Tiskové zprávy
Věci veřejné: Chátrající nádraží v Ústí nad Orlicí
13. října 2010 | Věci veřejné
Ministr dopravy Vít Bárta a ministr kultury Jiří Besser se dohodli na řešení patové situace vlakového nádraží v Ústí nad Orlicí. Historická budova z roku 1874 měla ustoupit modernímu železničnímu tahu. Proti jeho zbourání se postavila odborná i široká veřejnost, kterou podpořilo ministerstvo kultury a vyhlásilo budovu kulturní památkou.
Po společném jednání ministrů Bárty a Bessera v koordinaci s Českými drahami, a. s. a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) se shodli na vzájemné koordinaci dalších kroků, které povedou jak k modernizaci strategického železničního tahu, tak k zachování a restaurování vzácné historické budovy. SŽDC slíbila podporu při řešení za podmínky, že se pro rekonstrukci a restaurování nádraží získají finanční prostředky z fondů EU prostřednictvím ministerstva pro místní rozvoj a aktivní participace města Ústí nad Orlicí.
Dohoda vzešla ze společné iniciativy senátorky za Orlickoústecko Ludmily Mϋllerové (TOP 09) a Marka Diana, lídra Věcí veřejných v Ústí nad Orlicí. Předešlé vedení ministerstva dopravy nemělo o budovu zájem a chtělo ji strhnout. Více než 18 000 občanů podepsalo pro zachování nádraží petici a když ho poté ministerstvo kultury prohlásilo za kulturní památku, dostala se situace na mrtvý bod.
Pro zajištění nutné komunikace mezi zúčastněnými subjekty vznikne mezirezortní komise, ve které budou zástupci všech zainteresovaných skupin. Garanty komise budou senátorka Ludmila Mϋllerová a lídr VV Marek Dian. Řešení přinese rozvoj regionu jak po kulturní stránce a v cestovním ruchu, tak i práci místním firmám a živnostníkům. Marek Dian k tomu řekl: „Jsem rád jak za ty občany, co dávali přednost historickému odkazu, tak za ty, co dávali přednost modernímu nádraží s rozvojem dopravy a dostupnosti.“
Po společném jednání ministrů Bárty a Bessera v koordinaci s Českými drahami, a. s. a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) se shodli na vzájemné koordinaci dalších kroků, které povedou jak k modernizaci strategického železničního tahu, tak k zachování a restaurování vzácné historické budovy. SŽDC slíbila podporu při řešení za podmínky, že se pro rekonstrukci a restaurování nádraží získají finanční prostředky z fondů EU prostřednictvím ministerstva pro místní rozvoj a aktivní participace města Ústí nad Orlicí.
Dohoda vzešla ze společné iniciativy senátorky za Orlickoústecko Ludmily Mϋllerové (TOP 09) a Marka Diana, lídra Věcí veřejných v Ústí nad Orlicí. Předešlé vedení ministerstva dopravy nemělo o budovu zájem a chtělo ji strhnout. Více než 18 000 občanů podepsalo pro zachování nádraží petici a když ho poté ministerstvo kultury prohlásilo za kulturní památku, dostala se situace na mrtvý bod.
Pro zajištění nutné komunikace mezi zúčastněnými subjekty vznikne mezirezortní komise, ve které budou zástupci všech zainteresovaných skupin. Garanty komise budou senátorka Ludmila Mϋllerová a lídr VV Marek Dian. Řešení přinese rozvoj regionu jak po kulturní stránce a v cestovním ruchu, tak i práci místním firmám a živnostníkům. Marek Dian k tomu řekl: „Jsem rád jak za ty občany, co dávali přednost historickému odkazu, tak za ty, co dávali přednost modernímu nádraží s rozvojem dopravy a dostupnosti.“
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk