Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Neměňte narychlo cenový program!
Podle vyjádření Českého telekomunikačního úřadu Český Telecom nemusí rušit stávající cenové programy. Sdružení obrany spotřebitelů České republiky doporučuje všem uživatelům, aby si spočítali, zda je pro ně nový cenový program výhodnější, a jinak svůj stávající neměnili. Právo Českého Telecomu na avizované převedení všech uživatelů na nový program je sporné.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) si vyžádalo stanovisko od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) k povinnosti zrušit stávající cenové programy Českého Telecomu (ČTc). Ačkoliv Český Telecom ve své tiskové zprávě odůvodňuje zrušení současných cenových programů právě rozhodnutím ČTÚ, ten tvrdí opak. Z vyjádření Ing. Miluše Ševerové, ředitelky odboru ekonomické regulace Českého telekomunikačního úřadu citujeme: „Cenovým rozhodnutím č. 01/2005 Úřad nezrušil stávající cenové plány poskytované společností ČESKÝ TELECOM, a.s. a ani nenařídil ČESKÉMU TELECOMU, a.s., aby začal poskytovat novou strukturu cenových plánů a všechny účastníky převáděl na nové cenové programy. Postup, který zvolil ČESKÝ TELECOM, a.s., je zcela na jeho obchodním a strategickém rozhodnutí…“.
SOS spotřebitelům proto doporučuje, aby pečlivě zvážili, zda je pro ně nový cenový program opravdu výhodnější a až na základě této analýzy přistoupili ke změně. Z propagační kampaně Českého Telecomu se zdá, že ČTc zavádějícím způsobem informuje spotřebitele o obsahu Cenového rozhodnutí ČTÚ tak, aby své zákazníky přiměl přistoupit na změnu produktu. „Domníváme se, že pokud ze strany ČTÚ nedošlo ke zrušení těchto cenových programů, není pro spotřebitele, kteří jsou se stávajícím cenovým programem spokojeni, důvod pro jeho změnu. Automatické převádění zákazníků ze starých cenových programů na nové by mohlo znamenat značnou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran,“ uvedla Klára Přikrylová, která se v SOS věnuje právním otázkám.
„Těm, kteří nesouhlasí se změnou cenového progamu a přesto jim podmínky budou změněny, SOS doporučuje obrátit se nejprve na ČTc a posléze na Český telekomunikační úřad,“ zdůraznil Karel Pavlík z SOS a dodal: „Z Cenového rozhodnutí ČTÚ totiž vyplývá, že účastníka, přihlášeného ke konkrétnímu cenovému plánu nesmí poskytovatel převést na jiný cenový plán bez jeho souhlasu.“
Zamýšlený postup Českého Telecomu je ve zřejmém rozporu se zaváděním nových cenových programů operátorů v mobilních sítích, kteří již dlouhodobě působí na konkurenčním trhu. Místo automatických převodů, jsou uživatelé postupně motivováni systémem dodatečných výhod ke změně cenového programu.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
Karel Pavlík, Sdružení obrany spotřebitelů ČR, pavlík@spotrebitele.info
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) si vyžádalo stanovisko od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) k povinnosti zrušit stávající cenové programy Českého Telecomu (ČTc). Ačkoliv Český Telecom ve své tiskové zprávě odůvodňuje zrušení současných cenových programů právě rozhodnutím ČTÚ, ten tvrdí opak. Z vyjádření Ing. Miluše Ševerové, ředitelky odboru ekonomické regulace Českého telekomunikačního úřadu citujeme: „Cenovým rozhodnutím č. 01/2005 Úřad nezrušil stávající cenové plány poskytované společností ČESKÝ TELECOM, a.s. a ani nenařídil ČESKÉMU TELECOMU, a.s., aby začal poskytovat novou strukturu cenových plánů a všechny účastníky převáděl na nové cenové programy. Postup, který zvolil ČESKÝ TELECOM, a.s., je zcela na jeho obchodním a strategickém rozhodnutí…“.
SOS spotřebitelům proto doporučuje, aby pečlivě zvážili, zda je pro ně nový cenový program opravdu výhodnější a až na základě této analýzy přistoupili ke změně. Z propagační kampaně Českého Telecomu se zdá, že ČTc zavádějícím způsobem informuje spotřebitele o obsahu Cenového rozhodnutí ČTÚ tak, aby své zákazníky přiměl přistoupit na změnu produktu. „Domníváme se, že pokud ze strany ČTÚ nedošlo ke zrušení těchto cenových programů, není pro spotřebitele, kteří jsou se stávajícím cenovým programem spokojeni, důvod pro jeho změnu. Automatické převádění zákazníků ze starých cenových programů na nové by mohlo znamenat značnou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran,“ uvedla Klára Přikrylová, která se v SOS věnuje právním otázkám.
„Těm, kteří nesouhlasí se změnou cenového progamu a přesto jim podmínky budou změněny, SOS doporučuje obrátit se nejprve na ČTc a posléze na Český telekomunikační úřad,“ zdůraznil Karel Pavlík z SOS a dodal: „Z Cenového rozhodnutí ČTÚ totiž vyplývá, že účastníka, přihlášeného ke konkrétnímu cenovému plánu nesmí poskytovatel převést na jiný cenový plán bez jeho souhlasu.“
Zamýšlený postup Českého Telecomu je ve zřejmém rozporu se zaváděním nových cenových programů operátorů v mobilních sítích, kteří již dlouhodobě působí na konkurenčním trhu. Místo automatických převodů, jsou uživatelé postupně motivováni systémem dodatečných výhod ke změně cenového programu.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
Karel Pavlík, Sdružení obrany spotřebitelů ČR, pavlík@spotrebitele.info
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




