Martin Robeš "> Odsun nádraží nepovede k rozvoji Jižního centra - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/odsun-nadrazi-nepovede-k-rozvoji-jizniho-centra
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Brněnský dopravní kruh: Odsun nádraží nepovede k rozvoji Jižního centra

3. dubna 2003 | Brněnský dopravní kruh
Autor: Martin Robeš, tel: 605 286 630
Brněnský dopravní kruh nesouhlasí s tím, že Útvar hlavního architekta Magistrátu města Brna opakovaně směšuje otázku polohy hlavního nádraží a možnost rozvoje tzv. Jižního centra. Naposledy se to opět projevilo v zadání urbanistických studií řešení Jižního centra od pěti autorů, jejichž výsledky zájemci mohli vidět až do pondělí 31. března ÚHA MMB nebo v březnovém vydání městského měsíčníku Haló Brno.

Vybudování hlavního nádraží kilometr od centra města určitě nebude impulsem k celoplošnému rozvoji Jižního centra.

Stačí se podívat do několika našich měst, kde nádraží leží kilometr od centra: kromě běžné obytné čtvrti v některých z nich mezi nádražím a centrem vznikla jedna obchodní ulice, která se však ani zdaleka nemůže srovnávat s centrem města (např. České Budějovice, Pardubice, Plzeň), nebo tam zůstal jen obtížný prostor, který je nutno překonávat městskou hromadnou dopravou (např. Liberec, ale platí to i o autobusovém nádraží Zvonařka v Brně). Odsun nádraží může podnítit vznik nanejvýš jedné obchodní ulice.

„Odsun nádraží určitě není správným prostředkem pro podnícení tolik žádoucího rozvoje Jižního centra,“ říká Martin Robeš, zvolený zástupce neziskových organizací Jihomoravského kraje pro oblast dopravy, „bude nutno použít prostředky jiné, například propojit Bohunice a Heršpice přes Jižní centrum se středem města novou městskou třídou s tramvají, na kterou se pak nabalí zástavba podobně jako před sto lety kolem hlavní ulice do Králova Pole.“

Přestože pět autorských kolektivů představuje ve svých studiích řadu zajímavých námětů na řešení Jižního centra po stránce urbanistické, ani jedna práce nepřináší takový návrh hromadné dopravy k odsunutému nádraží, který by byla srovnatelný s dnešním stavem (pohodlným přístupem, krátkými jízdními dobami a nízkým počtem přestupů v MHD). Autoři prokázali velkou snahu toho dosáhnout, výsledek je však pro cestující neuspokojivý. Chyba však není v jejich práci, ale v zadání – v odsunuté poloze nádraží.

Kontakty:
Martin Robeš, zvolený zástupce nezisk. organizací pro dopravu v JMK, tel.: 605 286 630
Jana Drápalová, zastupitelka města Brna a starostka Nového Lískovce, tel.: 721 636 486
Martin Nawrath, zastupitel m. B. a člen dozorčí rady a. s. Jižní centrum, tel.: 776 133 361

Brněnský dopravní kruh
volné sdružení 10 neziskových organizací zabývajících se dopravou
c/o Český a Slovenský dopravní klub, Cejl 48/50, 602 00 Brno

Kontakty na protistranu:
Dana Wendscheová, ÚHA MMB, tel.: 542 174 153
Hana Černá, Jana Urbanová, ÚHA MMB, tel.: 542 174 109
Martin Robeš, tel: 605 286 630
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist