https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jizdni-rad-v-jihoceskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Jízdní řád v Jihočeském kraji

1. prosince 2006 | České dráhy
V Jihočeském kraji došlo na některých tratích k úpravám jízdního řádu na základě požadavku objednavatele, tedy Krajského úřadu Jihočeského kraje a na základě navázání přestupních vazeb mezi vlaky regionální a dálkové dopravy. V roce 2006/2007 bude na území Jihočeského kraje denně vedeno 504 vlaků.


Mezinárodní doprava

Od nového jízdního řádu 2006/2007 bude Jihočeský kraj spojen přímými vlaky s Lincem, Štýrským Hradcem, Lublaní, Salcburkem, Vídní, Gmündem a Summerau. I nadále bude možno využít přímé lehátkové a lůžkové vozy do Benátek, Curychu a Košic. Tato síť je rozšířena o další možná spojení (kromě jiných) např. s Vídní, Lincem, Salcburkem, Pasovem, Záhřebem, Bernem ap. za využití rychlých přestupů v Gmündu, Summerau, Linci, Zidani Mostu.


Dálková doprava

Směr Praha
Rozsah dopravy se nemění a zůstává v počtu 13 párů dálkových vlaků (1 pár kategorie Ex, 11 párů kategorie R a jeden pár kategorie Sp) mezi Českými Budějovicemi a Prahou.
Odjezdy směr Praha: 4:02, 5:02, 6:02, 6:54, 8:54, 9:54, 11:54, 13:54, 14:54, 15:54, 17:54, 19:05, 21:07
Příjezdy ze směru Praha: 0:04, 3:04, 8:52, 10:04, 12:04, 14:04, 16:04, 17:04, 18:04, 19:04, 20:04, 21:04, 22:04
Pozn.: Některé z uvedených vlaků mají různá víkendová omezení.

Nebude nadále veden oblíbený Ex 532/533 Budvar, ale bude namísto něho zaveden vlak kategorie R v taktových časech a standardním počtem zastavování.

Jízdní doba na trati České Budějovice – Praha byla dočasně mírně (cca 6´) prodloužena z důvodu předpokládaného zahájení stavebních prací na 4. železničním koridoru.

Směr Plzeň
Rozsah dopravy se nemění a zůstává v počtu 8 párů vlaků kategorie R mezi Českými Budějovicemi a Plzní.
Odjezdy směr Plzeň: 6:02, 8:02, 10:02, 12:02, 14:02, 16:02, 18:02, 20:02
Příjezdy ze směru Plzeň: 7:57, 9:57, 11:57, 13:57, 15:57, 17:57, 19:57, 21:57

Směr Jihlava, Brno
Rozsah se zvyšuje o jeden pár vlaků (na 6 párů) kategorie R mezi Českými Budějovicemi a Brnem s odjezdem časně ráno do Brna a návratem v pozdní večer z Brna. Nabídku zvyšuje posilový nedělní vlak kategorie R v trati České Budějovice – Havlíčkův Brod s možností přestupu na Brno (odj. 18:09).
Odjezdy směr Brno: 4:10, 6:10, 8:10, 12:10, 14:10, 16:10
Příjezdy ze směru Brno: 7:48, 11:46, 15:48, 17:46, 19:46, 21:48
Pozn.: Některé z uvedených vlaků mají různá víkendová omezení.


Regionální doprava

Regionální doprava je konstruována se záměrem umožnit optimální dopravní obslužnost s akcentem na ranní a odpolední špičkové přepravní proudy. O víkendu je doprava omezena zejména v pozdních hodinách v sobotu a včasných ranních hodinách v neděli.

Trať 190: České Budějovice – Plzeň
Vzhledem k významu a využití tratě je rozsah mírně navýšen -14 regionálních vlaků výchozích ve směru do Strakonic, Písku popř. Protivína, 14 regionálních vlaků končících ve směru od Strakonic, Písku, Protivína + rychlík Strakonice – Č.Budějovice – Brno, který má v tomto úseku převážně regionální frekvenci. Možnosti přestupů do těchto vlaků od Prachatic, Vodňan, Týna nad Vltavou, Netolic, Písku, Čimelic, Vimperka, Blatné.
V dálkové dopravě není zásadních změn. Posílena ranní skupina do ČB zavedením vlaku 8001 (říj. 7:20), 8003 přesunut říj. na 8:20.
Zlepšeny návaznosti mezi Os vlaky v Horažďovicích př. (ve spolupráci s Plzeňským krajem).
Nárůst vlaků v úseku Strakonice-Ražice (-Písek), popř. Protivín. První IDS v kraji (mimo městské IDS) bude zavedeno zřejmě v relaci Strakonice – Písek, proto se snažíme vylepšením tohoto ramene předejít autobusové invazi. Os 8013 je vysunut z taktu (příj. Cb 19:00) a má nově přípoj na Ex 100. Dnešní 8061 je zrušen (nízká frekvence, nahradí jej posunutý 8013).

Trať 191: Nepomuk – Blatná
Preferovány přípoje v Nepomuku od na R směr Plzeň. Časové posuny na základě požadavků obcí a občanských iniciativ. Nově zaveden vlak 27917 Blatná – Kasejovice jako odvoz z odpoledních směn (odj. 22:30).

Trať 192: Číčenice – Týn nad Vltavou
Vylepšeno dosavadní dopolední sedlo v pracovní dny. Znovu zaveden přímý školní vlak Týn nad Vltavou – Vodňany (18202/3)

Trať 193: Dívčice – Netolice
Rozsah dopravy v podstatě zachován. Poslední vlak z Dívčic 18266 nově veden z Dívčic až ve 23:06 jako přípoj z odpoledních směn od 8058. Nedělní vlak 18270/1 vedený pro odvoz studentů do Číčenic zůstává.

Trať 194: České Budějovice – Volary (-Nové Údolí)
8 regionálních vlaků výchozích ve směru do Kájova, Č.Kříže či Volar
8 regionálních vlaků končících ve směru od Kájova, Č.Kříže a Volar
Doprava je v letním období posílena o jeden pár rychlíků České Budějovice – Volary a zpět a posilový vlak Volary-Č.Krumlov/Č.Krumlov-Č.Kříž – Nové Údolí
I nadále bude aplikován samostatný letní a zimní JŘ.
Přestupní možnosti, zejména pro turistickou frekvenci v Černém Kříži ve směru do a z Nového Údolí, ve Volarech pak ve směru do a od Vimperka a Prachatic.
Na zvýšenou sezónní poptávku je reagováno nasazením posílených vlakových souprav a speciálních vozů pro přepravu jízdních kol.
Rozsah dopravy mírně navýšen zavedením školního vlaku 18510/8130 Volary – Nová Pec v zimním období. Tento vlak vychází vstříc požadavkům obcí a ZŠ Volary.
Časové posuny z důvodu změn příjezdů a odjezdů R do/ze směru Praha. Os 8111 bude končit v pátek opět v Nové Peci z důvodu úspory vlkm. Doladěny přípojové návaznosti z úseku Nové Údolí – Č.Kříž (-Volary).
Očekává se zvýšení trať. rychlosti Č.Kříž-Stožec na 50 km/h

Trať 195: Rybník – Lipno nad Vltavou
Rozsah dopravy je zachován, stejně tak i osvědčené rychlé přípojové návaznosti na většinu vlaků do a ze směru České Budějovice.

Trať 196: České Budějovice – Horní Dvořiště
Rozsah dopravy se v zásadě nemění. Ve spolupráci s ÖBB Linec zachován dosavadní počet přeshraničních spojů (4 páry přímé, 2 páry s přestupem v Summerau). Časové posuny způsobené změnou časů R směr Praha. Čísla tranzitních regionálních vlaků sjednocena s ÖBB. V relaci jižní Čechy a Horní Rakousko připravujeme zajímavé tarifní nabídky zaměřené zejména na cykloturistiku. Většina regionálních vlaků má i nadále rychlé přestupní návaznosti na trať Rybník – Lipno n/Vlt. Pro rychlou dopravu z Prahy, Táborska a Českých Budějovic do oblasti nově vznikajícího turistického centra v okolí Lipna n/Vlt., zastavuje i nadále Ex 101 v žst. Rybník (přestup na trať 195).

Trať 197: Číčenice – Volary
Osvědčená taktová organizace dopravy se zásadně nemění. Vylepšena školní doprava Číčenice – Vodňany vložením vlaku 18202/3. Vylepšena turistická obslužnost Šumavy vedením Os 18002/18009 v létě i v pracovní dny. Z důvodu zefektivnění dopravy budou „krátké vlaky“ vedené pouze v úseku Číčenice – Vodňany zařazeny do systému 0/0-S.

Trať 198: Strakonice – Volary
Doprava přeorganizována. Zavedeny taktové odjezdy v L:12 ze Strakonic od dálkové dopravy a vždy v celé trati až do Volar. Os 18122 bude veden 708+010 a jen do Čkyně (školní doprava). V opačném směru vylepšena obslužnost z Volarska k dálkové dopravě do Strakonic v X 18101 a (6,+) 18105. 18103 je navržen i pro školní dopravu z Volarska do Volyně.

Trať 199: České Budějovice – České Velenice
Rozsah dopravy se nemění, vlaky jsou plošněji rozloženy během dne. R361 pojede o 2 hodiny dříve (z důvodu malé frekvence na rakouském území v současném JŘ). Navázány nové přípoje v Gmündu do a z Vídně. Celkově je v relaci Č.Budějovice - Vídeň možnost použití 2 přímých vlaků a 3 vlaků s přestupem v Gmündu. V opačném směru pak 2 přímých vlaků a 2 vlaků s přestupem v Gmündu. Další přestupy lze použít v regionální relaci Č.Budějovice – Gmünd NÖ – Schwarzenau (-Zwettl, -Waidhofen a.d.T) a zpět. Na Sp 1760/1761 Silva Nortica budou nasazeny vozy ÖBB (Bmz RIC bez klimatizace). Zachována je možnost přestupů v Č.Velenicích od Třeboně a Suchdola n/L. Chystá se rozsáhlá výluková činnost z důvodu elektrifikace.

Trať 200: Protivín – Zdice
Rozsah dopravy v zásadě nezměněn. Časové úpravy a víkendové varianty z důvodu vylepšení přípojových návazností. Večerní 7932/3 veden nově přes Ražice (Březnice – Ražice – Protivín), ranní 7914/5 též přes Ražice. Zlepší se tím obslužnost obcí Heřmaň a Skály ve směru do/z Písku. V jednání je zřízení nové zastávky Dobešice v prostoru průmyslové zóny Písek.

Trať 201: Tábor – Ražice
Vzhledem k vyšší poptávce byl rozsah dopravy mírně navýšen. Vlak 8400 bude veden pouze z Božejovic. Zaveden je nový vlak 8431 Strakonice – Písek. Všeobecně vylepšeny přípoje z Ražic do Písku (je to méně vlkm než z Protivína). O víkendu bylo na základě požadavků obcí vylepšeno spojení v relaci Tábor – Písek – Ražice – Strakonice - Plzeň . Na vybraných vlacích v úsecích Tábor - Milevsko -Branice) a Ražice – Písek bude zaveden sytém 0/0-S. Na trati budou, jako na první v Jihočeském kraji, do provozu nasazeny jednotky 814+914. Otevřena je otázka zavedení vlaku Tábor-Milevsko s odjezdem cca ve 22:30 pro odvoz z odpoledních směn, popř. střídavě s busem v liché či sudé týdny.

Trať 202: Tábor – Bechyně
JŘ mírně upraven na základě připomínek ke zpožďování vlaků (jízdní doby). Zaveden víkendový vlak 28420 (odj. 23:07) jako přípoj od dálkové dopravy z Prahy.

Trať 220: České Budějovice – Praha
V souvislosti se zahájení stavby 4. žel. koridoru došlo k prodloužení jízdních dob v úseku Tábor – Doubí u Tábora. S tím souvisí nutnost dočasné provizorní reorganizace dopravy. Rychlíky ve směru Praha – ČB budou odjíždět v xx:14, příjezd ČB XX:04. Ve směru ČB- Praha odjezd XX:54, příjezd XX:40. Ranní odjezdy R630, 632 a 634 budou vysunuty z taktu kvůli přípojovým vazbám v Českých Budějovicích (odjezd XX:02). Dnešní Ex Budvar bude veden jako běžný taktový rychlík. Dochází k přesunům tras rychlíků (dle objednávky MD), např. nebude již nadále problematický dojezd do ČB okolo 15 hodiny (přenášení zpoždění na dělnické vlaky).
Regionální doprava byla připravena podle požadavků kraje a samospráv. Sp1833 bude mít přehozenou trasu s 8203 (důvod: nemožnost udržet stávající stav kvůli prodlouženým jízdním dobám). Nově bude veden 8221 již ze Soběslavi (4:11), 8216 (odj. ČB 22:45) bude veden až do Tábora. Tím je umožněna železniční obslužnost pro dělnickou frekvenci ze Soběslavi a z odpoledních směn až do 2. největšího města kraje – Tábora. Podařilo se opětovně posunout trasu Sp 1830 tak, aby mohl být veden již z Veselí n/L. a v Táboře na něj zkonstruovány přípoje. Nově bude veden R 644 ve 14:54, nebude tedy v této poloze veden současný Sp 1832.

Trať 224: Tábor – Horní Cerekev
Rozsah ani organizace dopravy se zásadně nemění.

Trať 225: Veselí n/L. – Havlíčkův brod
Dopravní obslužnost na jihočeské části tratě bude výrazně zlepšena zavedením nového páru rychlíků 860/861 a nedělního posilového R 1561. Vzhledem významu města Jindřichův Hradec byla doprava zejména na rameni Veselí n/L.-J.Hradec mírně navýšena. Nově je navázán žádaný přípoj od R631. Na vlaky, které trvale vykazují zvýšenou frekvenci cestujících byly nasazeny klasické soupravy. Trasy vlaků, využívaných žákovskou frekvencí byly konstruovány s prioritním důrazem na požadavky škol.

Trať 226: Veselí n/L. – České Velenice
Nejproblémovější trať v kraji s protichůdnými zájmy obcí. JŘ byl se samosprávami nadstandardně projednán. Mírný nárůst rozsahu dopravy. Překonstruována zejména ranní skupina ve směru do Veselí n/L., kdy jsou vlaky vedeny prioritně k přípojům směr Praha. Pro školní dopravu vložen posilový 8730 České Velenice – Třeboň (příj. 7:24). Sp vlaky zrušeny a nahrazeny Os (obce požadovaly zastavování v podstatě všude). Pozornost zaměřena též na zaměstnaneckou obslužnost fy. Moeller v Suchdole n/L., která je největším zaměstnavatelem ve spádové oblasti.
Přípojové návaznosti jsou sledovány zejména ve Veselí n/L. Přesto existují v Č.Velenicích možnosti přestupů do a od Českých Budějovic.

Trať 227: Kostelec u Jihlavy – Slavonice
Rozsah dopravy se nemění. Posuny v časech (odvoz z odpolední směny z Dačic Os 28336). Ve spolupráci s KC Jihlava budou na trať částečně nasazeny jednotky 814+914.

Turistické nabídky:
Ve spolupráci s rakouskými železnicemi připravujeme rozšíření nabídky přepravy jízdních kol v prostoru Linec – České Budějovice, popř. České Budějovice – Dolní Rakousko za motivačních tarifních podmínek.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist