Tiskové zprávy
MŽP ČR: Evropští ministři životního prostředí se na klimatických závěrech pro Kodaň shodli
Ministr životního prostředí Ladislav Miko uvítal dnešní schválení závěrů Rady EU pro životní prostředí v Lucemburku ke klimatu. Jak řekl ministr, "tyto závěry poslouží jako mandát pro evropské vyjednavače na nadcházející konferenci smluvních stran Rámcové úmluvy OSN o změnách klimatu v Kodani, kde má být v prosinci přijata nová mezinárodní dohoda o ochraně světového klimatu po roce 2012".
Ministři životního prostřední tak vyslali jasný signál směrem ke Kodani, "což je důležité i vzhledem k tomu, že včerejší závěry Rady Ecofin ke klimatu nebyly schváleny a nejvýznamnější problémy spojené s financováním se budou dále řešit na úrovni hlav států na nadcházející Evropské radě (29. října), kde očekáváme, že dojde k dohodě", uzavřel ministr Miko.
Miko pozitivně hodnotí především to, že ministři životního prostředí EU byli schopni nalézt dohodu ve všech problematických bodech, kde panovaly značné rozpory mezi členskými státy EU. Jako příklad uvedl jednotný cíl pro redukci emisí skleníkových plynů v EU do roku 2050 o 80 - 95 % ve srovnání se základním rokem 1990. Významné je rovněž nalezení konsensu o globálních cílech pro emise z mezinárodní letecké a námořní dopravy a nakládání s přebytečnými jednotkami přiděleného množství (AAU) po roce 2012.
Ministři životního prostřední tak vyslali jasný signál směrem ke Kodani, "což je důležité i vzhledem k tomu, že včerejší závěry Rady Ecofin ke klimatu nebyly schváleny a nejvýznamnější problémy spojené s financováním se budou dále řešit na úrovni hlav států na nadcházející Evropské radě (29. října), kde očekáváme, že dojde k dohodě", uzavřel ministr Miko.
Miko pozitivně hodnotí především to, že ministři životního prostředí EU byli schopni nalézt dohodu ve všech problematických bodech, kde panovaly značné rozpory mezi členskými státy EU. Jako příklad uvedl jednotný cíl pro redukci emisí skleníkových plynů v EU do roku 2050 o 80 - 95 % ve srovnání se základním rokem 1990. Významné je rovněž nalezení konsensu o globálních cílech pro emise z mezinárodní letecké a námořní dopravy a nakládání s přebytečnými jednotkami přiděleného množství (AAU) po roce 2012.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk