Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Chat o kvalitě textilních výrobků
Textilní výrobky patří v České republice k nejčastěji reklamovaným. Vyplývá to z mnohaleté statistiky Sdružení obrany spotřebitelů České republiky. I to je důvod, proč hostem dalšího pravidelného chatu na stránkách SOS www.chat.spotrebitele.info bude ve středu 27. dubna od 14 do 15 hodin zástupce Textilního zkušebního ústavu.
Reklamace a špatná kvalita textilních výrobků patří už dlouhá léta ve statistikách SOS na přední místo. Mezi reklamovanými výrobky stojí s 12 procenty na druhém místě hned za obuví, se kterou mají spotřebitelé ještě větší problémy.
Spotřebitelé si jednak stěžují na špatnou kvalitu textilu, který se nabízí nejen na tržištích, ale mnohdy i ve značkových prodejnách, ale také na způsob, jakým pracovníci prodejen vyřizují reklamace. Většina z nich se zamítá, i když následně třeba státní zkušebna, na níž se spotřebitel obrátí, zjistí, že šlo o špatnou kvalitu výrobku.
Na www.chat.spotrebitele.info se ve středu 27. dubna od 14 do 15 hodin může každý ptát hosta Petra Nesadila z Textilního zkušebního ústavu v Brně i na to, jak poznat kvalitní textilní výrobek, zda špatná pověst textilu z jihovýchodní Asie skutečně odpovídá realitě i třeba, zda je možné obecně říci, jaká je životnost určitých druhů textilních výrobků.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky pravidelně pro své chaty vyhledává témata, jež veřejnost podle signálů SOS zajímají, a zve si jako hosty specialisty, kteří mohou dát zasvěcenou odpověď na otázky účastníků internetové besedy na serveru Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info). SOS uvítá návrhy témat chatu, které spotřebitelé považují za zajímavé a aktuální.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz, sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Reklamace a špatná kvalita textilních výrobků patří už dlouhá léta ve statistikách SOS na přední místo. Mezi reklamovanými výrobky stojí s 12 procenty na druhém místě hned za obuví, se kterou mají spotřebitelé ještě větší problémy.
Spotřebitelé si jednak stěžují na špatnou kvalitu textilu, který se nabízí nejen na tržištích, ale mnohdy i ve značkových prodejnách, ale také na způsob, jakým pracovníci prodejen vyřizují reklamace. Většina z nich se zamítá, i když následně třeba státní zkušebna, na níž se spotřebitel obrátí, zjistí, že šlo o špatnou kvalitu výrobku.
Na www.chat.spotrebitele.info se ve středu 27. dubna od 14 do 15 hodin může každý ptát hosta Petra Nesadila z Textilního zkušebního ústavu v Brně i na to, jak poznat kvalitní textilní výrobek, zda špatná pověst textilu z jihovýchodní Asie skutečně odpovídá realitě i třeba, zda je možné obecně říci, jaká je životnost určitých druhů textilních výrobků.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky pravidelně pro své chaty vyhledává témata, jež veřejnost podle signálů SOS zajímají, a zve si jako hosty specialisty, kteří mohou dát zasvěcenou odpověď na otázky účastníků internetové besedy na serveru Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info). SOS uvítá návrhy témat chatu, které spotřebitelé považují za zajímavé a aktuální.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz, sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




