https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cr-pokracuje-v-budovani-dalnic-premier-sobotka-a-ministr-tok-zahajili-stavbu-dalsich-useku-dalnice-d3
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: ČR pokračuje v budování dálnic, premiér Sobotka a ministr Ťok zahájili stavbu dalších úseků dálnice D3

7. dubna 2015 | MD ČR
Po několika letech stavebního útlumu se na českých dálnicích začíná stavět. Předseda vlády Bohuslav Sobotka dnes společně s ministrem dopravy Danem Ťokem, náměstkyní rakouského spolkového ministra dopravy Urschulou Zechner a dalšími hosty slavnostně zahájili výstavbu dvou úseků dálnice D3, stavby Borek – Úsilné a Veselí nad Lužnicí – Bošilec.

Obě zahájené stavby na dálnici D3, mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným, by měly být dány do provozu za tři roky, tj. v březnu 2018, a proti předpokládání ceně o cca polovinu levněji. Pětikilometrová stavba z Veselí nad Lužnicí byla vysoutěžena za 635 milionů korun, tříkilometrovou stavbu z Borku za částku 718 milionů korun (částky bez DPH).

„Zrychlení výstavby páteřních komunikací, zejména přeshraničních spojení je dalším krokem v naplňování priorit vlády. Jen v roce 2015 by měly být zahájeny stavby 125 kilometrů vyšší tříd, v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury je letos připraveno pro čerpání až 94 miliard korun. Dálnice D3 je strategickou komunikací, která má do budoucna propojit Prahu a Linec, tedy Českou republiku s Rakouskem. Současně chceme více investovat do rekonstrukce silnic nižších tříd. Proto vláda vyčlení v roce 2015 4,5 mld. korun pro kraje, aby mohly urychlit opravy silnic 2. a 3. tříd,“uvedl premiér Bohuslav Sobotka.

Jedním z klíčových úkolů rezortu pro další období je závazek České republiky dokončit dálniční spojení s Rakouskem. U našich jižních sousedů je v pohybu také příprava stavby tzv. severní dálnice A5 mezi Schrickem a Poysbrunnem směrem na Mikulov – a stále platí, že Česká republika plánuje spojení s Vídní čtyřpruhovou silnicí. Dálnici S10 z Lince pak kolegové z Rakouska plánují dokončit severně od Freistadtu. „Svou rakouskou kolegyni jsem dnes znovu ubezpečil o tom, že výstavba dálnic a klíčových silnic v České republice bude v dalším období akcelerovat. Dnešní start stavebních prací na dvou úsecích D3, pětikilometrového úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a tříkilometrového úseku Borek – Úsilné, je v tomto směru skvělou zprávu, a rozhodně ne poslední,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

„Hejtman Dr. Pühringer a hornorakouská vláda jsou přesvědčeni, že pro brzké propojení Horního Rakouska s jeho sousedními regiony je dobře rozvinutá infrastruktura velmi důležitá. Horní Rakousko jako jeden s nejlépe prosperujících evropských regionů si je vědomo toho, že se svými sousedními regiony tvoří již historicky společnou hospodářskou oblast. A ta musí být v rámci evropské unie znovu rozvinuta i přes hranice sousedních států. V tomto ohledu nemůžeme čekat ani na Brusel, ani na nikoho jiného, tuto záležitost musejí vzít oba sousední státy Rakousko a Česká republika do vlastních rukou. Proto se Horní Rakousko společně s ministerstvem dopravy a společností ASFINAG snaží udělat vše proto, aby byla výstavba silnice S10 jako nápoj k dálnici D3 co nejrychleji dokončena,“ dodal rakouský velvyslanec Ferdinand Trauttmansdorff.

Už minulý týden byla zahájená další důležitá stavba na rychlostní silnici R4 ze Skalky ke křižovatce u Příbrami, u níž se společně s R7 uvažuje o rehabilitaci tzv. PPP projektů. „Konferenci věnovanou PPP projektům připravujeme ve spolupráci s Asociací pro rozvoj infrastruktury konferenci 16. dubna ve Slovanském domě v Praze.Společně s novým vedením ŘSD se snažíme dohnat skluz za minulá období. Letos zahájíme stavby 125 km silnic vyšších tříd, tedy dálnic rychlostních silnic nebo silnic I. tříd, a v roce 2016 dokonce více než 200 km silnic,“ uzavřel ministr Ťok, který znovu připomenul také důležitou metodiku pro zadávání dopravních staveb formou Design-Build připravenou SFDI. Ta může u vhodných staveb výrazně snížit vady projektové dokumentace a zrychlit přípravu projektu.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist