Tiskové zprávy
Strana zelených Havířov: Havířov zastavuje projekt demolice vlakového nádraží
19. prosince 2014 | Strana zelených Havířov
Rada města Havířova rozhodla ukončit projekt, který měl společně s dalším projektem Českých drah za cíl demolici stávající nádražní budovy a vybudování nového dopravního terminálu v Havířově. Dne 22. července 2014 vyhlásilo Statutární město Havířov (dále jen „město“) a České dráhy, a. s. zakázku na demolici budovy havířovského nádraží a následné vybudování nového dopravního terminálu. Od 14. listopadu 2014 znají oba partneři konkrétní nabídky firem. Nyní, ve středu 17. prosince 2014, po měsíci hodnocení obdržených nabídek, jednala rada města o ukončení smlouvy o poskytnutí dotace na vybudování dopravního terminálu v Havířově poté, co Regionální rada Regionu soudržnosti Moravskoslezsko (poskytovatel dotace) nepovolila městu a Českým drahám posun konce projektu kvůli způsobeným průtahům. Na dosud vynaložené výdaje na projekt z rozpočtu města tak žádná dotace pravděpodobně vůbec vyplacena nebude.
Zástupci Strany zelených v Havířově upozorňovali již v minulosti na to, že za daných podmínek je získání avizované dotace pro město nereálné a že by se mělo začít jednat o efektivních krocích, jak s nádražní budovou a jejím okolím naložit. K tomu se opakovaně vyjadřovala např. Česká komora architektů či havířovský Důl architektury, z. s., který nabízel městu i Českým drahám alternativní řešení s cílem zachování stávající budovy vlakového nádraží z 60. let 20. století.
„Pro nás je podstatné, že nové vedení města dokázalo reálně zhodnotit současnou situaci a snaží se ji řešit. Předpokládáme, že Havířov a České dráhy zakázku v nejbližších dnech oficiálně zruší bez vybrání dodavatele. Vzhledem k tomu, že však nechceme, aby budova dále chátrala, jsou představitelé Strany zelených připraveni poskytnout své odborníky a znalosti při definování následných kroků, které by měly vést jak k opravě budovy, tak také přednádražního prostoru do stavu, kdy bude architektonicky cenná stavba funkčně sloužit havířovským obyvatelům i návštěvníkům. Pokud město projekt nepřepracuje, finanční prostředky poskytovatele dotace tak budou místo demolice nádraží, zřejmě využity při zkvalitňování stavu silnic v celém Moravskoslezském kraji“, uvedl Pavel Kadlec ze Strany zelených.
Kontakt:
Mgr. et Mgr. Pavel Kadlec (SZ), havirov.zeleni@gmail.com
Zástupci Strany zelených v Havířově upozorňovali již v minulosti na to, že za daných podmínek je získání avizované dotace pro město nereálné a že by se mělo začít jednat o efektivních krocích, jak s nádražní budovou a jejím okolím naložit. K tomu se opakovaně vyjadřovala např. Česká komora architektů či havířovský Důl architektury, z. s., který nabízel městu i Českým drahám alternativní řešení s cílem zachování stávající budovy vlakového nádraží z 60. let 20. století.
„Pro nás je podstatné, že nové vedení města dokázalo reálně zhodnotit současnou situaci a snaží se ji řešit. Předpokládáme, že Havířov a České dráhy zakázku v nejbližších dnech oficiálně zruší bez vybrání dodavatele. Vzhledem k tomu, že však nechceme, aby budova dále chátrala, jsou představitelé Strany zelených připraveni poskytnout své odborníky a znalosti při definování následných kroků, které by měly vést jak k opravě budovy, tak také přednádražního prostoru do stavu, kdy bude architektonicky cenná stavba funkčně sloužit havířovským obyvatelům i návštěvníkům. Pokud město projekt nepřepracuje, finanční prostředky poskytovatele dotace tak budou místo demolice nádraží, zřejmě využity při zkvalitňování stavu silnic v celém Moravskoslezském kraji“, uvedl Pavel Kadlec ze Strany zelených.
Kontakt:
Mgr. et Mgr. Pavel Kadlec (SZ), havirov.zeleni@gmail.com
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk