Tiskové zprávy
Evropská komise, český text ICEU: Kolín – Frankfurt: otevření nové 175 km dlouhé trasy transevropské rychlostní železniční sítě
26. července 2002 | Evropská komise, český text ICEU
Po sedmileté výstavbě zahajuje německá železniční společnost Deutsche Bahn provoz na nové, 175 km dlouhé železniční trati mezi Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem nad Mohanem, která byla zbudována nákladem šesti miliard eur.
Jeden z nejnáročnějších projektů transevropské dopravní sítě - rychlostní železniční trať, která nákladem 24 miliard eur propojí Paříž, Brusel, Kolín/Frankfurt, Amsterodam a Londýn (PBKAL) - tak na cestě k úplné realizaci zaznamenal dosažení dalšího významného mezníku.
<p>
"Po dokončení úseků železničního projektu PBKAL, spojujících Paříž, Lille a Fréthun (1993) a Paříž s Bruselem (1997), přispěje otevření úseku mezi Kolínem a Frankfurtem významným způsobem k dalšímu zvýšení přitažlivosti cestování po železnici. Nová infrastruktura umožňuje maximální provozní rychlost 300 km/hod. a na cestě mezi oběma německými městy povede k časové úspoře až jedné a půl hodiny. Měla by podstatně podpořit konkurenceschopnost železnice v hlavních evropských destinacích ve směru východ-západ a sever-jih a přispět k posílení intermodality (propojení několika způsobů dopravy) pomocí napojení rychlostní železnice na významná letiště," uvedla místopředsedkyně Komise Loyola de Palacio.
<p>
[Podkladový text <a href="http://www.europa.eu.int/rapid/start/cgi/guesten.ksh?p_action.gettxt=gt&doc=IP/02/1162|0|RAPID&lg=EN" target="_blank">IP/02/1162</a>]
Jeden z nejnáročnějších projektů transevropské dopravní sítě - rychlostní železniční trať, která nákladem 24 miliard eur propojí Paříž, Brusel, Kolín/Frankfurt, Amsterodam a Londýn (PBKAL) - tak na cestě k úplné realizaci zaznamenal dosažení dalšího významného mezníku.
<p>
"Po dokončení úseků železničního projektu PBKAL, spojujících Paříž, Lille a Fréthun (1993) a Paříž s Bruselem (1997), přispěje otevření úseku mezi Kolínem a Frankfurtem významným způsobem k dalšímu zvýšení přitažlivosti cestování po železnici. Nová infrastruktura umožňuje maximální provozní rychlost 300 km/hod. a na cestě mezi oběma německými městy povede k časové úspoře až jedné a půl hodiny. Měla by podstatně podpořit konkurenceschopnost železnice v hlavních evropských destinacích ve směru východ-západ a sever-jih a přispět k posílení intermodality (propojení několika způsobů dopravy) pomocí napojení rychlostní železnice na významná letiště," uvedla místopředsedkyně Komise Loyola de Palacio.
<p>
[Podkladový text <a href="http://www.europa.eu.int/rapid/start/cgi/guesten.ksh?p_action.gettxt=gt&doc=IP/02/1162|0|RAPID&lg=EN" target="_blank">IP/02/1162</a>]
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk