kulve, který v Unileveru vede divizi péče o domácnost. Investici v objemu jedné miliardy eur bude společnost směřovat do biotechnologického výzkumu a vytváření biologicky odbouratelných produktů s nízkou spotřebou vody.
Oznámení podniku bylo prvním krokem iniciativy Clean Future, která si klade za cíl mít produkty bez uhlíkové stopy do roku 2039.
reklama