Tiskové zprávy
MD ČR: Ministr dopravy Martin Kupka: Chceme, aby konečná podoba EURO 7 byla realistická
13. prosince 2023 | MD ČR
Ve čtvrtek proběhne v Bruselu jednání tzv. trialogu o konečné podobě normy EURO 7. V jeho rámci se bude projednávat původní podoba návrhu normy prezentovaná Evropskou komisí, podoba vzešlá z jednání ministrů členských států na zasedání Rady pro konkurenceschopnost a podoba přijatá Evropským parlamentem, na níž se významně podílel Alexandr Vondra. Výsledkem trialogu by měla být dohoda o finálním znění této klíčové normy.
Česká republika spolu se stejně smýšlejícími zeměmi letos prosadila zásadní změny v původním návrhu normy. Jde především o realistické nastavení emisních limitů a testovacích podmínek pro osobní vozidla dle EURO 6, o zachování standardů emisí pro dodávková vozidla a současných testovacích podmínek pro nákladní vozidla.
„Usilujeme o zachování dostupné mobility pro široké vrstvy veřejnosti ve všech členských státech Evropské unie, stejně jako konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu, který je pro Evropu jedním z ekonomických pilířů. V neposlední řadě sledujeme také to, aby špatná regulace ve výsledku nehrozila více poškodit životní prostředí než mu pomoci,“ vysvětluje ministr dopravy Martin Kupka.
Vše probíhá v úzkém kontaktu nejen se Španělskem jako předsednickou zemí, ale významné aktivity vyvíjí i české Stálé zastoupení v Bruselu. Spolupráci a podporu poskytuje i Sdružení automobilového průmyslu.
„My jako výrobci automobilů stojíme před velkou výzvou – ukončit výrobu spalovacích vozů už v roce 2035. Je naprosto klíčové, aby norma EURO 7 neznamenala, že se spalovací auta stanou pro běžného zákazníka nedostupnými. Stále jsou tu některé požadavky Evropského parlamentu, například ohledně otěru z brzd či životnosti baterií, které nejsou z našeho pohledu reálné a negativně by dopadly i na zákazníky,“ komentuje Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
Česká republika spolu se stejně smýšlejícími zeměmi letos prosadila zásadní změny v původním návrhu normy. Jde především o realistické nastavení emisních limitů a testovacích podmínek pro osobní vozidla dle EURO 6, o zachování standardů emisí pro dodávková vozidla a současných testovacích podmínek pro nákladní vozidla.
„Usilujeme o zachování dostupné mobility pro široké vrstvy veřejnosti ve všech členských státech Evropské unie, stejně jako konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu, který je pro Evropu jedním z ekonomických pilířů. V neposlední řadě sledujeme také to, aby špatná regulace ve výsledku nehrozila více poškodit životní prostředí než mu pomoci,“ vysvětluje ministr dopravy Martin Kupka.
Vše probíhá v úzkém kontaktu nejen se Španělskem jako předsednickou zemí, ale významné aktivity vyvíjí i české Stálé zastoupení v Bruselu. Spolupráci a podporu poskytuje i Sdružení automobilového průmyslu.
„My jako výrobci automobilů stojíme před velkou výzvou – ukončit výrobu spalovacích vozů už v roce 2035. Je naprosto klíčové, aby norma EURO 7 neznamenala, že se spalovací auta stanou pro běžného zákazníka nedostupnými. Stále jsou tu některé požadavky Evropského parlamentu, například ohledně otěru z brzd či životnosti baterií, které nejsou z našeho pohledu reálné a negativně by dopadly i na zákazníky,“ komentuje Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk