Tiskové zprávy
MAS Moravský kras o.s.: Deset nových držitelů značky Moravský kras - regionální produkt
Na dnešním zasedání certifikační komise získalo deset nových výrobců značku Moravský kras - regionální produkt. Zasedání komise se konalo přesně rok po udělení prvních certifikátů. Za rok exitence značení místních výrobků tak značku získalo 18 výrobců.
Značku získaly např. ovčí sýry pana Koreneka z Hlubokých Dvorů u Černé Hory, klasické bavlněné zástěry a barchetové šaty paní Unčovské z Chrudichrom u Boskovic, ovčí produkty pana Vítka z Kunštátu na Moravě nebo umělecké výrobky ze skla paní Joničové z Mahostovic. Nejvíc bodů získal Jedovnický kapr od společnosti Olšovec s.r.o. z Jedovnic.
Cílem regionálního značení výrobků je zviditelnit tradiční venkovské regiony a využít jejich socioekonomických výhod. Do systému Domácí výrobky se od roku 2004 zapojilo 8 regionů – Krkonoše, Šumava, Beskydy, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda a Vysočina. V každém z nich vznikla regionální značka pro výrobky, která zaručuje jejich původ a vazbu na určité výjimečné území, kvalitu a šetrnost k přírodě. V celé republice bylo uděleno již 127 certifikátů, které opravňují výrobce užívat regionální značku.
Regionální značka pomáhá výrobcům v reklamě a propagaci jejich produkce, s odbytem jejich produktů a se zvýšením prestiže výrobků v tuzemsku i v zahraničí prostřednictvím dobrého jména regionu. Zároveň posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem, podněcuje zapojení obyvatel do dění v regionu a zprostředkovává kontakty mezi výrobci a dalšími lokálními aktéry. Region získává zavedením značky další možnost, jak se prezentovat navenek a posilovat vlastní image.
Ing. Jozef Jančo
manažer
MAS Moravský kras o.s.
679 13 Sloup 221
tel. 739 042 933
www.spolekmoravskykras.cz
www.domaci-vyrobky.cz
Značku získaly např. ovčí sýry pana Koreneka z Hlubokých Dvorů u Černé Hory, klasické bavlněné zástěry a barchetové šaty paní Unčovské z Chrudichrom u Boskovic, ovčí produkty pana Vítka z Kunštátu na Moravě nebo umělecké výrobky ze skla paní Joničové z Mahostovic. Nejvíc bodů získal Jedovnický kapr od společnosti Olšovec s.r.o. z Jedovnic.
Cílem regionálního značení výrobků je zviditelnit tradiční venkovské regiony a využít jejich socioekonomických výhod. Do systému Domácí výrobky se od roku 2004 zapojilo 8 regionů – Krkonoše, Šumava, Beskydy, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda a Vysočina. V každém z nich vznikla regionální značka pro výrobky, která zaručuje jejich původ a vazbu na určité výjimečné území, kvalitu a šetrnost k přírodě. V celé republice bylo uděleno již 127 certifikátů, které opravňují výrobce užívat regionální značku.
Regionální značka pomáhá výrobcům v reklamě a propagaci jejich produkce, s odbytem jejich produktů a se zvýšením prestiže výrobků v tuzemsku i v zahraničí prostřednictvím dobrého jména regionu. Zároveň posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem, podněcuje zapojení obyvatel do dění v regionu a zprostředkovává kontakty mezi výrobci a dalšími lokálními aktéry. Region získává zavedením značky další možnost, jak se prezentovat navenek a posilovat vlastní image.
Ing. Jozef Jančo
manažer
MAS Moravský kras o.s.
679 13 Sloup 221
tel. 739 042 933
www.spolekmoravskykras.cz
www.domaci-vyrobky.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




