Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Opravdu jste přerostli svůj tarif u T-Mobile?
Direkt-marketingová kampaň společnosti T-Mobile „Přerostli jste svůj tarif“ slibuje spotřebitelům úsporu při navýšení jejich paušálního programu. Opak však může být pravdou. Na výzvu Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) T-Mobile přislíbil poškozeným peníze vrátit. Ti si však musí zkontrolovat své vyúčtování a uplatnit svůj nárok.
Na SOS se obrátili klienti společnosti T-Mobile, kteří byli osloveni nabídkou „Přerostli jste svůj tarif“ ke zvýšení svého tarifního programu. Přiložený dopis a letáček uvádějí, že pokud spotřebitel změnu provede, pak významně ušetří. Avšak v některých konkrétních případech (např. při aktivovaných tarifních zvýhodněních) by při využití nabídky naopak zaplatili vyšší částku, byť by provolali stejný počet minut. SOS proto oslovilo T-Mobile, který nakonec přislíbil vrácení přeplatku oproti původnímu tarifu za předpokladu stejného využití služeb. Uživatelé si však sami musí zkontrolovat své vyúčtování po proběhlé změně a spočítat si, zda by s původním paušálem neutratili méně a případně požadovat vrácení rozdílu.
„Spotřebitelé by si měli vždy při přechodu na vyšší tarif či při přechodu z předplacené karty na tarif, nabídku pečlivě propočítat. Volné minuty jsou totiž často dražší než běžné hovorné. Navíc volné minuty nelze čerpat např. v průběhu dovolené v zahraničí, avšak paušální poplatek se musí platit vždy,“ doporučuje Tomáš Liškutín, který se věnuje v SOS telekomunikacím.
V nedávné době SOS zaznamenalo i další problém spotřebitelů se společností T-Mobile, která automaticky aktivovala na dva měsíce zdarma určitou službu (např. přístup k internetu). Pokud ji však zákazník sám nedeaktivoval, pak mu měla být nadále zpoplatněna. „SOS považuje tento postup za problematický, protože spotřebitel si danou službu neobjednal,“ radí Liškutín. Po přímém dotazu SOS T-Mobile upravil mechanismus tak, že po uplynutí bezplatného zkušebního období je služba deaktivována a zákazník si ji může sám v případě zájmu aktivovat.
Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Tomáš Liškutín, , liskutin@spotrebitele.info, 724 331 281,
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Na SOS se obrátili klienti společnosti T-Mobile, kteří byli osloveni nabídkou „Přerostli jste svůj tarif“ ke zvýšení svého tarifního programu. Přiložený dopis a letáček uvádějí, že pokud spotřebitel změnu provede, pak významně ušetří. Avšak v některých konkrétních případech (např. při aktivovaných tarifních zvýhodněních) by při využití nabídky naopak zaplatili vyšší částku, byť by provolali stejný počet minut. SOS proto oslovilo T-Mobile, který nakonec přislíbil vrácení přeplatku oproti původnímu tarifu za předpokladu stejného využití služeb. Uživatelé si však sami musí zkontrolovat své vyúčtování po proběhlé změně a spočítat si, zda by s původním paušálem neutratili méně a případně požadovat vrácení rozdílu.
„Spotřebitelé by si měli vždy při přechodu na vyšší tarif či při přechodu z předplacené karty na tarif, nabídku pečlivě propočítat. Volné minuty jsou totiž často dražší než běžné hovorné. Navíc volné minuty nelze čerpat např. v průběhu dovolené v zahraničí, avšak paušální poplatek se musí platit vždy,“ doporučuje Tomáš Liškutín, který se věnuje v SOS telekomunikacím.
V nedávné době SOS zaznamenalo i další problém spotřebitelů se společností T-Mobile, která automaticky aktivovala na dva měsíce zdarma určitou službu (např. přístup k internetu). Pokud ji však zákazník sám nedeaktivoval, pak mu měla být nadále zpoplatněna. „SOS považuje tento postup za problematický, protože spotřebitel si danou službu neobjednal,“ radí Liškutín. Po přímém dotazu SOS T-Mobile upravil mechanismus tak, že po uplynutí bezplatného zkušebního období je služba deaktivována a zákazník si ji může sám v případě zájmu aktivovat.
Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Tomáš Liškutín, , liskutin@spotrebitele.info, 724 331 281,
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




