Tiskové zprávy
Děti Země: Dopravní odborník z Německa posuzoval úroveň cyklistické dopravy v Liberci
22. května 2003 | Děti Země
Předseda „Všeobecného německého cyklistického klubu“ (ADFC) v Sasku, pan Ulrich Skaruppe, přijal na uplynulý víkend pozvání občanských sdružení Děti Země a Cyklisté Liberecka k návštěvě Liberce. Simona Jašová z Dětí Země vysvětluje: „S ADFC spolupracujeme v oblasti cyklistické dopravy už od minulého roku. ADFC je se svými 105.000 členy největší cyklistickou organizací v Německu. Tento klub vznikl před 24 lety jako protiváha k autoklubu ADAC“ a dodává „jsme velice rádi, že se pan Skaruppe přijel podívat na úroveň dopravních řešení pro cyklisty v našem městě.“
Ulrich Skaruppe je dopravním odborníkem zodpovědným ve městě Zwickau za dopravní plánování a rozvoj cyklistické dopravy. Mimoto je i autorem několika odborných publikací o cyklistické dopravě v obcích a zvyšování dopravní bezpečnosti. Přestože na to tento nenápadný muž nevypadá je též zdatným turistou, který před 10 lety došel pěšky za tři týdny ze Zwickau až na Sněžku.
Členové zmiňovaných občanských sdružení Ulricha Skaruppeho seznámili s problematikou cyklistické dopravy v Liberci i s aspekty cykloturistiky v okolí, při této příležitosti společně najezdili více než 200 km na kole. Ulrich Skaruppe byl seznámen i se Studií cyklistických tras v Liberci z roku 1997, kterou se Cyklisté Liberecka a Děti Země budou snažit prosadit jako změnu územního plánu města Liberce. Studii doporučil doplnit o úpravy ke zvýšení dopravní bezpečnosti cyklistů na významných komunikacích zatížených automobilovou dopravou. Souhlas se snahami Cyklistů Liberecka a Dětí Země vyjádřil Ulrich Skaruppe zcela jednoznačně podpisem petice „Na podporu cyklistické dopravy v Liberci“ a dodal: „Podpora cyklistické dopravy znamená aktivní ochranu přírody. Ten, kdo jezdí denně na kole do práce, na nákup nebo alespoň ve svém volném čase, ten přispívá ke snížení automobilové dopravy a zároveň dělá něco pro své zdraví. Podpora cyklistické dopravy též znamená podporu místních malých a středních podnikatelů.“ Ulrich Skaruppe též vzpomínal na dobu před 13 lety po pádu komunismu. Situace cyklistů ve Zwickau byla obdobná jako v současnosti v Liberci. Teprve trpělivou prací ADFC a tlaku veřejnosti se tyto podmínky postupně zlepšily.
„Setkání bylo cenné i získáním praktických zkušeností o vhodnosti jednotlivých opatření pro cyklistickou dopravu . Tyto zkušenosti lze aplikovat v Liberci a poučit se z chybných řešení u nás i v evropských městech“ poznamenal na závěr Miloš Matoušek z občanského sdružení Cyklisté Liberecka.
Ulrich Skaruppe je dopravním odborníkem zodpovědným ve městě Zwickau za dopravní plánování a rozvoj cyklistické dopravy. Mimoto je i autorem několika odborných publikací o cyklistické dopravě v obcích a zvyšování dopravní bezpečnosti. Přestože na to tento nenápadný muž nevypadá je též zdatným turistou, který před 10 lety došel pěšky za tři týdny ze Zwickau až na Sněžku.
Členové zmiňovaných občanských sdružení Ulricha Skaruppeho seznámili s problematikou cyklistické dopravy v Liberci i s aspekty cykloturistiky v okolí, při této příležitosti společně najezdili více než 200 km na kole. Ulrich Skaruppe byl seznámen i se Studií cyklistických tras v Liberci z roku 1997, kterou se Cyklisté Liberecka a Děti Země budou snažit prosadit jako změnu územního plánu města Liberce. Studii doporučil doplnit o úpravy ke zvýšení dopravní bezpečnosti cyklistů na významných komunikacích zatížených automobilovou dopravou. Souhlas se snahami Cyklistů Liberecka a Dětí Země vyjádřil Ulrich Skaruppe zcela jednoznačně podpisem petice „Na podporu cyklistické dopravy v Liberci“ a dodal: „Podpora cyklistické dopravy znamená aktivní ochranu přírody. Ten, kdo jezdí denně na kole do práce, na nákup nebo alespoň ve svém volném čase, ten přispívá ke snížení automobilové dopravy a zároveň dělá něco pro své zdraví. Podpora cyklistické dopravy též znamená podporu místních malých a středních podnikatelů.“ Ulrich Skaruppe též vzpomínal na dobu před 13 lety po pádu komunismu. Situace cyklistů ve Zwickau byla obdobná jako v současnosti v Liberci. Teprve trpělivou prací ADFC a tlaku veřejnosti se tyto podmínky postupně zlepšily.
„Setkání bylo cenné i získáním praktických zkušeností o vhodnosti jednotlivých opatření pro cyklistickou dopravu . Tyto zkušenosti lze aplikovat v Liberci a poučit se z chybných řešení u nás i v evropských městech“ poznamenal na závěr Miloš Matoušek z občanského sdružení Cyklisté Liberecka.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk