https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/havirov-zastavuje-projekt-demolice-vlakoveho-nadrazi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených Havířov: Havířov zastavuje projekt demolice vlakového nádraží

19. prosince 2014 | Strana zelených Havířov
Rada města Havířova rozhodla ukončit projekt, který měl společně s dalším projektem Českých drah za cíl demolici stávající nádražní budovy a vybudování nového dopravního terminálu v Havířově. Dne 22. července 2014 vyhlásilo Statutární město Havířov (dále jen „město“) a České dráhy, a. s. zakázku na demolici budovy havířovského nádraží a následné vybudování nového dopravního terminálu. Od 14. listopadu 2014 znají oba partneři konkrétní nabídky firem. Nyní, ve středu 17. prosince 2014, po měsíci hodnocení obdržených nabídek, jednala rada města o ukončení smlouvy o poskytnutí dotace na vybudování dopravního terminálu v Havířově poté, co Regionální rada Regionu soudržnosti Moravskoslezsko (poskytovatel dotace) nepovolila městu a Českým drahám posun konce projektu kvůli způsobeným průtahům. Na dosud vynaložené výdaje na projekt z rozpočtu města tak žádná dotace pravděpodobně vůbec vyplacena nebude.

Zástupci Strany zelených v Havířově upozorňovali již v minulosti na to, že za daných podmínek je získání avizované dotace pro město nereálné a že by se mělo začít jednat o efektivních krocích, jak s nádražní budovou a jejím okolím naložit. K tomu se opakovaně vyjadřovala např. Česká komora architektů či havířovský Důl architektury, z. s., který nabízel městu i Českým drahám alternativní řešení s cílem zachování stávající budovy vlakového nádraží z 60. let 20. století.

„Pro nás je podstatné, že nové vedení města dokázalo reálně zhodnotit současnou situaci a snaží se ji řešit. Předpokládáme, že Havířov a České dráhy zakázku v nejbližších dnech oficiálně zruší bez vybrání dodavatele. Vzhledem k tomu, že však nechceme, aby budova dále chátrala, jsou představitelé Strany zelených připraveni poskytnout své odborníky a znalosti při definování následných kroků, které by měly vést jak k opravě budovy, tak také přednádražního prostoru do stavu, kdy bude architektonicky cenná stavba funkčně sloužit havířovským obyvatelům i návštěvníkům. Pokud město projekt nepřepracuje, finanční prostředky poskytovatele dotace tak budou místo demolice nádraží, zřejmě využity při zkvalitňování stavu silnic v celém Moravskoslezském kraji“, uvedl Pavel Kadlec ze Strany zelených.

Kontakt:
Mgr. et Mgr. Pavel Kadlec (SZ), havirov.zeleni@gmail.com

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist