Ivana Picková "> Opravdu jste přerostli svůj tarif u T-Mobile? - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/opravdu-jste-prerostli-svuj-tarif-u-t-mobile
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Opravdu jste přerostli svůj tarif u T-Mobile?

8. srpna 2007 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Direkt-marketingová kampaň společnosti T-Mobile „Přerostli jste svůj tarif“ slibuje spotřebitelům úsporu při navýšení jejich paušálního programu. Opak však může být pravdou. Na výzvu Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) T-Mobile přislíbil poškozeným peníze vrátit. Ti si však musí zkontrolovat své vyúčtování a uplatnit svůj nárok.

Na SOS se obrátili klienti společnosti T-Mobile, kteří byli osloveni nabídkou „Přerostli jste svůj tarif“ ke zvýšení svého tarifního programu. Přiložený dopis a letáček uvádějí, že pokud spotřebitel změnu provede, pak významně ušetří. Avšak v některých konkrétních případech (např. při aktivovaných tarifních zvýhodněních) by při využití nabídky naopak zaplatili vyšší částku, byť by provolali stejný počet minut. SOS proto oslovilo T-Mobile, který nakonec přislíbil vrácení přeplatku oproti původnímu tarifu za předpokladu stejného využití služeb. Uživatelé si však sami musí zkontrolovat své vyúčtování po proběhlé změně a spočítat si, zda by s původním paušálem neutratili méně a případně požadovat vrácení rozdílu.

„Spotřebitelé by si měli vždy při přechodu na vyšší tarif či při přechodu z předplacené karty na tarif, nabídku pečlivě propočítat. Volné minuty jsou totiž často dražší než běžné hovorné. Navíc volné minuty nelze čerpat např. v průběhu dovolené v zahraničí, avšak paušální poplatek se musí platit vždy,“ doporučuje Tomáš Liškutín, který se věnuje v SOS telekomunikacím.

V nedávné době SOS zaznamenalo i další problém spotřebitelů se společností T-Mobile, která automaticky aktivovala na dva měsíce zdarma určitou službu (např. přístup k internetu). Pokud ji však zákazník sám nedeaktivoval, pak mu měla být nadále zpoplatněna. „SOS považuje tento postup za problematický, protože spotřebitel si danou službu neobjednal,“ radí Liškutín. Po přímém dotazu SOS T-Mobile upravil mechanismus tak, že po uplynutí bezplatného zkušebního období je služba deaktivována a zákazník si ji může sám v případě zájmu aktivovat.



Kontakty:

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info

• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Tomáš Liškutín, , liskutin@spotrebitele.info, 724 331 281,



Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist