Tiskové zprávy
Vodafone Česká republika: Green Digital Coalition: Vodafone se přidává k firmám, které chtějí bojovat proti klimatické změně digitalizací
Soukromá sféra si čím dál více uvědomuje, že odpovědnost a udržitelnost se stávají klíčovými nejen pro zachování společnosti nebo životního prostředí, ale i pro přežití vlastního podnikání. Při prosazování udržitelných řešení našly firmy silného partnera v Evropské unii. Důkazem je nová evropská iniciativa s názvem Green Digital Coalition, ke které se společně s Vodafonem připojilo dalších 25 nadnárodních firem. Signatáři se zavázali k investicím do vývoje a zavádění ekologičtějších digitálních technologií a společně se zástupci ostatních sektorů budou spolupracovat na zelené digitální transformaci, která prospívá životnímu prostředí, společnosti i ekonomice.
„Vodafone je hrdý na to, že je zakládajícím členem Green Digital Coalition. Jako největší operátor mobilních a pevných sítí v Evropě vnímáme klíčovou roli, kterou naše digitální sítě a technologie hrají při řešení problémů v oblasti klimatu, kterým dnes čelíme. Digitalizace je klíčem k úspoře energie, efektivnějšímu využívání přírodních zdrojů, zvyšování efektivity a vytváření oběhového hospodářství,“ říká Nick Read, generální ředitel Vodafone Group.
Green Digital Coalition podpoří nejen zelenou transformaci technologického odvětví, ale také pomůže naplňovat cíle udržitelnosti v dalších prioritních sektorech, jako je energetika, doprava, zemědělství a stavebnictví. Její členové budou na dosažení svých cílů úzce spolupracovat s Evropskou komisí.
Internet věcí šetří přírodu i v Česku
Vodafone patří k lídrům v oblasti udržitelnosti i na českém trhu. Jako telekomunikační společnost závislá na energii se v rámci environmentálních témat zaměřuje hlavně na snižování uhlíkové stopy a energii z obnovitelných zdrojů. Jeho cílem je být do roku 2040 uhlíkově neutrální a jeho kroky plánované do roku 2030 jsou v souladu s iniciativou Science Based Targets, která stanovuje opatření pro omezení nárůstu průměrné globální teploty maximálně o 1,5 °C. Do praxe zavádí také chytrá digitální řešení pro své zákazníky, u nichž chce mezi roky 2020-2030 snížit celkové množství emisí CO2 o 350 milionů tun – což je například množství emisí uhlíku vyprodukovaných za rok 2019 v Itálii.
Klíčem je technologie úzkopásmového internetu věcí (Narrow Band IoT, NB-IoT), který například v projektech chytrého parkování pomůže řidičům ušetřit palivo a snížit znečištění životního prostředí. Pomoci se snižováním emisí může také aplikace Chytrá budova, kterou využívá i centrála Vodafonu v pražských Stodůlkách a která umožňuje sledovat obsazenost nemovitosti nebo třeba efektivně nastavit vytápění.
„Šetříme přírodu prostřednictvím našeho vlastního chování, ale stejně důležité je pomáhat v tom i našim zákazníkům. Motivujeme i dodavatele, například povinnými kritérii v oblasti jejich přístupu k životnímu prostředí. Iniciativy, jako je Green Digital Coalition, pomohou naplno využít potenciál chytrých technologií,“ uzavírá Zuzana Holá, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafone Česká republika.
„Vodafone je hrdý na to, že je zakládajícím členem Green Digital Coalition. Jako největší operátor mobilních a pevných sítí v Evropě vnímáme klíčovou roli, kterou naše digitální sítě a technologie hrají při řešení problémů v oblasti klimatu, kterým dnes čelíme. Digitalizace je klíčem k úspoře energie, efektivnějšímu využívání přírodních zdrojů, zvyšování efektivity a vytváření oběhového hospodářství,“ říká Nick Read, generální ředitel Vodafone Group.
Green Digital Coalition podpoří nejen zelenou transformaci technologického odvětví, ale také pomůže naplňovat cíle udržitelnosti v dalších prioritních sektorech, jako je energetika, doprava, zemědělství a stavebnictví. Její členové budou na dosažení svých cílů úzce spolupracovat s Evropskou komisí.
Internet věcí šetří přírodu i v Česku
Vodafone patří k lídrům v oblasti udržitelnosti i na českém trhu. Jako telekomunikační společnost závislá na energii se v rámci environmentálních témat zaměřuje hlavně na snižování uhlíkové stopy a energii z obnovitelných zdrojů. Jeho cílem je být do roku 2040 uhlíkově neutrální a jeho kroky plánované do roku 2030 jsou v souladu s iniciativou Science Based Targets, která stanovuje opatření pro omezení nárůstu průměrné globální teploty maximálně o 1,5 °C. Do praxe zavádí také chytrá digitální řešení pro své zákazníky, u nichž chce mezi roky 2020-2030 snížit celkové množství emisí CO2 o 350 milionů tun – což je například množství emisí uhlíku vyprodukovaných za rok 2019 v Itálii.
Klíčem je technologie úzkopásmového internetu věcí (Narrow Band IoT, NB-IoT), který například v projektech chytrého parkování pomůže řidičům ušetřit palivo a snížit znečištění životního prostředí. Pomoci se snižováním emisí může také aplikace Chytrá budova, kterou využívá i centrála Vodafonu v pražských Stodůlkách a která umožňuje sledovat obsazenost nemovitosti nebo třeba efektivně nastavit vytápění.
„Šetříme přírodu prostřednictvím našeho vlastního chování, ale stejně důležité je pomáhat v tom i našim zákazníkům. Motivujeme i dodavatele, například povinnými kritérii v oblasti jejich přístupu k životnímu prostředí. Iniciativy, jako je Green Digital Coalition, pomohou naplno využít potenciál chytrých technologií,“ uzavírá Zuzana Holá, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafone Česká republika.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk