Dorota Šišková "> AKCE CIHLA FUNGUJE OPĚT PO DELŠÍ ODMLCE NA CELOSTÁTNÍ ÚROVNI A PROPOJUJE OSM ORGANIZACÍ Z ČESKÉ REPUBLIKY. KAŽDÝ DÁRCE SI MŮŽE VYBRAT KONKRÉTNÍ PROJEKT, KTERÝ POMÁHÁ LIDEM S MENTÁLNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM A PODPOŘIT HO I Z POHODLÍ DOMOVA DOBROČINNÝM DAREM VE FOR - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/akce-cihla-funguje-opet-po-delsi-odmlce-na-celostatni-urovni-a-propojuje-osm-organizaci-z-ceske-republiky.kazdy-darce-si
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Portus Praha: AKCE CIHLA FUNGUJE OPĚT PO DELŠÍ ODMLCE NA CELOSTÁTNÍ ÚROVNI A PROPOJUJE OSM ORGANIZACÍ Z ČESKÉ REPUBLIKY. KAŽDÝ DÁRCE SI MŮŽE VYBRAT KONKRÉTNÍ PROJEKT, KTERÝ POMÁHÁ LIDEM S MENTÁLNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM A PODPOŘIT HO I Z POHODLÍ DOMOVA DOBROČINNÝM DAREM VE FOR

25. srpna 2022 | Portus Praha
Autor: Dorota Šišková, tel: 731037512
V roce 2020 a 2021 se kvůli Covidu nemohla konat sbírka v ulicích v takovém rozsahu, na který je zvyklá, a tak se objevil jen jeden cihlový stánek v Praze. V té době se také přesunula cihla do online prostoru. Nemožnost prodávat cihly v ulicích v těchto dvou letech podnítila vznik virtuálních e-cihel, které si lidé můžou koupit a přispět v libovolné výšce, kdykoliv a odkudkoliv. Dárci na webu akcecihla.cz mohou zaslat dobročinný dar, který zde má formu symbolické E-cihly. https://www.akcecihla.cz/e-cihla/ Podpořit sbírku je tedy možné jak fyzickou koupí cihly, tak celoročně zakoupením té virtuální.

Původně pražská sbírka se tedy postupně rozšířila i do dalších měst po celé republice a uplynulé roky také do online prostoru pod názvem e-cihla. V roce 2022 se již začala opět připravovat dlouho očekáváná sbírka v celostátním rozsahu a spojilo se včetně Portusu Praha, z.ú. celkem 8 organizací - Arkádie, o.p.s., Benediktus, z.s., Centru LADA, Diakonie ČCE – středisko Střední Čechy, Charita Prostějov, Ledovec, z.s., RYTMUS Střední Čechy, o.p.s. Sbírka tak podporuje projekty v Praze, Středočeském, Plzeňském, Ústeckém a Olomouckém kraji a také v kraji Vysočina. https://www.akcecihla.cz/e-cihla-projekty/. Sbírka na podporu projektů bude probíhat do konce roku 2022.

Bohužel ani letošní rok není pro neziskové organizace lehký. Potýkají se se snížením dotací na sociální služby a na AKCI CIHLA má dopad nejen pokles turistického ruchu, ale i všechny další znepokojivé události letošního roku. Válečný konflikt a následná ekonomická krize může bohužel některé služby pro lidi s postižením a seniory dokonce i zlikvidovat.

Kromě prodeje na stáncích a pořádání benefičních doprovodných akcích, spoléhají organizace nejvíce na zaslání dobročinného daru přímo přes web akce cihla. Na webových stránkách jsou představené jednotlivé projekty a dárci tak mohou přispět přímo na projekt, který je zaujme. Tak neváhejte a Darujte E-cihlu i Vy.

Start 23. ročníku sbírky AKCE CIHLA doprovází zároveň marketingová kampaň s TV spotem, kterou pro Portus připravila agentura dotcom advertising. O produkci hraného televizního spotu, který se natáčel v pražském divadle ABC s klienty Portusu, se postarala AZN kru a UMG Production.

„I když se celý svět zastavil, život plynul dál, a bylo potřebné i nadále pomáhat lidem se zdravotním znevýhodněním, zejména rekonstrukcí stávajících zařízení chráněného bydlení ve Slapech nebo zakoupením dalších potřebných věci,“ říká Gabriela Štěpánková, ředitelka organizace Portus Praha, v které během pandemie přišli o 70 % příjmů z prodeje cihel.

Letošní start celostátní benefiční sbírky doprovází výjimečná kampaň, jejím klíčovým úkolem je komunikovat, že i lidé s mentálním postižením jsou plnohodnotnými členy společnosti a pokusit se opět nastartovat nejen šíření povědomí o akci, která se uplynulé roky vytratila z ulic ve stínu aktuální situace ve světě, ale i motivovat k zakoupení e-cihly.

„Spolupráce s Portusem je pro nás velmi důležitá. Dává nám totiž pocit, že to, co děláme, má váhu i smysl. Vzájemná důvěra zároveň poskytuje obrovský prostor kreativitě a potom mohou vznikat smysluplné věci. Inspirací při tvorbě nám byl Portus samotný. Protože každý, kdo nahlédne do nitra, musí pochopit, že se to tam hemží krásnými a plnohodnotnými lidmi. S jistotou můžeme tvrdit, že mentálně znevýhodnění patří nejen do takzvaného normálního života, ale i to, že jejich vyčleňováním se jako společnost nesmírně ochuzujeme. Nechme je proto ukázat, co umí a zjistíme, že je toho rozhodně mnoho,“ dodává duo kreativních ředitelů dotcom advertising Roj & Dvorecký.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist