Tiskové zprávy
České dráhy: Jízdní řád v Jihočeském kraji
1. prosince 2006 | České dráhy
V Jihočeském kraji došlo na některých tratích k úpravám jízdního řádu na základě požadavku objednavatele, tedy Krajského úřadu Jihočeského kraje a na základě navázání přestupních vazeb mezi vlaky regionální a dálkové dopravy. V roce 2006/2007 bude na území Jihočeského kraje denně vedeno 504 vlaků.
Mezinárodní doprava
Od nového jízdního řádu 2006/2007 bude Jihočeský kraj spojen přímými vlaky s Lincem, Štýrským Hradcem, Lublaní, Salcburkem, Vídní, Gmündem a Summerau. I nadále bude možno využít přímé lehátkové a lůžkové vozy do Benátek, Curychu a Košic. Tato síť je rozšířena o další možná spojení (kromě jiných) např. s Vídní, Lincem, Salcburkem, Pasovem, Záhřebem, Bernem ap. za využití rychlých přestupů v Gmündu, Summerau, Linci, Zidani Mostu.
Dálková doprava
Směr Praha
Rozsah dopravy se nemění a zůstává v počtu 13 párů dálkových vlaků (1 pár kategorie Ex, 11 párů kategorie R a jeden pár kategorie Sp) mezi Českými Budějovicemi a Prahou.
Odjezdy směr Praha: 4:02, 5:02, 6:02, 6:54, 8:54, 9:54, 11:54, 13:54, 14:54, 15:54, 17:54, 19:05, 21:07
Příjezdy ze směru Praha: 0:04, 3:04, 8:52, 10:04, 12:04, 14:04, 16:04, 17:04, 18:04, 19:04, 20:04, 21:04, 22:04
Pozn.: Některé z uvedených vlaků mají různá víkendová omezení.
Nebude nadále veden oblíbený Ex 532/533 Budvar, ale bude namísto něho zaveden vlak kategorie R v taktových časech a standardním počtem zastavování.
Jízdní doba na trati České Budějovice – Praha byla dočasně mírně (cca 6´) prodloužena z důvodu předpokládaného zahájení stavebních prací na 4. železničním koridoru.
Směr Plzeň
Rozsah dopravy se nemění a zůstává v počtu 8 párů vlaků kategorie R mezi Českými Budějovicemi a Plzní.
Odjezdy směr Plzeň: 6:02, 8:02, 10:02, 12:02, 14:02, 16:02, 18:02, 20:02
Příjezdy ze směru Plzeň: 7:57, 9:57, 11:57, 13:57, 15:57, 17:57, 19:57, 21:57
Směr Jihlava, Brno
Rozsah se zvyšuje o jeden pár vlaků (na 6 párů) kategorie R mezi Českými Budějovicemi a Brnem s odjezdem časně ráno do Brna a návratem v pozdní večer z Brna. Nabídku zvyšuje posilový nedělní vlak kategorie R v trati České Budějovice – Havlíčkův Brod s možností přestupu na Brno (odj. 18:09).
Odjezdy směr Brno: 4:10, 6:10, 8:10, 12:10, 14:10, 16:10
Příjezdy ze směru Brno: 7:48, 11:46, 15:48, 17:46, 19:46, 21:48
Pozn.: Některé z uvedených vlaků mají různá víkendová omezení.
Regionální doprava
Regionální doprava je konstruována se záměrem umožnit optimální dopravní obslužnost s akcentem na ranní a odpolední špičkové přepravní proudy. O víkendu je doprava omezena zejména v pozdních hodinách v sobotu a včasných ranních hodinách v neděli.
Trať 190: České Budějovice – Plzeň
Vzhledem k významu a využití tratě je rozsah mírně navýšen -14 regionálních vlaků výchozích ve směru do Strakonic, Písku popř. Protivína, 14 regionálních vlaků končících ve směru od Strakonic, Písku, Protivína + rychlík Strakonice – Č.Budějovice – Brno, který má v tomto úseku převážně regionální frekvenci. Možnosti přestupů do těchto vlaků od Prachatic, Vodňan, Týna nad Vltavou, Netolic, Písku, Čimelic, Vimperka, Blatné.
V dálkové dopravě není zásadních změn. Posílena ranní skupina do ČB zavedením vlaku 8001 (říj. 7:20), 8003 přesunut říj. na 8:20.
Zlepšeny návaznosti mezi Os vlaky v Horažďovicích př. (ve spolupráci s Plzeňským krajem).
Nárůst vlaků v úseku Strakonice-Ražice (-Písek), popř. Protivín. První IDS v kraji (mimo městské IDS) bude zavedeno zřejmě v relaci Strakonice – Písek, proto se snažíme vylepšením tohoto ramene předejít autobusové invazi. Os 8013 je vysunut z taktu (příj. Cb 19:00) a má nově přípoj na Ex 100. Dnešní 8061 je zrušen (nízká frekvence, nahradí jej posunutý 8013).
Trať 191: Nepomuk – Blatná
Preferovány přípoje v Nepomuku od na R směr Plzeň. Časové posuny na základě požadavků obcí a občanských iniciativ. Nově zaveden vlak 27917 Blatná – Kasejovice jako odvoz z odpoledních směn (odj. 22:30).
Trať 192: Číčenice – Týn nad Vltavou
Vylepšeno dosavadní dopolední sedlo v pracovní dny. Znovu zaveden přímý školní vlak Týn nad Vltavou – Vodňany (18202/3)
Trať 193: Dívčice – Netolice
Rozsah dopravy v podstatě zachován. Poslední vlak z Dívčic 18266 nově veden z Dívčic až ve 23:06 jako přípoj z odpoledních směn od 8058. Nedělní vlak 18270/1 vedený pro odvoz studentů do Číčenic zůstává.
Trať 194: České Budějovice – Volary (-Nové Údolí)
8 regionálních vlaků výchozích ve směru do Kájova, Č.Kříže či Volar
8 regionálních vlaků končících ve směru od Kájova, Č.Kříže a Volar
Doprava je v letním období posílena o jeden pár rychlíků České Budějovice – Volary a zpět a posilový vlak Volary-Č.Krumlov/Č.Krumlov-Č.Kříž – Nové Údolí
I nadále bude aplikován samostatný letní a zimní JŘ.
Přestupní možnosti, zejména pro turistickou frekvenci v Černém Kříži ve směru do a z Nového Údolí, ve Volarech pak ve směru do a od Vimperka a Prachatic.
Na zvýšenou sezónní poptávku je reagováno nasazením posílených vlakových souprav a speciálních vozů pro přepravu jízdních kol.
Rozsah dopravy mírně navýšen zavedením školního vlaku 18510/8130 Volary – Nová Pec v zimním období. Tento vlak vychází vstříc požadavkům obcí a ZŠ Volary.
Časové posuny z důvodu změn příjezdů a odjezdů R do/ze směru Praha. Os 8111 bude končit v pátek opět v Nové Peci z důvodu úspory vlkm. Doladěny přípojové návaznosti z úseku Nové Údolí – Č.Kříž (-Volary).
Očekává se zvýšení trať. rychlosti Č.Kříž-Stožec na 50 km/h
Trať 195: Rybník – Lipno nad Vltavou
Rozsah dopravy je zachován, stejně tak i osvědčené rychlé přípojové návaznosti na většinu vlaků do a ze směru České Budějovice.
Trať 196: České Budějovice – Horní Dvořiště
Rozsah dopravy se v zásadě nemění. Ve spolupráci s ÖBB Linec zachován dosavadní počet přeshraničních spojů (4 páry přímé, 2 páry s přestupem v Summerau). Časové posuny způsobené změnou časů R směr Praha. Čísla tranzitních regionálních vlaků sjednocena s ÖBB. V relaci jižní Čechy a Horní Rakousko připravujeme zajímavé tarifní nabídky zaměřené zejména na cykloturistiku. Většina regionálních vlaků má i nadále rychlé přestupní návaznosti na trať Rybník – Lipno n/Vlt. Pro rychlou dopravu z Prahy, Táborska a Českých Budějovic do oblasti nově vznikajícího turistického centra v okolí Lipna n/Vlt., zastavuje i nadále Ex 101 v žst. Rybník (přestup na trať 195).
Trať 197: Číčenice – Volary
Osvědčená taktová organizace dopravy se zásadně nemění. Vylepšena školní doprava Číčenice – Vodňany vložením vlaku 18202/3. Vylepšena turistická obslužnost Šumavy vedením Os 18002/18009 v létě i v pracovní dny. Z důvodu zefektivnění dopravy budou „krátké vlaky“ vedené pouze v úseku Číčenice – Vodňany zařazeny do systému 0/0-S.
Trať 198: Strakonice – Volary
Doprava přeorganizována. Zavedeny taktové odjezdy v L:12 ze Strakonic od dálkové dopravy a vždy v celé trati až do Volar. Os 18122 bude veden 708+010 a jen do Čkyně (školní doprava). V opačném směru vylepšena obslužnost z Volarska k dálkové dopravě do Strakonic v X 18101 a (6,+) 18105. 18103 je navržen i pro školní dopravu z Volarska do Volyně.
Trať 199: České Budějovice – České Velenice
Rozsah dopravy se nemění, vlaky jsou plošněji rozloženy během dne. R361 pojede o 2 hodiny dříve (z důvodu malé frekvence na rakouském území v současném JŘ). Navázány nové přípoje v Gmündu do a z Vídně. Celkově je v relaci Č.Budějovice - Vídeň možnost použití 2 přímých vlaků a 3 vlaků s přestupem v Gmündu. V opačném směru pak 2 přímých vlaků a 2 vlaků s přestupem v Gmündu. Další přestupy lze použít v regionální relaci Č.Budějovice – Gmünd NÖ – Schwarzenau (-Zwettl, -Waidhofen a.d.T) a zpět. Na Sp 1760/1761 Silva Nortica budou nasazeny vozy ÖBB (Bmz RIC bez klimatizace). Zachována je možnost přestupů v Č.Velenicích od Třeboně a Suchdola n/L. Chystá se rozsáhlá výluková činnost z důvodu elektrifikace.
Trať 200: Protivín – Zdice
Rozsah dopravy v zásadě nezměněn. Časové úpravy a víkendové varianty z důvodu vylepšení přípojových návazností. Večerní 7932/3 veden nově přes Ražice (Březnice – Ražice – Protivín), ranní 7914/5 též přes Ražice. Zlepší se tím obslužnost obcí Heřmaň a Skály ve směru do/z Písku. V jednání je zřízení nové zastávky Dobešice v prostoru průmyslové zóny Písek.
Trať 201: Tábor – Ražice
Vzhledem k vyšší poptávce byl rozsah dopravy mírně navýšen. Vlak 8400 bude veden pouze z Božejovic. Zaveden je nový vlak 8431 Strakonice – Písek. Všeobecně vylepšeny přípoje z Ražic do Písku (je to méně vlkm než z Protivína). O víkendu bylo na základě požadavků obcí vylepšeno spojení v relaci Tábor – Písek – Ražice – Strakonice - Plzeň . Na vybraných vlacích v úsecích Tábor - Milevsko -Branice) a Ražice – Písek bude zaveden sytém 0/0-S. Na trati budou, jako na první v Jihočeském kraji, do provozu nasazeny jednotky 814+914. Otevřena je otázka zavedení vlaku Tábor-Milevsko s odjezdem cca ve 22:30 pro odvoz z odpoledních směn, popř. střídavě s busem v liché či sudé týdny.
Trať 202: Tábor – Bechyně
JŘ mírně upraven na základě připomínek ke zpožďování vlaků (jízdní doby). Zaveden víkendový vlak 28420 (odj. 23:07) jako přípoj od dálkové dopravy z Prahy.
Trať 220: České Budějovice – Praha
V souvislosti se zahájení stavby 4. žel. koridoru došlo k prodloužení jízdních dob v úseku Tábor – Doubí u Tábora. S tím souvisí nutnost dočasné provizorní reorganizace dopravy. Rychlíky ve směru Praha – ČB budou odjíždět v xx:14, příjezd ČB XX:04. Ve směru ČB- Praha odjezd XX:54, příjezd XX:40. Ranní odjezdy R630, 632 a 634 budou vysunuty z taktu kvůli přípojovým vazbám v Českých Budějovicích (odjezd XX:02). Dnešní Ex Budvar bude veden jako běžný taktový rychlík. Dochází k přesunům tras rychlíků (dle objednávky MD), např. nebude již nadále problematický dojezd do ČB okolo 15 hodiny (přenášení zpoždění na dělnické vlaky).
Regionální doprava byla připravena podle požadavků kraje a samospráv. Sp1833 bude mít přehozenou trasu s 8203 (důvod: nemožnost udržet stávající stav kvůli prodlouženým jízdním dobám). Nově bude veden 8221 již ze Soběslavi (4:11), 8216 (odj. ČB 22:45) bude veden až do Tábora. Tím je umožněna železniční obslužnost pro dělnickou frekvenci ze Soběslavi a z odpoledních směn až do 2. největšího města kraje – Tábora. Podařilo se opětovně posunout trasu Sp 1830 tak, aby mohl být veden již z Veselí n/L. a v Táboře na něj zkonstruovány přípoje. Nově bude veden R 644 ve 14:54, nebude tedy v této poloze veden současný Sp 1832.
Trať 224: Tábor – Horní Cerekev
Rozsah ani organizace dopravy se zásadně nemění.
Trať 225: Veselí n/L. – Havlíčkův brod
Dopravní obslužnost na jihočeské části tratě bude výrazně zlepšena zavedením nového páru rychlíků 860/861 a nedělního posilového R 1561. Vzhledem významu města Jindřichův Hradec byla doprava zejména na rameni Veselí n/L.-J.Hradec mírně navýšena. Nově je navázán žádaný přípoj od R631. Na vlaky, které trvale vykazují zvýšenou frekvenci cestujících byly nasazeny klasické soupravy. Trasy vlaků, využívaných žákovskou frekvencí byly konstruovány s prioritním důrazem na požadavky škol.
Trať 226: Veselí n/L. – České Velenice
Nejproblémovější trať v kraji s protichůdnými zájmy obcí. JŘ byl se samosprávami nadstandardně projednán. Mírný nárůst rozsahu dopravy. Překonstruována zejména ranní skupina ve směru do Veselí n/L., kdy jsou vlaky vedeny prioritně k přípojům směr Praha. Pro školní dopravu vložen posilový 8730 České Velenice – Třeboň (příj. 7:24). Sp vlaky zrušeny a nahrazeny Os (obce požadovaly zastavování v podstatě všude). Pozornost zaměřena též na zaměstnaneckou obslužnost fy. Moeller v Suchdole n/L., která je největším zaměstnavatelem ve spádové oblasti.
Přípojové návaznosti jsou sledovány zejména ve Veselí n/L. Přesto existují v Č.Velenicích možnosti přestupů do a od Českých Budějovic.
Trať 227: Kostelec u Jihlavy – Slavonice
Rozsah dopravy se nemění. Posuny v časech (odvoz z odpolední směny z Dačic Os 28336). Ve spolupráci s KC Jihlava budou na trať částečně nasazeny jednotky 814+914.
Turistické nabídky:
Ve spolupráci s rakouskými železnicemi připravujeme rozšíření nabídky přepravy jízdních kol v prostoru Linec – České Budějovice, popř. České Budějovice – Dolní Rakousko za motivačních tarifních podmínek.
Mezinárodní doprava
Od nového jízdního řádu 2006/2007 bude Jihočeský kraj spojen přímými vlaky s Lincem, Štýrským Hradcem, Lublaní, Salcburkem, Vídní, Gmündem a Summerau. I nadále bude možno využít přímé lehátkové a lůžkové vozy do Benátek, Curychu a Košic. Tato síť je rozšířena o další možná spojení (kromě jiných) např. s Vídní, Lincem, Salcburkem, Pasovem, Záhřebem, Bernem ap. za využití rychlých přestupů v Gmündu, Summerau, Linci, Zidani Mostu.
Dálková doprava
Směr Praha
Rozsah dopravy se nemění a zůstává v počtu 13 párů dálkových vlaků (1 pár kategorie Ex, 11 párů kategorie R a jeden pár kategorie Sp) mezi Českými Budějovicemi a Prahou.
Odjezdy směr Praha: 4:02, 5:02, 6:02, 6:54, 8:54, 9:54, 11:54, 13:54, 14:54, 15:54, 17:54, 19:05, 21:07
Příjezdy ze směru Praha: 0:04, 3:04, 8:52, 10:04, 12:04, 14:04, 16:04, 17:04, 18:04, 19:04, 20:04, 21:04, 22:04
Pozn.: Některé z uvedených vlaků mají různá víkendová omezení.
Nebude nadále veden oblíbený Ex 532/533 Budvar, ale bude namísto něho zaveden vlak kategorie R v taktových časech a standardním počtem zastavování.
Jízdní doba na trati České Budějovice – Praha byla dočasně mírně (cca 6´) prodloužena z důvodu předpokládaného zahájení stavebních prací na 4. železničním koridoru.
Směr Plzeň
Rozsah dopravy se nemění a zůstává v počtu 8 párů vlaků kategorie R mezi Českými Budějovicemi a Plzní.
Odjezdy směr Plzeň: 6:02, 8:02, 10:02, 12:02, 14:02, 16:02, 18:02, 20:02
Příjezdy ze směru Plzeň: 7:57, 9:57, 11:57, 13:57, 15:57, 17:57, 19:57, 21:57
Směr Jihlava, Brno
Rozsah se zvyšuje o jeden pár vlaků (na 6 párů) kategorie R mezi Českými Budějovicemi a Brnem s odjezdem časně ráno do Brna a návratem v pozdní večer z Brna. Nabídku zvyšuje posilový nedělní vlak kategorie R v trati České Budějovice – Havlíčkův Brod s možností přestupu na Brno (odj. 18:09).
Odjezdy směr Brno: 4:10, 6:10, 8:10, 12:10, 14:10, 16:10
Příjezdy ze směru Brno: 7:48, 11:46, 15:48, 17:46, 19:46, 21:48
Pozn.: Některé z uvedených vlaků mají různá víkendová omezení.
Regionální doprava
Regionální doprava je konstruována se záměrem umožnit optimální dopravní obslužnost s akcentem na ranní a odpolední špičkové přepravní proudy. O víkendu je doprava omezena zejména v pozdních hodinách v sobotu a včasných ranních hodinách v neděli.
Trať 190: České Budějovice – Plzeň
Vzhledem k významu a využití tratě je rozsah mírně navýšen -14 regionálních vlaků výchozích ve směru do Strakonic, Písku popř. Protivína, 14 regionálních vlaků končících ve směru od Strakonic, Písku, Protivína + rychlík Strakonice – Č.Budějovice – Brno, který má v tomto úseku převážně regionální frekvenci. Možnosti přestupů do těchto vlaků od Prachatic, Vodňan, Týna nad Vltavou, Netolic, Písku, Čimelic, Vimperka, Blatné.
V dálkové dopravě není zásadních změn. Posílena ranní skupina do ČB zavedením vlaku 8001 (říj. 7:20), 8003 přesunut říj. na 8:20.
Zlepšeny návaznosti mezi Os vlaky v Horažďovicích př. (ve spolupráci s Plzeňským krajem).
Nárůst vlaků v úseku Strakonice-Ražice (-Písek), popř. Protivín. První IDS v kraji (mimo městské IDS) bude zavedeno zřejmě v relaci Strakonice – Písek, proto se snažíme vylepšením tohoto ramene předejít autobusové invazi. Os 8013 je vysunut z taktu (příj. Cb 19:00) a má nově přípoj na Ex 100. Dnešní 8061 je zrušen (nízká frekvence, nahradí jej posunutý 8013).
Trať 191: Nepomuk – Blatná
Preferovány přípoje v Nepomuku od na R směr Plzeň. Časové posuny na základě požadavků obcí a občanských iniciativ. Nově zaveden vlak 27917 Blatná – Kasejovice jako odvoz z odpoledních směn (odj. 22:30).
Trať 192: Číčenice – Týn nad Vltavou
Vylepšeno dosavadní dopolední sedlo v pracovní dny. Znovu zaveden přímý školní vlak Týn nad Vltavou – Vodňany (18202/3)
Trať 193: Dívčice – Netolice
Rozsah dopravy v podstatě zachován. Poslední vlak z Dívčic 18266 nově veden z Dívčic až ve 23:06 jako přípoj z odpoledních směn od 8058. Nedělní vlak 18270/1 vedený pro odvoz studentů do Číčenic zůstává.
Trať 194: České Budějovice – Volary (-Nové Údolí)
8 regionálních vlaků výchozích ve směru do Kájova, Č.Kříže či Volar
8 regionálních vlaků končících ve směru od Kájova, Č.Kříže a Volar
Doprava je v letním období posílena o jeden pár rychlíků České Budějovice – Volary a zpět a posilový vlak Volary-Č.Krumlov/Č.Krumlov-Č.Kříž – Nové Údolí
I nadále bude aplikován samostatný letní a zimní JŘ.
Přestupní možnosti, zejména pro turistickou frekvenci v Černém Kříži ve směru do a z Nového Údolí, ve Volarech pak ve směru do a od Vimperka a Prachatic.
Na zvýšenou sezónní poptávku je reagováno nasazením posílených vlakových souprav a speciálních vozů pro přepravu jízdních kol.
Rozsah dopravy mírně navýšen zavedením školního vlaku 18510/8130 Volary – Nová Pec v zimním období. Tento vlak vychází vstříc požadavkům obcí a ZŠ Volary.
Časové posuny z důvodu změn příjezdů a odjezdů R do/ze směru Praha. Os 8111 bude končit v pátek opět v Nové Peci z důvodu úspory vlkm. Doladěny přípojové návaznosti z úseku Nové Údolí – Č.Kříž (-Volary).
Očekává se zvýšení trať. rychlosti Č.Kříž-Stožec na 50 km/h
Trať 195: Rybník – Lipno nad Vltavou
Rozsah dopravy je zachován, stejně tak i osvědčené rychlé přípojové návaznosti na většinu vlaků do a ze směru České Budějovice.
Trať 196: České Budějovice – Horní Dvořiště
Rozsah dopravy se v zásadě nemění. Ve spolupráci s ÖBB Linec zachován dosavadní počet přeshraničních spojů (4 páry přímé, 2 páry s přestupem v Summerau). Časové posuny způsobené změnou časů R směr Praha. Čísla tranzitních regionálních vlaků sjednocena s ÖBB. V relaci jižní Čechy a Horní Rakousko připravujeme zajímavé tarifní nabídky zaměřené zejména na cykloturistiku. Většina regionálních vlaků má i nadále rychlé přestupní návaznosti na trať Rybník – Lipno n/Vlt. Pro rychlou dopravu z Prahy, Táborska a Českých Budějovic do oblasti nově vznikajícího turistického centra v okolí Lipna n/Vlt., zastavuje i nadále Ex 101 v žst. Rybník (přestup na trať 195).
Trať 197: Číčenice – Volary
Osvědčená taktová organizace dopravy se zásadně nemění. Vylepšena školní doprava Číčenice – Vodňany vložením vlaku 18202/3. Vylepšena turistická obslužnost Šumavy vedením Os 18002/18009 v létě i v pracovní dny. Z důvodu zefektivnění dopravy budou „krátké vlaky“ vedené pouze v úseku Číčenice – Vodňany zařazeny do systému 0/0-S.
Trať 198: Strakonice – Volary
Doprava přeorganizována. Zavedeny taktové odjezdy v L:12 ze Strakonic od dálkové dopravy a vždy v celé trati až do Volar. Os 18122 bude veden 708+010 a jen do Čkyně (školní doprava). V opačném směru vylepšena obslužnost z Volarska k dálkové dopravě do Strakonic v X 18101 a (6,+) 18105. 18103 je navržen i pro školní dopravu z Volarska do Volyně.
Trať 199: České Budějovice – České Velenice
Rozsah dopravy se nemění, vlaky jsou plošněji rozloženy během dne. R361 pojede o 2 hodiny dříve (z důvodu malé frekvence na rakouském území v současném JŘ). Navázány nové přípoje v Gmündu do a z Vídně. Celkově je v relaci Č.Budějovice - Vídeň možnost použití 2 přímých vlaků a 3 vlaků s přestupem v Gmündu. V opačném směru pak 2 přímých vlaků a 2 vlaků s přestupem v Gmündu. Další přestupy lze použít v regionální relaci Č.Budějovice – Gmünd NÖ – Schwarzenau (-Zwettl, -Waidhofen a.d.T) a zpět. Na Sp 1760/1761 Silva Nortica budou nasazeny vozy ÖBB (Bmz RIC bez klimatizace). Zachována je možnost přestupů v Č.Velenicích od Třeboně a Suchdola n/L. Chystá se rozsáhlá výluková činnost z důvodu elektrifikace.
Trať 200: Protivín – Zdice
Rozsah dopravy v zásadě nezměněn. Časové úpravy a víkendové varianty z důvodu vylepšení přípojových návazností. Večerní 7932/3 veden nově přes Ražice (Březnice – Ražice – Protivín), ranní 7914/5 též přes Ražice. Zlepší se tím obslužnost obcí Heřmaň a Skály ve směru do/z Písku. V jednání je zřízení nové zastávky Dobešice v prostoru průmyslové zóny Písek.
Trať 201: Tábor – Ražice
Vzhledem k vyšší poptávce byl rozsah dopravy mírně navýšen. Vlak 8400 bude veden pouze z Božejovic. Zaveden je nový vlak 8431 Strakonice – Písek. Všeobecně vylepšeny přípoje z Ražic do Písku (je to méně vlkm než z Protivína). O víkendu bylo na základě požadavků obcí vylepšeno spojení v relaci Tábor – Písek – Ražice – Strakonice - Plzeň . Na vybraných vlacích v úsecích Tábor - Milevsko -Branice) a Ražice – Písek bude zaveden sytém 0/0-S. Na trati budou, jako na první v Jihočeském kraji, do provozu nasazeny jednotky 814+914. Otevřena je otázka zavedení vlaku Tábor-Milevsko s odjezdem cca ve 22:30 pro odvoz z odpoledních směn, popř. střídavě s busem v liché či sudé týdny.
Trať 202: Tábor – Bechyně
JŘ mírně upraven na základě připomínek ke zpožďování vlaků (jízdní doby). Zaveden víkendový vlak 28420 (odj. 23:07) jako přípoj od dálkové dopravy z Prahy.
Trať 220: České Budějovice – Praha
V souvislosti se zahájení stavby 4. žel. koridoru došlo k prodloužení jízdních dob v úseku Tábor – Doubí u Tábora. S tím souvisí nutnost dočasné provizorní reorganizace dopravy. Rychlíky ve směru Praha – ČB budou odjíždět v xx:14, příjezd ČB XX:04. Ve směru ČB- Praha odjezd XX:54, příjezd XX:40. Ranní odjezdy R630, 632 a 634 budou vysunuty z taktu kvůli přípojovým vazbám v Českých Budějovicích (odjezd XX:02). Dnešní Ex Budvar bude veden jako běžný taktový rychlík. Dochází k přesunům tras rychlíků (dle objednávky MD), např. nebude již nadále problematický dojezd do ČB okolo 15 hodiny (přenášení zpoždění na dělnické vlaky).
Regionální doprava byla připravena podle požadavků kraje a samospráv. Sp1833 bude mít přehozenou trasu s 8203 (důvod: nemožnost udržet stávající stav kvůli prodlouženým jízdním dobám). Nově bude veden 8221 již ze Soběslavi (4:11), 8216 (odj. ČB 22:45) bude veden až do Tábora. Tím je umožněna železniční obslužnost pro dělnickou frekvenci ze Soběslavi a z odpoledních směn až do 2. největšího města kraje – Tábora. Podařilo se opětovně posunout trasu Sp 1830 tak, aby mohl být veden již z Veselí n/L. a v Táboře na něj zkonstruovány přípoje. Nově bude veden R 644 ve 14:54, nebude tedy v této poloze veden současný Sp 1832.
Trať 224: Tábor – Horní Cerekev
Rozsah ani organizace dopravy se zásadně nemění.
Trať 225: Veselí n/L. – Havlíčkův brod
Dopravní obslužnost na jihočeské části tratě bude výrazně zlepšena zavedením nového páru rychlíků 860/861 a nedělního posilového R 1561. Vzhledem významu města Jindřichův Hradec byla doprava zejména na rameni Veselí n/L.-J.Hradec mírně navýšena. Nově je navázán žádaný přípoj od R631. Na vlaky, které trvale vykazují zvýšenou frekvenci cestujících byly nasazeny klasické soupravy. Trasy vlaků, využívaných žákovskou frekvencí byly konstruovány s prioritním důrazem na požadavky škol.
Trať 226: Veselí n/L. – České Velenice
Nejproblémovější trať v kraji s protichůdnými zájmy obcí. JŘ byl se samosprávami nadstandardně projednán. Mírný nárůst rozsahu dopravy. Překonstruována zejména ranní skupina ve směru do Veselí n/L., kdy jsou vlaky vedeny prioritně k přípojům směr Praha. Pro školní dopravu vložen posilový 8730 České Velenice – Třeboň (příj. 7:24). Sp vlaky zrušeny a nahrazeny Os (obce požadovaly zastavování v podstatě všude). Pozornost zaměřena též na zaměstnaneckou obslužnost fy. Moeller v Suchdole n/L., která je největším zaměstnavatelem ve spádové oblasti.
Přípojové návaznosti jsou sledovány zejména ve Veselí n/L. Přesto existují v Č.Velenicích možnosti přestupů do a od Českých Budějovic.
Trať 227: Kostelec u Jihlavy – Slavonice
Rozsah dopravy se nemění. Posuny v časech (odvoz z odpolední směny z Dačic Os 28336). Ve spolupráci s KC Jihlava budou na trať částečně nasazeny jednotky 814+914.
Turistické nabídky:
Ve spolupráci s rakouskými železnicemi připravujeme rozšíření nabídky přepravy jízdních kol v prostoru Linec – České Budějovice, popř. České Budějovice – Dolní Rakousko za motivačních tarifních podmínek.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk