Ivana Picková "> Klamání spotřebitelů pokračuje - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/klamani-spotrebitelu-pokracuje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Klamání spotřebitelů pokračuje

2. listopadu 2005 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Nutnost přijetí Parlamentem projednávané novely zákona o regulaci reklamy se opět proijevila při dnešním otevření hypermarketu Tesco v Praze na Skalce. Zboží, které firma avizovala v masivní reklamě, bylo k dispozici pouze pár minut po otevření. Na SOS se obrátili rozhořčení spotřebitelé, kteří se cítí takovým jednáním oklamáni.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR už několikrát upozorňovalo na praktiky velkých obchodů, které při různých akcích avizují vysoké slevy na jednotlivé druhy zboží. Když se spotřebitelé nechají na takovou reklamu nalákat, zjistí, že byli prostě oklamáni. Potvrdilo se to znovu při dnešním otevření pražského hypermarketu Tesco. Spotřebitele firma lákala na výrazné slevy mj. fotoaparátu Kodak (původní cena 8999 Kč ve slevě 2499 Kč). Během několika minut byl fotoaparát vyprodán.

„Tesco se snažilo nahradit avizovaný fotoaparát jiným, jehož cena nebyla pro spotřebitele zdaleka tak výhodná. Nezajistilo, aby po dostatečně dlouhou dobu bylo zboží, na něž dělali bombastickou reklamu v různých médiích, spotřebitelům k dispozici. Znovu se ukazuje nutnost stanovit prodejcům povinnost, jako je tomu např. v sousedním Německu, mít při podobných akcích zásobu zboží alespoň na dva dny,“ zdůraznila Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. „Obrátili se na nás spotřebitelé, kteří se cítí jednáním hypermarketu podvedeni, považují jeho chování za klamání spotřebitele. Na jejich otázky nebyli pracovníci hypermarketu schopni odpovědět, vymlouvali se, že nabídka platí do vyprodání zásob,“ dodala Picková.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR se domnívá, že podobný přístup vůči spotřebitelům, s nímž vchází Tesco do další části Prahy, jen dokládá, že je nanejvýš nutné podobné praktiky zakázat. Spotřebitel má právo na důstojný nákup, na pravdivé informace. Prodejci by se měli odnaučit zacházet se spotřebitelem jen jako s objektem svého zisku, kterého je třeba pouze nalákat do prodejny jakýmkoli způsobem.
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist